Hoi, ik ben hier nieuw. Heb net mijn nieuwe multimedia aangesloten en alles werkt prima, maar ik krijg geen geluid uit mijn achterluidsprekers, wat me gek maakt. Kan niet uitzoeken hoe ik de achterversterker moet aansluiten op mijn kabelboom.
Kan iemand helpen? Met vriendelijke groeten
Welk jaar is het A3? Op 8P's (rond 2005-2013, afhankelijk van het land), worden typisch alleen de achterluidsprekers en "sub" aangestuurd door een versterker...tenzij je Blose hebt. Als je Blose hebt, is het vergelijkbaar (hoewel niet helemaal hetzelfde) als de Mk2 TT IIRC.
Omdat je voorluidsprekers werken, ga ik ervan uit dat je een vergelijkbaar "half versterkt" systeem hebt en je hoeft alleen de achterversterker te activeren (en er een signaal naar te sturen)...
Het enige wat je hoeft te doen is de juiste draad aansluiten op de amp turn on output van de aftermarket unit (meestal een "blauwe draad"), en dat zet de versterker aan.
Als je een auto hebt met een quadlock connector erin... Deze draad komt overeen met pin 13 in de "D" connector van de quadlock - de grote 8-pins blok dat het dichtst bij de zekeringlocatie van de originele HU zit.
Ervan uitgaande dat je nog steeds de originele HU hebt... Als je oorspronkelijk een RNS-E had (wat ik vermoed dat je niet hebt omdat die de neiging hadden om Blose te hebben, hoewel dat per land kan verschillen), is die pinlocatie gelabeld als "U14 St. DSP", als je een Concert II+ met quadlock had, is het gelabeld als "DSP EIN".
Als je een oudere A3 had met de single-DIN HU en de ISO-connectoren, weet ik niet zeker welke pin/positie het is, maar het is...ergens daarbinnen, lol. Als je een 8L of 8V A3 hebt, ben ik daar niet helemaal zeker van, maar nogmaals, het klinkt alsof je een systeem hebt dat gewoon "achter/half versterkt" is, dus het zou vergelijkbaar moeten zijn.
Let op, je moet
ook de versterker een line-level signaal van de HU geven voor de audio. De standaard bedrading heeft een L- en R-aansluiting en een
gemeenschappelijke aarde (RCA-afscherming) - je kunt gewoon de aarde/afscherming van de RCA's aan elkaar verbinden...of zelfs maar één ervan gebruiken. De pin/draadlocaties hiervoor in de quadlock bevinden zich in de C-connector, de 12-pins mini-connector die weer het dichtst bij de zekeringlocatie van de OE-unit zit. Het zijn dezelfde pinlocaties op de RNS-E als op de Concert II+, etc. met quadlock.