Audi TT Forum banner

2012 2.0 TFSI - P11A1 Nastawnik wałka rozrządu A Cylinder 1:Obwód/Otwarty

1 reading
6.3K views 25 replies 6 participants last post by  joylynne1  
#1 ·
Mam mojego TT Mk2 z 2012 roku od października i miałem liczne problemy. Jeżdżę do i z powrotem do warsztatu, ale to dealerzy Vauxhalla, którzy sprzedali mi samochód w ramach wymiany. Po kolejnym sprawdzeniu diagnostycznym mam teraz powyższy kod. W środę mam spotkanie z warsztatem, aby zobaczyć, jak postępować. Powiedziano mi, że to duża robota. Lokalny specjalista Audi, który został mi polecony, powiedział, że nie chce tego, to zbyt duża robota dla nich i miałem wydać prawie 2000 funtów. Co oznacza powyższe, jak możesz mi to wytłumaczyć? Samochód kosztował już 2500 funtów w ramach gwarancji od października, ale teraz skończyła mi się gwarancja. Jestem bardzo zdenerwowana i pilnie potrzebuję rady. Czy ktoś może pomóc tej pani, która nic nie wie o samochodach, tylko że kiedy siedzę w moim TT, radość jest ogromna, ale „jazda” jest zawsze problematyczna. Czy powinienem ograniczyć straty? Czy ta usterka jest bardzo zła?
 
#3 ·
Będziemy musieli wiedzieć co najmniej jaki masz silnik (założymy 2-litrowy benzynowy EA888).

Numer kodu diagnostycznego byłby pomocny, ale wyszukiwanie wsteczne daje taką możliwość:

Prostą przyczyną może być luźne złącze lub uszkodzony przewód. Czy miałeś ostatnio jakieś problemy z akumulatorem - rozładowany akumulator itp.?
Jakie objawy zauważyłeś - brak mocy?
Jez
 
#18 ·
Będziemy musieli wiedzieć co najmniej jaki masz silnik (założymy 2-litrowy benzynowy EA888)

Numer kodu diagnostycznego byłby pomocny, ale wyszukiwanie wsteczne daje taką możliwość:

Prostą przyczyną może być luźne złącze lub uszkodzony przewód. Czy miałeś ostatnio jakieś problemy z akumulatorem - rozładowany akumulator itp.?
Jakie objawy zauważyłeś - brak mocy?
Jez
Żadnych problemów z akumulatorem. Dziękuję w każdym razie.
 
#6 ·
Nie powiedziałeś nam więc o zauważonych objawach - co może pomóc. Ale jeśli przeczytasz link i studium przypadku zamieszczone na tej stronie, zobaczysz, że problem został sprowadzony do uszkodzonego złącza. Jeśli nie jesteś mechanikiem-majsterkowiczem, musisz znaleźć specjalistę Audi, który jest gotów wykonać trochę pracy diagnostycznej. Wydrukuj stronę RossTech i powiązane studium przypadku, a pomoże to dobremu mechanikowi, który chce pomóc. Może powiesz nam, gdzie się znajdujesz, a ktoś poleci dobrego. Wątpię, by ktokolwiek tutaj mógł odgadnąć przyczynę bez wyciągnięcia narzędzi i zmierzenia niektórych wartości elektrycznych :-( Powodzenia Jez
 
#9 ·
Nie powiedziałeś nam o żadnych objawach, które zauważyłeś - co mogłoby pomóc. Ale jeśli przeczytasz link i studium przypadku zamieszczone na tej stronie, zobaczysz, że zlokalizowali problem do uszkodzonego złącza. Jeśli nie jesteś mechanikiem-majsterkowiczem, musisz znaleźć specjalistę Audi, który jest gotów wykonać trochę pracy diagnostycznej. Wydrukuj stronę RossTech i powiązane studium przypadku, a pomoże to dobremu mechanikowi, który chce pomóc. Może powiesz nam, gdzie mieszkasz, a ktoś poleci dobrego. Wątpię, żeby ktokolwiek tutaj mógł zgadnąć przyczynę bez wyciągania narzędzi i mierzenia niektórych wartości elektrycznych :-(
Powodzenia
Jez
Tutaj wszędzie jest 20 mil na godzinę i samochód tego nie lubi. Powiedziano mi również, że benzyna Tescos może powodować przerywane szarpanie i drżenie. Czasami na dwupasmowej drodze zaczyna szarpać i wydaje się, że tracę moc, i zaczynam się bać, że się zepsuję, ale następnego dnia może jeździć dobrze. Jest też stukanie, które wydaje się dochodzić z prawego przedniego koła, ale w warsztacie mówią mi, że to powszechny problem. Nie wiem, czy mam ograniczyć straty.
 
#7 ·
@ joylynne1

Zgadzam się z Jezzie. Wydaje się, że usterki wskazują na uszkodzony konektor lub uszkodzone okablowanie lub typowy problem elektryczny, ponieważ obie usterki wydają się zgłaszać podobne możliwe przyczyny. Możesz poprosić o drugą opinię w serwisie Audi. Po prostu zleć im wykonanie skanowania błędów i zobacz, co z tego wyniknie.

P11A1/004513 - Siłownik regulacji wałka rozrządu A; Cylinder 1: Elektr. usterka lub obwód otwarty
Możliwe przyczyny
• Okablowanie i/lub połączenia (zwarcie?)​
• Awaria zasilania siłowników regulacji wałka rozrządu​
• Uszkodzony moduł sterowania silnikiem​

16711/P0327 - Czujnik spalania stukowego 1 (G61): Sygnał za niski
Możliwe przyczyny
• Zwarcie obwodu G61 do masy​
• Obwód G61 otwarty​
• G61 nieprawidłowo dokręcony​
• G61 uszkodzony​
• Uszkodzony moduł sterujący​

Proszę podać następujące informacje. W szczególności kod silnika, ponieważ istniało kilka wersji silnika 2.0.

• Rok
• Silnik -
2.0 TFSI, 2.0 TDI, 3.2 VR6
• Kod silnika* - EA888, BUB
Skrzynia biegów - DSG lub Manualna
• Układ napędowy - FWD lub Quattro
• Model - Coupe lub Roadster

*Kod silnika można znaleźć na tabliczce VIN w bagażniku lub wewnątrz przedniej okładki instrukcji obsługi lub książki serwisowej.
 
#8 ·
Dziękuję członkom, którzy odpowiedzieli na mój post i próbowali mi pomóc. Przepraszam, ale jestem tu zagubiony w całej tej terminologii itp. Po diagnostyce poradzono mi skontaktować się z lokalnym specjalistą Audi, ale kiedy usłyszeli, jakie są kody, powiedzieli mi, że to dla nich za duże zadanie i nie chcą tego robić, mówiąc, że może to dotyczyć łańcucha rozrządu, ale w odniesieniu do siłownika przesunięcia wałka rozrządu silnik będzie musiał zostać zdemontowany. Powiedziałem, że jesteście specjalistą Audi poleconym mi, dokąd mam się więc udać? Dali mi numer do warsztatu, który powiedział mi, że patrzę na 1800 funtów i nie mogą wstawić samochodu na tygodnie. Jestem w kropce. Kupiłem samochód w październiku za 10 250 funtów od lokalnego dealera Vauxhalla, który wziął go w rozliczeniu. Ma 56 000 mil, ale warsztat oferuje mi teraz 6000 funtów. Nigdy nie byłem tak nieszczęśliwy. Jest to coupe, FWD, manualna skrzynia biegów 2.0 TFSI 2012 D1002083
 
#15 ·
Jeśli masz sporadyczne problemy, a następnego dnia samochód jeździ dobrze, to nic nie jest trwale uszkodzone. W 9 na 10 przypadków jest to przerwany przewód lub słaby kontakt/złącze. Spróbuj jednego z polecanych mechaników, powiedz mu, że niektóre dni są w 100% dobre, a inne szarpie i pokaż mu wydruk strony Ross-Tech.

Powodzenia
Jez
 
#16 ·
Nie zawracałbym sobie głowy Johnem w Llay - też jestem w Wrexham i kilka razy się z nim kontaktowałem, a on zawsze podawał wyższe ceny niż Audi i sprawiał wrażenie całkowicie niezainteresowanego podejmowaniem jakiejkolwiek pracy. Podobno ma dobrą reputację, ale nie dotknąłbym go nawet kijem.

Gdybym miał większe doświadczenie mechaniczne, z wielką chęcią spróbowałbym pomóc, ale niestety nie jestem zbyt dobrym mechanikiem.

To, co bym polecił, to fakt, że Awesome GTI, ponieważ nie są zbyt daleko w Manchesterze, jest wysoko oceniane i pracuje nad samochodami Audi... Przynajmniej zadzwoniłbym do nich - prawdopodobnie będą o wiele bardziej pomocni niż John lub Audi.
 
#17 ·
Nie zawracałbym sobie głowy Johnem w Llay - też jestem w Wrexham i kilka razy się z nim kontaktowałem, a on zawsze podawał wyższe ceny niż Audi i sprawiał wrażenie całkowicie niezainteresowanego podejmowaniem jakiejkolwiek pracy. Podobno ma dobrą reputację, ale nie tknąłbym go nawet kijem.

Gdybym miał większe doświadczenie mechaniczne, z wielką chęcią spróbowałbym pomóc, ale niestety nie jestem zbytnio obeznany z mechaniką.

To, co bym polecił, to fakt, że Awesome GTI, ponieważ nie są zbyt daleko w Manchesterze, jest wysoko oceniane i pracuje nad samochodami Audi... Przynajmniej zadzwoniłbym do nich - prawdopodobnie będą o wiele bardziej pomocni niż John lub Audi.

Z pewnością nie sądzę, żeby to była bardzo droga naprawa, w każdym razie nie taka, jaką ci zacytowano - jak mówili inni, przypuszczam, że to raczej kwestia złego złącza dla siłowników wałka rozrządu, które po prostu trzeba namierzyć i naprawić...

 
#19 · (Edited)
Szkoda poddać się, zanim ktoś z odrobiną inteligencji na to spojrzy...
 
#20 ·
Mógłbyś sprawdzić, czy dealer VW na terenie przemysłowym Rhosddu wykonałby dla Ciebie diagnostykę? Nie wiem, czy faktycznie podjęliby się jakichkolwiek prac przy samochodzie, skoro to Audi, ale kilka lat temu serwisowali mój TT……może warto zadzwonić?
Mógłbyś sprawdzić, czy dealer VW na terenie przemysłowym Rhosddu wykonałby dla Ciebie diagnostykę? Nie wiem, czy faktycznie podjęliby się jakichkolwiek prac przy samochodzie, skoro to Audi, ale kilka lat temu serwisowali mój TT……może warto zadzwonić?
Mógłbyś sprawdzić, czy dealer VW na terenie przemysłowym Rhosddu wykonałby dla Ciebie diagnostykę? Nie wiem, czy faktycznie podjęliby się jakichkolwiek prac przy samochodzie, skoro to Audi, ale kilka lat temu serwisowali mój TT……może warto zadzwonić?
dwa razy pokazał te same kody po diagnostyce… Zdecydowałem się rzucić ręcznik. Dziękuję Steve.
 
#22 ·
Zatem kod, który tam masz, dotyczy systemu VL (zmienny wznios zaworów). Musisz mieć silnik CESA/CETA - EA888 Gen 2, byłby oceniany na 211 KM/258 lb*ft.

Nie wiem, co ci faceci palą z tą szacunkową kwotą 2000 funtów, ale musi to być coś drogiego, skoro muszą tyle pobierać, aby wesprzeć swój nałóg.

Mam wrażenie, że tego rodzaju "przybliżona wycena" to raczej to, co nazywamy tutaj "wyceną w stylu spierdalaj" - tzn. nie chcą się tobą zajmować ani twoim problemem i woleliby po prostu wysłać cię gdzie indziej, ponieważ wiedzą, że nie zapłacisz 2000 za naprawę. Ale mam na myśli to, że w zasadzie już przyznali, że nie chcą się tym zajmować, więc te 2 tys. to nic nieznacząca liczba, którą po prostu losowo ci dali w tym samym celu.

P11A1 to ogólny kod OBD dla "siłownika przesunięcia wałka rozrządu", jak mówisz, chociaż nie sądzę, aby VAG tak to nazywał. Zasadniczo "siłownik przesunięcia wałka rozrządu" to to, co zmienia profile wzniosu wałka wydechowego. Są dwa elektrozawory na cylinder IIRC, znajdujące się z tyłu pokrywy zaworów (a dokładniej kołyski wałka rozrządu, w EA888).

Ponieważ samochód zachowuje się dość gwałtownie, gorąco polecam nie jeździć nim do czasu naprawy - możesz pogorszyć jeden problem, gdy mówimy o potencjalnym problemie z wałkiem rozrządu. Jedną rzeczą jest to, że profile krzywek nie blokują się prawidłowo, a inną, jeśli stracisz synchronizację wałka rozrządu lub masz jakiś problem z zaworem, który następnie powoduje uderzanie zaworów w tłoki - w tym momencie prawdopodobnie będziesz patrzeć na "nowy silnik" (a dokładniej remont głowicy cylindrów, co najmniej). Takie rzeczy nie powinny się zdarzać (przeczytaj poniżej, co dzieje się podczas awarii siłownika), ale nie oznacza to, że jest to niemożliwe, gdy mówimy o problemie z wałkiem rozrządu.

Możesz rzucić okiem na ten wątek dla kogoś, kto miał A4 z tym problemem:

To dotyczy samochodu wzdłużnego (TT jest poprzeczny) i 1.8T (najwyraźniej w RPA mieli VL 1.8T??), ale mówi o tym samym kodzie. Jednak niektóre z nich mogą być bardziej techniczne, niż ci pomagają, co rozumiem.

Rzeczywiście, możesz nie chcieć "zostać swoim własnym mechanikiem", nadal sugeruję przeczytanie tego, ponieważ jestem pewien, że jesteś w stanie to przeczytać i przynajmniej zrozumieć, jak ten system działa ogólnie - strony 5-13 tego dokumentu (poniżej) przedstawiają działanie AVS (Audi ValveLift System), gdzie występuje twój problem:

Nie pozwól, aby "elektrozawory" cię przestraszyły, to tylko elektromagnetyczne przełączniki, które są w jednej lub drugiej pozycji, sterowane prądem.

IIRC podczas większości awarii systemu silnik powinien nadal działać stosunkowo dobrze, chociaż nieprawidłowo, i pojawi się MIL (Check Engine Light). Jak możemy tu zobaczyć:

Audi SSP 922903 said:
Jeśli jeden lub więcej siłowników ulegnie awarii, ECM początkowo
próbuje (kilka razy) przełączyć się na inny wałek rozrządu.
Jeśli nie zostanie dokonana żadna regulacja, elementy krzywki, których nie można
wyregulować, pozostają w pozycji.

Wszystkie inne elementy krzywki są przełączane na duży
wałek rozrządu. Pozostają one wtedy w tej pozycji podczas pracy silnika.
Przy następnym uruchomieniu silnika podejmowana jest kolejna
próba wyregulowania wszystkich elementów krzywki.
Krótko mówiąc, ma to związek z elektrozaworami siłownika w systemie VL. Szczerze mówiąc, nie sądzę, że to problem za 2000 GBP. To może być, ale wydaje się, że nikt tak naprawdę nie zdiagnozował problemu, aby to wiedzieć - po prostu otrzymujesz "wyceny" w stylu spierdalaj z różnych miejsc, zamiast rzeczywistej diagnozy, co jest niefortunne.

Prawdopodobnie albo same elektrozawory są problemem, albo okablowanie/bezpieczniki/obwody z nimi związane. Szybka(sza) kontrola elektrozaworów polega na zamianie tych wskazanych jako problematyczne (zakładając, że "A" to cylinder 1?) na te z innego cylindra, a następnie sprawdzeniu, czy kod podąża za elektrozaworami, gdy ponownie się pojawia (prawdopodobnie B, C lub cokolwiek, na co zostały przeniesione). Jeśli nie pozostanie tam (na "A"), wiesz, że problem dotyczy albo elektryki/okablowania na tym cylindrze, albo czegoś mechanicznego na tym płatku krzywki.

To drugie (sytuacja mechaniczna) może rzeczywiście kosztować dużo pieniędzy, aby to naprawić (np. nowy wałek rozrządu); ale coś związanego z elektryką powinno kosztować znacznie mniej pieniędzy. Weryfikacja tych rzeczy elektrycznie nie wymaga żadnego "specjalnego klucza samurajskiego". Podejrzewam, że to nie jest "zbyt duże zadanie" dla żadnego z miejsc, do których go zabrałeś, po prostu wykracza to poza ich wiedzę diagnostyczną - moim zdaniem oznacza to, że nie powinni zajmować się naprawą samochodów, ale to inna historia.

Przede wszystkim potrzebujesz odpowiedniej diagnozy i oszacowania po tym, jak ktoś faktycznie się w to zagłębił i powiedział ci, czego potrzeba, aby to naprawić, a nie to "och, to za duże zadanie" lub "to 2000 funtów, odejdź teraz" itp. rodzaj rzeczy, które wydajesz się otrzymywać.

Mam na myśli, jak "duże" jest to zadanie, jeśli potrzebujesz nawet nowego wałka wydechowego, powiedzmy? Jeśli to jest to, co nazywają "dużym zadaniem", myślę, że ci faceci powinni zamknąć sklep i zakończyć dzień. Widzę to tylko jako 2 tys. + funtów, jeśli potrzebujesz nowej/zregenerowanej głowicy cylindrów (niewielka możliwość, ale wątpię), a może to nazwaliby "dużym zadaniem", ale diagnoza w systemie VL i powiedzenie ci, co należy zrobić od tego momentu, to tylko standardowa praca. Potem wtedy dowiesz się, czy masz do czynienia z prostymi rzeczami, takimi jak naprawa elektryczna, nowe elektrozawory; lub czymś bardziej kosztownym, jak wałek rozrządu lub cała głowica.
 
#23 ·
@joylynne1 - posłuchajcie tego gościa - TT’sRevenge - on absolutnie wie, o czym mówi. Nie rezygnujcie z TT tylko dlatego, że jakiś losowy warsztat samochodowy postanowił zacytować wam głupie ceny tylko dlatego, że nie chcieli (lub nie mogli) pomóc……wiele warsztatów w okolicy tak robi - wysoka cena, bo nie są zainteresowani.

Ponownie, awesome GTI to bardzo renomowany warsztat/sklep, który koncentruje się na samochodach VW/Audi i ma wspaniałą reputację. Przynajmniej zadzwońcie do nich najpierw, wyjaśnijcie znalezione kody i zobaczcie, co powiedzą……nie macie nic do stracenia poza telefonem.
 
#26 ·
@joylynne1 - posłuchajcie tego gościa - TT'sRevenge - on absolutnie wie, o czym mówi. Nie rezygnuj z TT tylko dlatego, że jakiś losowy warsztat samochodowy zdecydował się zacytować ci głupie ceny tylko dlatego, że nie chcieli (lub nie mogli się doczekać), aby pomóc... Wiele warsztatów samochodowych w okolicy to robi - wysoka cena, ponieważ nie są zainteresowani.

Ponownie, Awesome GTI to bardzo renomowany warsztat/sklep, który koncentruje się na samochodach VW/Audi i ma wspaniałą reputację. Przynajmniej zadzwoń do nich najpierw, wyjaśnij znalezione kody i zobacz, co powiedzą... Nic do stracenia, tylko telefon.
Dziękuję za wszystkie rady
 
#24 ·
@joylynne1 - posłuchajcie tego gościa - TT’sRevenge - on absolutnie wie, o czym mówi. Nie rezygnujcie z TT tylko dlatego, że jakiś przypadkowy warsztat samochodowy wycenił wam głupie ceny tylko dlatego, że nie chcieli pomóc (lub nie mogli się tym zająć)……jest mnóstwo warsztatów, które tak robią - wysoka cena, bo nie są zainteresowani.
Tak, na pewno. Smutno to czytać, wiedząc, że ktoś może porzucić cały samochód za coś, co może być tak proste jak uszkodzony solenoid lub zerwany przewód. Nie wiemy, że to wszystko, ale może tak być. Tak samo może być źle jak nowa operacja głowicy cylindrów. Ale tak czy inaczej, należy to najpierw wiedzieć. Chodzi mi o to, że wszystko jest dobrze i w porządku, gdy ktoś kupuje samochód za grosze „jak jest” i naprawia go za 30 dolarów lub coś w tym stylu, lol, ale nie tak miło dla osoby, która sprzedała samochód, nie wiedząc, że to „łatwa naprawa”.

Prawdopodobnie problemem są same solenoidy lub okablowanie/bezpieczniki/obwody z nimi związane. Szybka(sze) sprawdzenie solenoidów polega na zamianie tych, które są wskazane jako problematyczne (zakładając, że „A” to cylinder 1?)
Aby wyjaśnić, co miałem na myśli, spojrzałem na kody na zdjęciu skanera Snap On.

Zasadniczo tak, na każdy cylinder przypadają dwa solenoidy, ale to solenoidy A i B, a nie cylindry.

Zatem P11A1 lub A100 oznacza solenoid A na cylindrze 1. P11A300 (prawdopodobnie wyświetlane jako P11A3 na danym skanerze) wskazywałoby solenoid B na cylindrze 1. Wygląda na to, że wartość po P11A jest oparta na hex lub czymś podobnym, ponieważ P11AB00 to solenoid B na cylindrze 3, ale niezależnie od tego, narzędzie skanujące i tak wyrzuca angielski opis.

W tym przypadku wiemy, że w kodach wskazany jest tylko jeden cylinder i jeden solenoid - solenoid A na cylindrze 1. Zasadniczo trzeba przetestować ten solenoid, aby sprawdzić, czy jest dobry, zamiana jest dobrym sposobem, jak wspomniano - zamień go z solenoidem A na cylindrze 2 lub czymś podobnym. Test statyczny solenoidu może nie ujawnić problemu, więc zamiana jest zwykle lepsza, ponieważ te rzeczy są włączane/wyłączane z bardzo dużą prędkością, więc nawet jeśli działa na stole probierczym, może nie reagować wystarczająco szybko, aby ECM uznał go za dobry (jako przykład).

Jeśli kod zmieni się na P11A500, to prawie gwarancja, że potrzebujesz tylko nowego solenoidu. Jeśli kod pozostanie jako P11A100, czas sprawdzić okablowanie, złącze itp. do tego solenoidu nr 1-A. Jeśli wszystko jest w porządku, wtedy możemy wpaść w coś nieco gorszego, co wymaga zdjęcia kołyski w celu sprawdzenia krzywki.
 
#25 ·
Jasne, na pewno. Smutno to czytać, wiedząc, że ktoś może porzucić cały samochód za coś, co może być tak proste jak uszkodzony zawór elektromagnetyczny lub zerwany przewód. Nie wiemy, że to wszystko, ale może tak być. Tak samo może być źle jak nowa operacja głowicy cylindrów. Ale tak czy inaczej, należy to najpierw wiedzieć. Chodzi mi o to, że wszystko jest w porządku, gdy ktoś kupuje samochód za grosze "jak jest" i naprawia go za 30 dolarów lub coś w tym stylu, lol, ale nie tak miło dla osoby, która sprzedała samochód, nie wiedząc, że to "łatwa naprawa".

Również, aby wyjaśnić, co myślałem, spojrzałem na kody na zdjęciu skanera Snap On.

Zasadniczo tak, na cylinder przypadają dwa zawory elektromagnetyczne, ale są to zawory elektromagnetyczne A i B, a nie cylindry.

Zatem P11A1 lub A100 oznacza zawór elektromagnetyczny A na cylindrze 1. P11A300 (prawdopodobnie wyświetlane jako P11A3 na danym skanerze) wskazywałoby zawór elektromagnetyczny B na cylindrze 1. Wydaje się, że wartość po P11A jest oparta na hex lub czymś podobnym, ponieważ P11AB00 to zawór elektromagnetyczny B na cylindrze 3, ale niezależnie od tego, narzędzie skanujące i tak wyrzuca angielski opis.

W tym przypadku wiemy, że w kodach jest tylko jeden cylinder i jeden zawór elektromagnetyczny - zawór elektromagnetyczny A na cylindrze 1. Zasadniczo trzeba przetestować ten zawór elektromagnetyczny, aby sprawdzić, czy jest dobry, zamiana jest dobrym sposobem, jak wspomniano - zamień go z zaworem elektromagnetycznym A na cylindrze 2 lub czymś podobnym. Test statyczny zaworu elektromagnetycznego może nie ujawnić problemu, więc zamiana jest zwykle lepsza, ponieważ te rzeczy są włączane/wyłączane z bardzo dużą prędkością, więc nawet jeśli działa na stole probierczym, może nie reagować wystarczająco szybko, aby ECM uznał go za dobry (na przykład).

Jeśli kod zmieni się na P11A500, to prawie gwarancja, że potrzebujesz nowego zaworu elektromagnetycznego. Jeśli kod pozostanie jako P11A100, to czas sprawdzić okablowanie, złącze itp. do tego zaworu elektromagnetycznego nr 1-A. Jeśli to w porządku, wtedy możemy wejść w coś nieco gorszego, co wymaga zdjęcia kołyski w celu sprawdzenia krzywki.
Dziękuję za cały czas, który poświęciłeś na udzielenie mi rady. Doceniam to. Pokażę wszystkie komentarze warsztatowi, który sprzedał mi samochód.