Audi TT Forum banner

Potwierdzenie łańcucha rozrządu vs paska rozrządu

28K views 12 replies 8 participants last post by  b0i  
#1 · (Edited by Moderator)
Cześć wszystkim!

Próbuję znaleźć ostateczną odpowiedź na temat mojego silnika, czy ma łańcuch rozrządu, czy pasek rozrządu. Wpisałem kod, który moim zdaniem jest kodem silnika, w Google i nie uzyskałem żadnego dobrego wyniku... i nie widzę zbyt wiele wokół silnika, co byłoby wskazówką. Mam więc nadzieję, że jeden z was, geniuszy TT, może potwierdzić to, co podejrzewam: łańcuch rozrządu.

Oto zdjęcie, które zrobiłem dziś po południu w docelowym obszarze, a także ta naklejka pod maską, która moim zdaniem pokazuje kod silnika (czyżby?).

IMG_20160613_142619[1].jpg


IMG_20160613_142002[1].jpg


Jak zawsze, z góry dziękuję za pomoc! I miejmy nadzieję, że to faktycznie łańcuch, a nie pasek... :p
 

Attachments

#4 ·
Nowsze 2.0 TSI EA888 mają łańcuch rozrządu, podobnie jak pochodzące z epoki kamienia łupanego VR6.
 
#6 ·
WoRkZ said:
Cześć wszystkim!

Próbuję znaleźć ostateczną odpowiedź na temat mojego silnika, czy ma łańcuch rozrządu, czy pasek rozrządu. Wpisałem kod, który moim zdaniem jest kodem silnika, w Google i nie uzyskałem żadnego dobrego wyniku... i nie widzę zbyt wiele wokół silnika, co byłoby wskazówką. Mam więc nadzieję, że któryś z was, geniuszy TT, może potwierdzić to, co podejrzewam: łańcuch rozrządu.

Oto zdjęcie, które zrobiłem dziś po południu w docelowym obszarze, a także ta naklejka pod maską, która moim zdaniem pokazuje kod silnika (czy tak jest?).

View attachment 1



Jak zawsze, z góry dziękuję za pomoc! I mam nadzieję, że to faktycznie łańcuch, a nie pasek... :p
Przeszedłem dokładnie to samo zapytanie z moim przedliftowym TFSI (zarejestrowanym w grudniu 2009 r., czyli model roku 2010). Numer silnika znajduje się na tej białej etykiecie, którą widać za bagnetem. Możesz sprawdzić w dziale obsługi klienta Audi lub u dealera (podaj rejestrację lub numer silnika). Lub poszukaj w załączniku...
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_V ... 6_FSI_85kW
Twój silnik wygląda dokładnie tak samo jak mój i wierzę (z powyższego), że jest to silnik EA888, a zawory są napędzane łańcuchem.
 
#8 ·
Wielkie dzięki wszystkim! :) To potwierdza to, co myślał mój mechanik. Nie chcieliśmy rozbierać samochodu tylko po to, żeby zobaczyć, czy to pasek czy łańcuch. Ale powiedział, że ten obszar wydawał się być uszczelniony, a więc prawie na pewno był to łańcuch rozrządu.

Czy więc mówicie, że nadal muszę to natychmiast serwisować z powodu tego problemu z napinaczem? Czy to takie duże ryzyko? Ilu z was miało to w swoim samochodzie? :?
 
#10 ·
brittan said:
WoRkZ said:
Czy więc mówicie, że nadal muszę to natychmiast serwisować z powodu tego problemu z napinaczem? Czy to takie duże ryzyko? Ilu z was miało to w swoim samochodzie? :?
Chciałem tylko uświadomić ci problem. Nie przypominam sobie, żeby ktoś tu zgłaszał awarię, ale ponieważ nie mam tego silnika, nie badałem tego dalej.
Cóż, teraz, kiedy wiem o pozwie zbiorowym (zobacz nowy wątek, który właśnie założyłem) dotyczącym tego problemu, poczekam trochę i zobaczę, jak to będzie z VW. Podejrzewam, że nagle będą mieli ochotę zapobiec wybuchowi swoich silników i musieć zapłacić o wiele więcej pieniędzy za ich naprawę. Nie zdziwiłbym się, gdyby w nadchodzących miesiącach ogłoszono wezwanie do serwisu... :wink:
 
#12 ·
brittan said:
Po napisaniu powyższego posta zauważyłem, że przeprowadziłeś jakieś dochodzenie. :)

Mam nadzieję, że pozew zbiorowy w USA zakończy się sukcesem, ale nawet jeśli tak się stanie, to nie skłoni VW do podjęcia działań tutaj, w Wielkiej Brytanii.
Nie byłbym tak negatywny, kolego. Od czasu skandalu z dieslami VW stara się odbudować swój wizerunek... zwłaszcza w przypadku marki Audi. Jeśli chcą zminimalizować negatywne doniesienia prasowe tym razem, mogą zdecydować, że najlepiej będzie zapobiec dalszym szkodom dla ich reputacji, przynajmniej przyglądając się wszystkim dotkniętym samochodom, aby zapobiec awariom...

Ale tak, tutaj, w Kanadzie, prawie zawsze istnieje bezpośredni wpływ tych pozwów z USA na nas. Ale hej, zobaczmy, jak VW do tego podejdzie... :)
 
#13 ·
WoRkZ said:
Wielkie dzięki wszystkim! :) Potwierdza to, co myślał mój mechanik. Nie chcieliśmy rozbierać samochodu tylko po to, żeby zobaczyć, czy to pasek czy łańcuch. Ale powiedział, że ten obszar wydawał się być uszczelniony i dlatego prawie na pewno był to łańcuch rozrządu.

Czy więc mówicie, że nadal muszę to natychmiast serwisować z powodu tego problemu z napinaczem? Czy to takie duże ryzyko? Ilu z was miało to w swoim samochodzie? :?
Odkopuję stary wątek, ale WorKz, czy kiedykolwiek to naprawiłeś, czy odłożyłeś to na później?

Mam dokładnie ten sam rok modelowy i kolor, tak naprawdę jestem zainteresowany usłyszeniem od ludzi