Audi TT Forum banner

2012 2.0L TFSI - Aanbevelingen voor koude luchtinlaat...?

7.6K views 8 replies 5 participants last post by  Flashy  
#1 ·
Ik ben al heel lang aan het zoeken en heb nog geen koudeluchtinlaat gevonden die op mijn auto past. Ik heb een Audi TT 2.0L TFSI uit 2012. Ik heb er een paar maanden geleden een besteld en de montagebeugel paste niet en ook de hele inlaat niet, omdat deze veel te omvangrijk was om in mijn auto te passen, dus ik heb hem teruggestuurd. Als iemand mij een goede koudeluchtinlaat kan vinden (de prijs is niet zo'n probleem, maar niets CRAZY duur), die op mijn auto past, zou ik dat GRAAG waarderen. Ter referentie, hier is de foto van mijn motorruimte en de eerste inlaat die ik had besteld.
Image
Image

#2 ·
Dat is een EA888-motor die je hebt, en het is een 2012 dus het is de VL of "Gen 2" variant. Je motorcode moet CESA of CETA zijn. Je hebt wat bijna identiek is aan een CCTA- of CBFA-motor (de Gen 1/non-VL) maar je hebt geen MAF-sensor. (Eigenlijk is het mogelijk dat zelfs de CCTA/CBFA geen MAF op de TT gebruikte, maar daar ben ik niet 100% zeker van.)

Het probleem met die Uni-inlaat die je hebt afgebeeld (UH002-INA) is dat er staat voor "TFSI"-modellen, wat nogal dubbelzinnig is omdat Audi TFSI en "Turbo FSI"-terminologie overal gebruikte, ongeacht het motortype. Voor de meeste VW-gerelateerde badges noemden ze de oudere EA113-motoren echter "FSI", terwijl de nieuwere EA888-motoren (zoals je hebt) "TSI" werden genoemd. Je kunt zien dat je motorkap "TFSI" zegt, zoals veel Audi 2.0T's doen, ongeacht tot welke motorfamilie ze behoren, wat, zoals ik kan zien, verwarrend is.

De inlaat die je hebt afgebeeld is dus eigenlijk voor "FSI"- of EA113-motoren, wat niet is wat je hebt en daarom past hij niet. Hij heeft ook een MAF drop-in op de bovenste pijp daar, wat een andere indicatie zou zijn dat dit niet de juiste is.

Dus wat je echt wilt is een "TSI"-inlaat, bij voorkeur een voor je specifieke motor zonder de MAF. De andere die voor CCTA worden vermeld, zouden moeten passen, maar je zou rekening moeten houden met de afwezigheid van de MAF... De Uni-inlaat die beter zou passen (maar nog steeds niet 100% correct uit de doos) zou het UH001-INA-model zijn. Je kunt zien dat de elleboog die op het filter gaat en de hoofdpijp gescheiden zijn. Het idee is dat je de fabriek MAF-behuizing (die je niet hebt) tussen die twee delen moet plaatsen. Je zou die delen moeten verbinden, mogelijk met behulp van een pijp of buis met dezelfde diameter en de klemmen vastdraaien. Als je naar de site van Uni gaat, kun je zien dat ze geen compatibele inlaat voor je auto vermelden, wat in feite neerkomt op de ontbrekende MAF.

Dus als je van daaruit inlaatspruitstukken gebruikt die de hoofdpijp die in de turbo gaat niet vervangen, zou je niet al te veel problemen moeten hebben om ze te monteren, omdat de MAF er nu niet meer toe doet. De APR- en Neuspeed-inlaatspruitstukken zouden dus moeten passen, afgaande op wat ECS op hun pagina heeft staan. De APR-inlaatspruitstukken (PEX en CF zijn hetzelfde, alleen ander materiaal en prijs) zou je de beugel voor de TT moeten kopen, zoals vermeld op de pagina.

TBH zou ik de inlaat gewoon helemaal vergeten. Het gaat niet veel doen voor de prestaties en gaat alleen maar meer lawaai maken. Natuurlijk, als lawaai is wat je wilt, is dat een ander verhaal. Maar voor de kosten zijn ze IMO niet echt de moeite waard. Voor de prestaties is het beste wat je kunt doen gewoon de sneeuwbescherming uit de airbox halen en een schoon filter hebben. Ik zou je geld sparen voor een tune en downpipe, als je die dingen nog niet hebt - die hebben een veel groter effect op het motorvermogen.

#3 · (Edited)
Hallo Brooke,

Bekijk de Racingline-opties die voor u beschikbaar zijn.
VWR Intake System Golf 6 GTI 2.0T EA888.1 – RacingLine Canada
VWR High-Flow Panel Air Filter Golf 5/6 TSI, TDI – RacingLine Canada
VWR Intake System Golf 6 R EA113 (K04) – RacingLine Canada
Racingline High-Flow Panel Filter VWR11G501 – Strictly European Motors

Hier is een foto van mijn setup.
Na de revisie kwam de OEM+ tune-up. (atlasdelmar.blogspot.com)

Image

Het is de K04 inlaatsysteem setup voor de EA888.2. Als je dit exacte drop-in systeem wilt kopen, dan kun je deze foto gebruiken en aangeven dat het hetzelfde systeem is als degene die Atlas een paar jaar geleden heeft gekocht. Het is net geen $800 exclusief belasting of verzendkosten.

Over mijn bescheiden mening...….Ik zal herhalen wat @TT'sRevenge zei. Je hebt niet echt een high flow luchtinlaatsysteem nodig, tenzij je de turbo gaat upgraden, en zelfs dan is het niet per se nodig. Raceteams rijden met het OEM inlaatsysteem, inlaatspruitstuk etc.

Ik wilde persoonlijk elke mogelijke fase maximaliseren voordat ik kwam waar ik nu ben, daarom heb ik dit CAI-systeem gekocht met een gesloten luchtfilter om het te beschermen tegen de hete temperaturen in de motorruimte. Ik merkte een snellere spool-up op de standaard turbo, maar na een paar dagen kon ik het verschil niet eens meer zien omdat ik gewend raakte aan de nieuwe acceleratiereactie.

Je geld zou beter besteed worden aan een downpipe en stage 2 tune. Je zou al het andere, behalve de remmen, standaard kunnen laten. Ik zou de remmen upgraden naar een vierpotige omdat ik uit de eerste hand weet hoeveel verschil het maakte.

Beste OP,

Als ik opnieuw moest beginnen, zou ik $ hebben uitgegeven aan een downpipe en stage 2 tune. Dat gezegd hebbende, als je besluit om de modificatie-konijnenpijp in te gaan, stuur me dan gerust een bericht en ik zal mijn best doen om op tijd te reageren, aangezien we allebei dezelfde motor hebben.

Met vriendelijke groeten

#4 ·
Bedankt voor het advies! Oorspronkelijk wilde ik gewoon een downpipe en tuning doen, maar mijn vader is zoals hij is en wil er alles mee doen. Mijn broer is hetzelfde met zijn auto. Ze willen allebei alles met hun auto's doen, dus ze proberen me hetzelfde te laten doen 😅 Ik ga hem zeker vertellen dat we de remmen moeten upgraden!!

#5 ·
dank u voor het advies! Ik wilde oorspronkelijk gewoon een downpipe en tune doen, maar mijn vader, zoals hij is, wil er alles uithalen. Mijn broer is hetzelfde met zijn auto. Ze willen allebei alles uit hun auto's halen, dus ze proberen me hetzelfde te laten doen 😅 Ik ga hem zeker vertellen dat we de remmen moeten upgraden !!
Nou, ik neem het ze niet kwalijk, veel mannen zijn in wezen nooit echt opgehouden kinderen te zijn. Specifieke vragen over uw auto? Voel u vrij om een Google-meeting met mij in te plannen op het volgende e-mailadres. atlas.delmar@audiclubna.ca

Ik ben de directeur social media voor de North American Eastern Canada chapter. Ik heb geprobeerd mijn auto zo praktisch mogelijk te houden en er tegelijkertijd de meeste prestaties uit te halen, wat ertoe heeft geleid dat ik een heleboel onderdelen heb gekocht. Ik kan je vertellen wat de moeite waard is en wat niet.

Fijn lang weekend.

#6 ·
Haha ja, we hebben momenteel drie projectauto's. Mijn broers en mijn vader weigeren de auto's die we hebben op te geven, ook al hebben we eigenlijk geen tijd om eraan te werken, dus toen ik een auto kreeg, zeiden ze allemaal: “OMG eindelijk een auto waar we AAN MOETEN werken!” Mijn moeder waardeert het echter niet, ze vindt het dom en zonde van het geld, maar goed, daar moet ze mee dealen als al haar kinderen en haar ex-man kinderen zijn als het om auto's gaat 😂. Ik geef mijn vader de schuld van mijn interesse in auto's, lol.

Hoe dan ook, bedankt voor alle adviezen, ik waardeer het echt! Ik heb de inlaat gevonden die je voorstelde en de link naar mijn vader gestuurd, zodat hij er ook naar kan kijken. Geniet ook van je lange weekend en als ik problemen tegenkom, zal ik je zeker een bericht sturen!

#8 ·
Haha ja, we hebben momenteel drie projectauto's. Mijn broers en mijn vader weigeren de auto's die we hebben los te laten, ook al hebben we eigenlijk geen tijd om eraan te werken, dus toen ik een auto kreeg, zeiden ze allemaal: "OMG eindelijk een auto waar we AAN MOETEN werken" mijn moeder waardeert het echter niet, ze vindt het dom en zonde van het geld, maar goed, daar moet ze mee dealen als al haar kinderen en haar ex-man kinderen zijn als het om auto's gaat 😂 Ik geef mijn vader de schuld van mijn interesse in auto's lol.

Hoe dan ook, bedankt voor alle adviezen, ik waardeer het echt! Ik heb de inlaat gevonden die je voorstelde en de link naar mijn vader gestuurd, zodat hij er ook naar kon kijken. Geniet ook van je lange weekend en als ik problemen tegenkom, zal ik je zeker een bericht sturen!
Ik zou aanraden om contact op te nemen met Racingline Canada, omdat je een gunstige wisselkoers krijgt van USD naar CAD bij aankoop. De meeste retailers in de VS rekenen vaak meer dan hun Canadese tegenhangers.

Je kunt de Noord-Amerikaanse vertegenwoordiger Charles bereiken via de volgende e-mails. charles@gestionhubcentric.com of charles@racinglinecanada.com en vertel hem dat je hetzelfde inlaatsysteem wilt als Atlas Del Mar en hij zal het regelen en het vanuit Europa naar je laten verzenden.

Ik wacht momenteel op een speciale 90 graden siliconen elleboog bedoeld voor de K04 die vanuit Europa wordt verzonden, je hebt hem niet nodig tenzij je van plan bent om stage 3 te gaan. Ik zou aanraden om op stage 2 te blijven, want het is meer dan genoeg plezier tijdens het rijden in de stad.

#7 ·
Zelfs als je alleen een downpipe en sportkat installeert, zul je een goed verschil in vermogen en geluid zien, en dan de remapping laten doen wanneer je maar wilt. Inlaatkits zijn belachelijk duur voor deze auto's en ik denk niet dat het veel zin heeft, de MAF regelt wat wat is, tenzij je natuurlijk gek gaat doen met modding.