Audi TT Forum banner

P2004 Sterowanie kolektora dolotowego, rząd 1, zablokowane w pozycji otwartej

11K views 7 replies 3 participants last post by  Dash  
#1 ·
Otrzymałem wczoraj ostrzeżenie "Nie przekraczać 4000 obr./min" podczas jazdy w godzinach szczytu. Zeskanowałem w poszukiwaniu usterek i otrzymałem:

P2004 - co wydaje się oznaczać "Sterowanie kolektorem dolotowym Bank 1 Zablokowany Otwarty".

Usunąłem to i wróciło kilka minut po ponownej jeździe. Próbowałem tego kilka razy i nadal wraca następnego dnia.

Zabiorę to do warsztatu, aby zdiagnozować, ale to wymaga czasu, więc sprawdzam tutaj, czy ktoś tego doświadczył, zna typowe rozwiązanie dla naszych samochodów? 2.5 TFSI.
 
#3 ·
Tak, początkowo na to spojrzałem, ale bez instrukcji odpornych na idiotów, to przerasta moje możliwości.
 
#6 ·
Więc w warsztacie włożyli skop i nic się nie zacięło. Czujnik odczytuje w przewidywalny sposób, ale tylko między 2 a 3 woltami, co do czego nie są pewni, czy jest prawidłowe.

Czy ktoś zna zakres odczytu tego czujnika?

Zamierzają spekulacyjnie wymienić czujnik i elektrozawór, ponieważ to "tania" opcja. A także odkokosować zawory, które są dość zatkane (80 tys. km tylko na vpower, plus jedna z tych rzeczy do odkokosowywania paliwa przy 50 tys. km).

Jeśli to nie pomoże, system podciśnienia, który znowu wydaje się działać dobrze, jest częścią kolektora dolotowego, a Audi sprzedaje go tylko w całości, za tysiąc. Mam nadzieję, że nie to, zwłaszcza że już to wymieniłem na własny koszt, aby poradzić sobie z nieszczelnym systemem pcv.

A ostatnią rzeczą, jaką mogliby zrobić, jest wyprogramowanie czujnika, co zablokowałoby klapy w pozycji otwartej - czy ktoś ma pojęcie, co to zrobi z osiągami?
 
#7 ·
Poszedłem dziś rano popatrzeć, wymieniłem pokrywę zaworów, nie kolektor, ale i tak nie mam ochoty wymieniać kolektora dla małej części - ale ta część na razie działa dobrze, więc nie ma się czym martwić. Zawory są trochę brudne, ale nie widzę powodu, dla którego miałoby to wpłynąć na klapy, ponieważ są one dalej.
 

Attachments

#8 ·
Nigdy nie odpisywałem. Wymiana elektrozaworu i czujnika rozwiązała problem. Zawory zostały odkamienione, nie zauważyłem żadnej różnicy podczas jazdy.
 
  • Like
Reactions: Matt Devo