Audi TT Forum banner
1 - 18 of 18 Posts

Trapix

· Registered
Joined
·
7 Posts
Discussion starter · #1 ·
Witajcie ludzie!,

Mam Audi TT TFSI z 2011 roku i mam problem... Okazuje się, że zainstalowałem radio samochodowe Android Wondefoo PX6 i chociaż ma CANBUS, to nie rozpoznaje elementów sterowania kierownicą i nie mogę ich skonfigurować.

Po zainstalowaniu mam dwa luźne kable (KEY1 i KEY2), które, jak myślałem, nie będą potrzebne do podłączenia, gdy mam Canbus, ale zgodnie z instrukcją producenta, jeśli mnie nie rozpoznaje, muszę je podłączyć do kabli sterowania kierownicą, o których nie mam pojęcia, jak je zlokalizować... Czy konieczne jest rozebranie klawiatury?

Czy ktoś może mi pomóc zidentyfikować, które kable sterowania kierownicą, do których muszę podłączyć kable KEY1 i KEY2, zgodnie z dołączonym schematem fabrycznego radia?

https://ibb.co/D848MN5

Nie sądzę, żeby to był problem z nieprawidłową konfiguracją CANBUS, ponieważ, jak rozumiem, dla Audi TT trzeba wybrać prosty Audi A3_A4, jak wskazano na obrazku.

Pozdrawiam i z góry dziękuję.
 

Attachments

Mam urządzenie Xtrons PX5 w moim TT. Obudowa to PF75ATTAR i wymieniłem płytę PX3 SoM na PX5.
Mój jest skonfigurowany dokładnie tak jak Twój dla CANBUS - AUDI_A3_A4(SIMPLE) i wszystkie moje klawisze na kierownicy działają.
Jestem pewien, że nie potrzebujesz podłączonych kabli KEY1 i KEY2, jeśli używasz CANBUS.
Czy próbowałeś innych ustawień CANBUS? Jestem pewien, że są inne - BAGOO przychodzi mi do głowy?
 
Key1 i Key2 są przeznaczone dla samochodów, które wykorzystują analogowe poziomy napięcia z elementów sterowania na kierownicy. Kierownica MK2 wysyła tylko komunikaty CAN, więc nie ma gdzie podłączyć tych przewodów.

Jest to nieco niefortunne, że nie ma standardu dla komunikatów CAN generowanych przez elementy sterowania na kierownicy - różni się to nawet w zależności od modeli Audi. Producent radia innej firmy musi zatem zaimplementować dużą liczbę możliwych mapowań między komunikatami CAN z samochodu a wymaganą funkcją radia. Niektórzy producenci radzą sobie lepiej niż inni, a niektórzy po prostu nie działają. Możesz próbować różnych konfiguracji, ale zapytanie producenta lub znalezienie kogoś innego z tym radiem w Mk2 byłoby szybsze.

Istnieje drogie, nieco głupie rozwiązanie, które polega na użyciu interfejsu CAN innej firmy (np. Connects2). Możesz go użyć do interfejsu z sygnałami CAN i uzyskać analogowe poziomy wyjściowe, które następnie możesz podłączyć do linii Key1, Key2.
 
Discussion starter · #5 ·
Witaj John949,

Bardzo doceniam Twoją odpowiedź i wszystkie informacje, które mi przekazałeś, aby rozwiązać problem. Próbowałem wielu konfiguracji tego sprzętu i nie mogę go uruchomić z żadną z nich. Będę musiał ocenić inne alternatywy, ponieważ producent nalega, żebym podłączył kable kluczowe, więc nie oferuje mi żadnego rozwiązania. Bardzo dziękuję za pomoc.
 
Discussion starter · #6 ·
Cześć ponownie przyjacielu,

To jest odpowiedź producenta, on wciąż nalega, że muszę podłączyć kable Key, aby działała kontrola kierownicy:

"Przed użyciem funkcji kierownicy musisz podłączyć wszystkie przewody prawidłowo. Wtedy będzie dobrze. Musisz podłączyć przewód key 1 i key 2 do przewodu kierownicy w swoim samochodzie, wtedy funkcja kierownicy będzie działać dobrze. Każdy kupujący musi wykonać ten krok. Mam nadzieję, że rozumiesz.
Przewód key1 i key2 to brązowy przewód. Możesz je łatwo znaleźć, a jeśli Twój samochód ma również czarny przewód w pobliżu przewodu kierownicy, odetnij również ten czarny przewód, który znajduje się w pobliżu brązowego przewodu, po podłączeniu wszystko będzie dobrze."

Czy ktoś z urządzeniem tego typu może potwierdzić, czy musiał podłączyć te kable do swojego Audi TT?

Dzięki za pomoc.
 
Myślę, że producent chce powiedzieć, że jednostka centralna działa tylko z wejściami analogowymi dla elementów sterowania na kierownicy, tzn. nie zaimplementowali interfejsu magistrali CAN do elementów sterowania na kierownicy.

Jest możliwe (ale nie mam pojęcia, czy to prawda), że sama kierownica wykorzystuje napięcia analogowe do wysyłania stanu przełączników do CCU, która następnie wysyła komunikaty CAN do jednostki centralnej. Coś w tym stylu.

Kierownica -> napięcie analogowe -> CCU -> komunikat CAN -> jednostka centralna kompatybilna z CAN

Wygląda na to, że sugerują, że można wpiąć się w przewody między kierownicą a CCU w ten sposób:

Kierownica -> napięcie analogowe -> Key 1 / Key 2 -> Analogowa jednostka centralna

Chciałbym mieć pewność, że to zadziała, zanim spróbuję, a także że nie zakłóci to działania CCU.

Dużo bezpieczniejszym rozwiązaniem byłoby:

Kierownica -> napięcie analogowe -> CCU -> komunikat CAN -> interfejs w stylu Connects 2 -> Key 1 / Key 2 -> Analogowa jednostka centralna

AKTUALIZACJA Post od MT-V6 niżej sugeruje, że kierownica jest podłączona do lokalnego ECU za pośrednictwem interfejsu magistrali LIN, więc wpięcie się w okablowanie kierownicy na pewno nie zadziała.
 
Zrekonstruowałem kilka ROM-ów PX6 i mogę zapewnić, że klawisz 1 i klawisz 2 nie muszą być używane.
"Prosty" CAN-bus A3/A4/TT jest w stanie zrobić wszystko, w tym wszystkie przyciski na kierownicy, i jest używany przez wiele różnych typów ROM-ów Androida (8257, teyes, PX5, PX6 itp. itd.). Zatem albo sprzedawca dał ci zły ROM, albo zły moduł CAN-bus.
 
Czy działają inne funkcje canbus oprócz sterowania z kierownicy? Na przykład, jeśli włączysz światła, urządzenie powinno to odzwierciedlić, obniżając jasność, a miękkie przyciski powinny się włączyć.
Czy działa funkcja drzwi? Niektóre romy (nie wszystkie) pozwalają na wyświetlanie statusu otwarcia drzwi. Czy włączenie biegu wstecznego przełącza jednostkę centralną w tryb kamery? Wszystko to wymaga prawidłowego działania canbus box -> head unit.

Jeśli działają inne funkcje canbus, to może to być sam kabel. 16-pinowy prosty canbus ma wyprowadzenia pinów dla świateł, ACC włączone/wyłączone, wsteczny, wraz z CAN H i CAN L. Sprawdziłbym kabel wychodzący z każdego pinu i sprawdził, czy wchodzi on poprawnie do jednostki centralnej.
 
Niestety nie mogę pomóc w Twoim problemie, ale tylko po to, aby dodać trochę informacji. Przyciski na kierownicy mają tylko 3 przewody: zasilanie, uziemienie i LIN. Zakładam, że moduł kierownicy konwertuje LIN na CANBUS, gdzie może być odebrany przez jednostkę centralną.

LIN służy również do włączania podświetlenia przycisków na kierownicy po włączeniu reflektorów, a także łopatek zmiany biegów, jeśli je posiadasz.

Przyciski po prawej stronie są w rzeczywistości podmodułem i będą widoczne w skanie VCDS jako podmoduł modułu sterowania kierownicą. Przyciski po lewej stronie są połączone szeregowo z tymi po prawej stronie.
 
Discussion starter · #16 ·
Cześć kolego,

Mi też nie pasowało, musiałem uciąć dół pudełka piłą na około 5 cm poziomo.

Jeśli chodzi o Canbus, pomimo prób pomocy ze strony kolegów (za co jestem bardzo wdzięczny), nie udało mi się uruchomić elementów sterowania kierownicą.

Mam nadzieję, że to pomoże.

Pozdrawiam.
 
Cześć, wiem, że ten wątek jest stary, ale chciałem tylko podzielić się tym, że miałem ten sam problem co OP i mam prosty box A3, A4, TT Canbus, ale te ustawienia canbus nie działały dla mnie. W końcu dzisiaj wypróbowałem VW, SKODA w ramach prostej opcji i teraz w końcu działa!! Wydaje się, że OP też tego próbował i nie zadziałało, więc zgaduję, że masz źle oznaczone inne pudełko canbus i być może musisz wypróbować wiele prostych interfejsów, aż znajdziesz taki, który działa
 
1 - 18 of 18 Posts