Groeten,
Ik hoop dat ik wat hulp kan krijgen met een probleem dat ik heb met de cabriokap van mijn Audi TT Roadster uit 2010. Ik heb veel van de eerdere threads over dit onderwerp doorgenomen, vooral die met advies van SwissJetPilot, wiens berichten ongelooflijk nuttig zijn geweest. Ik hoop dat je er nog bent en je expertise kunt delen!
Achtergrond:
Een paar maanden geleden begon ik last te krijgen van intermitterende problemen met de kap. VCDS toonde de code 02000 - Switch Position: Implausible Signal samen met een fout die betrekking had op de rechter canopy sensor. Dankzij eerdere berichten heb ik de rechter servo gedemonteerd, het vet verwijderd (alleen op het tandwiel gelaten waar nodig), en de kap werkte daarna feilloos.
Huidig probleem:
Nadat ik de auto ongeveer een maand had laten staan, startte ik hem en kreeg ik een kapfout op het dashboard, maar vreemd genoeg ging de kap zonder problemen open en dicht nadat ik met de schakelaar had gespeeld.
Na nog een maand stil te hebben gestaan (vanaf 21/5) probeerde ik de kap echter opnieuw te bedienen. Deze keer:
Ik neig naar de mogelijkheid dat de servomotoren van de kleppen mogelijk defect zijn, hoewel ik het echt zou willen vermijden om ze te vervangen als er een andere oplossing is.
Als iemand, vooral SwissJetPilot, inzicht of bijgewerkt advies over probleemoplossing heeft, zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik zal hier meer info toevoegen als ik me verdere details herinner.
Bij voorbaat dank aan iedereen die kan helpen!
Ik hoop dat ik wat hulp kan krijgen met een probleem dat ik heb met de cabriokap van mijn Audi TT Roadster uit 2010. Ik heb veel van de eerdere threads over dit onderwerp doorgenomen, vooral die met advies van SwissJetPilot, wiens berichten ongelooflijk nuttig zijn geweest. Ik hoop dat je er nog bent en je expertise kunt delen!
Achtergrond:
Een paar maanden geleden begon ik last te krijgen van intermitterende problemen met de kap. VCDS toonde de code 02000 - Switch Position: Implausible Signal samen met een fout die betrekking had op de rechter canopy sensor. Dankzij eerdere berichten heb ik de rechter servo gedemonteerd, het vet verwijderd (alleen op het tandwiel gelaten waar nodig), en de kap werkte daarna feilloos.
Huidig probleem:
Nadat ik de auto ongeveer een maand had laten staan, startte ik hem en kreeg ik een kapfout op het dashboard, maar vreemd genoeg ging de kap zonder problemen open en dicht nadat ik met de schakelaar had gespeeld.
Na nog een maand stil te hebben gestaan (vanaf 21/5) probeerde ik de kap echter opnieuw te bedienen. Deze keer:
Ik kreeg een knipperende kapfout.
Het dak trok zich helemaal terug, maar de kleppen gingen niet dicht.
De kap zit nu vast met de kleppen open, in de garage.
Op 21/5 toonde VCDS aanvankelijk:
02000 - Switch Position: Implausible Signal
Fouten linkse en rechtse servosensor
Sindsdien heb ik alle codes gewist, en de enige fouten die zijn teruggekeerd zijn:
De originele fout van de rechter canopy sensor
De 02000-fout
OPNIEUW gereset en de enige fout die nu verschijnt is de 02000-fout
We hebben dit keer de linkse servo-unit gedemonteerd en schoongemaakt (het was vies), maar het probleem blijft bestaan.
Poging tot herkalibratie met behulp van de uitstekende instructies die door SwissJetPilot zijn geplaatst, helaas geen beweging of geluid van de kleppen tijdens het proces.
De klepuitlijningsafstand ten opzichte van de winddeflector ziet er binnen de specificaties (~10 mm) uit, dus ik denk niet dat dat het probleem is.
Ik vraag me af of de bronzen connectortanden in de servo-units mogelijk geen goed contact maken?
De kleppen hebben altijd wat traag bewogen, vooral de linker die achterblijft bij de rechter, daarom hebben we ervoor gekozen om de linker deze keer schoon te maken.
Tijdens de meest recente storing merkte ik ook vreemd gedrag van de ramen bij het gebruik van de kapschakelaar, ze gingen onregelmatig op en neer, vergelijkbaar met het gedrag dat ik de vorige keer zag toen we aan de servo's werkten (dit lijkt volkomen normaal te zijn).
We hebben beide servo-units opnieuw gecontroleerd en bevestigd dat:
Vet alleen op het tandwiel/vereiste onderdelen zit.
Elektrische contactpunten zijn schoon en vrij van vet.
Ik neig naar de mogelijkheid dat de servomotoren van de kleppen mogelijk defect zijn, hoewel ik het echt zou willen vermijden om ze te vervangen als er een andere oplossing is.
Als iemand, vooral SwissJetPilot, inzicht of bijgewerkt advies over probleemoplossing heeft, zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik zal hier meer info toevoegen als ik me verdere details herinner.
Bij voorbaat dank aan iedereen die kan helpen!