Audi TT Forum banner

034 Motorsport Stage 1 Flash

162 views 5 replies 3 participants last post by  TT'sRevenge  
#1 ·
Oké, ik heb hier wat deskundige meningen nodig. Ik heb onlangs een Stage 1 flash kit voor mijn TT gekocht, en in alle opwinding heb ik het deel gemist waar ze zeggen dat een 20A druppellader vereist is om (vermoedelijk) te voorkomen dat je ECU gebrickt wordt.

Het beste wat ik heb is een Noco 5A, en ook een Noco Boost (start direct tot 5.7L, maar technisch gezien geen lader).

Een fatsoenlijke 20A druppellader zal mijn kosten om Stage 1 te doen in wezen verdubbelen. Het beste wat ik kan doen is upgraden naar een 10A.

Ik heb op verschillende forums voor andere voertuigen gelezen dat 10A oké is. Neem dat met een korreltje zout - het is duidelijk flash-/voertuigafhankelijk.

Zijn er elektrotechnici of iemand die hun Audi heeft geflasht die hier wat wijsheid te delen heeft?

Alvast bedankt.
 
#2 ·
Het is de bedoeling dat uw batterij niet zo ver leegloopt dat deze een lopende flits onderbreekt.
In plaats van u zorgen te maken over een druppellader of de output van een jump pack, zou ik gewoon een tweede batterij aansluiten met een startkabelset (aangesloten op de startpunten onder uw motorkap).
Dit kan gedaan worden met een 'stand-alone' batterij of een sprong tussen twee auto's.
 
#3 ·
Het is de bedoeling om ervoor te zorgen dat uw batterij niet zo ver leegloopt dat een lopende flits wordt onderbroken.
In plaats van je zorgen te maken over een druppellader of de output van een starthulp, zou ik gewoon een tweede autoaccu aansluiten met een startkabel (aangesloten op de startpunten onder je motorkap).
Dit kan gedaan worden met een 'stand-alone' batterij of een sprong tussen twee auto's.
Dat is wat ik dacht. Ik wist niet of het totaal waanzinnig of totaal briljant was.
 
#6 ·
Donorauto? Ik weet niet zeker wat daar bedoeld wordt, tenzij u bedoelt een tweede auto te gebruiken die op de eerste is aangesloten om de batterij op te laden?

Realistisch gezien is elke 4A+ lader waarschijnlijk prima, zolang uw batterij:
1. Vanaf het begin volledig is opgeladen. Om dit te garanderen, laadt u deze volledig op voordat u begint, tot het punt waarop de lader vol, groen of wat dan ook aangeeft).
2. Vanaf het begin in goede algemene staat is. Laad in dat geval uw batterij na het opladen en zorg ervoor dat deze minimaal 70% SOH aangeeft.

Daarna zou u deze zonder problemen moeten kunnen flashen, alleen op de 4-5A lader. Als u een zwakke batterij heeft (50% SOH of minder) of deze niet volledig kunt opladen (bijvoorbeeld als de lader een foutmelding geeft), dan zou ik de batterij eerst vervangen.

"Opladen" vanaf een andere auto voor zo lang is eerlijk gezegd niet echt ideaal of aan te raden. Waarschijnlijk zal er niets ergs gebeuren (en ik vermoed dat u dit al heeft gedaan), maar het is meestal geen goed idee om startkabels gedurende langere perioden tussen twee auto's te laten lopen.