Audi TT Forum banner

Zawór regulacji ciśnienia doładowania (N249)

23K views 11 replies 3 participants last post by  hunaink  
#1 ·
Czy ktoś z Was wymieniał to? Jeśli tak, czy warto robić to w tym samym czasie co termostat pod względem dostępności, czy też jest to o wiele bardziej dostępne i łatwiejsze do serwisowania przez użytkownika część, którą można zrobić w dowolnym momencie?

Czy ktoś zna numer części do MY07 2.0 TFSI? Sprawdziłem w Skodzie, która dostarczyła mi właściwy termostat, ale nie mogli znaleźć żadnego odniesienia do zaworu N249 pod moim numerem podwozia!
 
#2 ·
efunc said:
Czy ktoś z Was wymieniał to? Jeśli tak, czy warto zrobić to w tym samym czasie co termostat pod względem dostępności, czy też jest to znacznie bardziej dostępne i bardziej serwisowane przez użytkownika, które można wykonać w dowolnym momencie?

A tak przy okazji, czy ktoś zna numer części do MY07 2.0 TFSI? Sprawdziłem w Skodzie, która dostarczyła mi właściwy termostat, ale nie mogli znaleźć żadnego odniesienia do zaworu N249 pod moim numerem podwozia!
Żaden ze mnie ekspert, ale zastanawiałem się nad tym samym pytaniem! Myślę, że zawór, o którym mówisz, to w tym przypadku N75 i jest on zwykle przymocowany do turbosprężarki za pomocą około 3 śrub.

Mam zupełnie nowy egzemplarz na półce, który rozważałem, aby włożyć go w tym samym czasie co mój termostat, ponieważ kupiłem nowy N75, ale okazało się, że to turbosprężarka była wadliwa. Nowa turbosprężarka była dostarczana z już dołączonym N75, ale mechanik nie sprawdził, czy jest to stara konstrukcja (o której wiadomo, że się psuje), czy nowa! Ponieważ są to 3 śruby i mam część, która leży bezużytecznie, mogę po prostu zlecić jej wymianę, oszczędzając sobie w przyszłości 50/60 funtów.

Wysłano z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#3 ·
OK, czy to prawda? VCDS wydaje się rejestrować błąd w zaworze N249. Mogą się mylić, przeczytam ich FAQ.

Mam już termostat, więc umawiam się na wizytę w Wrench Studio w przyszłym tygodniu. Pomyślałem, że zrobię N249 w tym samym czasie, jeśli uda mi się odebrać część na czas.
 
#4 ·
Nie znalazłem jeszcze niczego rozstrzygającego, ale spróbuję zadzwonić do Audi w przyszłym tygodniu, żeby sprawdzić. Ale zgodnie z tą instrukcją VW 1.4 TSI, elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania to N75, a zawór recyrkulacji powietrza turbosprężarki to N249. Zatem różne zadania. N249 jest przykręcony do obudowy turbosprężarki:

http://www.volkspage.net/technik/ss...688e1d7=/zcxeHG2pZsHe4mixw99P2GBUULWAAAA5PzUVQ==&bcsi_scan_filename=SSP_359.pdf

Będę musiał znaleźć szczegóły specyficzne dla 2.0 TFSI...
 
#5 ·
Niezbyt duże postępy w tej kwestii. Zadzwoniłem do TPS i powiedzieli, że mają jeden na stanie. Numer części to 06f 906 283 f.

Cóż, właśnie to sprawdziłem i to N75! N249 to elektrozawór, a nie zawór. To zupełnie inna część, ale nikt nie wydaje się mieć pojęcia, co to jest.

Czy VCDS wysyła mnie na poszukiwanie Świętego Graala?
 
#6 ·
Zawór elektromagnetyczny N75 nie ma zastosowania w silniku Mk2 2.0.

Zawór recyrkulacji N249 zamontowany na turbosprężarce jest sterowany bezpośrednio elektrycznie za pomocą wbudowanego elektromagnesu.
Potrzebujesz numeru części 06H145710D - to nowsza wersja tłokowa, ale sprawdź, czy została dalej ulepszona.
Wcześniejsza wersja miała membranę, która była podatna na pękanie.
 
#7 · (Edited by Moderator)
Mam teraz lepszy obraz i podział. Zawór recyrkulacji turbosprężarki -N249-

http://www.lz7w.com/audi/mk2ttwiki/pdf/erwin/D3E803BD9D8-Fuel_Injection_and_Ignition.pdf

Według Audi, z którym właśnie rozmawiałem, kod reprezentuje dwie części i nie mogą mi powiedzieć, która z nich wymaga wymiany:

Wyróżniony element nr 2 - Zawór solinoidowy - 06F906283F (N75 / N249)

Wyróżniony element nr 3 - Zawór odcinający - 06H145710D (N249)

N249.png
 

Attachments

#8 ·
brittan said:
Potrzebujesz numeru części 06H145710D - to nowsza wersja tłoka, ale sprawdź, czy została dalej ulepszona.
Wcześniejsza wersja miała membranę, która była podatna na pękanie.
Super, dzięki za potwierdzenie. Myślę, że też do tego doszedłem.

To jest część, którą chcę:

A to fajny filmik "zrób to sam" dla A3, który powinien być bardzo podobny do TT:

 
#10 ·
Dokładnie. Zamieszanie wynika z opisu z VCDS:

008801 - Zawór regulacji ciśnienia doładowania (N249)
P2261 - 008 - Usterka mechaniczna
Zamrożona ramka:
Status błędu: 01101000
Priorytet błędu: 0
Częstotliwość występowania błędu: 1
Licznik resetowania: 255
Przebieg: 155423 km
Wskazanie czasu: 0
Data: 2017.01.12
Godzina: 13:59:36

Zastanawiam się, co dokładnie jest tutaj oznaczone. Doświadczam nadmiernego dymu z wydechu, szczególnie podczas cofania. Chcę więc spróbować rozwiązać ten problem, wymieniając część. Ten artykuł wyjaśnia kod błędu, ale przyczyn jest więcej niż jedna:

https://www.yourmechanic.com/articl...bd-ii-trouble-code-turbo-super-charger-bypass-valve-mechanical-by-jamahl-walker
 
#11 ·
To zdecydowanie mylące i są inni ludzie podobnie zdezorientowani, kiedy szukam kodu błędu 008801 i ignoruję wszelkie trafienia Ross Tech. Jest kilka osób, które zgłaszają ten kod błędu po zmianie OEM N249 na Forge.

Szukałem również N75 na stronie Ross Tech i to również nazywa się zaworem kontroli ciśnienia doładowania. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Special:Search?search=N75&fulltext=1

Wydawałoby się, że błąd w stosunku do 008801 to raczej opis niż tożsamość zaworu (N249).
 
#12 ·
brittan said:
To zdecydowanie mylące i są inni ludzie podobnie zdezorientowani, kiedy szukam kodu błędu 008801 i ignoruję wszelkie trafienia Ross Tech. Jest kilku, którzy zgłaszają ten kod błędu po zmianie OEM N249 na Forge.

Szukałem również N75 na stronie Ross Tech i to również nazywa się zaworem kontroli ciśnienia doładowania. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php ... fulltext=1

Wygląda na to, że błąd w stosunku do 008801 to raczej opis niż identyfikacja zaworu (N249)
Tak, N75 był zmorą mojego życia rok temu.

Wrench jest niesamowity, zaopiekują się tobą. Porozmawiaj z Rayem i powiedz mu, że wysłałem cię z forum, może da ci coś zniżki [emoji57]

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk