Audi TT Forum banner

facelift versus pre-facelift

1 reading
27K views 53 replies 30 participants last post by  Arpy  
#1 ·
Wat zijn de verschillen tussen de vroege Mk1 TT's en de facelift Mk1-versies?

Ook, welke datum was de overgang?

Ik wist niet dat er überhaupt een facelift-model was, want voor mij zien ze er allemaal hetzelfde uit!

#2 ·
Auto's van vóór de facelift van vóór 2002 hebben 5-balksgrills, lederen versnellingspookknoppen en een paar andere verschillende onderdelen waar ik me nu niet van kan herinneren. CD-wisselaar in de achtervleugel van de passagier. Sommigen zeggen dat auto's van vóór de facelift beter gebouwd zijn en componenten/materialen van betere kwaliteit hebben en dat bij auto's van na de facelift de kosten zijn verlaagd door goedkopere materialen te gebruiken.
Faceliftmodellen zijn vanaf 2002 met 3-balksgrills en alle lichtmetalen versnellingspookknoppen en BAM-motoren (denk ik), hoewel mijn auto uit 2001 een BAM-motor heeft. :? Facelift heeft andere verbeteringen aan de schakelstang en andere dingetjes. CD-wisselaar zit nu in de kofferbak. De auto is lager (20 mm denk ik) dan auto's van vóór de facelift. Ik weet zeker dat er binnenkort wel iemand komt om je meer verschillen te vertellen.

#3 ·
Een paar maanden geleden was er een goede thread over, met een overzicht van de meeste verschillen.

Maar de voor de hand liggende verschillen zijn de grille, de versnellingspook, de verlaging en de standaard 18" RSTT-velgen.

#4 ·
les said:
Auto's van vóór de facelift die vóór 2002 zijn gemaakt, hebben 5-bar grills, lederen versnellingspookknoppen en een paar andere verschillende onderdelen die ik me nu niet kan herinneren. Bulk CD-lader in de achtervleugel van de passagier. Sommigen zeggen dat auto's van vóór de facelift beter gebouwd zijn en componenten/materialen van betere kwaliteit hebben en dat bij auto's van na de facelift de kosten zijn verlaagd door goedkopere materialen te gebruiken.
Facelift-modellen zijn vanaf 2002 met 3-bar grills en alle aluminium versnellingspookknoppen en BAM-motoren (denk ik), hoewel mijn auto uit 2001 een BAM-motor heeft. :? Facelift heeft andere verbeteringen aan de schakelstang en andere dingetjes. Bulk CD-lader zit nu in de kofferbak. De auto is lager (20 mm denk ik) dan auto's van vóór de facelift.
Ik weet zeker dat er binnenkort iemand langs zal komen om je meer verschillen te geven.
Zijn alle mk1 TT's in dezelfde fabriek geassembleerd? of, (bijvoorbeeld) werden facelift-modellen ergens anders gemaakt?

#8 ·
GilesRamsden said:
Geweldig... bedankt!

Dus als ik voor de 'facelift' 'standaard' veren zou gaan, zou dat hetzelfde zijn als het plaatsen van S-line veren op Rach's pre-facelift '00 Mk1 225 effectief?
Ja, en er zijn vaak s/h sets op de te koop sectie, het is jammer om al dat geld uit te geven aan standaard rijhoogte.,, (tenzij je op een boerderij woont!!)

#10 ·
roddy said:
ja en er zijn vaak s/h sets op de te koop sectie, het is jammer om al dat geld uit te geven aan standaard rijhoogte.,, (tenzij je op een boerderij woont!!)
Of je wilt de standaard setup niet in gevaar brengen. Ik ga mijn S-line schokdempers vervangen door standaard S-line schokdempers als ik eraan toe kom. Denk eraan dat S-line sowieso 20 mm lager is dan niet-S-line.

#11 ·
iets meer verwarring, :? :? :? , de mijne is 03 met alle facelift maar enkele cd-unit !!! .:( :( :( , V. :( .

#15 ·
Golfstrike said:
Ook de achteruitkijkspiegel veranderde van vorm, aero-wissers en waarschijnlijk nog wel wat andere dingen :) Charlie
Is er een voordeel aan de nieuwe vorm van de spiegel? Of gebruikte Audi onderdelen van een andere auto? Josh

#17 ·
swfblade said:
roddy said:
ja en er zijn vaak s/h sets op de te koop sectie, het is jammer om al dat geld uit te geven aan standaard rijhoogte.,, (tenzij je op een boerderij woont!!)
Of je wilt de standaard setup niet compromitteren. Ik ga mijn S-line shox vervangen door standaard S-line shox als ik eraan toe kom. Onthoud dat S-line sowieso 20mm lager is dan niet.
maar aangezien ik er zeker van ben dat je het al weet, zal het veranderen van de shox (schokdempers?) de rijhoogte niet veranderen... verdere verwarring dpt. mijn, 03, oude stijl ruitenwissers, hoewel dit goedkopere vervangingsopties van een vorige eigenaar zouden kunnen zijn

#18 ·
Sorry had shox en veren moeten zeggen. (nogmaals sorry shox, mijn afkorting voor schokdempers) :lol:

Ja, die van mij heeft de Titanium-verlichting, niet zeker over de achterkant. Foto's van de 2 om te vergelijken?

#20 ·
swfblade op Vandaag om 10:28
om nog meer verwarring te zaaien, de mijne is een 2002 02 plaat, heeft een 5-bar grill, zijwisselaar, aluminium knop, 18" RS lichtmetalen velgen en S-line ophanging.
Ik ook!

#21 ·
Waar hebben jullie de vlakke ruitenwissers vandaan? Zijn het gewoon retro-fit ruitenwissers of de hele armen etc.?

#23 ·
Het leer en het stuurwiel leer zijn veel matter in vergelijking met de pre-facelift. De achteruitkijkspiegel is ovaal bij de facelift. De ruitenwissers worden aero, De motorkap aan de onderkant was gematteerd in plaats van glanzend afgewerkt. De versnellingspookknop werd veranderd in volledig metaal. De onderkant van de achterspoiler had niet de onderdeelnummersticker die alle terugroepacties hadden en de blauwe tint op de spiegel werd veranderd in helder glas.

#24 ·