Dat is een EA888-motor die je hebt, en het is een 2012 dus het is de VL of "Gen 2" variant. Je motorcode moet CESA of CETA zijn. Je hebt wat bijna identiek is aan een CCTA- of CBFA-motor (de Gen 1/non-VL) maar je hebt geen MAF-sensor. (Eigenlijk is het mogelijk dat zelfs de CCTA/CBFA geen MAF op de TT gebruikte, maar daar ben ik niet 100% zeker van.)
Het probleem met die Uni-inlaat die je hebt afgebeeld (UH002-INA) is dat er staat voor "TFSI"-modellen, wat nogal dubbelzinnig is omdat Audi TFSI en "Turbo FSI"-terminologie overal gebruikte, ongeacht het motortype. Voor de meeste VW-gerelateerde badges noemden ze de oudere EA113-motoren echter "FSI", terwijl de nieuwere EA888-motoren (zoals je hebt) "TSI" werden genoemd. Je kunt zien dat je motorkap "TFSI" zegt, zoals veel Audi 2.0T's doen, ongeacht tot welke motorfamilie ze behoren, wat, zoals ik kan zien, verwarrend is.
De inlaat die je hebt afgebeeld is dus eigenlijk voor "FSI"- of EA113-motoren, wat niet is wat je hebt en daarom past hij niet. Hij heeft ook een MAF drop-in op de bovenste pijp daar, wat een andere indicatie zou zijn dat dit niet de juiste is.
Dus wat je echt wilt is een "TSI"-inlaat, bij voorkeur een voor je specifieke motor zonder de MAF. De andere die voor CCTA worden vermeld, zouden moeten passen, maar je zou rekening moeten houden met de afwezigheid van de MAF... De Uni-inlaat die beter zou passen (maar nog steeds niet 100% correct uit de doos) zou het UH001-INA-model zijn. Je kunt zien dat de elleboog die op het filter gaat en de hoofdpijp gescheiden zijn. Het idee is dat je de fabriek MAF-behuizing (die je niet hebt) tussen die twee delen moet plaatsen. Je zou die delen moeten verbinden, mogelijk met behulp van een pijp of buis met dezelfde diameter en de klemmen vastdraaien. Als je naar de site van Uni gaat, kun je zien dat ze geen compatibele inlaat voor je auto vermelden, wat in feite neerkomt op de ontbrekende MAF.
Dus als je van daaruit inlaatspruitstukken gebruikt die de hoofdpijp die in de turbo gaat niet vervangen, zou je niet al te veel problemen moeten hebben om ze te monteren, omdat de MAF er nu niet meer toe doet. De APR- en Neuspeed-inlaatspruitstukken zouden dus moeten passen, afgaande op wat ECS op hun pagina heeft staan. De APR-inlaatspruitstukken (PEX en CF zijn hetzelfde, alleen ander materiaal en prijs) zou je de beugel voor de TT moeten kopen, zoals vermeld op de pagina.
TBH zou ik de inlaat gewoon helemaal vergeten. Het gaat niet veel doen voor de prestaties en gaat alleen maar meer lawaai maken. Natuurlijk, als lawaai is wat je wilt, is dat een ander verhaal. Maar voor de kosten zijn ze IMO niet echt de moeite waard. Voor de prestaties is het beste wat je kunt doen gewoon de sneeuwbescherming uit de airbox halen en een schoon filter hebben. Ik zou je geld sparen voor een tune en downpipe, als je die dingen nog niet hebt - die hebben een veel groter effect op het motorvermogen.