Audi TT Forum banner
2,321 - 2,340 of 2,647 Posts
Discussion starter · #2,321 ·
jamman said:
Als ik me brutaal voelde Steve, zou ik je beruchte uitspraak citeren....

"kies verstandig, koop een keer"

maar dat ben ik niet, dus dat zal ik niet doen.

Je zou volgend jaar naar het Galadiner moeten komen, maat, het was een schreeuw.
Achteraf gezien had ik bij OEM-bussen moeten blijven en de V3 vanaf het begin moeten halen.
Zal over het galadiner nadenken als de tijd wat dichterbij komt, maat.
Steve

Discussion starter · #2,323 ·
TTSPORT666 said:
V6RUL said:
De ophanging is KW V3, maar als je daar of iets anders meer informatie over nodig hebt, moet je wat specifieker zijn.. Steve
:eek: Nu heb je mijn aandacht... Zijn het piggyback achterschokdempers.. :p Damien.
Er is een extra olie-reservoir, maar ik ben niet zeker van de gedachte erachter. Er is veel instelbaarheid waar ik de komende maanden mee zal spelen. Mijn indie gaf me een zeer concurrerende prijs voor het kopen van de ophanging, maar verdiende uiteraard een paar quid met het monteren ervan. Steve

TBH, ik begrijp niet waarom ze daar remote resv gebruiken, niemand anders doet dat, bijvoorbeeld Bilstein, Koni, ,, onderwagen bling als je het mij vraagt. :lol:

Discussion starter · #2,325 ·
roddy said:
TBH, ik begrijp niet waarom ze daar remote resv gebruiken, niemand anders doet dat, bijvoorbeeld bilstein, koni, onder de auto bling als je het mij vraagt. :lol:
Weet niet zeker of andere merken de verstelbaarheid van de V3 aanbieden.
Het reservoir maakt het mogelijk om de oliedruklading en -afstelling te variëren... geloof ik.
Steve

kevbeans

BerichtGeplaatst: Vandaag, 07:08
Ben je van plan om je schroefsets tegelijk met je nieuwe dempers te monteren of op een later tijdstip?

vraag je het mij?

Als je het mij vraagt, ja, ik wil alles in één keer doen, het heeft voor mij geen zin om dezelfde onderdelen twee keer te strippen :roll:

friktat,, kleine les over vering, in het Engels,,,,, ( indien nodig )
demper == schokdemper
schroefset == veer gemonteerd op demper, kan verstelbare hoogte-instellingen hebben
Op de TT is de voorkant schroefset ( "mcpherson strut" ) en kan verstelbaar zijn
Aan de achterkant zijn de twee gescheiden en een "schroefset" -systeem is niet van toepassing, een verstelbaar platform kan worden gebruikt om de veerhoogte in te stellen en verstelbare dempers kunnen worden gemonteerd.

V6RUL said:
Weet niet zeker of andere merken de verstelbaarheid van de V3 aanbieden.
Het reservoir maakt het mogelijk om de oliedruk te variëren en aan te passen... denk ik.
Steve
Dat kan allemaal waar zijn, Steve. Maar bereik je met enorme aanpassingsflexibiliteit in werkelijkheid iets? We rijden hier tenslotte geen F1-kampioenschappen.
Gezien het feit dat onze wegen zo verschillen in kwaliteit, kom je vast en zeker in een eindeloze lus van tweaken terecht en ben je nooit tevreden met het resultaat. Eindige aanpassingen ja, een compromis bereiken; waar je mee moet leven. Maar naar mijn mening neemt dat de twijfel weg van....."als ik dit maar eens zou kunnen proberen, zou het misschien beter zijn"
Succes in ieder geval..

Brian

friktat,, kleine les over ophanging, in het Engels,,,,, ( indien nodig )

demper == schokdemper
schroefset == veer gemonteerd op demper, kan verstelbare hoogte-instellingen hebben
Op de TT is de voorkant schroefset ("mcpherson strut") en kan verstelbaar zijn
Op de achterkant zijn de twee gescheiden en een "schroefset"-systeem is niet van toepassing, een verstelbaar platform kan worden gebruikt om de veerhoogte in te stellen, en dempers met instelbare snelheid kunnen worden gemonteerd.

dat is een professionele uitleg, dat vind ik leuk! :p

Discussion starter · #2,331 ·
Ik heb alleen nodig dat de vering wordt ingesteld voor 2 posities, maar ze vereisen wel instelbaarheid van demping en compressie.
Omdat de aanpassingen incrementeel en genummerd zijn, kunnen de instellingen gemakkelijk worden ingevoerd zodra de initiële waarden zijn geïdentificeerd.
Steve

V6RUL said:
TTSPORT666 said:
V6RUL said:
De ophanging is KW V3, maar als je meer info daarover of iets anders nodig hebt, moet je wat specifieker zijn.. Steve
:eek: Nu heb je mijn aandacht... Zijn het piggyback achterdempers..? :p Damien.
Er is een extra olie-reservoir, maar ik ben niet zeker van de gedachte erachter. Er is veel instelbaarheid waar ik de komende maanden mee ga spelen. Mijn indie gaf me een zeer concurrerende prijs voor het kopen van de ophanging, maar verdiende uiteraard een paar pond met het monteren ervan. Steve
Steve zou de details in een pm erg waarderen als je tijd hebt. :wink: Damien.

Het externe reservoir heeft veel voordelen.
Omdat het meer olie/gas gebruikt, houdt het het "gevoel" van de schok constant, omdat het de warmteontwikkeling vermindert en daardoor het vervagen in extreme (motorsport)omstandigheden vermindert.
De olie- en gascombinatie kan nauwkeuriger worden geregeld, waardoor de schuimvorming in de unit wordt verminderd, wat het vervagen weer vermindert.
Het maakt ook een kleinere behuizing en een kortere stang mogelijk, die kan worden gebruikt om het onafgeveerde gewicht te verminderen.

Aan de andere kant van het spectrum hebben de offroaders een veel grotere veerweg en een hogere gebruiksfrequentie, dus de extra capaciteit van het externe reservoir biedt veel meer koelpotentieel, ook al is de behuizing van de veerpot veel groter.

De voordelen voor gebruik op de weg zijn dus beperkt, maar er is aantoonbaar een beter "gevoel" van een externe opstelling.

Op dezelfde manier zou je kunnen discussiëren over de voordelen van schroefsets voor de weg. De meeste mensen op forums (incl. deze) monteren ze alleen om de auto lager te krijgen.

+1 voor Grahamstt

Verstelbaarheid is ook een goede zaak. Het betekent niet dat je eindeloos de juiste instellingen hoeft te 'bestuderen'. Doorgaans zijn verstelbare setups sportief genoeg, zelfs in de zachtste instellingen. Dus voor de straat begin je zo zacht als je kunt. Om onderstuur weg te werken, verstevig je de achterkant.

Voor het circuit begin je zo stijf als mogelijk. Om onderstuur weg te werken, verzacht je de voorkant. Uit mijn ervaring heeft de ARB-balans echter een groter effect op onderstuur/overstuur dan de demperinstellingen. Dus beide zijn nodig voor de beste resultaten.

Een ander voordeel van verstelbare dempers is dat je je veerconstanten (veranderen naar stijvere veren) naar wens kunt finetunen, ik heb dit gedaan en het werkte voor mij.

Discussion starter · #2,337 ·
Ging hardlopen naar Brooklands met de VR6OC en de R32OC.
TT liep als een zonnetje voor de 500 mijl lange reis en gaat maandag voor mijn wekelijkse woon-werkverkeer naar Aberdeen.
Een paar foto's van de dag, waaronder Bassets TT in de mix.
Kijk of je de twee TiTTies van de brugfoto kunt spotten..

Achteraan komen..

Na een kleine veeg..

Steve

2,321 - 2,340 of 2,647 Posts