Audi Magnetic Ride - znany również jako "MagRide"
Audi magnetic ride to technologia zawieszenia stosowana w rodzinach A3, TT i R8. System ten nieustannie dostosowuje działanie amortyzatorów do profilu drogi i stylu jazdy kierowcy.
Syntetyczny olej węglowodorowy zawierający maleńkie cząsteczki magnetyczne o średnicy od 3 do 10 tysięcznych milimetra - jedna dziesiąta grubości ludzkiego włosa - krąży w tłokach amortyzatorów. Kiedy napięcie jest przykładane do cewki zintegrowanej w amortyzatorze, wytwarzane jest pole magnetyczne i cząsteczki ustawiają się ponownie. Ustawiają się poprzecznie do kierunku przepływu oleju w kanałach tłoka, utrudniając jego przepływ. Proces kończy się w ciągu kilku milisekund.
Sterownik, który odbiera sygnały z zaawansowanego systemu czujników, w sposób ciągły oblicza optymalne wartości dla każdego koła. Analizuje styl jazdy kierowcy i stan drogi oraz adaptacyjnie dostosowuje działanie amortyzatorów. Przycisk Sport umożliwia kierowcy przełączanie między trybem normalnym a sportowym. W trybie normalnym - gdy lepkość płynu jest niska - samochód oferuje zrównoważoną jazdę. W trybie sportowym - gdy przepływ jest utrudniony - jest bezkompromisowo twardy na drodze.
Rozwiązania i opcje dla uszkodzonych amortyzatorów (amortyzatorów)
Dla tych, którzy szukają rozwiązań lub opcji dla swoich uszkodzonych lub zepsutych amortyzatorów Mag Ride, dodałem ten post z kilkoma typowymi linkami, które omawiają testowanie, koszty wymiany OEM i zestawy do usuwania z rynku wtórnego.
Jeśli ikona ostrzegawcza o usterce MagRide pozostaje włączona, oznacza to, że jeden lub więcej amortyzatorów Mag Ride ma usterkę. Znajdziesz je zgłoszone w Adres 14: Susp. Elect.
System Mag Ride jest bezpośrednio połączony z czujnikami zasięgu i poziomu reflektorów, które w przypadku uszkodzenia lub uszkodzenia mogą powodować zgłaszanie następujących usterek -
Jedynym sposobem na wymianę amortyzatorów OEM na amortyzatory z rynku wtórnego bez jazdy magnetycznej jest użycie zestawu "anulującego" lub "usuwającego", który składa się z zestawu rezystorów, które podłącza się do istniejących złączy, aby oszukać CAN BUS, myśląc, że amortyzatory są nadal podłączone do systemu. Istnieje kilka firm i osób, które je produkują, wymienionych poniżej.
Lampka ostrzegawcza na desce rozdzielczej niekoniecznie musi dotyczyć amortyzatorów MagRide. W kilku przypadkach zgłoszonych na forum uszkodzony, uszkodzony lub zablokowany czujnik poziomu wywołał usterkę. Pamiętaj, aby najpierw sprawdzić usterki, zanim stwierdzisz, że amortyzator jest uszkodzony. Czujniki poziomu powinny być uwzględnione w rutynowej konserwacji w celu wizualnej kontroli, czyszczenia i smarowania elementów kulowych/gniazdowych.
Tematy i dyskusje Mag Ride -
Wymiana i naprawy złączy
www.ttforum.co.uk
www.ttforum.co.uk
Opcje amortyzatorów bez MagRide
www.ttforum.co.uk
www.ttforum.co.uk
Opcje zestawów do usuwania
www.ttforum.co.uk
Chińskie amortyzatory MagRide bez OEM -
Dokumenty techniczne -
www.ttforum.co.uk
• Zawieszenie, koła i układ kierowniczy (D3E80075730)
• SSP 381 Audi TT Coupé ´07 - Układ zawieszenia
Testowanie MagRide z VCDS -
Od grudnia 2022 r. ten post jest wciąż w trakcie opracowywania. Link tutaj.
Usługi odbudowy -
W dniu pisania tego tekstu Nagengast (Polska) jest jedyną firmą oferującą usługi odbudowy/renowacji amortyzatorów Mag Ride, o których wiem. Oferują usługę wymiany dla klientów w Europie i Ameryce Północnej, w której wysyłają amortyzatory bezpośrednio po zamówieniu i zwracają opłatę za rdzeń po zwróceniu Twoich. Pozwala to uniknąć umieszczania TT na klockach i czekania kilku tygodni na przybycie odbudowanych amortyzatorów.
Jednak przy dodatkowych kosztach wysyłki i cła, w zależności od miejsca zamieszkania, może być taniej kupić nowe Mag Shocks bezpośrednio od Audi lub spróbować znaleźć używane z wraku o niskim przebiegu Mk2.
Regeneracja amortyzatorów Nagengast
"NAGENGAST" ul. Malczewskiego 103 80-107 GDAŃSK
Telefon:+48 883 604 053
e-mail: raf@nagengast.pl
Tylna osłona amortyzatora i złącze -
Zgodnie z instrukcją warsztatową osłonę ze złączem elektrycznym na górze tylnego amortyzatora należy wymienić. Po wyjęciu z uszkodzonego amortyzatora nie można go ponownie użyć. Toczyły się pewne dyskusje na temat możliwego obejścia poprzez odłączenie złącza i ostrożne usunięcie go, ale nie mamy na to solidnej dokumentacji dla Audi TT Mk2. Możesz przeczytać więcej na ten temat tutaj.
Dodatkowo, tutaj znajduje się link do instrukcji DIY dotyczącej wymiany amortyzatora i osłony bez uszkadzania złącza. Warto przeczytać!
www.ttforum.co.uk
Audi magnetic ride to technologia zawieszenia stosowana w rodzinach A3, TT i R8. System ten nieustannie dostosowuje działanie amortyzatorów do profilu drogi i stylu jazdy kierowcy.
Syntetyczny olej węglowodorowy zawierający maleńkie cząsteczki magnetyczne o średnicy od 3 do 10 tysięcznych milimetra - jedna dziesiąta grubości ludzkiego włosa - krąży w tłokach amortyzatorów. Kiedy napięcie jest przykładane do cewki zintegrowanej w amortyzatorze, wytwarzane jest pole magnetyczne i cząsteczki ustawiają się ponownie. Ustawiają się poprzecznie do kierunku przepływu oleju w kanałach tłoka, utrudniając jego przepływ. Proces kończy się w ciągu kilku milisekund.
Sterownik, który odbiera sygnały z zaawansowanego systemu czujników, w sposób ciągły oblicza optymalne wartości dla każdego koła. Analizuje styl jazdy kierowcy i stan drogi oraz adaptacyjnie dostosowuje działanie amortyzatorów. Przycisk Sport umożliwia kierowcy przełączanie między trybem normalnym a sportowym. W trybie normalnym - gdy lepkość płynu jest niska - samochód oferuje zrównoważoną jazdę. W trybie sportowym - gdy przepływ jest utrudniony - jest bezkompromisowo twardy na drodze.
Rozwiązania i opcje dla uszkodzonych amortyzatorów (amortyzatorów)
Dla tych, którzy szukają rozwiązań lub opcji dla swoich uszkodzonych lub zepsutych amortyzatorów Mag Ride, dodałem ten post z kilkoma typowymi linkami, które omawiają testowanie, koszty wymiany OEM i zestawy do usuwania z rynku wtórnego.
Jeśli ikona ostrzegawcza o usterce MagRide pozostaje włączona, oznacza to, że jeden lub więcej amortyzatorów Mag Ride ma usterkę. Znajdziesz je zgłoszone w Adres 14: Susp. Elect.
• 00142 - Lewy przedni zawór regulacji tłumienia (N336)
• 00143 - Prawy przedni zawór regulacji tłumienia (N337)
• 00144 - Tylny lewy zawór regulacji tłumienia (N338)
• 00145 - Tylny prawy zawór regulacji tłumienia (N339)
System Mag Ride jest bezpośrednio połączony z czujnikami zasięgu i poziomu reflektorów, które w przypadku uszkodzenia lub uszkodzenia mogą powodować zgłaszanie następujących usterek -
• 01539 - Reflektory nie wyregulowane
• 00497 - Czujnik poziomu pojazdu; Tył
• 00496 - Czujnik poziomu pojazdu; Przód
• 01316 - Moduł sterowania ABS
• 00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
• 00774 - Czujnik systemu kontroli poziomu - tył lewy (G76)
• 00775 - Czujnik systemu kontroli poziomu - tył prawy (G77)
• 00776 - Czujnik systemu kontroli poziomu - przód lewy (G78)
• 01769 - Czujnik systemu kontroli poziomu - przód prawy (G289)
Jedynym sposobem na wymianę amortyzatorów OEM na amortyzatory z rynku wtórnego bez jazdy magnetycznej jest użycie zestawu "anulującego" lub "usuwającego", który składa się z zestawu rezystorów, które podłącza się do istniejących złączy, aby oszukać CAN BUS, myśląc, że amortyzatory są nadal podłączone do systemu. Istnieje kilka firm i osób, które je produkują, wymienionych poniżej.
Lampka ostrzegawcza na desce rozdzielczej niekoniecznie musi dotyczyć amortyzatorów MagRide. W kilku przypadkach zgłoszonych na forum uszkodzony, uszkodzony lub zablokowany czujnik poziomu wywołał usterkę. Pamiętaj, aby najpierw sprawdzić usterki, zanim stwierdzisz, że amortyzator jest uszkodzony. Czujniki poziomu powinny być uwzględnione w rutynowej konserwacji w celu wizualnej kontroli, czyszczenia i smarowania elementów kulowych/gniazdowych.
Tematy i dyskusje Mag Ride -
Wymiana i naprawy złączy

Mag Ride - Removing the Rear Connector without Destroying it
Hello guys , I have an interesting issue with magnetic ride that puzzles me. Car is mk2 3.2 year 2009 and it has magnetic ride that occasionally works like a charm for even longer periods of time but then all of a sudden it lights the yellow strut dash light and trows error. Next time i get to...
Mag Ride - Front Connector Repair
So following on from my woes with a pot hole and a magride fault, I'm wanting to replace my shot to bits wiring loom, but I'm struggling for the part number for magride. http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... g/e#sec_14 Looking at this diagram, it suggests item 14, 8J0927903E is the...
Opcje amortyzatorów bez MagRide

Converting Mag Ride to Conventional Shocks
My 2008 TT Mk2 3.2l Roadster has mag ride shocks that are failing. As much as I like the car, I don't think it's worth the cost to replace the mag ride shocks with factory parts. I'm thinking of installing some Bilstein B6 shocks, but then I have to deal with the problem of the car's computer...
How to: Audi TT Mk2 (8J) Bilstein B12 Pro-Kit Install
Many thanks to cas5259 for this excellent write up! This was originally posted at ~ https://www.audizine.com/ - Went with the Bilstein kit to replace my aging magride. I didn't want something too stiff for a car that only runs a few track days a year and I'll never adjust coilovers. Tire Rack...
Opcje zestawów do usuwania

Mag Ride Delete
Hi all I'm back in a mk2 TTS (2011) after being away for a few years with a V8 S4. I have the dreaded mag ride warning light come up on the dash and the car was not feeling right before it came on with it felling very vague and side to side lateral movement in the car. So my plan is to ditch...
Chińskie amortyzatory MagRide bez OEM -
Dokumenty techniczne -
FAQ - Audi TT (8J) Workshop Manuals & Self Study...
Audi TT (8J) Workshop Manuals & Self Study Programs Section Index - You can either scroll down through this post or just click on the section of interest. Section 1 - Body & Interior Section 2 - Electrical Wiring Diagrams, Communications and HVAC Section 3 - Engines (Petrol & Diesel) Section...
• SSP 381 Audi TT Coupé ´07 - Układ zawieszenia
Testowanie MagRide z VCDS -
Od grudnia 2022 r. ten post jest wciąż w trakcie opracowywania. Link tutaj.
Usługi odbudowy -
W dniu pisania tego tekstu Nagengast (Polska) jest jedyną firmą oferującą usługi odbudowy/renowacji amortyzatorów Mag Ride, o których wiem. Oferują usługę wymiany dla klientów w Europie i Ameryce Północnej, w której wysyłają amortyzatory bezpośrednio po zamówieniu i zwracają opłatę za rdzeń po zwróceniu Twoich. Pozwala to uniknąć umieszczania TT na klockach i czekania kilku tygodni na przybycie odbudowanych amortyzatorów.
Jednak przy dodatkowych kosztach wysyłki i cła, w zależności od miejsca zamieszkania, może być taniej kupić nowe Mag Shocks bezpośrednio od Audi lub spróbować znaleźć używane z wraku o niskim przebiegu Mk2.
Regeneracja amortyzatorów Nagengast
"NAGENGAST" ul. Malczewskiego 103 80-107 GDAŃSK
Telefon:+48 883 604 053
e-mail: raf@nagengast.pl
Tylna osłona amortyzatora i złącze -
Zgodnie z instrukcją warsztatową osłonę ze złączem elektrycznym na górze tylnego amortyzatora należy wymienić. Po wyjęciu z uszkodzonego amortyzatora nie można go ponownie użyć. Toczyły się pewne dyskusje na temat możliwego obejścia poprzez odłączenie złącza i ostrożne usunięcie go, ale nie mamy na to solidnej dokumentacji dla Audi TT Mk2. Możesz przeczytać więcej na ten temat tutaj.
Dodatkowo, tutaj znajduje się link do instrukcji DIY dotyczącej wymiany amortyzatora i osłony bez uszkadzania złącza. Warto przeczytać!
DIY - Magnetic Ride Replacement with Pics & Info
A few weeks ago I had to change one of my rear brake calipers as it had seized up. 3 years after the other side had seized up. Anyway, while the wheel was off i noticed some dust build up on one of the shocks. Now I know the workshop manual says that a light misting is no reason to change it and...