Audi TT Forum banner

Kod usterki DSG 10693 P175D

2 reading
27K views 9 replies 4 participants last post by  TT'sRevenge  
#1 · (Edited)
Oto informacje o kodzie:

10693 - sprzęgło 1 otwiera się niezamierzenie
P175D 00[040] - -
Okresowy - potwierdzony - testowany od wyczyszczenia pamięci
Freeze frame
Status błędu 00000001
Priorytet błędu 1
Częstotliwość występowania błędu 1
Przebieg 110448 km
Data 2021 06 06
Godzina 13 09 50

Obroty silnika 1174,00 /min
Prędkość pojazdu 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego -40 C
Sprzęgło stan pierwotny nowy
Wybrany bieg GANG N
Pozycja jazdy P
Moment obrotowy silnika 84 Nm
Temperatura modułu sterującego 82 C
Położenie pedału przyspieszenia 15,2%
Status pamięci DTC 255

Jest tu kilka dziwnych rzeczy, temperatura płynu chłodzącego -40 C i prędkość pojazdu 0 km/h wydają się nieco dziwne. Wybrany bieg to "GANG N", jeśli to oznacza neutralny, to również wydaje się bardzo dziwne, ponieważ dzieje się to tylko na trzecim biegu. Na VCDS nie ma żadnych innych kodów błędów.

Jest zarezerwowany u specjalisty za kilka tygodni, mam nadzieję, że ktoś tu się z tym spotkał i zna łatwe rozwiązanie. Nie wyobrażam sobie, żeby specjalista od skrzyń biegów był tani. [smiley=bigcry.gif]
 
#3 · (Edited)
SwissJetPilot said:
Możesz uruchomić wyszukiwanie w Google dla "Ross Tech XXXXX", gdzie XXXXX to kod błędu. Spowoduje to wyświetlenie linku do wiki Ross Tech, która opisuje kod błędu, możliwe przyczyny i rozwiązania.

Ross Tech ma lwią część kodów DTC na swojej stronie internetowej, ale nie wszystkie, więc w niektórych przypadkach może być potrzebne dodatkowe surfowanie.
Dzięki za odpowiedź.

Znalazłem informacje na temat 10693 i P175D, ale we wszystkich przypadkach objawy nie pasują do moich. Moje przeczucie wskazuje na elektrozawór lub czujnik położenia biegu. Podejrzewam, że mój samochód będzie musiał trafić do specjalisty, aby cokolwiek z tym zrobić.

Cholerny Audi! :x
 
#4 ·
Cieszę się, że w końcu dostałeś zestaw kodów! Powinien on przynajmniej gdzieś cię teraz poprowadzić.

Przyjrzałem się twoim danym i też wydały mi się dziwne - te same rzeczy, o których wspominasz. Zwróć jednak uwagę na kilka rzeczy.
-Czasami użyte terminy to albo wewnętrzne terminy techniczne, albo po prostu niemieckie słowa/terminy. Na przykład GANG to po niemiecku bieg - co ma całkowity sens. Jednak "N" nadal wydaje się wskazywać na neutralny, ale być może wskazuje na to, że skrzynia biegów przechodzi w stan neutralny, gdy sprzęgło rozłącza się "nieumyślnie"?

-Niektóre wartości mogą być zasadniczo wartościami "zerowymi", jeśli moduł nie odbiera żadnych danych z tych rzeczy - na przykład TCU może nie odbierać danych o temperaturze płynu chłodzącego, dlatego pokazuje -40C. Jednocześnie nie ma to sensu, że nie odbierałby tych danych. Zauważ jednak, że istnieje wiele różnych zmiennych, które mogą wydawać się odnosić do tego samego - jeśli kiedykolwiek grzebałeś w wartościach monitorowania VCDS, będziesz wiedział, o co mi chodzi. Zatem "temperatura płynu chłodzącego" może wcale nie być związana z temperaturą płynu chłodzącego silnika.

-Jednocześnie możliwe jest, że te wartości mają być wypełnione i w rzeczywistości jest to usterka komunikacyjna gdzieś między TCU a ECU lub innymi modułami lub czujnikami. Teoretycznie powinno to jednak ustawiać DTC komunikacyjne z tymi rzeczami.

Kilka rzeczy do rozważenia. To naprawdę nie brzmi jak coś taniego :| Jest to dość trudne pod względem samodiagnozy, ponieważ instrukcje serwisowe VAG tak naprawdę nie wchodzą w szczegóły z DTC, z tego co widziałem (chyba że nie widziałem właściwych instrukcji). Służą one głównie do demontażu i montażu rzeczy, ale niekoniecznie do rozwiązywania problemów. Może to wynikać z faktu, że dealerzy/technicy mają używać GFF do rozwiązywania problemów, ale nie jestem pewien. To by jednak miało sens. Tak więc, w przypadku braku subskrypcji usługi technicznej, która pomaga w przypadku DTC dla danego pojazdu, najlepiej niestety pozostawić to profesjonaliście. Innym problemem z DSG jest to, że informacje serwisowe nigdy nie były zbyt szczegółowe. Na przykład MU, choć ma wiele teoretycznie serwisowanych części, sposób "naprawy" VAG polega po prostu na wymianie go po zdiagnozowaniu usterki. Istnieją miejsca, które oferują remonty/naprawy MU, ale wierzę, że większość tych osób dowiedziała się tego poprzez próby i błędy, inżynierię wsteczną i po prostu zrozumienie komponentów, działania i elektroniki na płycie (płytach). Myślę, że jeśli pójdziesz do warsztatu, który jest naprawdę dobrze zorientowany/specjalizuje się w naprawach DSG, powinni być w stanie to rozgryźć. Powodzenia!
 
#5 ·
+1 TT'sRevenge - Instrukcje warsztatowe tak naprawdę nie wchodzą w szczegóły diagnostyki ani analizy przyczyn źródłowych. Zawierają podstawowe instrukcje dotyczące rozkładania rzeczy na części i ponownego składania. Więcej teorii można znaleźć w Programach Samokształceniowych (SSP), ale mają one charakter bardziej ogólny dla takich tematów jak silniki i skrzynie biegów. Istnieje kilka SSP, które są specyficzne dla każdego modelu (w tym TT Coupe i Roadster), ale tak naprawdę nie są one pisane z myślą o rozwiązywaniu problemów.

Dobry wybór instrukcji warsztatowych i SSP można znaleźć w bazie wiedzy -

FAQ - Audi TT (8J) Instrukcje warsztatowe i programy samokształceniowe
https://www.ttforum.co.uk/forum/viewtop ... &t=1833829

Należy pamiętać, że możliwe jest posiadanie kodu błędu, który nie jest już aktywny, co oznacza, że błąd został zgłoszony, naprawa została dokonana, ale błąd nigdy nie został usunięty. Dlatego zawsze dobrym pomysłem jest, gdy dostajesz "nowy" samochód, uruchomienie skanowania błędów, wyczyszczenie wszystkich DTC, a następnie jazda samochodem. Po jeździe próbnej uruchom kolejne skanowanie błędów, aby sprawdzić, które (jeśli w ogóle) powracają, wskazując, że problem nadal występuje.
 
#7 ·
Umieszczam te informacje na wątku dla każdego, kto będzie szukał w przyszłości.

Rozwiązaniem jest zresetowanie ustawień podstawowych skrzyni biegów i krzywej sprzęgła za pomocą VCDS. Następnie jeździsz jak absolutny wariat przez kilka dni, podczas gdy skrzynia biegów dostosowuje się do Twojego stylu jazdy. To wszystko.

Myślę, że moim samochodem nigdy w życiu nie jeżdżono prawidłowo. Kiedy po raz pierwszy nim jechałem, wszystko było naprawdę ciasne. Wydawałoby się, że skrzynia biegów wpadła w leniwe nawyki i potrzebowała tylko kopa w tyłek. Albo to, albo jeden z solenoidów trochę się zaciął i potrzebował po prostu dobrego treningu. Tak czy inaczej, jestem bardzo szczęśliwym chłopcem.
 
#8 ·
Dobrze słyszeć, że zostało naprawione!

W poprzednim pojeździe z automatyczną skrzynią biegów miałem sposób na zresetowanie skrzyni biegów bez potrzeby korzystania z narzędzi diagnostycznych producenta.
Był to Land Rover, a sztuczka polegała na:
0. Naciśnij tylko przycisk "Start". (tj.: NIE uruchamiaj silnika.)
1. Naciśnij i przytrzymaj pedał gazu do podłogi przez ok. 15 sekund.
2. Ponownie naciśnij przycisk "Start".
3. Zwolnij pedał gazu.
4. Odczekaj ok. 2 minuty; uruchom silnik i jedź.

Zastanawiam się, czy istnieje jakiś trik Audi?
Jez
 
#9 ·
Jezzie said:
Dobrze słyszeć, że zostało naprawione!

W poprzednim pojeździe z automatyczną skrzynią biegów miałem sposób na zresetowanie skrzyni biegów bez potrzeby korzystania z narzędzi diagnostycznych producenta.
Był to Land Rover, a sztuczka polegała na:
0. Naciśnij tylko przycisk "Start". (tj.: NIE uruchamiaj silnika.)
1. Naciśnij i przytrzymaj pedał gazu do podłogi przez ok. 15 sekund.
2. Ponownie naciśnij przycisk "Start".
3. Zwolnij pedał gazu.
4. Odczekaj ok. 2 minuty; uruchom silnik i jedź.

Zastanawiam się, czy istnieje jakiś trik Audi?
Jez
Znalazłem coś takiego dla Audi/VW, ale to nie zadziałało. Kiedy wchodzisz do VCDS i patrzysz na skrzynię biegów, jest ogromna ilość różnych parametrów. Nie sądzę, żeby pełny reset przyniósł jakieś korzyści. Z VCDS możesz wybierać.

Kupiłem to:

https://www.gendan.co.uk/product_VCV210.html

Patrząc na to, 300 funtów to duży wydatek, ale gdybym nie majstrował przy skrzyni biegów na VCDS i sam jej nie naprawił, wylądowałbym z ogromnym rachunkiem od specjalisty od skrzyń biegów. Kupując adapter, otrzymujesz również dostęp do forum porad technicznych Rosstech. Kiedy przyjdzie mi sprzedać samochód, mogę sprzedać adapter VCDS i odzyskać większość pieniędzy. To naprawdę sytuacja win-win [smiley=dude.gif]
 
#10 ·
the moderator said:
Umieszczam te informacje na wątku dla każdego, kto będzie szukał w przyszłości.

Rozwiązaniem jest zresetowanie podstawowych ustawień skrzyni biegów i krzywej sprzęgła za pomocą VCDS. Następnie jeździsz jak absolutny wariat przez kilka dni, podczas gdy skrzynia biegów dostosowuje się do Twojego stylu jazdy. To wszystko.

Mam wrażenie, że moim samochodem nigdy w życiu nie jeżdżono prawidłowo. Kiedy po raz pierwszy nim jechałem, wszystko było naprawdę ciasne. Wydawałoby się, że skrzynia biegów wpadła w leniwe nawyki i potrzebowała tylko kopa w tyłek. Albo to, albo jeden z solenoidów trochę się zaciął i potrzebował po prostu dobrego treningu. Tak czy inaczej, jestem bardzo szczęśliwym chłopcem.
Pamiętaj, że jeśli uruchomisz adaptację, może to spowodować, że skrzynia biegów będzie działać świetnie... przez tydzień lub dwa. Wtedy problem(y) mogą się ponownie pojawić.

Odczekaj kilka tygodni i zobacz, czy znowu się pogorszy, zanim zaczniesz za dużo świętować.