Audi TT Forum banner

Czas na wymianę łańcucha rozrządu?

2.2K views 39 replies 6 participants last post by  Wormrider  
#1 ·
Zeskanowałem silnik w VCDS i uważam, że nadszedł czas na wymianę łańcucha rozrządu. Z tego, co znalazłem, odczyt położenia fazy powinien wynosić <+/- 4%. Biorąc pod uwagę, że silnik ma przejechane 97 tys. mil, myślę, że i tak nadszedł czas. Nigdy nie wymieniałem łańcucha, tylko paski, więc mam kilka pytań.

1. Czy ktoś wie, ile godzin powinno zająć wykonanie usługi?
2. Czy części OEM są dopuszczalne, czy też istnieją inne części producentów, które są bardziej wytrzymałe?
3. Które części należy wymienić razem z łańcuchem(ami)?
4. Czy są dodatkowe części, które należy sprawdzić w tym czasie i wymienić w razie potrzeby?
 
#2 ·
Jaki masz silnik? Jeśli możesz podać następujące informacje, zaktualizuję Twój profil, aby był zawsze wyświetlany.

• Rok:
• Silnik: 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 2.0 TDI, 2.5 TFSI, 3.2 VR6​
• Kod silnika*: CDAA, EA888, EA113, CEPA, BUB​
Skrzynia biegów: DSG lub Manualna​
• Napęd: FWD lub Quattro​
• Model: Coupe lub Roadster​

* Twój kod silnika jest naprawdę ważny, ponieważ dostępne są dwa bardzo różne silniki 2.0 TFSI. Kod można znaleźć na tabliczce VIN w bagażniku lub wewnątrz przedniej okładki instrukcji obsługi lub książki serwisowej.

Dobrze tu poczytać. Upewnij się, że przestrzegasz podanych informacji, aby mieć pewność, że wartości są poprawne -

 
#3 ·
Cześć - zwykle nie tak szybko się angażuję, ale zobaczyłem Twoje pytania i kiedy podzielisz się szczegółami samochodu - SJP powyżej - jestem pewien, że otrzymasz mnóstwo pomocnych porad.

W międzyczasie, a jeśli Twój silnik jest taki sam jak mój (Gen 2 EA888), chętnie podzielę się wszystkim, co przydatne z mojego własnego doświadczenia z zeszłego roku. Mój TT przejechał ponad 130 000 mil i wciąż miał fabryczny napinacz łańcucha rozrządu, więc bardzo chciałem go wymienić, a jednocześnie odnowić wszystkie powiązane elementy, gdy strona silnika była zdjęta.

W zależności od Twojego samochodu, napinacz może się zepsuć w dowolnym momencie, gdy silnik ma na liczniku ponad 60 000, i zrujnuje Twój silnik, więc najprawdopodobniej będziesz miał rację, aby wykonać pracę jak najszybciej.

Zdecydowałem się wykonać pracę sam, kupiłem wszystkie oryginalne części Audi i dogłębnie zbadałem cały proces. Wymieniłem następujące elementy.
  • Napinacz łańcucha rozrządu
  • Napinacz łańcucha wałka wyrównoważającego
  • Łańcuch rozrządu, łańcuch wałka wyrównoważającego i łańcuch pompy oleju
  • Wszystkie prowadnice łańcucha, śruby itp.
  • Śruba wału korbowego
  • Śruby mocowania silnika
  • Górne i dolne osłony rozrządu, uszczelki i śruby
  • Uszczelka mostka wałka rozrządu
  • Pasek klinowy
  • Uszczelka turbosprężarki
  • Założyłem również nowy bagnet oleju i będziesz wymieniać filtr oleju przed ponownym napełnieniem olejem silnikowym.
Moim zdaniem, chociaż wiesz, co robisz i potrafisz zidentyfikować dobrej jakości części zamienne, w przypadku krytycznej pracy, takiej jak remont przekładni rozrządu, powinieneś uzyskać najlepsze komponenty dla spokoju ducha. To oczywiście zależy od wielu rzeczy - Twojego budżetu, jak długo zamierzasz trzymać samochód, czy chcesz wykonać pracę sam, itp., itd.

Nawiasem mówiąc, udało mi się usunąć wszystkie części i je wymienić, ale poprosiłem warsztat o ponowne złożenie wszystkiego. Gdybym miał gdzieś schronienie, a nie na podjeździe, mógłbym to wszystko zrobić sam, jednak nie lekceważ ilości pracy - ani znaczenia zrobienia tego dobrze!

Myślę, że wydałem około 800 funtów na oryginalne części - a następnie kolejne 900 funtów na opłatę warsztatową za ponowne złożenie. Audi wyceniło mi około 7 godzin pracy, aby to zrobić, ale widziałem film, w którym amerykański mechanik wykonał główną część pracy w bardzo krótkim czasie. Szacuję, że trasa Audi kosztowałaby

Jeśli zdecydujesz się zlecić to warsztatowi, wybierz go ostrożnie. Wielu nie podejmie się tej pracy, albo dlatego, że są zbyt zajęci naprawami MOT, albo dlatego, że nie mają doświadczenia w wykonywaniu tej konkretnej pracy.

Chętnie podzielę się wszelkimi innymi ogólnymi poradami z mojego własnego doświadczenia, jeśli to pomoże.
 
#4 ·
OP ma RS, więc to silnik EA855...

Szczerze mówiąc, nawet nie wiedziałem, że to aż tak duża rzecz w EA855... Ale z drugiej strony jest ich stosunkowo niewiele, więc być może dlatego nie słychać o tym tak dużo jak o 2.0Ts. Ten typ łańcuchów rozrządu w nowoczesnych konstrukcjach silników z pewnością zużyje się z czasem; a 100 000 mil zbliża się do czasu, kiedy większość EA888 byłaby już zrobiona lub wymagałaby zrobienia.

Naprawdę nie mogę powiedzieć, jakie powinny być "oczekiwane wartości" w silniku I5, ale...

1. Czy ktoś wie, ile godzin powinno zająć wykonanie usługi?
W przeciwieństwie do EA888, EA855 ma swój rozrząd z tyłu silnika, więc trzeba będzie wyciągnąć skrzynię biegów, aby to zrobić. Osobiście zarezerwowałbym na to... długi weekend... lol. Jeśli mówimy o godzinach pracy w warsztacie... to pewnie sporo, biorąc pod uwagę demontaż i montaż skrzyni biegów. Dobrze byłoby pomyśleć/zrobić/zlecić zrobienie czegokolwiek "przy okazji".

Oto [przyspieszone] wideo na temat tego procesu (francuscy faceci, ale prawie żadnych słów), myślę, że to również Mk2 TT-RS:

2. Czy części OEM są dopuszczalne, czy też istnieją części innych producentów, które są bardziej wytrzymałe?
Nie używałbym niczego innego niż najbardziej aktualne części OE. Nie musi być od VAG... typowe OE dla tych części to INA, Iwis itp.

3. Które części należy wymienić wraz z łańcuchem (łańcuchami)?
Napinacz, prowadnice, śruby... Jestem pewien, że istnieją "pełne zestawy" do tego. Jestem prawie pewien, że w grę wchodzą dwa łańcuchy i dwa napinacze. Pierwszy łańcuch idzie z wału korbowego do innego wału, który napędza HPFP, a następnie inny łańcuch idzie stamtąd do wałków rozrządu.

4. Czy są jakieś dodatkowe części, które należy sprawdzić w tym czasie i wymienić w razie potrzeby?
Nie jestem do końca pewien, na co powinieneś patrzeć lub rozważyć ulepszenie itp., ale prawie wszystko inne, co wymaga wyjęcia skrzyni biegów, można tu zrobić. RMS to jeden z nich, z głowy. Jeśli chcesz ulepszyć sprzęgło... jest jeszcze jedno. Itd.
 
#5 ·
Mój samochód to TTRS z 2013 roku. Ponieważ jestem w USA, możesz szybko wywnioskować, że mam silnik 2.5L turbo CEPB i 6MT. Wszystkie amerykańskie RS były coupe Quattro.

Po przeszukaniu kilku stron internetowych mam listę minimalnych potrzebnych części.
  • 2 łańcuchy rozrządu
  • 4 prowadnice ślizgowe
  • 1 uszczelka
  • 2 napinacze łańcucha
  • 2 śruby do wałków rozrządu

Cena zestawu waha się od 830 do 1217 USD. Niższa liczba pochodzi z bar-tek.com w Wielkiej Brytanii, a części pochodzą z „Niemiec”. Wyższa liczba pochodzi z ECS Tuning, a wszystkie części pochodzą od Audi. Jeśli 8 godzin to rozsądny czas, to robocizna w salonie Audi wyniesie co najmniej 1000 USD. Muszę sprawdzić w moim warsztacie Indy, czy mają lepszą cenę i jakich części używają. Poproszę o zwrot wszystkich używanych części.

Bądź na bieżąco.
 
#6 ·
Mój samochód to 2013 TTRS. Ponieważ jestem w USA, możesz szybko wywnioskować, że mam silnik 2.5L turbo CEPB i 6MT. Wszystkie US RS były coupe Quattro.

Po przeszukaniu kilku stron internetowych mam listę minimalnych potrzebnych części.
  • 2 łańcuchy rozrządu
  • 4 szyny ślizgowe
  • 1 uszczelka
  • 2 napinacze łańcucha
  • 2 śruby do wałków rozrządu

Cena zestawu waha się od 830 do 1217 USD. Niższa liczba pochodzi z bar-tek.com w Wielkiej Brytanii, a części pochodzą z „Niemiec”. Wyższa liczba pochodzi z ECS Tuning, a wszystkie części pochodzą z Audi. Jeśli 8 godzin czasu jest rozsądne, to robocizna w salonie Audi wyniesie co najmniej 1000 USD. Muszę sprawdzić w moim warsztacie Indy, czy mają lepszą cenę i jakich części używają. Poproszę o wszystkie używane części.

Bądź na bieżąco.
Witaj,

Do prawidłowej pracy potrzebne są następujące części

07K109158C Łańcuch rozrządu (dolny)

07K109469H Szyna ślizgowa

07K109513D Szyna ślizgowa

07K109467H Napinacz łańcucha

07K109231A Łańcuch rozrządu (górny)

07K109510B Szyna ślizgowa (napinacz łańcucha)

07K109514D Szyna ślizgowa

07K109217F Napinacz łańcucha

07K109235A Uszczelka (do napinacza łańcucha)

07K103081 Sitko oleju (mikrofiltr siatkowy)

N91042802 Śruba z łbem sześciokątnym Audi A6L 4F "CN" (śruba wałka rozrządu)

06E109257P Zawór sterujący (N205 – kontrola oleju rozrządu) (2 szt.)

07K121149 Pierścień uszczelniający (na górnej pokrywie rozrządu)

07K109345 Uszczelka (na górnej pokrywie rozrządu)

07K103483A Uszczelka (pokrywa zaworów)

06J103831 Element odsprzęgający (śruba pokrywy zaworów)

N90041102 O-ring (dolna pokrywa łańcucha rozrządu)

070109293B Pierścień uszczelniający (dolna pokrywa łańcucha rozrządu)

059103051K Uszczelka wału rozmiar 85X105X8 (uszczelka wału korbowego na dolnej pokrywie łańcucha rozrządu)

07K145215A Uszczelka (pompa próżniowa)

Nowe śruby do koła zamachowego i osobiście sugeruję kompletny zestaw sprzęgła

Zapraszam do zadawania pytań, jeśli potrzebujesz więcej informacji!

John
 
#7 ·
Zadzwoniłem dziś do lokalnego dealera Audi z prośbą o wycenę tej usługi i odpowiedzieli, że kosztuje ona 5000 dolarów i zajmie 2 dni. Zadzwoniłem do lokalnego warsztatu specjalizującego się w wysokiej klasy samochodach europejskich i otrzymałem wycenę na 8000 dolarów, a usługa zajęłaby dwa dni. Jestem naprawdę załamany.
 
#8 ·
Dzwoniłem dziś do lokalnego dealera Audi z prośbą o wycenę tej usługi i odpowiedzieli, że 5000 $ i zajmie to 2 dni. Zadzwoniłem do lokalnego Indy, który specjalizuje się w wysokiej klasy samochodach euro i otrzymałem wycenę 8000 $ i zajęłoby to dwa dni. Jestem naprawdę załamany.
To rzeczywiście kosztowne zadanie i oczywiście wymaga czasu. Twój samochód z MT można wykonać z silnikiem w samochodzie. W przypadku samochodu z AT (jak mój) silnik musi zostać wyjęty, ponieważ skrzyni biegów nie można wyjąć, ponieważ jest zbyt blisko podwozia.
 
#12 ·
Mam już kompletną listę wymaganych części. Po sprawdzeniu różnych stron internetowych dealerów Audi mogę zaoszczędzić 30% na kosztach części. Dałoby to oszczędność około 1000 USD.
Cześć. Zamierzam wkrótce wykonać tę samą pracę w moim CEPA RS, czy możesz podać listę wszystkich numerów części do tej pracy i jakieś porady, jeśli już wykonałeś tę pracę?

Dziękuję
 
#10 ·
Wróciłem dziś do dealera, a dział części zgodził się dać mi części po cenie hurtowej, która wynosi około 20% poniżej ceny katalogowej. W ten sposób wciąż mogę uzyskać gwarancję Audi na 12 miesięcy/12 000 mil. Mechanicy chcą przejrzeć mój samochód, zanim przedstawią mi ostateczną wycenę. Ta usługa jest bardzo rzadka.

Bądź na bieżąco ......
 
#17 ·
To jest lista, którą wysłał mi sklep. Zabieram samochód do naprawy 21. Zobaczymy, czy będzie więcej po odebraniu samochodu.
View attachment 536577
07K109283F & 07K109224 nie są potrzebne. Tylko jeśli osłona samochodu jest problematyczna i jest potrzebna z określonego powodu, a druga część tylko wtedy, gdy jest zużycie.
 
#24 ·
To jedna z najważniejszych części. Większość mechaników je sugeruje (nie zna powodu). Ze względu na przebieg i wiek samochodu powinny zostać wymienione. Jako inżynier elektromechanik wspomniałem, że są to części elektromechaniczne (elektrycznie sterowane zawory z ruchomymi częściami wewnątrz), które kontrolują przepływ oleju do nastawników wałków rozrządu, kontrolując w ten sposób fazowanie wałków rozrządu. Zawory elektryczne również "męczą się" z biegiem lat i użytkowania. To zależy od ciebie...
 
#25 ·
To jedna z najważniejszych części. Większość mechaników je sugeruje (nie zna powodu). Ze względu na przebieg i wiek samochodu powinny zostać wymienione. Jako inżynier elektromechanik wspomniałem, że są to części elektromechaniczne (elektrycznie sterowane zawory z ruchomymi częściami wewnątrz), które kontrolują przepływ oleju do nastawników wałka rozrządu, kontrolując w ten sposób fazowanie wałków rozrządu. Zawory elektryczne również "męczą się" z biegiem lat i użytkowania. To zależy od ciebie...
To ma teraz sens, skoro wyjaśniłeś, jak działają. Planuję jeździć samochodem do następnego lata, kiedy rozpocznę pracę nad łańcuchem rozrządu. Czy uważasz, że jeśli wymieniłbym te części teraz, poprawiłoby to czas -7,00 kW i zbliżyło pozycje fazowe wałka rozrządu dolotowego i wylotowego nieco bliżej zera, jeśli mogły się one stać nieco leniwe?
 
#31 ·
Mój samochód jest teraz czwarty dzień w warsztacie. Najwyraźniej musieli zamówić jakieś uszczelki, których nie było na oryginalnej liście części. W zależności od tego, kiedy przyjdzie zamówienie, odbiorę go dzisiaj lub w poniedziałek. Warsztat udostępnił mi bardzo ładne BMW X1 jako samochód zastępczy, więc nie mogę narzekać.
 
#32 ·
Mój samochód jest teraz czwarty dzień w warsztacie. Najwyraźniej musieli zamówić jakieś uszczelki, których nie było na oryginalnej liście części. W zależności od tego, kiedy przyjdzie zamówienie, odbiorę go dzisiaj lub w poniedziałek. Warsztat zapewnił mi bardzo ładne BMW X1 jako samochód zastępczy, więc nie mogę narzekać.
Które uszczelki były potrzebne?
 
#33 ·
Mój rachunek za wymianę łańcuchów rozrządu był nieco wyższy niż podano w ofercie. Większość ludzi wydałaby tę kwotę na cały samochód. Biorąc pod uwagę, że wymiana byłaby znacznie droższa, przekonałem się, że było warto. Samochód jak dotąd działa świetnie.

Poniżej znajduje się kopia paragonu. Nie pamiętam, jak opublikować plik PDF.
 

Attachments

#34 ·
Miło słyszeć, że praca została zakończona i samochód jeździ idealnie!
Części:
07L109083H Jednostka nastawnika wałka rozrządu
07L109084G Jednostka nastawnika wałka rozrządu
07K109283F Pokrywa rozrządu
07K109224 Wał koła zębatego
nie były potrzebne... oczywiście moim zdaniem! Ponadto, skoro zmienili "wał koła zębatego", to dlaczego nie "koło zębate" również...