Rano wykonałem skan VCDS łańcucha rozrządu; Bloki 90, 91 i 208, 209 zgodnie z zaleceniami. Trochę ulgi, widząc, że wszystko mieści się w parametrach roboczych!
Z innego raportu, który znalazłem na temat wartości w blokach pomiarowych 208 i 209 -
• Wartości powinny mieścić się w zakresie
od 0° do -2°
• Wartości od
-3° do -4° są zwykle związane z odpowiednim hałasem łańcucha i wskazują, że łańcuch jest wystarczająco luźny, aby ryzykować awarię i/lub ewentualnie przeskoczenie koła zębatego.
Jeśli posiadasz Ross Tech VCDS, możesz przejść do folderu „Labels” i wyświetlić plik danych dla bloków pomiarowych 3.2 BUB, ustawień podstawowych, kodowania i kodowania-ii -
Ross-Tech ► VCDS ► LABELS ► 022-906-032-BDB.LBL
Komponent: J220 - Silnik (#01) - BDB/BHE/BMJ/BPF/BUB
Z ciekawości uruchomiłem test przy wyłączonym silniku (aby uzyskać punkt odniesienia), a następnie ponownie, gdy wskazówka temperatury osiągnęła 50° i ponownie przy 70°. Zauważyłem, że moje ustawienie biegu jałowego było nieco poniżej wymogu 650, ale mogę z tym żyć.
W formularzu Excel „Specyfikacja” to to, co pojawia się po najechaniu myszą na okno „pole” i pojawieniu się dymka.
Grupa 090 - Regulacja wałka rozrządu (Bank 1: Wydech)
•Blok 001 - Prędkość obrotowa silnika,(G28),Specyfikacja (Bieg jałowy): 590...850 obr./min
Specyfikacja (Test/Podwyższona prędkość obrotowa biegu jałowego): 2000...3000 obr./min
• Blok 2 - Wałek rozrządu wydechowego, Cykl pracy
• Blok 3 - 090,3,Regulacja,(określona),
• Blok 4 - 4,Regulacja,(rzeczywista),Tolerancja w stosunku do (określonej): ±5,0°KW
Sprawdź grupę pomiarową 001.2 musi być powyżej 60,0 °C
Grupa 091 - Regulacja wałka rozrządu (Bank 1: Dolot)
• Blok 1 - Prędkość obrotowa silnika,(G28),Specyfikacja (Bieg jałowy): 590...850 obr./min
Specyfikacja (Test/Podwyższona prędkość obrotowa biegu jałowego): 2000...3000 obr./min
Blok 2 - Wałek rozrządu dolotowego, Cykl pracy
Blok 3 - Regulacja wałka rozrządu,B1 Dolot (spec.)
Blok 4 - Regulacja wałka rozrządu,B1 Dolot (rzecz.),Tolerancja w stosunku do specyfikacji (Bieg jałowy): ±4,0 °KW
Temperatura płynu chłodzącego (MVB 001.2) musi być powyżej 60,0 °C!
Grupa 208 - Adaptacja regulacji wałka rozrządu (Dolot)
• Blok 1 - Prędkość obrotowa silnika,(G28),Zakres: 0...6500 obr./min
Specyfikacja (Cykl testowy): 650...1000 obr./min
• Blok 2 - Pozycja fazy, Wałek rozrządu dolotowego, Specyfikacja: 113,0...129,0 °KW
• Blok 3 - Wałek rozrządu dolotowego, Przesunięcie, Specyfikacja: -8,0...+8,0 °KW
• Blok 4 - Wałek rozrządu dolotowego, Adaptacja,
Grupa 209 - Adaptacja regulacji wałka rozrządu (Wydech)
• Blok 1 - Prędkość obrotowa silnika,(G28),Zakres: 0...6500 obr./min
Specyfikacja (Cykl testowy): 650...1000 obr./min
• Blok 2 - Pozycja fazy, Wałek rozrządu wydechowego, Specyfikacja: 66,0...82,0 °KW
• Blok 3 - Wałek rozrządu wydechowego, Przesunięcie, Specyfikacja: -8,0...+8,0 °KW
• Blok 4 - Wałek rozrządu wydechowego, Adaptacja,