Jak naprawić czujniki G200 (przechył - boczny) i G251 (nachylenie - wzdłużny)
Są to czujniki systemu ESP, które wykrywają przyspieszenie / hamowanie lub siłę g w kierunku wzdłużnym (nachylenie) lub siłę g boczną podczas pokonywania zakrętów (odchylenie). Oba są jednokierunkowymi czujnikami przyspieszenia i obydwa są tą samą częścią (1J0 907 651 A), ale zamontowane w inny sposób - jeden pod kątem 90° do drugiego. Czujnik boczny (odchylenie - G200) jest zamontowany pod kolumną kierownicy, a wzdłużny (nachylenie - G251) jest zamontowany za schowkiem na rękawiczki w pojazdach RHD UK Mk1 TT.
Zobacz tutaj przewodnik autorstwa shaneg dotyczący demontażu: Lateral-G200-Removal. Demontaż drugiego czujnika za schowkiem na rękawiczki jest podobny i pokazano go tutaj: Longitudinal-G251 Removal .
Zauważ, że ten przewodnik naprawczy nie obejmuje późniejszego połączonego czujnika G419.
Istnieje kilka przewodników w języku niemieckim tutaj: G200-251-Link1 i tutaj: G200-251-Link2, które są dobre przynajmniej dla zdjęć, jeśli nie potrafisz czytać po niemiecku. Wszystkie zasługi dla nich za zagłębianie się w jednostki, znalezienie usterki i zamieszczenie informacji.
Na szczęście Dani (A3DFU) mówi płynnie po niemiecku i uprzejmie udostępnił kilka przydatnych tłumaczeń na język angielski - o wiele lepszych niż używanie tłumaczenia Google!
View attachment G200-251-Link1-English.doc
View attachment G200-251-Link2-English.doc
Uwagi dotyczące diagnozy i naprawy.
Diagnoza:
Przy zapalonej kontrolce ESP i Vag-Com zgłaszającym czujnik wzdłużny G251 z nieprawdopodobnym sygnałem, spróbowałem wyzerować czujnik za pomocą Vag-Com. Oto doskonały przewodnik autorstwa Tony'ego Rigby'ego: G200-251_Read_and_Reset_Guide
N.B. Podczas korzystania z powyższej procedury ponownej kalibracji G200 „wyzeruje się” do 0 m/s, ale G251 „wyzeruje się” do 24 m/s i zgłosi pomyślne zresetowanie w parametrach, jeśli wszystko działa.
Niestety czujnik odczytywał stałą zbyt wysoką wartość i nie można go było zresetować, więc wymagał wymiany lub naprawy. Musiałem najpierw ustalić, które z dwóch położeń (kolumna kierownicy i schowek na rękawiczki) zajmował czujnik. Wydawało się, że istnieje pole do pomyłki.
Czujnik boczny G200 odczytywał blisko zera i aby podwójnie sprawdzić, czy dobry nie ma zostać usunięty - jeśli sięgniesz w górę i lekko przekręcisz dobry czujnik na jego wsporniku, możesz zobaczyć, jak odczyt się nieznacznie zmienia. To uspokaja i jest dobrą kontrolą. Uszkodzony czujnik nie zareaguje. Jeśli odłączysz uszkodzony czujnik, odczyt zmieni się, ale na inny stały offset - potwierdzając również, że masz właściwy.
Naprawa:
Po przeczytaniu przetłumaczonych przewodników pomyślałem, że dodam kilka własnych komentarzy z kilkoma zdjęciami z naprawy czujnika wzdłużnego A3DFU.
Po pierwsze, musisz wydrążyć silikonową masę zalewową. Najlepiej usunąć ją paznokciem lub plastikowym narzędziem, a nie metalowym śrubokrętem, aby uniknąć uszkodzenia elementów lub zarysowania ścieżek PCB. Trochę IPA pomoże poluzować wiązanie, gdy materiał zostanie starty drewnianym patyczkiem do koktajli lub podobnym i pomoże wyczyścić PCB. Wykopuj również wokół krawędzi PCB, aby pomóc w jego podważeniu za pomocą czegoś ostrego.
Następnie musisz wylutować trzy piny złącza. Najlepiej zrobić to za pomocą sprzętu do odsysania lutu, ale można użyć oplotu do wylutowywania. Tak czy inaczej, upewnij się, że piny są całkowicie luźne w otworach, sprawdzając, czy można je przesunąć na boki paznokciem.
Następnie możesz wyjąć płytkę PCB, uważając, aby niczego nie uszkodzić. Po wyjęciu płytki PCB prawdopodobnie okaże się, że układ scalony jest nadal osadzony w zalewie z widocznymi nóżkami. Ostrożnie odetnij go i również wyjmij
Po wyjęciu układu scalonego zauważyłem, że piny nie miały na sobie lutu. Płytka PCB miała mało lutu. Piny na chipie wyglądały na stal nierdzewną, chociaż później potwierdziłem, że były to miedź platerowana niklem/cyną.
Wydawało się prawdopodobne, że przyczyną awarii było zbyt mało lutu w połączeniu z wibracjami i ruchem z rozszerzalnością i kurczeniem się cieplnym na przestrzeni lat, co spowodowało zmęczenie niewielkich ilości lutu trzymających układ scalony do PCB. Słaby przepływ lutu z powodu zanieczyszczenia ołowiem lub słabego topnika również mógł być problemem. W początkowych dniach produkcji lutu bezołowiowego plagą było tego rodzaju.
Oto oczyszczony chip.
Przed ponownym lutowaniem układu scalonego dobrym pomysłem jest oczyszczenie pinów za pomocą ścierania, aby utworzyć klucz i przebić się przez wszelkie zanieczyszczenia powierzchni i tlenki. Używa się tutaj pisaka z włókna szklanego, chociaż ostrożne użycie małego kawałka papieru ściernego również by się sprawdziło.
Upewnij się, że kropka na powierzchni cuip (pin 1) jest najbliżej półokrągłego wycięcia PCB i ostrożnie przylutuj z powrotem na miejsce, ale używając większej ilości niż w oryginalnej produkcji, aby była mocniejsza mechanicznie.
Sprawdź inne elementy za pomocą lupy pod kątem słabego lutowania, ale w tym przypadku wszystkie były w porządku. Podejrzewam, że jedynym problemem był chip.
Przed wymianą PCB, wykop więcej silikonowej zalewy z okolic miejsca, w którym znajdował się układ scalony, aby umożliwić przepływ nowej zalewy wokół układu scalonego i PCB i nie mieć problemów z dopasowaniem. Następnie wymień PCB mocno na kołkach montażowych i ponownie przylutuj piny złącza.
Tutaj wlewam odpowiednią dwuskładnikową mieszankę silikonowej masy zalewowej przeznaczonej do tego celu. Jeśli masz dostęp do sprzętu próżniowego, możesz również usunąć całe uwięzione powietrze, więc po powrocie atmosfery silikon skurczy się i nie będzie miał pustek.
Jeśli nie masz odpowiedniego materiału zalewowego i sprzętu, możesz zamiast tego użyć silikonowego uszczelniacza do łazienki lub podobnego, ale to nie jest najlepsze, ponieważ jest to kwas octowy wymagający wilgoci w powietrzu, więc może zająć trochę czasu, zanim całkowicie stwardnieje. W jednym z niemieckich przewodników ktoś użył kleju topliwego. To prawdopodobnie też zadziała, ale nie będzie tak dobrze przylegać do istniejącej zalewy.
Powodem, dla którego zalew jest tam, jest nie tyle zapobieganie przedostawaniu się wilgoci, ale utworzenie jednej stałej masy bezwładności i zapobieganie niepożądanym wibracjom w czujniku. Nie sądzę też, żeby miało to ukrywać prostotę części za 200 funtów!
Po całkowitym ustawieniu czujnik można zwrócić z powrotem do samochodu i zastosować procedurę resetowania.
Są to czujniki systemu ESP, które wykrywają przyspieszenie / hamowanie lub siłę g w kierunku wzdłużnym (nachylenie) lub siłę g boczną podczas pokonywania zakrętów (odchylenie). Oba są jednokierunkowymi czujnikami przyspieszenia i obydwa są tą samą częścią (1J0 907 651 A), ale zamontowane w inny sposób - jeden pod kątem 90° do drugiego. Czujnik boczny (odchylenie - G200) jest zamontowany pod kolumną kierownicy, a wzdłużny (nachylenie - G251) jest zamontowany za schowkiem na rękawiczki w pojazdach RHD UK Mk1 TT.
Zobacz tutaj przewodnik autorstwa shaneg dotyczący demontażu: Lateral-G200-Removal. Demontaż drugiego czujnika za schowkiem na rękawiczki jest podobny i pokazano go tutaj: Longitudinal-G251 Removal .
Zauważ, że ten przewodnik naprawczy nie obejmuje późniejszego połączonego czujnika G419.
Istnieje kilka przewodników w języku niemieckim tutaj: G200-251-Link1 i tutaj: G200-251-Link2, które są dobre przynajmniej dla zdjęć, jeśli nie potrafisz czytać po niemiecku. Wszystkie zasługi dla nich za zagłębianie się w jednostki, znalezienie usterki i zamieszczenie informacji.
Na szczęście Dani (A3DFU) mówi płynnie po niemiecku i uprzejmie udostępnił kilka przydatnych tłumaczeń na język angielski - o wiele lepszych niż używanie tłumaczenia Google!
View attachment G200-251-Link1-English.doc
View attachment G200-251-Link2-English.doc
Uwagi dotyczące diagnozy i naprawy.
Diagnoza:
Przy zapalonej kontrolce ESP i Vag-Com zgłaszającym czujnik wzdłużny G251 z nieprawdopodobnym sygnałem, spróbowałem wyzerować czujnik za pomocą Vag-Com. Oto doskonały przewodnik autorstwa Tony'ego Rigby'ego: G200-251_Read_and_Reset_Guide
N.B. Podczas korzystania z powyższej procedury ponownej kalibracji G200 „wyzeruje się” do 0 m/s, ale G251 „wyzeruje się” do 24 m/s i zgłosi pomyślne zresetowanie w parametrach, jeśli wszystko działa.
Niestety czujnik odczytywał stałą zbyt wysoką wartość i nie można go było zresetować, więc wymagał wymiany lub naprawy. Musiałem najpierw ustalić, które z dwóch położeń (kolumna kierownicy i schowek na rękawiczki) zajmował czujnik. Wydawało się, że istnieje pole do pomyłki.
Czujnik boczny G200 odczytywał blisko zera i aby podwójnie sprawdzić, czy dobry nie ma zostać usunięty - jeśli sięgniesz w górę i lekko przekręcisz dobry czujnik na jego wsporniku, możesz zobaczyć, jak odczyt się nieznacznie zmienia. To uspokaja i jest dobrą kontrolą. Uszkodzony czujnik nie zareaguje. Jeśli odłączysz uszkodzony czujnik, odczyt zmieni się, ale na inny stały offset - potwierdzając również, że masz właściwy.
Naprawa:
Po przeczytaniu przetłumaczonych przewodników pomyślałem, że dodam kilka własnych komentarzy z kilkoma zdjęciami z naprawy czujnika wzdłużnego A3DFU.
Po pierwsze, musisz wydrążyć silikonową masę zalewową. Najlepiej usunąć ją paznokciem lub plastikowym narzędziem, a nie metalowym śrubokrętem, aby uniknąć uszkodzenia elementów lub zarysowania ścieżek PCB. Trochę IPA pomoże poluzować wiązanie, gdy materiał zostanie starty drewnianym patyczkiem do koktajli lub podobnym i pomoże wyczyścić PCB. Wykopuj również wokół krawędzi PCB, aby pomóc w jego podważeniu za pomocą czegoś ostrego.
Następnie musisz wylutować trzy piny złącza. Najlepiej zrobić to za pomocą sprzętu do odsysania lutu, ale można użyć oplotu do wylutowywania. Tak czy inaczej, upewnij się, że piny są całkowicie luźne w otworach, sprawdzając, czy można je przesunąć na boki paznokciem.
Następnie możesz wyjąć płytkę PCB, uważając, aby niczego nie uszkodzić. Po wyjęciu płytki PCB prawdopodobnie okaże się, że układ scalony jest nadal osadzony w zalewie z widocznymi nóżkami. Ostrożnie odetnij go i również wyjmij
Po wyjęciu układu scalonego zauważyłem, że piny nie miały na sobie lutu. Płytka PCB miała mało lutu. Piny na chipie wyglądały na stal nierdzewną, chociaż później potwierdziłem, że były to miedź platerowana niklem/cyną.
Wydawało się prawdopodobne, że przyczyną awarii było zbyt mało lutu w połączeniu z wibracjami i ruchem z rozszerzalnością i kurczeniem się cieplnym na przestrzeni lat, co spowodowało zmęczenie niewielkich ilości lutu trzymających układ scalony do PCB. Słaby przepływ lutu z powodu zanieczyszczenia ołowiem lub słabego topnika również mógł być problemem. W początkowych dniach produkcji lutu bezołowiowego plagą było tego rodzaju.
Oto oczyszczony chip.
Przed ponownym lutowaniem układu scalonego dobrym pomysłem jest oczyszczenie pinów za pomocą ścierania, aby utworzyć klucz i przebić się przez wszelkie zanieczyszczenia powierzchni i tlenki. Używa się tutaj pisaka z włókna szklanego, chociaż ostrożne użycie małego kawałka papieru ściernego również by się sprawdziło.
Upewnij się, że kropka na powierzchni cuip (pin 1) jest najbliżej półokrągłego wycięcia PCB i ostrożnie przylutuj z powrotem na miejsce, ale używając większej ilości niż w oryginalnej produkcji, aby była mocniejsza mechanicznie.
Sprawdź inne elementy za pomocą lupy pod kątem słabego lutowania, ale w tym przypadku wszystkie były w porządku. Podejrzewam, że jedynym problemem był chip.
Przed wymianą PCB, wykop więcej silikonowej zalewy z okolic miejsca, w którym znajdował się układ scalony, aby umożliwić przepływ nowej zalewy wokół układu scalonego i PCB i nie mieć problemów z dopasowaniem. Następnie wymień PCB mocno na kołkach montażowych i ponownie przylutuj piny złącza.
Tutaj wlewam odpowiednią dwuskładnikową mieszankę silikonowej masy zalewowej przeznaczonej do tego celu. Jeśli masz dostęp do sprzętu próżniowego, możesz również usunąć całe uwięzione powietrze, więc po powrocie atmosfery silikon skurczy się i nie będzie miał pustek.
Jeśli nie masz odpowiedniego materiału zalewowego i sprzętu, możesz zamiast tego użyć silikonowego uszczelniacza do łazienki lub podobnego, ale to nie jest najlepsze, ponieważ jest to kwas octowy wymagający wilgoci w powietrzu, więc może zająć trochę czasu, zanim całkowicie stwardnieje. W jednym z niemieckich przewodników ktoś użył kleju topliwego. To prawdopodobnie też zadziała, ale nie będzie tak dobrze przylegać do istniejącej zalewy.
Powodem, dla którego zalew jest tam, jest nie tyle zapobieganie przedostawaniu się wilgoci, ale utworzenie jednej stałej masy bezwładności i zapobieganie niepożądanym wibracjom w czujniku. Nie sądzę też, żeby miało to ukrywać prostotę części za 200 funtów!
Po całkowitym ustawieniu czujnik można zwrócić z powrotem do samochodu i zastosować procedurę resetowania.