Audi TT Forum banner
Status
Not open for further replies.

FAQ - Test Mag Ride, naprawa, kalibracja i opcje usuwania

17K views 1 reply 1 participant last post by  SwissJetPilot  
#1 ·
Audi Magnetic Ride - znany również jako "MagRide"

Audi magnetic ride to technologia zawieszenia stosowana w rodzinach A3, TT i R8. System ten nieustannie dostosowuje działanie amortyzatorów do profilu drogi i stylu jazdy kierowcy.

Syntetyczny olej węglowodorowy zawierający maleńkie cząsteczki magnetyczne o średnicy od 3 do 10 tysięcznych milimetra - jedna dziesiąta grubości ludzkiego włosa - krąży w tłokach amortyzatorów. Kiedy napięcie jest przykładane do cewki zintegrowanej w amortyzatorze, wytwarzane jest pole magnetyczne i cząsteczki ustawiają się ponownie. Ustawiają się poprzecznie do kierunku przepływu oleju w kanałach tłoka, utrudniając jego przepływ. Proces kończy się w ciągu kilku milisekund.

Sterownik, który odbiera sygnały z zaawansowanego systemu czujników, w sposób ciągły oblicza optymalne wartości dla każdego koła. Analizuje styl jazdy kierowcy i stan drogi oraz adaptacyjnie dostosowuje działanie amortyzatorów. Przycisk Sport umożliwia kierowcy przełączanie między trybem normalnym a sportowym. W trybie normalnym - gdy lepkość płynu jest niska - samochód oferuje zrównoważoną jazdę. W trybie sportowym - gdy przepływ jest utrudniony - jest bezkompromisowo twardy na drodze.

Rozwiązania i opcje dla uszkodzonych amortyzatorów (amortyzatorów)

Dla tych, którzy szukają rozwiązań lub opcji dla swoich uszkodzonych lub zepsutych amortyzatorów Mag Ride, dodałem ten post z kilkoma typowymi linkami, które omawiają testowanie, koszty wymiany OEM i zestawy do usuwania z rynku wtórnego.

Jeśli ikona ostrzegawcza o usterce MagRide pozostaje włączona, oznacza to, że jeden lub więcej amortyzatorów Mag Ride ma usterkę. Znajdziesz je zgłoszone w Adres 14: Susp. Elect.

• 00142 - Lewy przedni zawór regulacji tłumienia (N336)​
• 00143 - Prawy przedni zawór regulacji tłumienia (N337)​
• 00144 - Tylny lewy zawór regulacji tłumienia (N338)​
• 00145 - Tylny prawy zawór regulacji tłumienia (N339)​
Image


System Mag Ride jest bezpośrednio połączony z czujnikami zasięgu i poziomu reflektorów, które w przypadku uszkodzenia lub uszkodzenia mogą powodować zgłaszanie następujących usterek -

• 01539 - Reflektory nie wyregulowane​
• 00497 - Czujnik poziomu pojazdu; Tył​
• 00496 - Czujnik poziomu pojazdu; Przód​
• 01316 - Moduł sterowania ABS​
• 00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)​
• 00774 - Czujnik systemu kontroli poziomu - tył lewy (G76)​
• 00775 - Czujnik systemu kontroli poziomu - tył prawy (G77)​
• 00776 - Czujnik systemu kontroli poziomu - przód lewy (G78)​
• 01769 - Czujnik systemu kontroli poziomu - przód prawy (G289)​

Jedynym sposobem na wymianę amortyzatorów OEM na amortyzatory z rynku wtórnego bez jazdy magnetycznej jest użycie zestawu "anulującego" lub "usuwającego", który składa się z zestawu rezystorów, które podłącza się do istniejących złączy, aby oszukać CAN BUS, myśląc, że amortyzatory są nadal podłączone do systemu. Istnieje kilka firm i osób, które je produkują, wymienionych poniżej.

Lampka ostrzegawcza na desce rozdzielczej niekoniecznie musi dotyczyć amortyzatorów MagRide. W kilku przypadkach zgłoszonych na forum uszkodzony, uszkodzony lub zablokowany czujnik poziomu wywołał usterkę. Pamiętaj, aby najpierw sprawdzić usterki, zanim stwierdzisz, że amortyzator jest uszkodzony. Czujniki poziomu powinny być uwzględnione w rutynowej konserwacji w celu wizualnej kontroli, czyszczenia i smarowania elementów kulowych/gniazdowych.

Tematy i dyskusje Mag Ride -

Wymiana i naprawy złączy


Opcje amortyzatorów bez MagRide

Opcje zestawów do usuwania

Chińskie amortyzatory MagRide bez OEM -

Dokumenty techniczne -

• Zawieszenie, koła i układ kierowniczy (D3E80075730)
• SSP 381 Audi TT Coupé ´07 - Układ zawieszenia

Testowanie MagRide z VCDS -


Od grudnia 2022 r. ten post jest wciąż w trakcie opracowywania. Link tutaj.

Usługi odbudowy -

W dniu pisania tego tekstu Nagengast (Polska) jest jedyną firmą oferującą usługi odbudowy/renowacji amortyzatorów Mag Ride, o których wiem. Oferują usługę wymiany dla klientów w Europie i Ameryce Północnej, w której wysyłają amortyzatory bezpośrednio po zamówieniu i zwracają opłatę za rdzeń po zwróceniu Twoich. Pozwala to uniknąć umieszczania TT na klockach i czekania kilku tygodni na przybycie odbudowanych amortyzatorów.

Jednak przy dodatkowych kosztach wysyłki i cła, w zależności od miejsca zamieszkania, może być taniej kupić nowe Mag Shocks bezpośrednio od Audi lub spróbować znaleźć używane z wraku o niskim przebiegu Mk2.

Regeneracja amortyzatorów Nagengast
"NAGENGAST" ul. Malczewskiego 103 80-107 GDAŃSK
Telefon:+48 883 604 053
e-mail: raf@nagengast.pl
Image

Image


Tylna osłona amortyzatora i złącze -

Zgodnie z instrukcją warsztatową osłonę ze złączem elektrycznym na górze tylnego amortyzatora należy wymienić. Po wyjęciu z uszkodzonego amortyzatora nie można go ponownie użyć. Toczyły się pewne dyskusje na temat możliwego obejścia poprzez odłączenie złącza i ostrożne usunięcie go, ale nie mamy na to solidnej dokumentacji dla Audi TT Mk2. Możesz przeczytać więcej na ten temat tutaj.

Dodatkowo, tutaj znajduje się link do instrukcji DIY dotyczącej wymiany amortyzatora i osłony bez uszkadzania złącza. Warto przeczytać!
Image
 
#2 ·
Kalibracja Magride

Zgodnie z instrukcją warsztatową Zawieszenie, Koła i Układ Kierowniczy - D3E80075730 (link) pozycja kontrolna musi zostać przeprogramowana/skalibrowana za każdym razem, gdy amortyzator Magride zostanie wymieniony.

Ten wątek omówi ODIS, czyli sprzęt, którego używają Audi i większość specjalistów VAG, oraz to, czy można użyć VCDS.

ODIS -

Organism Font Parallel Screenshot Document


Większość forów wspomina o ODIS (Offboard Diagnostic Information System, czyli w zasadzie VAS 5051) używanym w pojazdach VW, Audi, Seat i Skoda (link).

Jeśli wykonałeś pracę i samodzielnie wymieniłeś amortyzatory, warto zlecić przeprogramowanie/kalibrację serwisowi Audi lub wykwalifikowanemu niezależnemu warsztatowi.

Jeśli zapłaciłeś niezależnemu warsztatowi za wymianę amortyzatorów, powinni oni uwzględnić przeprogramowanie/kalibrację jako część usługi. Jeśli tego nie zrobiono, warsztat był nieświadomy tego wymogu lub po prostu nie chciało im się tego robić.

Jeśli masz wątpliwości, czy jest to wymagane, lub czy zostało to zrobione, możesz wydrukować strony z instrukcji warsztatowej, aby omówić to z warsztatem, który wykonał pracę.

Oto link.

Niedawno zrobiłem to w niezależnym warsztacie. Trzeba to zrobić za pomocą ODIS, to dość szybka robota, < 30m.
Skanują samochód, a następnie aktualizują wysokość jazdy (mierzysz nową wysokość) z nowymi ustawieniami. Proces ten dostosowuje również reflektory.

Potrzeba kilku cykli uruchamiania, aby amortyzatory dostosowały się do nowych ustawień. Sprawia, że jazda jest płynniejsza na mniejszych nierównościach i pofałdowaniach. Przywraca miękkość jakości jazdy. Mój również wydawał się nieco płynniejszy w zakręcie (ale to może być moja wyobraźnia).

Nie zauważyłem żadnej różnicy na większych nierównościach, nadal ma twardą jazdę Audi. Ale moim zdaniem warto.



VCDS -

Szczerze mówiąc, nadal nie jestem do końca pewien, czy VCDS obsługuje przeprogramowanie/kalibrację amortyzatorów Magride w taki sam sposób jak ODIS. Skontaktowałem się z Ross Tech, aby to wyjaśnić, ponieważ post, który znalazłem na ich forum, dotyczy konkretnie DTC 00149 i wymiany J250. Jednak nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytanie. Link tutaj.

Znalazłem również starszy post na innym forum dotyczący przeprogramowania/kalibracji modułu sterowania amortyzatorem zawieszenia (J250) po obniżeniu pojazdu, Link tutaj. Zawiera on pewne informacje na temat funkcji Cold Start dla amortyzatorów, która wymaga obejścia i zmierzenia wysokości każdego koła od środka piasty do krawędzi błotnika.

Nie wiem, czy to to samo, co zrobiłby ODIS, ponieważ wydaje się, że program przeprogramowania/kalibracji po prostu patrzy na istniejącą postawę pojazdu bez żadnych rzeczywistych pomiarów i ustawia wartość na podstawie tego, co mówi czujnik poziomu. Więc tak naprawdę nie jestem pewien... :unsure:

Zgodnie z SSP381 (dla Audi TT Mk2), wspomina się o kalibracji tylko wtedy, gdy moduł sterowania amortyzatorem zawieszenia (J250) lub czujnik poziomu zostaną wymienione. Mówi jednak o funkcji Cold Start z testerem diagnostycznym.

"Inicjalizacja systemu musi zostać przeprowadzona po wymianie jednostki sterującej J250 i/lub jednego lub więcej czujników poziomu pojazdu. Krzywe charakterystyczne czujnika poziomu pojazdu są zapisywane w jednostce sterującej. Podczas procedury inicjalizacji systemu jednostka sterująca jest informowana, które wysokości jazdy pojazdu w pozycjach kół odpowiadają rzeczywistym zmierzonym wartościom generowanym przez czujnik poziomu pojazdu. Jeśli te przypisania są znane jednostce sterującej, wówczas wszystkie zmierzone wartości generowane następnie przez czujnik poziomu pojazdu mogą zostać przeliczone na wysokości jazdy pojazdu. Podstawowa procedura inicjalizacji systemu jest identyczna z procedurą inicjalizacji systemów w A6 i A8. Inicjalizacja systemu może być przeprowadzona tylko wtedy, gdy jednostka sterująca kodu jest zakodowana."

"Po wymianie jednostki sterującej J250 lub amortyzatorów, jednostka sterująca musi określić wartości rezystancji elektrycznej cewek amortyzatora w temperaturze otoczenia. Jednostka sterująca zapisuje te wartości jako "wartości standardowe" do celów kompensacji temperatury (patrz "Funkcje specjalne - model temperatury"). Ta funkcja jest aktywowana automatycznie po włączeniu zapłonu, pod warunkiem, że pojazd był nieużywany przez co najmniej 3 godziny (np. nawet po zimnym starcie rano). W tym czasie nieużywania temperatury amortyzatorów dostosowały się do temperatury otoczenia. Jeśli mechanik zamontował amortyzatory, które są już w temperaturze otoczenia (np. części pochodzące bezpośrednio z magazynu części zamiennych), funkcję pomiaru rezystancji można uruchomić natychmiast, aktywując funkcję "Zimny start" za pomocą testera diagnostycznego."


Z forum Ross Tech -

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/22041/

Nie zmieniaj kodowania dla [14-Susp. Elect.], jest ono poprawne na [000012], ponieważ jest to Audi TT (8J) Coupe z 2008 roku z silnikiem 3.2l VR6. Aby wyczyścić kod 01794 - Moduł sterowania - Nieprawidłowy numer podwozia (VIN), należy postępować zgodnie z poniższą procedurą:

Zgodnie ze stroną wiki Ross-Tech, do której link znajduje się powyżej
"W przypadku znalezienia w Audi TT (8J) [14]-Elektronika zawieszenia i wymiany modułu sterowania elektronicznym tłumieniem J250, konieczne będzie zakodowanie J250 i ponowne dostosowanie domyślnych pozycji wysokości jazdy."

Oto procedura "Ponowne dostosowanie domyślnych pozycji wysokości jazdy".

Ponowne dostosowanie 'Susp. Elect.' (J250) do pozycji domyślnej - ("Wysokości dla podwozia z kontrolowanym tłumieniem J250")

Specyfikacje dla Audi TT Mk2 (8J):
• Oś przednia = 369 mm
• Oś tylna = 355 mm
• (Maksymalne odchylenie = +/-50 mm)

Wymagania wstępne -
  • Zapłon [WŁ.], Użyj prostownika
  • Pojazd na równej powierzchni
  • Brak osób ani sprzętu w pojeździe
  • Zbiornik paliwa 50% lub więcej
  • Nic pod pojazdem
  • Drzwi muszą pozostać zamknięte podczas całej procedury

Zazwyczaj po wymianie modułu sterowania amortyzatorem zawieszenia (J250) należy zakodować kontroler J250 -
  • Ponowne dostosowanie pozycji domyślnej
  • Jeśli jest wyposażony w reflektory dynamiczne, uruchom podstawowe ustawienia reflektorów
  • Dostosuj zimny start*

1) Wybierz - [14-Susp. Elect.] -
[Security Access-16] wprowadź - [31564], [Do it!]​

2) Zmierz wysokość jazdy -
W milimetrach, od środka koła do krawędzi błotnika, zrób to dla wszystkich czterech kół i zapisz wartości.​
Wybierz [Adaptacja - 10]​
Wprowadź w każdym z następujących kanałów:​
Kanał 01 (przód lewy), [Odczyt]​
- Wprowadź [Nową wartość] = zarejestrowana wartość dla lewego przedniego koła.​
Następnie naciśnij [Test] i [Zapisz]​
Kanał 02 (przód prawy), [Odczyt]​
- Wprowadź [Nową wartość] = zarejestrowana wartość dla prawego przedniego koła.​
Następnie naciśnij [Test] i [Zapisz]​
Kanał 03 (tył lewy), [Odczyt]​
- Wprowadź [Nową wartość] = zarejestrowana wartość dla lewego tylnego koła.​
Następnie naciśnij [Test] i [Zapisz]​
Kanał 04 (tył prawy), [Odczyt]​
- Wprowadź [Nową wartość] = zarejestrowana wartość dla prawego tylnego koła.​
Następnie naciśnij [Test] i [Zapisz]​
Kanał 05 (potwierdzenie), [Odczyt]​
Jeśli wszystkie zmierzone wartości są poprawne, wprowadź "nową wartość" 1.​
[Test] i [Zapisz]​

3) Sprawdź i wyczyść kody błędów -
W razie potrzeby włącz i wyłącz zapłon i ponownie sprawdź kody błędów.​
*Uwaga: Może być konieczne wykonanie [Security Access] [20117], aby włączyć (Cold Start/Reset), kanał adaptacji [110], zobacz VCDS, aby uzyskać ważne uwagi.​

Jeśli to konieczne, oto instrukcje dotyczące sterowania światłami przednimi (Xenon Plus) z Ross Tech. Link tutaj.
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.