Audi TT Forum banner

Kodowanie wzmacniacza Bose - Jak...?

1 reading
10K views 13 replies 6 participants last post by  SwissJetPilot  
#1 ·
Cześć wszystkim, na wypadek gdyby mój wzmacniacz całkowicie się spalił i dostałbym używany zamiennik, czy ktoś może mi powiedzieć, jak się go koduje w samochodzie?
 
#2 ·
#3 ·
FWIW Miałem kod błędu w moim Bose, którego nie można wyczyścić. Czytałem, że jeśli go wymieniłeś, kod musiał zostać wyczyszczony na starym - nie można go wyczyścić na nowym.
Powodzenia
 
#4 ·
To może być pomocne. Z bazy wiedzy -

 
#5 ·
Wzmacniacz będzie modułem nr 47, "System Dźwiękowy". Kodowanie itp. będzie tam wykonywane za pośrednictwem VCDS, jak w każdym innym module w samochodzie.

Najlepiej jest pobrać kodowanie ze starego wzmacniacza i skopiować je do nowego, jeśli to możliwe. Jeśli wzmacniacz jest całkowicie martwy i nie komunikuje się, będziesz musiał ustalić kodowanie na podstawie tego, co już ma zamiennik i co ma Twój pojazd, w oparciu o "porady" w VCDS. Tak naprawdę nie ma zbyt wielu rzeczy do zmiany - są takie jak coupe i kabriolet, materiałowe lub skórzane siedzenia i to w zasadzie wszystko, co pamiętam.
 
#6 ·
Po małym poszukiwaniu znalazłem ten stary post.

Według Bose, kodowanie jest wymagane przez serwis Audi, jak wskazano w tej niedawnej wiadomości e-mail od Bose do mnie podczas omawiania uszkodzeń płytki drukowanej wzmacniacza Bose...

"...po zainstalowaniu nowego wzmacniacza, radio/jednostka centralna musi być zakodowana przez Bose, co może zrobić tylko dealer Audi."

"Na podstawie ostatniego skanowania Twojego Audi TT zakładamy, że masz wersję oprogramowania 110. Dla generacji wzmacniacza C istnieje również nowsza wersja oprogramowania 120. Generacja wzmacniacza D została ulepszona z pierwszymi wersjami oprogramowania 150 i najnowszą 160. Jeśli oficjalnie zamówisz wymianę u swojego dealera, powinien on móc otrzymać tylko generację wzmacniacza D z wersją oprogramowania 160, ponieważ generacja wzmacniacza C nie jest już dostępna w Bose."

Jak zauważył TT'sRevenge, możesz wprowadzić drobne zmiany w kodzie za pomocą VCDS lub OBDeleven pod adresem 47.
Image

Image

Image

Image
 
#8 ·
@ svtservices.co.uk - Dziękuję za post. Wszelkie dodatkowe informacje, które możesz podać na temat wzmacniacza Bose, będą bardzo mile widziane. ;) Uważam jednak, że termin "plug and play" wymaga wyjaśnienia, biorąc pod uwagę, że istnieje wiele wersji wzmacniacza Bose i z e-maili zamieszczonych poniżej od Bose wynika, że nie są one wymienne -
• A zostało zastąpione przez C w dniu 01.04.2007
• C zostało zastąpione przez D w dniu 01.02.2008
• D zostało zastąpione przez D 001 w dniu 01.04.2015
Komunikację e-mailową między mną a serwisem Bose można znaleźć we wcześniejszym poście (link) -- Mój e-mail do obsługi klienta Bose - Szanowny Panie, Posiadam Audi TT Mk2 Roadster z 2007 roku z fabrycznym systemem dźwiękowym Bose. Czy możesz udostępnić mi instrukcję serwisową lub jakiekolwiek informacje techniczne dotyczące wzmacniacza Bose, 8J0035223. Czy możesz również powiedzieć mi, jakie są różnice między wersjami a, c, d i e? K/R - SJP -- Ich odpowiedź do mnie - Dziękujemy za wiadomość. Różne litery za numerami części często informują o zmianie sprzętu i/lub oprogramowania. Czasami są one kompatybilne wstecz. Patrząc na model 2008 Twojego TT-Roadstera, wersja wzmacniacza 8J0035223 C i/lub D powinna być kompatybilna. Czy możesz sprawdzić, czy znajdziesz dalsze numery na etykietach urządzenia, które masz pod ręką? -- Dostarczyłem pewne konkretne dane dotyczące mojej jednostki Bose ze skanowania adresu 47 - Adres 47: Etykiety systemu dźwiękowego: 8J0-035-223.lbl Numer części SW: 8J0 035 223 C HW: 8J0 035 223 C Komponent: J525 Amp High H04 0110 Wersja: PROD_01 Numer seryjny: 00000000003111 Kodowanie: 0246126 -- Oto ich kolejna wiadomość e-mail - O ile możemy zobaczyć, zainstalowana jest wersja wzmacniacza 8J0035223 C, ale powinna również działać wersja D. Zmiany są czasami konieczne, jeśli komponenty są zmieniane (np. radio/jednostka centralna) lub poprawia się wydajność. Pamiętamy, że był problem z głosowym prowadzeniem nawigacji z określonym typem radia, co mogło być powodem wersji D. Jeśli Twój wzmacniacz został uszkodzony przez korozję, powinieneś upewnić się, że miejsce wejścia wody zostanie znalezione i naprawione. W przeciwnym razie możesz ponownie mieć problem z wymienionym wzmacniaczem kilka lat później. Sprawdziliśmy nasz inwentarz i wydaje się, że wciąż mamy na stanie wersję wzmacniacza 8J0035223 D / 309388-001. Jeśli chcesz, możemy go do Ciebie wysłać, a jeśli zadziała, wystawimy Ci później fakturę na 170 EUR plus 19% (niemiecki) VAT, dodatkowo 29,99 EUR* za obsługę i wysyłkę, *jeśli mieszkasz w Szwajcarii. Musimy jednak poinformować, że po zainstalowaniu nowego wzmacniacza Twoje radio/jednostka centralna musi być zakodowane przez Bose, co może zrobić tylko dealer Audi. W przeciwnym razie możesz nie doświadczyć dźwięku Bose. (Nie wiemy, czy jest to kodowanie wspomniane w podanych przez Ciebie danych.) Jeśli jesteś zainteresowany otrzymaniem części od nas, daj nam znać. Wtedy sprawdzilibyśmy, czy jest naprawdę dostępny. -- Oto kolejna kolejna wiadomość e-mail - Dziękujemy za dalsze wiadomości. Zweryfikowaliśmy nasze dane i znaleźliśmy następujące informacje: Wzmacniacz 8J0 035 223 A to inna generacja wzmacniacza - niekompatybilna z Twoim samochodem. Wzmacniacz 8J0 035 223 C i D, ten sam sprzęt, ale różne wersje oprogramowania. Na podstawie ostatniego skanowania Twojego Audi TT zakładamy, że masz wersję oprogramowania 110. Dla generacji wzmacniacza C istnieje również nowsza wersja oprogramowania 120. Generacja wzmacniacza D została ulepszona o pierwsze wersje oprogramowania 150 i najnowszą 160. Jeśli oficjalnie zamówisz wymianę u swojego dealera, powinien on móc otrzymać tylko generację wzmacniacza D z wersją oprogramowania 160, ponieważ generacja wzmacniacza C nie jest już dostępna w Bose. (W odniesieniu do wnikania wody) Słyszeliśmy tylko, że czasami wykryto wycieki w pobliżu anteny, układu spryskiwaczy tylnej szyby lub tylnego światła i że dealerzy mogli znaleźć informacje w portalu intranetowym dealera DISS. Możliwe, że ulepszenia zostały wprowadzone poprzez zmianę/dodanie uszczelnień. Szczerze mówiąc, nie mamy żadnych szczegółów, ponieważ modyfikacje muszą być wykonywane u autoryzowanych dealerów.
 
#9 ·
Ale musimy poinformować, że po zainstalowaniu nowego wzmacniacza radio/jednostka centralna musi być zakodowana w systemie Bose, co może zrobić tylko dealer Audi.
Nigdy wcześniej tego nie słyszałem!
 
#10 ·
Nigdy wcześniej tego nie słyszałem!
Podejrzewam, że Audi ma dostęp do kodowania wzmacniacza Bose, co nie jest możliwe za pomocą VCDS ani żadnego innego urządzenia OBDII z rynku wtórnego. Bose prawdopodobnie musi to powiedzieć jako „standardowy tekst”, aby Audi nie miało do nich pretensji za jakiekolwiek komentarze związane z serwisem.
 
#11 ·
Nigdy wcześniej tego nie słyszałem!
Podejrzewam, że Audi ma dostęp do kodowania wzmacniacza Bose, co nie jest możliwe za pomocą VCDS ani żadnego urządzenia OBDII z rynku wtórnego. Ponadto Bose prawdopodobnie musi to powiedzieć jako "standardowe oświadczenie", aby Audi nie miało do nich pretensji za jakiekolwiek komentarze związane z serwisem.
LOL Nie wiem, dlaczego powiedzieli ci, że "musi to zrobić dealer", skoro wyraźnie wysłałeś im skany pochodzące z VCDS. Kodowanie radia dla Blose jest łatwe za pomocą VCDS, podobnie jak fizyczne uziemienie pinu Bose w HU.

Jeśli chodzi o wersję oprogramowania na wzmacniaczu, to bardziej sensowne jest, że powiedzieliby, że to może być aktualizowane tylko przez dealera. Nawet to technicznie nie jest prawdą w przypadku większości modułów - jeśli możesz zdobyć oprogramowanie/kod/aktualizację i mieć coś takiego jak VCP, powinieneś być w stanie to zrobić. Ale nie "łatwe z VCDS". Ale zdobycie oprogramowania może okazać się dość trudne, jeśli nie niemożliwe.

A na domiar złego "groźba" jest taka, że jeśli nie pójdziesz do dealera, "możesz nie doświadczyć dźwięku Blose" 🤣 To brzmi jak całkiem dobry powód, żeby nie iść do dealera, jeśli pytasz mnie! LOL.

To powiedziawszy, miło, że dali ci tak szczegółową odpowiedź, zamiast po prostu odesłać cię do Audi i nic więcej nie mówić (co zdecydowanie mogli zrobić).
 
#12 ·
@ TT'sRevenge - Skanowanie nie pochodziło z wzmacniacza Bose, tylko z danych z adresu 47. Jak zauważono, VCDS nie może badać oprogramowania we wzmacniaczu Bose, dlatego Bose odesłało do Audi.

Natknąłem się na podobną sytuację z producentem dachu kabrioletu, firmą produkującą osłony przeciwwiatrowe i Haldex (Borg Warner) tutaj, w Niemczech. Albo nic nie powiedzą, albo mogą być na tyle przyjaźni, że odpowiedzą na kilka pytań, ale przestaną, zanim powiedzą za dużo i odesłali mnie do Audi.

Szczerze mówiąc, to dość typowe, więc nie biorę tego osobiście. Producenci OEM nie chcą, aby ich dostawcy rozmawiali z użytkownikami końcowymi z oczywistych powodów, ponieważ mogłoby to naruszać umowy o zachowaniu poufności lub stać się sposobem dla dostawców na obejście producenta OEM, czego producenci OEM, tacy jak Audi, zdecydowanie nie chcą.
 
#13 ·
Ok .. rzućmy trochę światła na to ... po pierwsze - myślę, że pierwotne pytanie dotyczyło tego, czy jednostka będzie wymagała usunięcia ochrony komponentów - aby umożliwić jej pełne funkcjonowanie (a nie tylko po stronie pasażera).

svtservices.co.uk = Bose Repair Experts .co.uk

Naprawiamy około 300 - 400 takich urządzeń rocznie .. i robimy to od 10 lat - nie ma zbyt wiele, czego byśmy o nich nie wiedzieli. Wersje oprogramowania odnoszą się do tego, jak DSP (wbudowany procesor dźwięku cyfrowego) przetwarza dźwięk .. ostatnia wersja to v160 .. brzmi najlepiej w odniesieniu do rewizji płyty .. Oprogramowanie jest przechowywane w procesorze i słusznie VCDS nie może tego zmienić ani zmodyfikować. EEpromy przechowują zmienne - VCDS może być używany do regulacji NIEKTÓRYCH danych, ale nie wszystkich. Nie ma powodu, dla którego nie można użyć jednostki v160, aby zastąpić DOWOLNĄ inną wersję oprogramowania ... gdyby tak było, setki, które zaktualizowaliśmy do v160, nie działałyby.

Myślę, że powyżej jest trochę błędnych informacji .. 8J0 035 223 B to zupełnie inna jednostka - jest produkowana przez Lear, a nie Bose - to tylko 5-kanałowy wzmacniacz i ma tylko jedną wtyczkę - jest to o wiele tańsza jednostka do zdobycia, ale 100% strata czasu, ponieważ nie uzyskasz z niej żadnego dźwięku.

Myślę, że rozpocząłem 'wojnę o wiedzę' ... ale zamierzona odpowiedź była taka, że nie są one 'zakodowane' jako takie .. aby działały, w przeciwieństwie do A6 lub Q7. Istnieją zmienne kodowania, które dają inną krzywą odpowiedzi basów / tonów wysokich, są one używane do ustawiania dźwięku w odniesieniu do wnętrza (zmienna skórzanego wnętrza ma niższą odpowiedź basów), a także do tego, czy jest to diesel, czy benzyna, ze względu na szumy silnika w tle, a także przejrzystość wskazówek głosowych w jednostce RNS-e
 
#14 ·
@ svtservices.co.uk - Świetne informacje i bardzo dziękuję za wyjaśnienie, co można, a czego nie można zaprogramować.Z Państwa ogromnego doświadczenia z wzmacniaczami Bose Mk2 TT, czy jest coś, co mogą Państwo polecić, aby pomóc rozwiązać problem wnikania wody, na który cierpi tak wiele TT?Mamy post na temat różnych prób utrzymania wody z dala od wzmacniacza, w tym OEM "osłony" oferowanej przez Audi i kilka podstawowych informacji na temat powłok konformalnych.Państwa przemyślenia lub komentarze są mile widziane!