Zatem kod, który tam masz, dotyczy systemu VL (zmienny wznios zaworów). Musisz mieć silnik CESA/CETA - EA888 Gen 2, byłby oceniany na 211 KM/258 lb*ft.
Nie wiem, co ci faceci palą z tą szacunkową kwotą 2000 funtów, ale musi to być coś drogiego, skoro muszą tyle pobierać, aby wesprzeć swój nałóg.
Mam wrażenie, że tego rodzaju "przybliżona wycena" to raczej to, co nazywamy tutaj "wyceną w stylu spierdalaj" - tzn. nie chcą się tobą zajmować ani twoim problemem i woleliby po prostu wysłać cię gdzie indziej, ponieważ wiedzą, że nie zapłacisz 2000 za naprawę. Ale mam na myśli to, że w zasadzie już przyznali, że nie chcą się tym zajmować, więc te 2 tys. to nic nieznacząca liczba, którą po prostu losowo ci dali w tym samym celu.
P11A1 to ogólny kod OBD dla "siłownika przesunięcia wałka rozrządu", jak mówisz, chociaż nie sądzę, aby VAG tak to nazywał. Zasadniczo "siłownik przesunięcia wałka rozrządu" to to, co zmienia profile wzniosu wałka wydechowego. Są dwa elektrozawory na cylinder IIRC, znajdujące się z tyłu pokrywy zaworów (a dokładniej kołyski wałka rozrządu, w EA888).
Ponieważ samochód zachowuje się dość gwałtownie, gorąco polecam
nie jeździć nim do czasu naprawy - możesz pogorszyć jeden problem, gdy mówimy o potencjalnym problemie z wałkiem rozrządu. Jedną rzeczą jest to, że profile krzywek nie blokują się prawidłowo, a inną, jeśli stracisz synchronizację wałka rozrządu lub masz jakiś problem z zaworem, który następnie powoduje uderzanie zaworów w tłoki - w
tym momencie prawdopodobnie będziesz patrzeć na "nowy silnik" (a dokładniej remont głowicy cylindrów, co najmniej). Takie rzeczy
nie powinny się zdarzać (przeczytaj poniżej, co dzieje się podczas awarii siłownika), ale nie oznacza to, że jest to niemożliwe, gdy mówimy o problemie z wałkiem rozrządu.
Możesz rzucić okiem na ten wątek dla kogoś, kto miał A4 z tym problemem:
A4 (B8 Platform) Discussion - Help with Engine Code P11A100.. - Hello, Below are the details Make: Audi Model: Year: 2013 VIN: WAUZZZ8K5DA160377 ODO: 127040 km The car is showing open circuits on all the cam actuators.. Please help with the specs: 1. Ignition on : I am getting 2.5V on the...
www.audiworld.com
To dotyczy samochodu wzdłużnego (TT jest poprzeczny) i 1.8T (najwyraźniej w RPA mieli VL 1.8T??), ale mówi o tym samym kodzie. Jednak niektóre z nich mogą być bardziej techniczne, niż ci pomagają, co rozumiem.
Rzeczywiście, możesz nie chcieć "zostać swoim własnym mechanikiem", nadal sugeruję przeczytanie tego, ponieważ jestem pewien, że jesteś w stanie to przeczytać i przynajmniej zrozumieć, jak ten system działa ogólnie -
strony 5-13 tego dokumentu (poniżej) przedstawiają działanie AVS (Audi ValveLift System), gdzie występuje twój problem:
Nie pozwól, aby "elektrozawory" cię przestraszyły, to tylko elektromagnetyczne przełączniki, które są w jednej lub drugiej pozycji, sterowane prądem.
IIRC podczas większości awarii systemu silnik powinien nadal działać stosunkowo dobrze, chociaż nieprawidłowo, i pojawi się MIL (Check Engine Light). Jak możemy tu zobaczyć:
Audi SSP 922903 said:
Jeśli jeden lub więcej siłowników ulegnie awarii, ECM początkowo
próbuje (kilka razy) przełączyć się na inny wałek rozrządu.
Jeśli nie zostanie dokonana żadna regulacja, elementy krzywki, których nie można
wyregulować, pozostają w pozycji.
Wszystkie inne elementy krzywki są przełączane na duży
wałek rozrządu. Pozostają one wtedy w tej pozycji podczas pracy silnika.
Przy następnym uruchomieniu silnika podejmowana jest kolejna
próba wyregulowania wszystkich elementów krzywki.
Krótko mówiąc, ma to związek z elektrozaworami siłownika w systemie VL. Szczerze mówiąc, nie sądzę, że to problem za 2000 GBP. To
może być, ale wydaje się, że nikt tak naprawdę nie
zdiagnozował problemu, aby to wiedzieć - po prostu otrzymujesz "wyceny" w stylu spierdalaj z różnych miejsc, zamiast rzeczywistej diagnozy, co jest niefortunne.
Prawdopodobnie albo same elektrozawory są problemem, albo okablowanie/bezpieczniki/obwody z nimi związane. Szybka(sza) kontrola elektrozaworów polega na zamianie tych wskazanych jako problematyczne (zakładając, że "A" to cylinder 1?) na te z innego cylindra, a następnie sprawdzeniu, czy kod podąża za elektrozaworami, gdy ponownie się pojawia (prawdopodobnie B, C lub cokolwiek, na co zostały przeniesione). Jeśli
nie pozostanie tam (na "A"), wiesz, że problem dotyczy albo elektryki/okablowania na tym cylindrze, albo czegoś mechanicznego na tym płatku krzywki.
To drugie (sytuacja mechaniczna) może rzeczywiście kosztować dużo pieniędzy, aby to naprawić (np. nowy wałek rozrządu); ale coś związanego z elektryką powinno kosztować znacznie mniej pieniędzy. Weryfikacja tych rzeczy elektrycznie nie wymaga żadnego "specjalnego klucza samurajskiego". Podejrzewam, że to nie jest "zbyt duże zadanie" dla żadnego z miejsc, do których go zabrałeś, po prostu wykracza to poza ich wiedzę diagnostyczną - moim zdaniem oznacza to, że nie powinni zajmować się naprawą samochodów, ale to inna historia.
Przede wszystkim potrzebujesz odpowiedniej diagnozy i oszacowania po tym, jak ktoś faktycznie się w to zagłębił i powiedział ci, czego potrzeba, aby to naprawić, a nie to "och, to za duże zadanie" lub "to 2000 funtów, odejdź teraz" itp. rodzaj rzeczy, które wydajesz się otrzymywać.
Mam na myśli, jak "duże" jest to zadanie, jeśli potrzebujesz nawet nowego wałka wydechowego, powiedzmy? Jeśli
to jest to, co nazywają "dużym zadaniem", myślę, że ci faceci powinni zamknąć sklep i zakończyć dzień. Widzę to tylko jako 2 tys. + funtów, jeśli potrzebujesz nowej/zregenerowanej głowicy cylindrów (niewielka możliwość, ale wątpię), a może
to nazwaliby "dużym zadaniem", ale diagnoza w systemie VL i powiedzenie ci, co należy zrobić
od tego momentu, to tylko standardowa praca. Potem
wtedy dowiesz się, czy masz do czynienia z prostymi rzeczami, takimi jak naprawa elektryczna, nowe elektrozawory; lub czymś bardziej kosztownym, jak wałek rozrządu lub cała głowica.