Audi TT Forum banner
41 - 60 of 86 Posts
Wróciłem i przejrzałem instrukcję warsztatową i nie mogłem znaleźć nic na temat instalacji nowej nasadki. Być może nowa nasadka jest dostarczana z zestawem instrukcji. Skontaktuję się z moim człowiekiem od Audi i sprawdzę, czy jest jakiś biuletyn techniczny.
 
SwissJetPilot said:
Wróciłem i przejrzałem instrukcję warsztatową i nie mogłem znaleźć niczego na temat instalacji nowej nasadki. Więc może twoja nowa nasadka jest dostarczana z zestawem instrukcji. Skontaktuję się z moim facetem z Audi i zobaczę, czy jest jakiś biuletyn techniczny.
Tak, brak instrukcji. Te, które kupiłem, były w ogólnej firmie zajmującej się likwidacją części samochodowych - stąd dostałem je tak tanio. To znaczy, wciąż nie tanio jak w przypadku zwykłych cen amortyzatorów, ale znacznie taniej niż od dealera. Kod przyczyny na naklejkach na nich pokazuje coś w stylu "incydent wysyłki z magazynu" lub coś w tym rodzaju. Fizycznie wyglądają idealnie, więc spodziewam się, że powinny działać dobrze, ale istnieje pewien stopień ryzyka zarówno w tym, że może wystąpić problem, jak i w tym, że kupiłem amortyzatory F, podczas gdy naprawdę "powinienem" mieć E. Przyjrzałem się jednak kontrolerowi/modułowi i jest to ta sama część, niezależnie od tego, którą konfigurację masz.

Nadal nie sądzę, żeby te od dealera były dostarczane z instrukcjami. Niejasności w instrukcjach serwisowych są często typowe, ponieważ są przeznaczone dla osób, które przeszły dodatkowe szkolenia, doświadczenie itp. w wykonywaniu tych rzeczy. Co zabawne, niektóre z tych plików PDF S/M mają coś, gdzie musisz przewinąć i kliknąć "OK", zgadzając się, że rozumiesz, że są one przeznaczone dla przeszkolonych techników, zanim będziesz mógł wyświetlić resztę z nich :lol:
 
Wiem z rur spustowych Roadstera, że Audi ma własne, oddzielne instrukcje techniczne dotyczące części, które nie są objęte instrukcjami warsztatowymi. Mój człowiek z Audi był na tyle miły, że jakiś czas temu wysłał mi jednostronicową instrukcję. Mam nadzieję, że będzie mógł wykopać coś dla czapek.
 
Więc zamówiłem te osłony amortyzatorów w połowie kwietnia, jeszcze ich nie wysłano, mimo że dealer, u którego zamawiałem, mówił, że mają być w pierwszym tygodniu maja. Sprawdziłem zamówienie i po prostu wydaje się martwe, brak informacji o wysyłce, brak aktualizacji, świetnie... :|

Więc napisałem do nich e-mail i zobaczę, co powiedzą.

Jak już wspomnieliśmy, to dość głupie, że Audi wraz z Delphi zdecydowało się zaprojektować osłonę amortyzatora, co oznacza, że niszczysz osłonę, jeśli ją zdejmujesz - wymagając wymiany, jeśli kiedykolwiek będziesz musiał wymienić amortyzator (lub nawet mocowanie).

Co jest śmieszne, to robienie części, których... jak się wydaje, nawet nie robią i trzeba czekać jakieś 2 miesiące, żeby je dostać! Może łatwiej je dostać w Europie albo coś, ale to trwa wieki. Nie jestem tak naprawdę niecierpliwą osobą, ale no weź. W sumie to nawet nie obwiniam dealera, to wydaje się być szwindlem VAG.

Jeśli zamierzasz zrobić taką część, czy nie powinieneś mieć tych cholernych rzeczy na stanie w każdym kraju?

Teraz, kiedy o tym myślę, może powinienem wymienić te mocowania amortyzatorów przy okazji? To tylko zwiększa koszty, ale wydaje się dobrym pomysłem, biorąc pod uwagę, że jeśli mocowanie(a) kiedykolwiek zawiodą, zgadnij, co jeszcze trzeba będzie wymienić? Trudno dostępne, super drogie osłony!
 
Mam problem z uwierzeniem, że osłonę Magride trzeba zniszczyć, aby ją usunąć.

Mam kilka (nieużywanych) osłon bez Magride, które otrzymałem z zestawem do montażu tylnego, który kupiłem jakiś czas temu. Jak widać na zdjęciach, osłona jest po prostu utrzymywana na miejscu przez tarcie. Jedyną różnicą byłoby połączenie elektryczne, które musiałoby być zaprojektowane tak, aby można je było podłączyć / odłączyć w celu zainstalowania osłony.
 
FNChaos said:
Trudno mi uwierzyć, że osłonę Magride trzeba zniszczyć, aby ją usunąć.

Mam kilka (nieużywanych) osłon non-Magride, które otrzymałem z zestawem do montażu tylnego, który kupiłem jakiś czas temu. Jak widać na zdjęciach, osłona jest po prostu utrzymywana na miejscu przez tarcie. Jedyną różnicą byłoby połączenie elektryczne, które musiałoby być zaprojektowane tak, aby można je było podłączyć / odłączyć w celu zainstalowania osłony.
Tak, zobaczymy, jak będzie, ale z tego, co słychać, trzeba ją wymienić. Jestem pewien, że to złącze elektryczne jest jednorazowe, co jest dość smutne. Jest zaprojektowane do podłączania, ale nie do odłączania! Bo tak, osłony non-MR kosztują dosłownie 1/100 ceny! Kosztują około 1,50 $, a magride 150 $.

Spróbuję sprawdzić, czy są wielokrotnego użytku, ale nie zamierzam wyciągać amortyzatora i ściągać osłony, żeby się dowiedzieć, kiedy nie mam zamiennika pod ręką! To z pewnością wyłączy samochód z eksploatacji na czas nieokreślony lol.

Przy okazji, te tylne mocowania, wygląda na to, że ich nie użyłeś? Widziałem tak zwane "HD" ECS na ich stronie wcześniej, ale myślę, że wolałbym kupić te OE. Nie zrozumcie mnie źle, kupiłem już ECS za tysiące dolarów, ale jakoś myślę, że te mocowania mogą nie być niczym szczególnym. Czy jest jakiś powód, dla którego nie użyłeś swoich, czy to tylko stare zdjęcia i je założyłeś?
 
TT'sRevenge said:
Przy okazji, te tylne mocowania, wygląda na to, że ich nie użyłeś? Widziałem te tak zwane "HD" ECS na ich stronie wcześniej, ale myślę, że wolałbym kupić te OE. Nie zrozumcie mnie źle, kupiłem rzeczy ECS za tysiące dolarów, ale jakoś myślę, że te mocowania mogą nie być niczym specjalnym. Jakiś powód, dla którego ich nie użyłeś, czy to tylko stare zdjęcia i je założyłeś?
Nie, kupiłem je z zamiarem wymiany mocowań, kiedy instalowałem moje sprężyny obniżające Vogland. Wymieniłem przednie mocowania, kiedy miałem wszystko rozebrane, ale z jakiegoś powodu miałem w głowie, że będę musiał wyjąć amortyzatory, aby dostać się do tyłu.
Kupiłem również nowe tylne odboje... może pewnego dnia (kiedy będę naprawdę znudzony) zabiorę się za ich montaż.

O ile wiem, mocowania ECS są takie same jak OEM, z wyjątkiem gumy. OEM ma rzekomo 75A duro, a mocowania ECS mają 85A
 
Znalazłem stronę opisującą 'możliwe' obejście, jeśli ktoś jest zainteresowany wymianą tylko mocowania amortyzatora lub odboju...
[smiley=book2.gif] Jeśli dobrze zrozumiałem, autor wypiął złącze Magride i usunął nasadkę (pozwalając na przejście okablowania przez nasadkę i osłonę ochronną). Następnie, używając wyciętego gniazda 16 mm (podobnego do gniazda kolumny resorującej), usunął nakrętkę mocującą amortyzator, z okablowaniem wciąż przymocowanym do amortyzatora.

Zobacz: https://www.audizine.com/forum/show...um/showthread.php/817875-How-do-you-take-off-the-rear-shock-top-(8V-S3-Magride)
 
W przypadku, gdy nie możesz uzyskać dostępu do witryny (i dlatego mamy te informacje tutaj na forum), oto komentarz i zdjęcia ze strony FNChaos linkowanej powyżej.

Zasadniczo musisz odblokować złącze, aby móc zdjąć osłonę i odkręcić nakrętkę 8 mm na końcu złącza, gdzie jest wkręcone w górną część amortyzatora. Wygląda na to, że jest to jedyny sposób, aby uniknąć złamania złącza i konieczności kupowania nowego.

Narzędzia -

• Klucz płaski 8 mm
• Gniazdo nakrętki kolumny resorującej 16 mm
• Narzędzie do odblokowywania złącza VAG

Zmodyfikowane gniazdo głębokie 16 mm -

Jeśli nie możesz znaleźć gniazda kolumny resorującej w lokalnym sklepie z częściami samochodowymi, możesz wyciąć otwór w gnieździe głębokim 16 mm. Pozwala to na przytrzymanie zewnętrznej nakrętki 16 mm, a następnie użycie klucza 8 mm do poluzowania wewnętrznej nakrętki 8 mm.

Mag-Shock-Special-Tool-06.JPG

StrutSocket.JPG

StrutSocketSet.JPG


Odblokowywanie złącza -

Aby zdjąć osłonę i założyć klucz 8 mm na nakrętkę, musisz najpierw odblokować złącze.

Oto zdjęcie, które pokazuje otwór, w którym należy włożyć narzędzie do odblokowywania, aby zwolnić czarną plastikową osłonę każdego pinu wewnątrz złącza. Po zwolnieniu obu pinów z ich osłon (wewnątrz fioletowej osłony zewnętrznej) powinieneś móc ostrożnie wyciągnąć fioletową osłonę zewnętrzną, a następnie wyciągnąć każdy przewód i pin z tyłu.

Jeśli nie możesz zdobyć narzędzia do odblokowywania VAG, ten film z YouTube może pomóc w odblokowaniu za pomocą wsuwki -

Jak naprawiać złącza przewodów VW

BobbyPin.JPG

Mag-Shock-DePin-04.JPG

Mag-Shock-DePin-05.JPG


Demontaż górnej części amortyzatora -

Użyj płaskiego końca klucza 8 mm na przewodach, aby przytrzymać małą nakrętkę, a następnie gniazdo z wycięciem na zewnątrz. Ustaw podstawę amortyzatora na podłodze lub stole warsztatowym i pracuj patrząc w dół. 1/4 obrotu, zresetuj płaski koniec i powtórz.

Mag-Shock-03.JPG

Mag-Shock-02.JPG

MagShockAssembly-01.JPG

Mag-Shock-01.JPG
 
FNChaos said:
Znalazłem stronę opisującą 'możliwe' obejście, jeśli ktoś jest zainteresowany wymianą tylko mocowania amortyzatora lub odboju...
[smiley=book2.gif] Jeśli dobrze przeczytałem, autor wypiął złącze Magride i usunął osłonę (pozwalając na przejście okablowania przez osłonę i tuleję ochronną). Następnie, używając wyciętego gniazda 16 mm (podobnego do gniazda rozpórki), usunął nakrętkę mocującą amortyzator, z okablowaniem wciąż przymocowanym do amortyzatora.

Zobacz: https://www.audizine.com/forum/show...um/showthread.php/817875-How-do-you-take-off-the-rear-shock-top-(8V-S3-Magride)
Dzięki, tak, śmieszna historia, tak naprawdę przeczytałem ten wątek, zanim w ogóle kupiłem TT, lol. Widzisz, w tamtym czasie wiedziałem, że wymienię magride, więc szukałem wszystkich informacji o tym, co trzeba zrobić.

Nie byłem do końca pewien, czy amortyzatory MQB są takie same, czy też to samo jest możliwe. Znowu, jak tylko wyjmę amortyzatory, myślę, że zobaczę, z czym pracuję, ale nawet nie spróbuję, dopóki nie dostanę osłon. Jeśli w jakiś sposób da się to zrobić bez łamania osłon, myślę, że cokolwiek wymyślę, może pomóc innym ludziom w przyszłości. Jestem już w plecy o ponad 300 dolarów na osłonach lol.

Dobra wiadomość: moje zamówienie zostało wysłane w zeszłym tygodniu (z BC), powinno tu być w tym tygodniu. Dostałem również nowe mocowania Lemförder, Lemförder jest OE według FCP Euro. Kiedy je dostałem (przyszły dość szybko!), są Lemförder, pokazują "ZF Aftermerket" i są wyprodukowane w Chinach :roll: Zamówiłem z RockAuto, a nie z FCP, ale ten sam numer części. Prawdopodobnie będzie mnie to kosztować połowę tego, co kosztują, żeby je zwrócić, więc po prostu je użyję i zapomnę o tym. Śruby wyglądają jednak tak, jakby miały rdzewieć lol, więc wezmę te OE (lub ponownie użyję tych z samochodu), ponieważ jestem pewien, że są powlekane.
 
@ TT'sRevenge - Będę uważnie śledził Twój post, więc proszę, zamieść wszystkie zdjęcia, które możesz! :) Wiem, że to czeka mnie w przyszłości i nie jestem chętny do wyrzucania takich pieniędzy na części, które Audi określa jako "nienadające się do ponownego użycia".
 
SwissJetPilot said:
@ TT'sRevenge - Będę uważnie śledził Twój post, więc proszę, zamieszczaj wszystkie zdjęcia, jakie możesz! :)
Wiem, że to w pewnym momencie mojej przyszłości i nie jestem chętny do wyrzucania takich pieniędzy na części, które Audi twierdzi, że są "nienadające się do ponownego użytku".
Zrobię to, zobaczę, czy da się je usunąć bez "niszczenia".

Mam akurat gniazdo nakrętki amortyzatora, ale ma ono 21 mm, a nie 16 mm. ECS tuning sprzedaje je w rozsądnych cenach, ale niestety wysyłka i pośrednictwo/podatki z powodu Kanady (i zamkniętej granicy) kosztowałyby mnie 11 USD za gniazdo około 70 CAD :roll:

Zabawne w 21 mm jest to, że kupiłem je (od ECS, kiedy granica była otwarta) do przednich amortyzatorów w moim A3, ale śmieszne, że KW używały innego rozmiaru nakrętki (chyba 18 mm), więc pozostało nieużywane, ponieważ nie zdemontowałem fabrycznych amortyzatorów - po prostu użyłem nowych mocowań z KW.

Pomijając tę historię, mogę dostać tani zestaw do wypinania z Amazon, ponieważ i tak zamierzałem go kupić. Na szczęście myślę, że mogę dostać gniazdo nakrętki od ECS za pośrednictwem EuroSportTuning (w zasadzie kanadyjskiego dystrybutora/partnera ECS) - to może być moja jedyna opcja. Rzecz w tym, że nie chcę zawracać sobie głowy zamawianiem tego, jeżdżeniem około godziny, żeby to odebrać, żeby dowiedzieć się, że rozmiar na 8J różni się od 8V lol.

Czy ktoś może potwierdzić, że tylna nakrętka amortyzatora ma 16 mm na 8J z mag ride? Sądzę, że innym sposobem jest zamówienie nakrętek (o których, jak mi się wydaje, zapomniałem w zamówieniu u dealera BC) i sprawdzenie, jakie są.

Nadal tak naprawdę nie rozumiem, dlaczego w ogóle trzeba wypinać złącze - nawet nie wygląda na to, żeby przeciągnął przewody przez osłonę? Osłona jest nadal na zdjęciach? Chyba że osłona nie zejdzie wystarczająco daleko bez wypinania? Wygląda na to, że będzie to bardzo podobne do łańcucha rozrządu w silniku, lol. Przeczytałem tak wiele różnych wątków internetowych (i filmów) na ten temat, plus instrukcję serwisową i nie do końca rozumiałem, jak ustawia się rozrząd, dopóki faktycznie tego nie zrobiłem. Wtedy wszystko po prostu "połączyło się".

Jeśli to będzie wystarczająco łatwe do zrobienia, to będą świetne informacje. Ale nie jest to dla mnie zbyt idealne, żeby próbować zwrócić osłony, które kupiłem - wysyłka z powrotem do BC, prawdopodobnie opłata za uzupełnienie zapasów, jeśli w ogóle akceptują zwroty.

Myślę, że to, co zrobię, skoro dostałem nowe mocowania, to po prostu zmontuję nowe amortyzatory z nowymi mocowaniami i osłonami. Wtedy będę mógł bawić się ze starymi, kiedy będą zdjęte z samochodu, nie martwiąc się o to, że samochód będzie "uziemiony", podczas gdy będę szukał narzędzi do tego. Potem po prostu zachowam osłony jako części zamienne, myślę, jeśli zejdą dobrze. Oczywiście i tak mam drugi samochód, ale nadal mam na nim zimówki (co jest zupełnie inną historią - teraz potrzebuję dystansów 8 mm na przód, ponieważ 7 mm to za mało, a moje następne to 12,5 mm, co jest za dużo - doh!).
 
Ok, mała aktualizacja...

Jak podejrzewałem, osłony w samochodach 8J/PQ35 wyglądają podobnie z zewnątrz do tych z 8V/MQB, ale wcale nie są takie same pod spodem. Zauważyłem to wcześniej na podstawie zdjęć, ale teraz, kiedy mam je w rękach, mogę to potwierdzić. Osłony są produkowane w Polsce, jeśli kogoś to interesuje.

Zła wiadomość. Nie ma możliwości zrobienia tego, co opisano na zdjęciach/w poście, do którego link znajduje się powyżej, w 8V S3. Mocowanie amortyzatora w naszych samochodach jest przymocowane do mocowania amortyzatora w zwykły sposób - tylko nakrętką (prawdopodobnie również podkładką) i to wszystko - to dokładnie to samo mocowanie i dokładnie ta sama metoda montażu amortyzatora do mocowania, jak w samochodzie ze standardowymi amortyzatorami.

Następnie mniejsza osłona z połączeniem elektrycznym po prostu nakłada się na drążek amortyzatora i zatrzaskuje na miejscu; następnie zewnętrzna osłona (która jest w przeciwnym razie dokładnie taka sama jak standardowa osłona) zatrzaskuje się na mocowaniu.

Nie ma możliwości użycia klucza do nakrętek kolumn resorowania ani niczego podobnego, w rzeczywistości jest to dość proste. Nie widzę sposobu, aby samo usunięcie zewnętrznej osłony miało ją „zniszczyć”, więc sprowadza się to tylko do mniejszej osłony, która łączy się z górą drążka amortyzatora. Znajduje się tam maleńkie zielone złącze, które łączy się z [elektrycznym] pinem na drążku amortyzatora. Masa jest pobierana po prostu z samego drążka amortyzatora/mocowania, oczywiście. Uważam, że to to małe złącze staje się bezużyteczne po zdjęciu „osłony interfejsu”. Albo jest tam zadzior, który go zabezpiecza i odrywa się, a ty musisz odciągnąć resztę, albo po prostu nie można go ponownie użyć z powodu rozszerzenia lub czegokolwiek innego.

Właściwie to prawie myślę, że osłonę można by ponownie wykorzystać, ale mówią ci, żeby ją wymienić, ponieważ po usunięciu nie jest już niezawodnym połączeniem. W każdym razie wydaje się, że to niewielka ilość okablowania, złącze elektryczne po stronie samochodu i maleńkie złącze po stronie amortyzatora, które kosztuje tyle pieniędzy :roll: Szczerze mówiąc, nie widzę, jak nie robią ogromnej marży zysku na tych osłonach. Wiem, że nie jest to towar o dużej sprzedaży, ale myślę, że 50 dolarów byłoby rozsądne, 150 dolarów to w zasadzie zwykła kradzież :x Niestety, takie są realia i wydaje się, że musimy je kupić.

Dla jasności, nie ma możliwości użycia jakichkolwiek kluczy, nasadek itp. w procedurze zdejmowania osłony w tylnym zawieszeniu mag ride samochodów PQ35. To po prostu nie jest część sposobu, w jaki osłona jest zakładana. Depinowanie też ci nie pomoże.

Podejrzewam, że bardziej rozbudowana konstrukcja w samochodach 8V/MQB jest tam dokładnie dlatego, że pozwala na usunięcie osłony bez niszczenia złącza lub uczynienia go bezużytecznym/niezawodnym później, co niestety wydaje się być przypadkiem w naszych samochodach.

Kiedy zabiorę się do pracy, zdejmuję osłonę z jednego starego amortyzatora, aby sprawdzić, czy/jak się psuje, ale zamierzam po prostu złożyć nowe amortyzatory z nowymi mocowaniami i osłonami i w ogóle nie próbować ponownie używać starych.
 
W przypadku mocowania amortyzatora 8V/MQB, wypinanie było po to, aby można było zdjąć zewnętrzne i wewnętrzne osłony, a następnie przełożyć przewód przez otwór zarówno klucza 8 mm, jak i gniazda amortyzatora 16 mm, bez uszkadzania złącza.

Not a TT.JPG

W przypadku mocowania amortyzatora 8J/PQ35 TT, wypinanie miałoby podobny cel, czyli usunięcie zewnętrznych i wewnętrznych osłon bez uszkadzania przewodu, aby mógł pozostać podłączony do amortyzatora. Następnie można przełożyć przewód przez gniazdo amortyzatora (podobnie jak w 8V/MOB), aby poluzować nakrętkę na górze amortyzatora i, miejmy nadzieję, usunąć go bez trwałego uszkodzenia.

Kluczowym punktem tego ćwiczenia jest odpowiedź na pytanie -

1.) Czy zewnętrzną osłonę, wewnętrzną osłonę i przewód można usunąć/odłączyć od amortyzatora bez uszkodzeń i ponownie wykorzystać?

Is a TT.JPG

Is a TT-1.JPG

wire.JPG
 
Czy jest szansa, zanim całkowicie zdejmie pan jedną z osłon, że użyje pan narzędzia Dremmel i odetnie zewnętrzne i wewnętrzne osłony, jak pokazano poniżej, i zrobi kilka zdjęć? Jeśli uważa pan, że usunięcie pinów nie pomoże, to przynajmniej w ten sposób moglibyśmy zobaczyć dokładnie, jak to wszystko się łączy, zanim pan to rozłoży -
 
SwissJetPilot said:
Czy jest szansa, zanim całkowicie ściągniesz jedną z osłon, że mógłbyś użyć narzędzia Dremmel i odciąć zewnętrzne i wewnętrzne osłony, jak pokazano poniżej, i zrobić kilka zdjęć? Jeśli uważasz, że usunięcie pinów nie pomoże, to przynajmniej w ten sposób moglibyśmy zobaczyć dokładnie, jak to wszystko się składa, zanim to rozbierzesz -

Chyba mógłbym tego spróbować.

Nie sądzę, żeby usuwanie pinów było nawet konieczne, żeby zdjąć osłonę i zobaczyć, co jest pod spodem - drut przesuwa się przez przelot na tyle, że w przeciwnym razie nie można by zainstalować osłony bez usuwania pinów.

Ponieważ "wewnętrzna osłona i drut" nie mają nic wspólnego z nakrętką (z wyjątkiem faktu, że na niej siedzi), nie widzę różnicy w próbie usunięcia tej nakrętki bez wcześniejszego ściągnięcia wewnętrznej osłony. Zrobienie tego spowodowałoby po prostu wyskoczenie osłony, ponieważ nakrętka i tak się wycofa. Nie widzę, jaka byłaby różnica w stosunku do po prostu jej ściągnięcia?

Mówiąc o tych nakrętkach, zupełnie zapomniałem ich wziąć i dolnych podkładek, kiedy zamawiałem inne rzeczy - DOH! Te nakrętki są również inne w amortyzatorach magride. Chociaż w USA kosztują tylko 8 dolarów za sztukę, w Kanadzie kosztują 20 dolarów za sztukę - fajnie, kolejne 40 dolarów do wydania. Nie mam żadnych innych zamówień do złożenia z USA, z żadnego miejsca, które by je miało (aby wysyłka była opłacalna), więc myślę, że to 40 dolarów, podatek i wycieczka do dilera dla mnie :x
 
@ TT'sRevenge - Jakieś nowe aktualizacje tego projektu? :) Wciąż jestem bardzo ciekaw, czy zewnętrzną osłonę Magride, wewnętrzną osłonę i przewód można usunąć/odłączyć od amortyzatora bez uszkodzeń i ponownie wykorzystać.
 
Usunąłem swój podczas wymiany tylnego amortyzatora, jedynym problemem było to, że Audi zmieniło konstrukcję i musiałem kupić nowy, ponieważ złącze w starym było za krótkie, aby połączyć się z górą nowego amortyzatora, uznałem, że łatwo go usunąć małym śrubokrętem i w żaden sposób go nie uszkodziłem.
 
Świetna treść w tym wątku.
Po dzisiejszym małym przeglądzie (wciąż szukam, gdzie chowają się moje mrówki!), zauważyłem, że stan tych gąbczastych części na moich tylnych amortyzatorach magride wyglądał nieco słabo.

To nie jest moje (moje są w gorszym stanie), ale na czerwono zaznaczona jest część, o której mówię:

Image


Wątek ten pokazuje nowe, które wyglądają na nieskazitelne i czyste.

Jaką funkcję pełni ta gąbka?
Moje zaczynają się trochę kruszyć, więc chcę wiedzieć, jak może to wpłynąć na amortyzator.

Dzięki.
 
41 - 60 of 86 Posts