Audi TT Forum banner

Wymiana oleju Haldex

169 views 11 replies 5 participants last post by  dr.electron  
#1 ·
Cześć wszystkim, zamierzam serwisować i wymieniać olej Haldex samodzielnie w miesiącach zimowych, gdy samochód jest wyrejestrowany. Gdzieś czytałem, że olej należy podgrzać przed spuszczeniem? Czy to prawda, czy można go po prostu spuścić na zimno w garażu.
Obejrzałem kilka filmów i ludzie po prostu go spuszczają, nie wspominając o podgrzewaniu.
 
#2 ·
Nigdy nie słyszałem, żeby było to wymagane do spuszczania oleju Haldex, jasne - w przypadku oleju silnikowego korzystne jest spuszczanie go, gdy jest lekko rozgrzany, aby był mniej lepki, ale spuszczanie na zimno powinno być w porządku.
 
  • Like
Reactions: Stu63
#4 ·
Nigdy nie słyszałem, żeby było to warunkiem koniecznym do spuszczenia oleju Haldex, jasne - dla oleju silnikowego korzystne jest spuszczenie go, gdy jest lekko rozgrzany, aby był mniej lepki, ale spuszczanie na zimno powinno być w porządku.
Tak, zawsze upewniam się, że olej silnikowy jest ciepły, oczywiste, jak mówisz, myślę, że powiedziała mi to jakaś firma, ale tak czy inaczej dziękuję.
 
#5 ·
Nie musi, ale podobnie jak wszystkie płyny na bazie oleju w samochodzie, mają tendencję do szybszego i pełniejszego spuszczania, gdy są ciepłe, w przeciwieństwie do zimnych, a także pomagają "wypłukać" zanieczyszczenia. Szczególnie w porównaniu do "zimnej" alternatywy są = temperatury zimowe. Temperatura pokojowa prawdopodobnie nie stanowi problemu, nawet w przypadku oleju silnikowego.

Będziesz w porządku, szczerze mówiąc, postarałbym się upewnić, że temperatura nowego płynu, który pompujesz, wynosi co najmniej temperaturę pokojową. Oczywiście szybko ostygnie, gdy zostanie przepompowany do zimnej obudowy, ale tak naprawdę nie ma określonej temperatury, aby uzyskać prawidłowy poziom napełnienia (w przeciwieństwie do na przykład DSG i wielu AT), ale prawdopodobnie możemy założyć, że około 10-20 °C jest prawdopodobnie dobre i ułatwi pompowanie.
 
#6 ·
Nie rozgrzałem mojego Haldexa i nie miałem żadnych problemów - chociaż przyznaję, że zrobiłem to w sierpniu w południowo-wschodniej części USA.

Jeśli masz Haldex Gen 2, pamiętaj, że istnieje narzędzie specjalnie przeznaczone do usuwania filtra, które znacznie ułatwia pracę. Wykonałem serwis mojego TTRS (Haldex Gen 4) i przygotowuję się do wykonania go w moim 3.2 Roadster (Haldex Gen 2). Klucz CTA Tools 8766 jest dostępny w wielu miejscach tutaj w stanach i wyobrażam sobie, że musi być również dostępny w Wielkiej Brytanii. Jeszcze go nie używałem - ale facet w moim warsztacie polecił mi go kupić.
 
#7 ·
Nie rozgrzałem mojego Haldexa i nie miałem żadnych problemów - chociaż przyznaję, że zrobiłem to w sierpniu w południowo-wschodniej części USA.

Jeśli masz Haldex Gen 2, pamiętaj, że istnieje specjalne narzędzie do usuwania filtra, które znacznie ułatwia pracę. Wykonałem serwis mojego TTRS (Haldex Gen 4) i przygotowuję się do zrobienia tego w moim 3.2 Roadster (Haldex Gen 2). Klucz CTA Tools 8766 jest dostępny w wielu miejscach tutaj w stanach i wyobrażam sobie, że musi być również dostępny w Wielkiej Brytanii. Jeszcze go nie używałem - ale facet w moim warsztacie polecił mi go kupić.
Mam Haldex gen 4, więc to powinno być bardzo proste zadanie 😊
 
#8 ·
Tak - mój Gen 4 był całkiem łatwy. Chociaż musiałem zrobić to dwa razy, ponieważ pierwszy filtr, który dostałem, nie uszczelniał się dobrze i miałem wokół niego wyciek. Może po prostu nie umieściłem pierwszego dobrze, ale ponieważ nie ma tam wiele "elastyczności" w sposobie dopasowania, założyłem, że to po prostu wadliwa część i wymieniłem ją. Potem nie było problemów.