Audi TT Forum banner

Haldex olieverversing

168 views 11 replies 5 participants last post by  dr.electron  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ga tijdens de wintermaanden, terwijl de auto geschorst is, zelf de haldex olie verversen. Ik heb ergens gelezen dat de olie opgewarmd moet worden voordat deze wordt afgetapt? Klopt dit, of is het prima om hem gewoon koud in de garage af te tappen.
Ik heb een paar video's bekeken en mensen lijken het gewoon af te tappen zonder het op te warmen.

#2 ·
Nooit gehoord dat dit een vereiste is voor het aftappen van Haldex, zeker - voor motorolie is het gunstig om af te tappen als het een beetje is opgewarmd, zodat het minder viskeus is, maar koud aftappen zou prima moeten zijn.

• Like
Reactions: Stu63
#4 ·
Nooit gehoord dat dit een vereiste is voor het aftappen van Haldex, zeker - voor motorolie is het gunstig om het af te tappen als het een beetje is opgewarmd, zodat het minder viskeus is, maar koud aftappen zou prima moeten zijn.
Ja, ik zorg er altijd voor dat de motorolie warm is, vanzelfsprekend zoals u zegt, ik denk dat een garage me dat vertelde, maar hoe dan ook bedankt.

#5 ·
Hoeft niet, maar zoals alle op olie gebaseerde vloeistoffen in de auto, hebben ze de neiging om sneller en vollediger af te tappen als ze warm zijn in plaats van koud, en helpen ze "verontreinigingen" mee naar buiten te laten stromen. Vooral vergeleken met een "koud" alternatief zijn = wintertemperaturen. Binnentemperatuur is waarschijnlijk geen groot probleem, zelfs niet voor motorolie.

Je zult waarschijnlijk wel goed zijn, eerlijk gezegd, ik zou proberen ervoor te zorgen dat de temperatuur van de nieuwe vloeistof die je erin pompt in ieder geval kamertemperatuur is. Natuurlijk zal het snel afkoelen als het in een koude behuizing wordt gepompt, maar er is geen gespecificeerde temperatuur om een ​​correct vulniveau te krijgen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de DSG en ook veel AT's), maar we kunnen waarschijnlijk aannemen dat ongeveer 10-20 °C waarschijnlijk goed is en het pompen gemakkelijker maakt.

#6 ·
Ik heb mijn Haldex niet opgewarmd en had geen problemen - hoewel ik toegeef dat ik dit in augustus in het zuidoosten van de VS heb gedaan.

Als je een Gen 2 Haldex hebt, weet dan dat er een speciaal gereedschap is om het filter te verwijderen dat het werk een stuk makkelijker maakt. Ik heb de service aan mijn TTRS (Gen 4 Haldex) gedaan en ben bezig om het te doen aan mijn 3.2 Roadster (Gen 2 Haldex). De CTA Tools 8766 sleutel is hier in de staten op veel plaatsen verkrijgbaar, en ik kan me voorstellen dat deze ook in het VK verkrijgbaar moet zijn. Ik heb hem nog niet gebruikt - maar de man in mijn werkplaats raadde aan er een te kopen.

#7 ·
Ik heb mijn Haldex niet opgewarmd en had geen problemen - hoewel ik dit toegeef in augustus in het zuidoosten van de VS heb gedaan.

Als je een Gen 2 Haldex hebt, merk op dat er een speciaal gereedschap is om het filter te verwijderen dat de klus een stuk makkelijker maakt. Ik heb de service aan mijn TTRS (Gen 4 Haldex) gedaan en ben bezig om het aan mijn 3.2 Roadster (Gen 2 Haldex) te doen. De CTA Tools 8766 sleutel is hier in de staten op veel plaatsen verkrijgbaar, en ik kan me voorstellen dat deze ook in het VK verkrijgbaar moet zijn. Ik heb hem nog niet gebruikt - nog niet - maar de man in mijn werkplaats raadde aan er een te kopen.
Ik heb gen 4 haldex dus het zou een heel eenvoudig klusje moeten zijn 😊

#8 ·
Ja - mijn Gen 4 was vrij eenvoudig. Ik moest het wel twee keer doen omdat het eerste filter dat ik kreeg niet goed afsloot en ik er een lekkage omheen had. Het kan zijn dat ik de eerste niet goed heb geplaatst, maar aangezien er niet veel "flexibiliteit" is in hoe het erin past, ging ik ervan uit dat het gewoon een twijfelachtig onderdeel was en verving het. Daarna geen problemen.