Audi TT Forum banner

Audi TT Mk3 (8S) DAZA vs. DNWA Untolds

7.5K views 27 replies 5 participants last post by  kevin#34  
#1 · (Edited)
Cóż, omówmy kilka znanych faktów, zanim otworzymy puszkę Pandory.

DAZA/DNWA:
  • Blok silnika: 07K 100 032 J / 07K 100 032 K
  • Głowica cylindrów: 07K 103 064 C / 07K 103 064 D
  • Tłoki: 07K 107 065 AB / 07K 107 065 AC
  • Wałek rozrządu wylotowego: 07K 109 022 E / 07K 109 022 F
  • Pompa paliwa: 07K 127 025 D / 07K 127 025 E
  • Kolektor dolotowy: 07K 133 201 AT / 07K 133 201 BC


Image


Wykresy z hamowni dzięki uprzejmości bounce, ps Nie lubię tego kanału, używam go tylko jako punktu odniesienia.



 
#2 ·
Prawdopodobnie najbardziej znaną różnicą są filtry cząstek stałych benzyny, gdzie w ramach emisji, WLTC całe zachowanie silnika zostało zmienione.

DNWA utrzymuje większe ciśnienie w silniku, używając przewodu podciśnieniowego dla zaworu upustowego, podczas gdy zawór upustowy jest normalnie otwarty, natomiast DAZA używa staromodowego przewodu ciśnieniowego
i normalnie zamyka zawór upustowy.

Ogólnie rzecz biorąc,
1- silniki z ograniczonym wydechem pracują z większym doładowaniem, aby wytworzyć tę samą moc, i
2- zużywają więcej paliwa podczas zimnych rozruchów, aby rozgrzać katalizator i filtry!?
3- trzymaj zawór upustowy otwarty dla szybszego cyklu rozgrzewania!?
4- Mają lepszy zakres mocy w średnim zakresie, aż do momentu, gdy ciśnienie zwrotne wzrośnie i spowoduje, że ECU
zmniejszy doładowanie i straci górny zakres.
5- wątpliwy dolny zakres, ponieważ wykresy z hamowni/wyścigu drag nie są przykładami z rzeczywistego świata,
Hamownia to pomiar WOT (wide open throttle) przy określonej prędkości obrotowej (nie wchodź w szczegóły). Dlatego nikt nie zdławi silnika przy 2000 obr./min na pełnym gazie.
6- Lepsza wentylacja skrzyni korbowej
7- więcej?
 
#3 ·
Od lewej do prawej 1- De-cat, 2- DNWA, 3- DAZA, 4- CEPA? lub wczesne DAZA?

Uprzejmości


Image



Tylny box w DNWA jest prawie prosty, a rezonator jest bardziej dekoracyjny niż funkcjonalny.
Maksymalny wzrost hałasu przez tylny box wynosi 15%, ponieważ większość hałasu jest tłumiona przez filtry i zarządzanie silnikiem.
Zarządzanie silnikiem nie tylko ograniczało czas, ale także zamykało zawory.


DAZA, zwróć uwagę na wnętrze rezonatora i tylnego boxu

Image



Wczesne przypuszczenia w grupach na Facebooku
Image



Aktualne zdjęcie dla DAZA, na końcu spawanej rury powinna być szczelina
Image



DAZA szeroko otwarte
Image



DNWA szeroko otwarte
Image



Dekoracyjne rezonatory w DNWA
Image



Na koniec Akrapovic, prawie DNWA na otwartym zaworze :D
Image
 
#8 ·
Bardzo ciekawy temat, znalazłem ten filmik, który jest pouczający - uważajcie tylko na prześladowcę! 🐶
Tylko dla wyjaśnienia
Thas DNWC nie DNWA

DNWC najwyraźniej ma trudniejszy ECU do kodowania i strojenia. okablowanie nie jest takie samo DNWA, więc cofanie byłoby problemem, chyba że zostało już zrobione?
 
#9 · (Edited)
Ciekawi mnie, czy wałek rozrządu DAZA jest plug&play w DNWA...
O ile wiem, powinien być, widziałem, jak ludzie to robią.
Jeśli planujesz wyścig drag, przyniosłoby to korzyści w zakresie high-end. Jeśli jeździsz codziennie DNWA, masz lepszy środek, turbosprężarka szybciej się wkręca i masz lepszy start.
Nigdy nie robiłem rejestracji danych, ale myślę, że wałek rozrządu DAZA pomógłby uzyskać większą moc przy tym samym doładowaniu, a tym samym większy skok i czas trwania.

 
#14 ·
Czy wy, użytkownicy TTRS, dodajecie teraz skrzynię rozdzielczą do swojego serwisu?
Jest to teraz część serwisu 8Y.

Czy ktoś z was to widział? DAZA's idą POP :cry:
To się dzieje, gdy prowadzą badania i rozwój na samochodach ludzi.
Strojenie na trwałość to nie to samo, co uzyskiwanie liczb dla 30-sekundowego WOT na hamowni.
 
#15 ·
Zawsze byłem ostrożny, jeśli chodzi o tuning turbosprężarek.

To w porządku dla tych facetów, którzy mają dużo pieniędzy do zabawy. Znają ryzyko związane z rozwojem, ale gonienie za liczbami to świetna zabawa, a samochód jest ich zabawką. Widziałem tak wielu młodych ludzi, którzy starają się zdobyć samochód, a potem dają się wciągnąć w jeszcze większe wysiłki, aby go tuningować. Kiedy coś pójdzie nie tak, są całkowicie w plecy.
 
#17 · (Edited)
Wszelkie modyfikacje dodadzą więcej obciążenia do twojego silnika, chodzi o dodanie funkcji bezpieczeństwa, aby go chronić i środków zapobiegawczych, aby zmniejszyć to obciążenie, gdy już go dostroisz. Właśnie w tym miejscu tak wielu popełnia błąd i daje się zwieść diabłu szepczącemu im do ucha 'Musisz mieć więcej mocy, więcej doładowania, więcej momentu obrotowego' itp. Dodanie mocniejszych części, takich jak kute korbowody i tłoki, jest koniecznością, ale ważniejsze jest kontrolowanie dodatkowego ciepła generowanego przez twoje błyszczące nowe części tuningowe! 🚗💨

Spójrz na te wałki rozrządu Kelford:
Wałki rozrządu Kelford
 
#23 ·
To rzeczywiście bardzo interesujące, te wałki rozrządu kelford wyglądają bardzo imponująco, jeśli zapewniają dodatkowe 100 KM, jak twierdzono w udostępnionym przeze mnie filmie.
100 KM tylko z powodu bardziej ekstremalnego profilu wałka rozrządu wydaje mi się trochę zbyt optymistyczne... o_O

Niemniej jednak, czy ktoś zna numer części wałka rozrządu DAZA? :p