Audi TT Forum banner

FAQ - Vervanging van de Hall-sensor van de cabriokap F171/F202

1 reading
6.5K views 45 replies 6 participants last post by  SwissJetPilot  
#1 ·
Hallo mensen, ik ben nieuw op het forum, maar lees al ongeveer 3 weken threads over mk2-daken.

Meestal kan ik de meeste dingen repareren zonder om hulp te vragen...... maar dit dak heeft me de das omgedaan.

Ik kocht de auto met een enorm gat in het dak, het dak werkte niet.

Ik kocht een 2e hands dak van ebay en verving het. De originele dakflappen zitten nog bij de auto en ik moest mijn nieuwe dak aansluiten op de oude hydraulische pomp die oorspronkelijk in de auto zat.

Ik heb de dakflapservo's verwijderd en het vet van de 3 pinnen schoongemaakt en opnieuw gemonteerd, vcds gaf een onwaarschijnlijk signaal.

Ik heb mijn flapspeling ingesteld op ongeveer 1 cm

Maar ik kan de flapinitialisatie niet uitvoeren via vcds, het blijft maar lopen.

Is er een andere manier om initialisatie uit te voeren zonder vcds?

Proost

#2 · (Edited)
Voer je de initialisatie uit met de motor aan? - Zo niet, probeer dat dan... ook is bekend dat lage volts de boel in de war sturen...

#4 · (Edited)
Hmmm 🤔.

@SwissJetPilot is hier de man om je te helpen, want hij is echt goed in VCDS & het opsporen en oplossen van problemen met het softtop - ik weet zeker dat hij er binnenkort zal zijn met wat goed advies voor je 😉

Zijn er nog steeds foutcodes met betrekking tot het dak?

Je hebt dit misschien gelezen, maar het kan helpen…

#7 ·
Hallo Steviejones,

Ik heb de dt's deze keer gewist en het gedaan met draaiende motor en open dak.

En het heeft de test voltooid.

Het onwaarschijnlijke signaal is verdwenen, maar mijn

Ik heb 01091 schakelaar frontkap (f202)

Ik ben ook bezorgd dat mijn hydraulische leidingen niet ontlucht zijn.

#8 ·
Zoals vermoed -

(https://www.ttforum.co.uk/threads/f...ks-fault-codes-output-test-initialisation.2019023/?post_id=9521307#post-9521307)

01091 - Voorste schakelaar van het cabriodak (F202)
Dit is een Hall-sensor die zich in het linker hoofdlager van het cabriodakframe bevindt.​

Het kan worden gerepareerd (vervangen), maar het is niet eenvoudig.

Audi TT (8J) Cabriolet Hall Sensor / Schakelaar Reparatieset, 8J0972387 F202, F171. Als je je oude dakconstructie en kabels nog hebt, kun je ze mogelijk redden, de hallsensoren testen en in het nieuwe dak installeren.

Als je dat doet, DOKUMENTEER DAN FOTO'S van waar de hallsensoren zich op je oude dak bevinden. Het zal iedereen helpen die dit probleem tegenkomt. Hoe meer foto's je kunt plaatsen, hoe beter. Er is een man in het VK die ze kan repareren, maar hij deelt niet hoe het moet, om voor de hand liggende redenen. Maar het zou mogelijk moeten zijn om het te doen en uit te zoeken hoe.

Image

#9 ·
Bedankt voor jullie hulp heren, het wordt zeer gewaardeerd.

Ik heb net op eBay gekeken en er is een hall-schakelaar reparatieset te vinden.

Het lijkt nummer 1 op de afbeelding hierboven te zijn.

Het is heel gemakkelijk om erbij te komen op de auto,
nummer 2 wordt een beetje een probleem.

Ik ga nummer 1 van mijn oude motorkap op mijn nieuwe zetten.

Voordat ik dit doe, zouden jullie het erg vinden om eens naar mijn meetwaardeblok-uitvoer te kijken? Voor het geval jullie iets voor de hand liggends zien.

Attachments

#13 · (Edited)
Correct, deze Hall-schakelaar bevindt zich in het mechanisme aan de linkerkant.

Ah, oké...dit is je cabriokap uit het voertuig?!?! Nu is de afbeelding logisch. Ik dacht dat ik naar de dakvergrendelingen keek. :D

Met je originele afbeelding omgedraaid, bekijken we de buitenkant van het frame waar de Hall-sensor en de kabelboomklem aan zijn bevestigd. Briljant!

Weet je welke maat Torx-schroeven deze gebruiken...? Alleen de Torx-bitmaat; T20...? Het is onmogelijk om ze te zien.

Het lijkt erop dat als de Hall-sensor in het voertuig wordt vervangen, de Hall-sensorschroef kan worden losgedraaid en de sensor loskomt. Maar de kabelbevestigingsschroef moet volledig worden verwijderd vanwege de kabelklem. Lastig! :unsure:

Dat wordt een echte PITA om dat ter plekke te doen. Ik kijk NIET uit naar DIE dag! LOL!

#14 ·
Het lijkt erop dat ik de fabrikant van de Hall-sensor heb gevonden. Ze worden geproduceerd door een bedrijf genaamd TE Connectivity. Nu hoef ik alleen nog maar uit te zoeken of ik ze kan kopen... :unsure:

Onderdeelnummer: SW01P (SW nul 1P)

Ik heb hun lijst met geautoriseerde distributeurs gevonden, dus misschien is het mogelijk om ze direct te bestellen. Ik heb contact opgenomen met een paar van hen hier in Duitsland, dus we zullen zien hoe dat uitpakt. Voor jullie in het VK of de VS, kunnen jullie het misschien ook proberen met distributeurs in jullie omgeving. Hopelijk kunnen we ze bemachtigen zonder op eBay over de tafel te worden getrokken.

#15 ·
@ Big rex 2 - Houd ons op de hoogte wanneer uw nieuwe Hall-sensor binnenkomt. Het zou geweldig zijn om te zien hoe u de reparatie uitvoert, spliceert, enz.

Dit probleem komt af en toe voor en als we een goede doe-het-zelf-handleiding kunnen bieden, zal dit het leven gemakkelijker maken voor mensen die mogelijk geen toegang hebben tot een werkplaats in hun omgeving, aangezien dit een belachelijk dure reparatie zou zijn als deze door Audi Service zou worden uitgevoerd, omdat ze de hele bovenkant zouden verwijderen om het te doen.

Ik ken maar één man die dit in het voertuig kan doen zonder de bovenkant te verwijderen, maar niet iedereen zal in staat zijn om zijn werkplaats in het VK te bezoeken.

#16 ·
Bedankt voor je hulp Zwitserse straaljagerpiloot, het wordt zeer gewaardeerd.

De torx is t20, er was niet genoeg ruimte voor mij om met een van mijn torx-sets bij de voorkant van de bout te komen.

Dus ik heb het plastic achter de bestuurdersstoel verwijderd, de twee grote bouten losgedraaid die het mechanisme op zijn plaats houden, een koevoet gebruikt om het motorkapmechanisme ongeveer 1 cm naar buiten te bewegen en het losgemaakt.

Ik heb de sensor (hierboven afgebeeld) van het frame afgesneden dat ik uit de auto had verwijderd, duurde ongeveer 15 minuten.

Ik heb een connectorblok gebruikt, maar zal het nu solderen nu ik weet dat het werkt.

Geen foutcode meer voor de dakvergrendeling 😀

De dakvergrendeling ontgrendelt en de pomp begint te zoemen in de kofferbak, maar er is geen beweging in de motorkap.

Ik denk dat het nu gewoon een kwestie is van het primen van de hydraulica.

#17 ·
Klinkt tot nu toe als een geweldig resultaat, en veel goedkoper dan een reparatie bij een dealer!

#20 ·
Je hebt helemaal gelijk, Zwitserse straaljagerpiloot, ik heb er 4 verwijderd en 2 omhoog getild na het loskoppelen van de klepstangen.

Maakte de klus een stuk eenvoudiger.

Het primen van deze stutten blijkt moeilijker te zijn dan ik dacht.

Ik wou dat ik had gevraagd om de pomp aan te laten staan en de man extra had betaald.

#22 ·
Bedankt Swissjet pilot.

Ik ben er nu een uur mee bezig en kom niet snel verder.

Ik heb redelijk wat ervaring met chemische apparatuur en het aanzuigen van pompen.

Ik zal morgen iets fabriceren in het engineering lab en een paar foto's plaatsen als ik het aan het werk heb.

Nogmaals bedankt voor je hulp en je snelle reacties.

#23 ·
Heeft u de Workshop Manual over de cabriokap bekeken? U kunt deze vinden in de Knowledge Base, samen met een aantal andere. Kijk onder Sectie 1 - Carrosserie & Interieur. Link hieronder -

Algemene carrosseriereparaties, exterieur (cabriokap) - RG 50 55 57 61 63 64 66 - A005TT00220

Image

#25 ·
Hallo Swissjetpilot,

2 wordt ook vastgehouden door een t20 torx, in tegenstelling tot 1 die slechts een paar slagen nodig heeft om los te komen, deze is volledig in het frame geschroefd.

Het is toegankelijk via een gat aan de tegenovergestelde kant van het scharniermechanisme, wanneer de motorkap omhoog staat.

Ik heb dit geprobeerd op mijn reserve motorkap (van de auto).

Ik zal later een foto maken.

Kan ik hier korte videoclips plaatsen?

Proost