Audi TT Forum banner

Geen OEM Chinese Mag Ride Schokdempers

8.9K views 78 replies 17 participants last post by  TiTillator  
#1 ·
Een van mijn achterste mag ride schokdempers is kapot en ik moet ze vervangen.
OEM Audi's kosten meer dan £600 voor de set (Peterborough Audi heeft me zojuist £1029 geoffreerd).
Ik heb niet-OEM's gezien voor ongeveer £200 voor een set. Is dit een slecht idee?
 
#2 ·
Dus het idee is hier al vaak overwogen en besproken, ook door mij. Bijna alle mensen die er zelfs maar over nadenken, zijn echter voor de OE-exemplaren gegaan, ondanks de kosten.

Je kunt zoeken, maar hier is tenminste één draad die erover gaat:

In deze draad vind je (ongeveer halverwege de eerste pagina) een man die de China/aftermarket schokdempers gebruikte:

Niet de threadstarter, maar een andere man die zich mengde. Zijn gebruik van de aftermarket dempers wordt een beetje overschaduwd door zijn nogal ingenieuze geknutsel met de achterkap om deze niet te hoeven vervangen (ze zijn tegenwoordig extreem duur), maar je zult zien dat hij de aftermarket schokdempers noemde en niet echt onmiddellijke problemen had. Hij wist echter niet echt hoe goede/werkende OE-dempers zouden moeten aanvoelen, dus niet veel vergelijking daar.

Ook heeft hij alleen de paar berichten geplaatst die hij destijds (ruim een jaar geleden) plaatste en is nooit meer teruggekomen, dus geen woord over hoe het met zijn auto/schokdempers een jaar later gaat. Afgezien daarvan hebben de rest van ons die dempers hebben vervangen (enkelvoudig, in paren of volledige vernieuwingen zoals ik en een paar anderen hebben gedaan) hier... we hebben allemaal OE-onderdelen gebruikt.

Er zijn veel mensen die deze dingen hebben gekocht om zeker te zijn, het probleem is dat je er niet echt veel feedback over ziet op het internet, omdat wie ze ook heeft gekocht, niet het type is om hier of op andere sites te posten, zo lijkt het. Het is ook mogelijk dat veel van hen worden gekocht/gebruikt door autohandelaren die gewoon proberen een auto op te waarderen met goedkope(re) onderdelen zoals deze om de klus te klaren, vooral gezien de kosten van de OE-exemplaren, die tegenwoordig allemaal erg hoog zijn.

Je bent dus min of meer het metaforische proefkonijn hier, helaas. Eén suggestie die ik heb, is dat je misschien exemplaren wilt nemen van een meer gevestigd en bekend "merk", voor zover je in die dimensie kunt gaan als je het over onderdelen als deze hebt. Ik heb vaak een bedrijf genaamd Aerosus genoemd en genoemd zien worden voor andere magride-auto's (zoals GM's). Ze hebben een website (Air Suspension Parts and Kits | Aerosus voor UK) en verkopen op eBay, bieden garantie en al die dingen. Hoe goed de ondersteuning of garantie daadwerkelijk is, kan ik niet beoordelen, maar ze zeggen tenminste dat ze een 30-dagen tevredenheidsgarantie en 2 jaar garantie bieden. Dus in ieder geval in theorie zouden ze een veiligere gok moeten zijn dan totaal onbekende/fly-by-night rando-verkopers op eBay, Amazon, enz.

Dit is geen getuigenis van welke aard dan ook voor dit bedrijf, want ik heb nog nooit zaken gedaan, maar toen ik overwoog aftermarket te kopen, was dat het bedrijf/merk waar ik voor zou gaan. "Op papier" lijken ze wat veiliger dan anderen... tenminste van wat ik destijds zag.
 
  • Like
Reactions: chesterpiglet
#3 ·
Mijn voorkant wordt momenteel vervangen door een origineel paar (inderdaad duur).

Helaas kan ik u niet helpen met ervaringen uit de eerste hand met aftermarket magride dempers.

Terwijl ik een aantal winkels controleerde op vervangingsopties, raadde een Arnott-eenheden aan die goedkoper waren dan Audi…:
 
#4 ·
Bij het controleren van een aantal winkels voor vervangingsopties, raadde er een Arnott-eenheden aan die goedkoper waren dan Audi…:
Ik heb mijn achterkant vervangen door Arnott's. Ik weet niet zeker of ze veel goedkoper waren (althans niet in de VS), maar ze hebben het extra voordeel van een levenslange fabrieksgarantie (niet overdraagbaar, dus het duurt maar zolang ik de auto bezit, wat prima is aangezien ik niet van plan ben om binnenkort te verkopen). Ze zijn een paar maanden geleden geplaatst en ik ben er sindsdien blij mee. Ik was niet geïnteresseerd in het kiezen van niet-magride-opties.
 
#6 ·
Ik was me absoluut niet bewust van deze Arnotts. Twee dingen springen er echt uit (als goed): -De genoemde levenslange garantie -De website zegt dat ze... gemaakt zijn in Polen? Zijn ze dat? Dat is best interessant, want daar worden de originelen gemaakt! Ik vraag me dus af of dit de OE-schokdempers zijn, maar dan voor een lagere prijs? Edit: Eigenlijk lijkt de prijs te zijn wat de OE/VAG-dempers 3 jaar geleden kostten. Maar aangezien de VAG-prijzen nu omhoog zijn geschoten, zijn dit nog steeds een goede prijs, hoewel niet zo goedkoop als toen de Chinese. Toch lijkt het mogelijk hetzelfde onderdeel te zijn en levenslange garantie - dat zijn winnaars.
 
#7 ·
Ik heb een set achterschokdempers besteld van eBay - £192. Ik zal terugkoppelen als ze zijn gemonteerd.
Er lijken nu veel aftermarket-exemplaren beschikbaar te zijn. Toen ik een paar jaar geleden keek, waren er nauwelijks aftermarket-exemplaren en waren er geen beoordelingen. Uiteindelijk ben ik naar OEM van Stoke Audi gegaan en ik denk dat ze £650 kostten, inclusief de doppen. £1029 zonder de doppen is een enorme prijsstijging.
Het lijkt erop dat het nu een vaker voorkomend onderdeel is en op verschillende andere VAG-voertuigen zit.

Wie A zegt...
 
#8 · (Edited)
Kan niet bevestigen of ze daadwerkelijk OE zijn.

Merk op dat deze online ook goedkoper te vinden zijn, 489 voor een voorkant:

Ik heb korting gekregen op de Audi OE's en wilde om andere redenen met die onafhankelijke partij samenwerken - maar als je zelf installeert of iemand kent die met een online besteld paar wil werken…

@ADB het lijkt erop dat er inderdaad een gebrek is aan praktische rapporten over de goedkopere Chinese exemplaren. Bedankt bij voorbaat voor het maken van de sprong en het delen van je ervaring in de loop van de tijd!
 
#9 ·
Het kan de moeite waard zijn om de revisie van de schokdempers te overwegen in vergelijking met niet-OEM- of stooopid dure Audi-prijzen. Er is een bedrijf gevestigd in Polen genaamd Nagengast dat gespecialiseerd is in mag ride revisies. De kosten van één zijn ongeveer £ 280, plus verzendkosten en een borg voor het retourneren van oude…



Ze lijken goede recensies te hebben op andere forums

 
#10 ·
Inderdaad een andere relevante suggestie. Ik kan melden dat ze vragen snel en behulpzaam beantwoorden.

Ze bevestigden ook dat ze de doppen voor de achterkant kunnen hergebruiken. Ik weet niet zeker of ze daar een magische/geheime techniek voor hebben ;).
 
#12 ·
Ze bevestigden ook dat ze de doppen voor de achterkant kunnen hergebruiken. Ik weet niet zeker of ze daar een magische/geheime techniek voor hebben ;).
Wie zijn "zij" echter?
 
#11 ·
Ze bevestigden ook dat ze de doppen voor de achterkant kunnen hergebruiken.
Gegeven dat de achterste doppen voor meer dan 110 per stuk gaan, maakt dat alleen al de verzendkosten goed!

Als dat het geval is, zou ik denken dat je ook de bovenste montagebeugel (5) zou moeten leveren, aangezien de dop NA de bevestiging van de schokdemper aan de beugel erop gaat. De onderdelentekening is afkomstig uit het Werkplaatshandboek Ophanging, Wielen & Besturing - D3E80075730 dat je kunt downloaden van de Knowledge Base hier.

Image

Image

Image

Image
Image

Image
 
#15 · (Edited)
De schokdempers kwamen een paar dagen nadat ik ze besteld had aan. Ze zien er goed uit - maar ik heb eigenlijk geen idee. Ze zijn eerder gemonteerd. Ik had de doppen van toen ze eerder vervangen werden, want ik kreeg de vorige keer nieuwe doppen - één zag er bruikbaar uit, de andere zag er een beetje twijfelachtig uit. Ik vertelde de monteur echter dat er een truc was om de originele intact te krijgen. Hij zei dat ik alle onderdelen die ik had in de auto moest leggen en dat hij er naar zou kijken.
Enfin, nu gemonteerd. De nieuwe werden geleverd met bovenste montagebeugels, maar de doppen pasten niet omdat het bovenste deel niet genoeg uitstak. De monteur slaagde erin de originele beugels opnieuw te gebruiken, dus alles goed.
Het lijkt in orde, maar ik zal een betere beoordeling moeten geven als ik een stukje heb gereden. Ik ben net door het landgoed gereden waar een paar onafgewerkte wegen zijn, alleen om het te horen en te voelen. De klappen zijn zeker weg en het voelt strakker aan. Ik heb morgen een rit van 30 mijl, dus ik zal zien hoe het dan voelt.
 
#17 ·
De schokdempers kwamen een paar dagen nadat ik ze besteld had aan. Ze zien er OK uit - maar ik heb er eigenlijk geen idee van. Ze zijn eerder gemonteerd. Ik had de doppen van toen ze eerder vervangen werden, want ik kreeg de vorige keer nieuwe doppen - de ene zag er bruikbaar uit, de andere zag er een beetje twijfelachtig uit. Ik vertelde de monteur echter dat er een trucje was om de originele intact te verwijderen. Hij zei dat ik alle onderdelen die ik had in de auto moest leggen en dat hij er naar zou kijken.
Enfin, nu gemonteerd. De nieuwe werden geleverd met bovenste montagebeugels, maar de doppen pasten niet omdat het bovenste deel niet genoeg uitstak. De monteur slaagde erin de originele beugels te hergebruiken, dus alles goed.
Het lijkt OK, maar ik zal een betere beoordeling moeten geven als ik een stukje heb gereden. Ik heb net door het landgoed gereden waar een paar onafgewerkte wegen zijn, gewoon om het te horen en te voelen. De klappen zijn zeker weg en het voelt strakker aan. Ik heb morgen een rit van 30 mijl, dus ik zal zien hoe het dan voelt. View attachment 519437
Nou, zelfs met de bumpstop, balg en een nieuwe steun, hè? Hoeveel waren deze, uit nieuwsgierigheid?
 
#16 ·
@ ADB - Ik heb uw threads in dit bericht in de Knowledge Base gekoppeld. Het zal erg interessant zijn om te zien hoe deze schokdempers werken. Het kan een oplossing op lange termijn zijn en kosten besparen als deze Chinese MagRide-schokdempers werken. Gezien de gemiddelde levensduur* van schokdempers rond de 75.000 mijl of ongeveer 10 jaar lijkt dit misschien een alternatief voor OEM als ze zo lang meegaan.

Kunt u ons het contactpunt geven waar iemand ze kan bestellen? Problemen met het importeren ervan?


*Ruwe schatting van verschillende specialisten in ophanging en schokdempers. Uw kilometerstand kan variëren.
 
#18 · (Edited)
Ik had zaterdag twee ritten van ongeveer 30 mijl, heen en terug, door een paar dorpen - autowegen, bochten, nationale maximumsnelheid etc. Het voelde allemaal OK. Veel strakker dan het was en geen kloppende geluiden.
Ik heb nooit echt een groot verschil gemerkt met mag-ride aan of uit, maar ik ben geen rallyrijder. Ik heb het aangezet voor een paar van de bochtige stukken en het deed zijn ding - hoewel het moeilijk te zeggen is.
Ik denk dat ik deze over een langere periode zal moeten beoordelen, omdat ik lang niet meer zoveel rijd als vroeger.

Ze waren £192,99 inclusief levering.
 
#20 ·
Ik had zaterdag twee ritten van ongeveer 30 mijl door een paar dorpen - A-wegen, bochten, nationale snelheidslimiet etc. Het voelde allemaal OK. Veel strakker dan het was en geen kloppende geluiden.
Ik heb nooit echt een groot verschil gemerkt met mag-ride aan of uit, maar ik ben geen rallycoureur. Ik zette het aan voor een paar van de bochtige stukken en het deed zijn ding - hoewel het moeilijk te zeggen is.
Ik denk dat ik deze over een langere periode moet bekijken, omdat ik lang niet zoveel rijd als vroeger.
De magnetic ride staat altijd "aan", hij staat nooit "uit". In de sportmodus wordt hij steviger, maar in de normale modus werkt hij nog steeds fulltime. Je zou het verschil in Sport zeker moeten voelen. Het kan subtiel zijn op een gladde weg en gewoon een "snelwegcruise", maar het is veel steviger (of zou moeten zijn). Over een langere afstand/tijd zul je het daadwerkelijk in je buik voelen (ik weet dat ik dat doe) omdat je buikspieren er op een autonome manier mee omgaan. Nu stel ik niet voor dat je een "gratis buikspiertraining" kunt krijgen door in de sport te rijden, lol, maar het is zeker iets dat me opvalt als ik het per ongeluk aan laat staan, zoals op de snelweg, na een tijdje denk ik: "staat hij in Sport?...oh ja, dat is zo, heb hem aan laten staan vanaf de oprit..."
 
#19 ·
Ik gebruik de mijne alleen bij hogere a-baansnelheden (>120 km/u) en bij het beklimmen of afdalen van Alpenwegen. Als je een stuk goede bochtige weg in de heuvels vindt, probeer het dan in beide richtingen met MR aan en dan MR uit. Je zou een verschil moeten merken.
 
#21 ·
Ik volg dit draadje omdat ik van plan ben de Chinese route te volgen als de mijne ermee ophoudt. Af en toe krijg ik een harde klap van de voorkant, wat in de sportmodus helpt. Gezien het probleem met de bovenste doppen, is er een ander alternatief dan OEM? Ik zou geneigd zijn zelf iets te fabriceren als de dop kapot is. Anderen hebben het gedaan en het zou geen maanmissie moeten zijn om dit te bereiken.
 
#22 ·
Ik heb onlangs mijn achterste mag-rides vervangen door Chinese knock-offs, en ze werken geweldig. $178 Pair Rear Shock Absorbers Magnetic Ride For 07-15 Audi TT MKII TTS TTRS Quattro | eBay

Ik ben nu van plan om de voorkant te vervangen door de complete veerpoot (inclusief veren). Ik heb niet de tools om veren te verwisselen, en ik weet dat ik een risico neem. Ik heb een methode gevonden om de doppen te verwijderen zonder ze te breken. Ik zal proberen een video te maken om te posten.
 
#23 · (Edited)
Dat is fantastisch nieuws en blij dat je terugkoppelt over het resultaat. Als ik de mijne zou veranderen, zou ik er vol voor gaan en alle 4 vervangen.
Hoe vond je de EMS & foutcodes werken met nieuwe schokdempers?
 
#25 ·
Voel je een merkbaar verschil tussen de Magride-modi bij het in- en uitschakelen, of gewoon een verschil tussen het hebben van nieuwe functionele schokdempers versus kapotte/versleten schokdempers?
 
#28 ·
Ja, ik heb de voorkanten geïnstalleerd. Ze presteren nog steeds erg goed. Het is de speelauto van mijn vrouw en er worden niet veel kilometers mee gereden, maar ze is erg ruw met auto's en vrachtwagens. Ze rijdt constant van de weg af en staat op het punt om in een greppel te belanden. Ik heb de mijne via Ebay gekocht. Er zijn veel verkopers van deze, maar ik vermoed dat ze allemaal van dezelfde plek komen.
 
#29 ·
Ja, ik heb de voorkant geïnstalleerd. Ze presteren nog steeds erg goed. Het is de speelauto van mijn vrouw en er worden niet veel kilometers mee gereden, maar ze is erg ruw met auto's en vrachtwagens. Ze rijdt constant van de weg af en staat op het punt om in een greppel te belanden. Ik heb de mijne via Ebay gekocht. Er zijn veel verkopers van deze, maar ik vermoed dat ze allemaal van dezelfde plek komen.
Ik moet vragen, hoe lukt het haar steeds weer om dat te doen? Misschien kun je haar in plaats daarvan een tractor kopen? :ROFLMAO:
 
#34 · (Edited)
Ter referentie, dit is de set van 4 die ik van uw links heb gevonden. Komt uit op $450 USD of ongeveer $1250 NZD inclusief levering (incl. belasting). Niet slecht voor de set, hoewel ik de vervanging van de elektrische condensatoren in overweging zou moeten nemen, wat erg duur kan zijn. Er zijn een aantal geweldige handleidingen over hoe je condensatoren kunt verwijderen, hoewel de succesratio slechts ongeveer 50% is.
 
#35 ·
Ter referentie, dit is de set van 4, die ik van je links heb gevonden. Komt uit op $450USD of ongeveer $1250 NZD inclusief levering (incl. belasting). Niet slecht voor de set, hoewel ik de vervanging van de elektrische doppen zou moeten meerekenen, wat erg duur kan zijn. Er zijn een aantal geweldige gidsen over hoe je doppen kunt verwijderen, hoewel de succesratio slechts ongeveer 50% is.

4x Front Rear Shock Struts Assembly W/Magnetic For Audi TT TTS TTRS MKII Quattro | eBay
Ik wou dat ik foto's had gemaakt van hoe ik de doppen heb verwijderd zonder ze te breken. Ik had toevallig wat tandheelkundige instrumenten/picks. Ze zijn erg sterk en dun waar je het nodig hebt. Probeer ze er niet af te trekken. Smeer de connector waar deze aan de bovenkant van de schokdemper vastzit. Steek de punt van het tandheelkundige instrument van uw keuze onder de plek waar deze in de connector steekt. Werk langzaam, en ik bedoel heeeel langzaam, het gereedschap rond en het komt er intact af. Hoe zijn de kabels die naar de connector dop leiden?
 
#36 ·
Ik heb een set 'tandheelkundige instrumenten' gekocht, of preciezer gezegd oliekeerringprikkers, waarvan ik denk dat ze zullen werken. Ik heb de How to Do-thread bestudeerd en ik ben er vrij zeker van dat ik verder kan gaan. De doppen en kabels zijn allemaal in prima staat met mijn auto, omdat we geen roest hebben en de auto pas 80.000 km (48.000 mijl) op de teller heeft. Ik heb geen haast om ze al te vervangen, want de auto rijdt prima. De TT is net geslaagd voor onze WOF-conformiteit, dus wettelijk gezien heb ik nog een jaar om het op te lossen. De plannen in deze fase zijn om het onderzoek af te ronden en deze vervangingen van eBay te bestellen en de achterste voor de winter (mei) en dan de voorste in oktober te installeren.
 
#38 ·
Oké, dat zal ik doen. De wisselkoers is sinds de Amerikaanse verkiezingen gedaald, dus de prijzen zijn hoger dan ik had gehoopt. Ik bekijk even wat andere opties.