Audi TT Forum banner

16346 - Moduł sterujący - Błąd ROM, co to znaczy?

23K views 14 replies 6 participants last post by  happychappy  
#1 ·
Cześć wszystkim

Po zeskanowaniu wczoraj mojego samochodu za pomocą czytnika kodów OBD eleven w poszukiwaniu usterki hamulców (nic nie znaleziono), podświetlono usterkę w "module sterującym".

Nie udało mi się zapisać błędu odnotowanego w OBD eleven, ale pamiętałem, że oryginalny skan Ross Tech, który mój przyjaciel wykonał, kiedy po raz pierwszy kupiłem samochód, zawierał podobny błąd:-

16346 - Moduł sterujący - Błąd Rom, a po tym jest napisane - 014 Uszkodzony.

Jakieś pomysły, co to oznacza?

Jak to naprawić?

Znalazłem to na forum Ross Tech, ale szczerze mówiąc, jest to dla mnie tak jasne jak błoto:-

https://forums.ross-tech.com/showthread ... rol-Module

Próbowaliśmy usunąć błąd, ale OBD eleven nie mógł go usunąć.

Jakieś pomysły, co to (z forum RT) oznacza:-

"Jeśli nie masz żadnych problemów z samochodem lub zestawem wskaźników, po prostu zignoruj ten kod. Najprawdopodobniej w przeszłości ktoś użył narzędzia niskiej jakości, aby dodać klucz i to się stanie".

Dzięki za wszelką pomoc
 

Attachments

#2 ·
Przepraszam, jeśli już to wiesz.

Aby potwierdzić integralność kodu w ROM-ach (tj. że nie uległy awarii lub nie zostały przypadkowo zmienione), system wykonuje obliczenia wykorzystując wartość w każdym miejscu pamięci. Jest to często nazywane sumą kontrolną; chociaż niektóre są bardziej złożone niż po prostu dodawanie wszystkich wartości i patrzenie na resztę. Wniosek z tego jest taki, że jeśli zmienisz niektóre dane w ROM-ie (adaptacja, kodowanie, strojenie itp.), musisz również poprawnie obliczyć, jaka będzie nowa suma kontrolna i również ją zmienić. Wnioskowanie z komentarzy w połączonym wątku jest takie, że Twój ROM został zmodyfikowany za pomocą narzędzia, które źle obliczyło sumę kontrolną. Na szczęście ECU nadal wydaje się działać z nieprawidłową sumą kontrolną, więc możesz ją zignorować.

Usunięcie błędu nie zadziała, ponieważ błąd sumy kontrolnej nadal tam jest. Możesz spróbować go usunąć, zapisując nowe dane do ROM-u i mając nadzieję, że Twoje narzędzie ponownie obliczy sumę kontrolną od zera i zrobi to poprawnie. Całkowite ponowne załadowanie ROM-u powinno to naprawić, ale to ryzykowna sprawa, jeśli nie wiesz, co robisz i musiałbyś zdobyć właściwy obraz ROM-u.

Zdalną możliwością jest to, że naprawdę masz błąd ROM-u, np. bit utknął na 1 lub 0. W takim przypadku prawdopodobnym rozwiązaniem byłaby wymiana ECU.
 
#3 ·
HinJohn

Dzięki za odpowiedź, w pewnym sensie rozumiem.... :p

Rozumiem, że mówimy o głównym (czy są jakieś inne?) ECU?

Mam przeczucie, że może występować błąd alarmu, być może akumulatora, muszę to sprawdzić, ale poza tym wierzę, że wszystko jest dobrze, mam nadzieję, że to nie jest powiązane.

Samochód jeździ i działa dobrze, z pamięci był również błąd magistrali CAN i prawdopodobnie coś związanego z ustawieniami komfortu.

Mam nadzieję kupić czytnik kodów (obecnie w fazie badań), aby lepiej poznać te usterki.

Ponowne odczytanie kodu błędu na zdjęciu sugeruje, że kod błędu jest rzeczywiście związany z immobilizerem?
 
#7 ·
@happychappy Czy naprawiłeś to, czy po prostu zignorowałeś? Mam ten sam problem, wydaje się, że nie ma absolutnie żadnego wpływu na działanie samochodu, po prostu pojawia się podczas skanowania:

Adres 25: Immobilizer Etykiety: 1K0-920-xxx-25.clb
Numer części SW: 8J0 920 930 E HW: 8J0 920 930 E
Komponent: KOMBIINSTR. VDO H23 0150
Wersja: D0H23003 Numer seryjny: AUX7Z0H1FNJ0YP
Numer warsztatu: WSC 00000 000 00000
VCID: 2E5305C3B9FD45E669-807A

Znaleziono 1 błąd:
16346 - Moduł sterujący - Błąd ROM
014 - Wadliwy
 
#13 ·
@happychappy Czy naprawiłeś to, czy po prostu zignorowałeś? Mam ten sam problem, wydaje się, że nie ma to żadnego wpływu na działanie samochodu, po prostu pojawia się podczas skanowania:

Adres 25: Immobilizer Etykiety: 1K0-920-xxx-25.clb
Numer części SW: 8J0 920 930 E HW: 8J0 920 930 E
Komponent: KOMBIINSTR. VDO H23 0150
Rewizja: D0H23003 Numer seryjny: AUX7Z0H1FNJ0YP
Sklep #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2E5305C3B9FD45E669-807A

Znaleziono 1 błąd:
16346 - Moduł sterujący - Błąd ROM
014 - Wadliwy
Cześć

Aby to zaktualizować, okazało się, że to wina alarmu, nie sprawdziłem tego ręcznie poprawnie, więc zmieniłem moduł alarmu w skrzydle i wszystko było w porządku.

Jednak teraz muszę wymienić kolejny moduł, ponieważ znowu uległ awarii.
 
#10 ·
Tak, widziałem to. To w pierwszej dziesiątce najmniej pomocnych stron Ross Tech.
LOL tak, niektóre strony są takie. Przypuszczam, że przynajmniej jest lepiej niż żadna strona (co też często się zdarza), ale zasada "biedny nie wybiera" również ma zastosowanie - to darmowe informacje online i wszystko.

Edycja: mój błąd może być związany z faktem, że najwyraźniej mam wymienioną/przegraną skrzynię biegów.
Może tak być. Wydaje się, że możliwe jest niedopasowanie immo między TCU a licznikiem? Ale dziwne, że wszystko działa dobrze, jeśli tak jest. Brak innych błędów? Zazwyczaj pomyślałbyś, że dostaniesz błąd typu "moduł sterujący nieprawidłowo zakodowany", ale szczerze mówiąc, moje przypuszczenia są tak samo dobre jak twoje (i RT lol).

Bardziej przerażające w tym wszystkim jest jednak to, co jeśli jest to oznaka zbliżającej się awarii licznika? 😳 Wiadomo, że są problematyczne/zawodzą, więc to też jest możliwość.

Kiedy skrzynia biegów została wymieniona i TCU wgrane i tak dalej, czy zrobiono coś również dla immobilizera/licznika?
 
#11 ·
Nie ma żadnych kodów błędów innych niż alarm/immo i zepsuty zamek drzwi po stronie kierowcy, który ma zepsuty silnik "otwierania". Wszystko działa dobrze.

Nie mam pojęcia, co zostało zrobione z tym TT poza regularnymi przeglądami, ale wiem, że ma tytuł salvage. Rama i panele nadwozia są w idealnym stanie, więc cokolwiek się z nim stało (w pierwszym roku według Carfax), zostało dobrze naprawione.

Nie miałem jeszcze czasu, aby zagłębić się w wewnętrzne działanie Audi w tym wieku i konfiguracji, ale ogólnie rzecz biorąc, nie jest niczym niezwykłym mieć problemy z wyrównaniem proxy, gdy ECU jest wymieniane. IIRC (mam najgorszą pamięć, zeskanowałem wszystkie ECU dzisiaj) jednostka sterująca skrzynią biegów pokazuje ~65 000 km, a zestaw wskaźników pokazuje 148 426 km, co dość dobrze pasuje do ogólnego zużycia samochodu (kierownica, siedzenia, dźwignia zmiany biegów, wszystkie pokrętła, tapicerka wewnętrzna, spód, łańcuch rozrządu). Nie mam więc żadnych wątpliwości, że samochód ma ~150 000 km przebiegu i wydaje się, że skrzynia biegów miała coś zrobione około 65 000 km temu.

Immo jest funkcjonalne i komunikuje się z resztą systemu. Nie jest więc tak, jakby zostało celowo usunięte. Występuje błąd z ROM, ale nie uniemożliwia to działania star.

P.S. Historia Carfax również potwierdza pokazany przebieg: kumuluje się bardzo liniowo, aż do ostatnich lat tutaj w Finlandii, gdzie był to "samochód hobbystyczny", że tak powiem, z mniejszą roczną jazdą niż wcześniej.
 
#12 ·
Odsyłam do postu nr 2 w tym wątku. Błąd sumy kontrolnej w wyniku użycia pakietów oprogramowania do zmiany rzeczy w zestawie wskaźników jest najbardziej prawdopodobną przyczyną. Miałem "błąd ROM" od czasu, gdy ktoś przeprogramował dla mnie nowe klucze do mojego samochodu.

Nieliczni z nas mają szczęście posiadać swoje samochody od nowości, ale większość z nas musi je przejąć z nawet 20-letnim doświadczeniem innych ludzi. Jak w każdym partnerstwie, nigdy nie wiesz wszystkiego, więc carpe diem.