Audi TT Forum banner

Productbeoordeling - Het nieuwe PX6 Android 10-systeem

2 reading
76K views 264 replies 61 participants last post by  steve-x  
#1 ·
Hallo allemaal

Net een nieuwe Android-hoofdeenheid in mijn TT geïnstalleerd. Het is fantastisch en laat de auto er modern uitzien. Ik had oorspronkelijk een ouder px3 android 4.4.4-systeem en het was nogal traag en het geluid was niet zo geweldig met mijn Bose-systeem. Maar deze units hebben nu een lange weg afgelegd. De nieuwe px6 android 10-systemen zijn x4 sneller en direct opstartbaar en met de DSP (digitale geluidsverwerking) is het geluid geweldig met Bose en extra rca voor extra sub indien nodig. Ik gebruik het voornamelijk voor DAB en carplay (draadloos) dat ingebouwd is. Het heeft ook android auto ingebouwd (bedraad). Ik heb een installatie- en reviewvideo op YouTube gemaakt waarin de voor- en nadelen worden getoond. Bekijk het. De link naar de unit staat ook in de video.

Link naar de unit van AliExpress. Betaal de extra verzendkosten vanuit Europa zodat u geen douane hoeft te betalen.

https://m.aliexpress.com/item/400086013 ... 4c4dVFkZec

Laat het me weten als je vragen hebt. Zal proberen te antwoorden.

Attachments

#3 ·
mrphengyang said:
Hier is mijn Android-hoofdeenheid. Het is tot nu toe geweldig. Die van jou ziet er geweldig uit.

Benieuwd of je om de paar dagen je voorkeurszenders verliest. Ik gebruik voornamelijk Android Auto, maar ik heb gemerkt dat de radiozenders om de paar dagen worden gereset.
Image

Verzonden vanaf mijn SM-G950U met Tapatalk
Heb tot nu toe geen zenders verloren. Hoe is je unit? Ik heb uiteindelijk gekozen voor een zonder cd-drive voor meer schermruimte.

Je zou kunnen proberen de radio-app in de instellingen te resetten. Wis de gegevens en de cache en kijk of dat helpt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#5 ·
DWTK said:
Hallo allemaal

Net een nieuwe Android-hoofdeenheid in mijn TT geïnstalleerd. Het is fantastisch en laat de auto er modern uitzien. Ik had oorspronkelijk een ouder px3 android 4.4.4-systeem en het was nogal traag en het geluid was niet zo geweldig met mijn Bose-systeem. Maar deze units hebben nu een lange weg afgelegd. De nieuwe px6 android 10-systemen zijn x4 sneller en direct opstartbaar en met de DSP (digital sound processing) is het geluid geweldig met Bose en extra rca voor extra sub indien nodig. Ik gebruik het voornamelijk voor DAB en carplay (draadloos) dat ingebouwd is. Het heeft ook android auto ingebouwd (bedraad). Ik heb een installatie- en reviewvideo op YouTube gemaakt waarin ik de voor- en nadelen laat zien. Bekijk het eens. Link naar de unit staat ook in de video.

Laat het me weten als je vragen hebt. Ik zal proberen te antwoorden.
Bedankt voor het plaatsen, ziet eruit als een mooi stukje gereedschap. Het scherm is enorm, kan niet geloven hoe snel het opstart. Ervan uitgaande dat het goed uitschakelt en geen batterij leegmaakt. Grote Carplay-fan hier en ik gebruik al een tijdje een bedrade versie op mijn Alpine ILX-700-unit. Ik heb altijd al draadloze CarPlay gewild voor het gemak, want ik vergeet vaak mijn telefoon in de auto. Dit is de eerste keer dat een van dit soort units me aan het overwegen heeft gebracht om te veranderen, geweldige videoreview.

Een paar vragen als je kunt:

- Hoe is de weergavekwaliteit van het scherm qua kleuren? Je zei in de video dat je je contrast hebt verminderd, ben je er nu blij mee?

- Hoe klinkt de standaardradio (niet-DAB)?

- Ondersteunt het aangepaste wallpaper? De launcher-app ziet er goed uit, Knight-tts plaatste wat ik vermoed dat je gaat proberen.

- Ik gebruik de "hey Siri"-functie veel en heb er een speciale knop voor. Er lijkt geen knop voor te zijn, kun je een van de stuurknoppen programmeren, weet je dat? Als alternatief is het een kwestie van het via de microfoon zeggen, wat geen al te grote deal is...

- Is de GPS goed op Carplay als je het gebruikt? Volgt het je nauwkeurig genoeg? Ik denk dat je zei dat het de GPS van de telefoon gebruikt in plaats van de externe die bij de unit wordt geleverd. Bedrade Carplay gebruikte de interne GPS van de telefoon, dus ik vermoed dat het gebruik van de telefoon prima is.

- Heb je toegang tot de Play Store voor andere apps zoals Netflix, iPlayer etc.?

- Hoe gaat de unit om met meerdere iPhones voor Wireless Carplay? Maakt hij bijvoorbeeld verbinding met de laatst gekoppelde telefoon?

- Ervan uitgaande dat de DSP een verschil maakt in de geluidskwaliteit? Een van mijn zorgen over dit soort head units is verlies van geluidskwaliteit, want ik moet toegeven dat mijn Alpine erg helder klinkt, vooral als het volume hoog is. Ik heb hier geen BOSE, maar ik heb wel een externe subwoofer die deze unit kan ondersteunen.

Waardeer je feedback en een interessante propositie. Kan de grootte van dat scherm niet bevatten! :eek: 8)

#6 ·
Knight-tts said:
Moet gewoon een launcher erop installeren en het een meer oem-look geven :D hier een foto van mij :p
Ik heb dezelfde unit niet lang geleden in mijn Roadster geplaatst. Best een leuke kleine unit voor de prijs. Zat te denken om hem in de 3.2 te plaatsen in plaats van de RNSE en AMI. Ben er tot nu toe erg van onder de indruk.

Ik zal de DAB-antenne-aanpassing moeten doen als ik hem wel verwissel, want ik hou niet van die dingen die op het scherm plakken.

Laat ons weten welke Launcher je kiest, want ik gebruik gewoon dezelfde als die je op je foto hebt.

#7 ·
Mijn 2 cent voor dezelfde head unit die ik onlangs in mijn Roadster heb geplaatst... Mijn antwoorden hebben een * ervoor.

CurryMan said:

- Hoe is de weergavekwaliteit van het scherm qua kleuren? Je zei dat je het contrast in de video hebt verminderd, ben je er nu blij mee?
*Goede weergave. Zeer helder en goede kleuren.

- Hoe klinkt de standaard radio (niet-DAB)?
*Net als de standaard head unit.

- Ondersteunt het aangepaste achtergronden? De launcher-app ziet er goed uit, Knight-tts heeft deze gepost, waarvan ik vermoed dat je het gaat proberen.
*Weet het niet zeker, heb er niet zoveel mee gespeeld

- Ik gebruik de "hey Siri"-functie veel en heb er een speciale knop voor. Er lijkt geen knop voor te zijn, kun je er een van de stuurknoppen programmeren, weet je dat? Als alternatief is het een kwestie van het via de microfoon zeggen, wat geen al te grote deal is...
*Ja, "hey Siri" zeggen werkt prima

- Is de GPS goed op Carplay als je het gebruikt? Volgt het je nauwkeurig genoeg? Ik denk dat je zei dat het de GPS van de telefoon gebruikt in plaats van de externe die bij de unit wordt geleverd. Bedraad Carplay gebruikte de interne GPS van de telefoon, dus ik vermoed dat het gebruik van de telefoon prima is.
*CarPlay werkt perfect. De tracking is ook perfect, ik gebruik de mijne ook voor 99% draadloos.

- Heb je toegang tot de Play Store voor andere apps zoals Netflix, iPlayer etc.?
*Ja

- Hoe gaat de unit om met meerdere iPhones voor Wireless Carplay? Maakt hij bijvoorbeeld verbinding met de laatst gekoppelde telefoon?
*Niet geprobeerd. Hij maakt automatisch verbinding met de telefoon, maar soms kan dit een minuut of twee duren. Soms zijn het een paar seconden.

- Ervan uitgaande dat de DSP een verschil maakt voor de geluidskwaliteit? Een van mijn zorgen over dit soort head units is verlies van geluidskwaliteit, want ik moet toegeven dat mijn Alpine erg helder klinkt, vooral als het volume hoog is. Ik heb hier geen BOSE, maar ik heb wel een externe subwoofer die deze unit kan ondersteunen.
* Mijn Roadster heeft een basis systeem zonder versterker, alleen deuren en tweeters, en het klinkt verdomd geweldig!!! Zoveel beter dan het standaardsysteem. Je kunt spelen met equalizer-instellingen.

Waardeer je feedback en een interessante propositie. Kan de grootte van dat scherm niet bevatten! :eek: 8)
* Schermgrootte was een van de belangrijkste verkoopargumenten voor mij, en dat het er veel mooier uitziet dan een Kenwood- of Pioneer-unit, omdat het voor de auto is gemaakt. Ik ben geen enorme Android-fan en niet enthousiast, maar het lijkt goed te werken. Ik zou de voorkeur geven aan een aangepaste gebruikersinterface zoals Kenwood, Pioneer heeft, maar ik denk dat je niet alles kunt hebben. :p

#8 ·
barry_m2 said:
Mijn 2p waard voor dezelfde head unit die ik onlangs in mijn Roadster heb geplaatst...

Mijn antwoorden hebben een * ervoor.

CurryMan said:

- Hoe is de weergavekwaliteit van het scherm qua kleuren? Je zei dat je je contrast in de video hebt verminderd, ben je er nu blij mee?

- Ondersteunt het aangepaste wallpaper? De launcher-app ziet er goed uit, Knight-tts heeft deze gepost, waarvan ik vermoed dat je het gaat proberen.

- Ik gebruik de "hey Siri"-functie veel en heb er een speciale knop voor. Er lijkt geen knop voor te zijn, kun je er een van de stuurknoppen programmeren, weet je?

- Is de GPS goed op Carplay als je het gebruikt? Volgt het je nauwkeurig genoeg? Ik denk dat je zei dat het de GPS van de telefoon gebruikt in plaats van de externe die bij de unit wordt geleverd. Bedraad Carplay gebruikte de interne GPS van de telefoon, dus ik vermoed dat het gebruik van de telefoon prima is.
*CarPlay werkt perfect. De tracking is ook perfect, ik gebruik de mijne ook 99% van de tijd draadloos.

- Heb je toegang tot de play store voor andere apps zoals Netflix, iPlayer etc.?
*Ja

*Niet geprobeerd. Hij maakt automatisch verbinding met de telefoon, maar soms duurt dit een minuut of twee. Soms zijn het een paar seconden.

- Ervan uitgaande dat de DSP een verschil maakt voor de geluidskwaliteit? Een van mijn zorgen over dit soort head units is verlies van geluidskwaliteit, want ik moet toegeven dat mijn Alpine erg helder klinkt, vooral op volume. Ik heb hier geen BOSE, maar ik heb wel een externe subwoofer die deze unit kan ondersteunen.
* Mijn Roadster heeft een basis systeem zonder versterker, alleen deuren en tweeters, en het klinkt verdomd geweldig!!! Zoveel beter dan het standaardsysteem. Je kunt spelen met equalizer-instellingen.

Waardeer je feedback en een interessant voorstel. Ik kan de grootte van dat scherm niet bevatten! :eek: 8)
* Schermgrootte was een van de belangrijkste verkoopargumenten voor mij, en dat het er veel mooier uitziet dan een Kenwood- of Pioneer-unit, omdat het voor de auto is gemaakt. Ik ben geen enorme Android-fan en niet enthousiast, maar het lijkt goed te werken. Ik zou de voorkeur geven aan een aangepaste UI zoals Kenwood, Pioneer hebben, maar ik denk dat je niet alles kunt hebben. :p
Bedankt voor de feedback, alles lijkt erg positief. Weet je ten slotte of de unit 's nachts een automatische dimfunctie heeft, d.w.z. wanneer je je koplampen aanzet?

Veel waardering.

#9 ·
Hallo mensen, de head unit ziet er geweldig uit! De belangrijkste vraag die ik had, ging over het aannemen van telefoongesprekken.

Dus ik heb momenteel een Bose standaard headunit setup waarmee ik mijn telefoon alleen voor gesprekken kan verbinden en ik heb een aux die volgens mij van de cd-wisselaar is geconverteerd, hij komt wel met AUX op het dashboard als ik hem gebruik.

Wat ik wilde weten is of de originele microfoon wordt gebruikt wanneer je de head unit verandert en of de gesprekken nog steeds goed zijn?

Kan iemand een link naar deze headunit plaatsen voor de beste prijs, hij ziet er niet-branded uit en gaat alleen uit van px6 android?

#10 ·
mrphengyang said:
Hier is mijn Android-hoofdeenheid. Het is tot nu toe geweldig. Die van jou ziet er geweldig uit.

Benieuwd of je om de paar dagen je voorkeurzenders verliest. Ik gebruik voornamelijk Android Auto, maar ik heb gemerkt dat de radiozenders om de paar dagen worden gereset.
Image

Verzonden vanaf mijn SM-G950U met Tapatalk
Hoeveel was dit, maat? Het ziet er fantastisch uit

#11 ·
Veel vragen over deze post. Link naar de unit die ik heb staat in de YouTube video beschrijving. Een vraag op het YouTube kanaal ging over TA (tijdaanpassing). Ik geloof dat de unit het heeft, zie foto's hieronder. Je kunt de cabinegrootte en vertragingen op elke luidspreker instellen. Ik heb nog niet met de instellingen hiervan gespeeld. De cabine is vrij klein, dus ik weet niet wat het extra effect hiervan is.

Attachments

#12 ·
SeirraBravo said:
Hallo mensen, de head unit ziet er geweldig uit! De belangrijkste vraag die ik had, ging over het aannemen van telefoongesprekken.

Dus ik heb momenteel een Bose standaard headunit setup waarmee ik mijn telefoon alleen voor oproepen kan verbinden en ik heb een aux die volgens mij is omgebouwd van de cd-wisselaar, hij komt met AUX op het dashboard als ik hem gebruik.

Wat ik wilde weten is of de originele microfoon wordt gebruikt wanneer je de head unit vervangt en of de gesprekken nog steeds goed zijn?

Kan iemand een link naar deze head unit plaatsen voor de beste prijs, hij ziet er niet-branded uit en gaat gewoon uit van px6 android?
De auto oem microfoon wordt niet gebruikt. De android unit gebruikt alleen de meegeleverde microfoon (ik heb deze vervangen door een van eBay). Het is niet nodig om naar aux te wisselen, want dat wordt intern beheerd door de android unit. Dat geldt voor carplay of als je standaard android Bluetooth gebruikt voor het streamen van muziek en oproepen

#13 ·
CurryMan said:
barry_m2 said:
Mijn 2p waarde voor dezelfde head unit die ik onlangs in mijn Roadster heb geplaatst...

Mijn antwoorden hebben een * ervoor.

CurryMan said:

- Hoe is de weergavekwaliteit van het scherm qua kleuren? Je zei in de video dat je je contrast hebt verminderd, ben je er nu blij mee?

- Ondersteunt het aangepaste wallpaper? De launcher-app ziet er goed uit, Knight-tts heeft gepost wat ik vermoed dat je het gaat proberen.

- Ik gebruik de "hey Siri"-functie veel en heb er een speciale knop voor. Er lijkt geen knop voor te zijn, kun je er een van de stuurknoppen programmeren, weet je?

*CarPlay werkt perfect. De tracking is ook perfect, ik gebruik de mijne ook 99% van de tijd draadloos.

*Ja

*Niet geprobeerd. Het maakt automatisch verbinding met de telefoon, maar soms duurt dit een minuut of twee. Andere keren zijn het een paar seconden.

- Ervan uitgaande dat de DSP een verschil maakt in de geluidskwaliteit? Een van mijn zorgen over dit soort head units is verlies van geluidskwaliteit, want ik moet toegeven dat mijn Alpine erg helder klinkt, vooral op volume. Ik heb hier geen BOSE, maar ik heb wel een externe subwoofer die deze unit kan ondersteunen.

Waardeer je feedback en een interessante propositie. Ik kan de grootte van dat scherm niet bevatten! :eek: 8)
* Schermgrootte was een van de belangrijkste verkoopargumenten voor mij, en dat het er veel mooier uitziet dan een Kenwood- of Pioneer-unit, omdat het voor de auto is gemaakt. Ik ben geen enorme Android-fan en niet enthousiast, maar het lijkt goed te werken. Ik zou de voorkeur geven aan een aangepaste UI zoals Kenwood, Pioneer hebben, maar je kunt niet alles hebben, denk ik. :p
Bedankt voor de feedback, alles lijkt erg positief. Weet je ten slotte of de unit 's nachts een automatische dimfunctie heeft, d.w.z. wanneer je je koplampen aanzet?

Veel waardering.
Er is een automatische helderheidsinstelling in het Android-pulldownmenu. Ik heb het niet opgemerkt. Als je carplay gebruikt, schakelt de interface van dagkleuren naar nachtkleuren. Je kunt eventueel ook een app uit de play store toevoegen om dit te doen als je dat ook wilt. Maar het zou op tijd gebaseerd zijn

#14 ·
barry_m2 said:
Knight-tts said:
Moet alleen een launcher erop installeren en het zal het een meer oem-look geven :D hier een foto van mij :p
Ik heb dezelfde unit niet lang geleden in mijn Roadster geplaatst. Best een leuke kleine unit voor de prijs. Dacht erover om hem in de 3.2 te plaatsen in plaats van de RNSE en AMI. Ben er tot nu toe erg van onder de indruk.

Ik zal de DAB-antenne-modificatie moeten doen als ik hem verwissel, want ik hou niet van die dingen die op het scherm plakken.

Laat ons weten welke Launcher je kiest, want ik gebruik gewoon dezelfde als jij op je foto hebt.
Ik heb dit geprobeerd en het is een helse klus. Het losmaken van de achterklep en het terugplaatsen is een nachtmerrie. Een van de drie clips komt er altijd uit en rammelt dan. Ik heb ook de soldeerpads verknald. Ze komen er heel gemakkelijk af. Gebruik lage hitte.

Eén ding om op te merken: de dab-unit-antenne die ik kreeg, was een goedkope usb van eBay. Maar ik heb niet hun antenne gebruikt. Ik heb er een met voeding van Halfords gehaald en de stroomdraad aangesloten op de ontsteking zoals in de video.

#15 ·
CurryMan said:
DWTK said:
Hallo allemaal

Net een nieuwe Android-hoofdeenheid in mijn TT geïnstalleerd. Het is fantastisch en laat de auto er modern uitzien. Oorspronkelijk had ik een ouder px3 android 4.4.4-systeem en het was nogal traag en het geluid was niet zo geweldig met mijn Bose-systeem. Maar deze units hebben nu een lange weg afgelegd. De nieuwe px6 android 10-systemen zijn x4 sneller en direct bij het opstarten en met de DSP (digital sound processing) is het geluid geweldig met Bose en extra rca voor extra sub indien nodig. Ik gebruik het voornamelijk voor DAB en carplay (draadloos) dat ingebouwd is. Het heeft ook android auto ingebouwd (bedraad). Ik heb een installatie- en reviewvideo op YouTube gemaakt met voor- en nadelen. Bekijk het. Link naar de unit staat ook in de video.

Laat het me weten als je vragen hebt. Zal proberen te antwoorden.
Bedankt voor het plaatsen hiervan, ziet eruit als een mooi stukje kit. Het scherm is enorm, kan niet geloven hoe snel het opstart. Ervan uitgaande dat het goed uitschakelt en geen batterij leegmaakt. Grote Carplay-fan hier en ik gebruik al een tijdje een bedrade versie op mijn Alpine ILX-700-unit. Ik heb altijd al draadloze CarPlay gewild voor het gemak, want ik vergeet vaak mijn telefoon in de auto. Dit is de eerste keer dat een van dit soort units me ertoe heeft gebracht een verandering te overwegen, geweldige videoreview.

- Hoe klinkt de standaardradio (niet-DAB)?

- Ondersteunt het aangepaste wallpaper? De launcher-app ziet er goed uit, Knight-tts heeft gepost wat je waarschijnlijk gaat proberen.

- Ik gebruik de "hey Siri"-functie veel en heb er een speciale knop voor. Er lijkt geen knop voor te zijn, kun je een van de stuurknoppen programmeren, weet je?

- Is de GPS goed op Carplay als je het gebruikt? Volgt het je nauwkeurig genoeg? Ik denk dat je zei dat het de GPS van de telefoon gebruikt in plaats van de externe die bij de unit wordt geleverd. Bedrade Carplay gebruikte de interne GPS van de telefoon, dus ik vermoed dat het gebruik van de telefoon prima is.

- Hoe verwerkt de unit meerdere iPhones voor Wireless Carplay? Maakt hij bijvoorbeeld verbinding met de laatst gekoppelde telefoon?

- Ervan uitgaande dat de DSP een verschil maakt in de geluidskwaliteit? Een van mijn zorgen over dit soort headunits is verlies van geluidskwaliteit, want ik moet toegeven dat mijn Alpine erg helder klinkt, vooral als het volume hoog is. Ik heb hier geen BOSE, maar ik heb wel een externe subwoofer die deze unit kan ondersteunen.

Spot on met antwoorden en ja, je kunt de wallpaper veranderen. Degene in de video is er een die ik via internet naar stereo heb gedownload en vervolgens heb toegepast.

#16 ·
Bedankt allemaal, wat echt goede informatie. :)

DWTK - Ik vind de achtergrond die je hebt gebruikt mooi, het past goed bij het OEM-rood. Goed om te weten dat je het ook kunt aanpassen. Ik neem aan dat de montage in een niet-Bose-auto net zo eenvoudig is. Geweldig om te zien dat een apparaat als dit draadloze carplay ondersteunt, ik overweeg dit zeker als optie.

#17 ·
Ja, de pasvorm voor niet-Bose-apparaten zou hetzelfde moeten zijn als de pasvorm met Bose. Ter achtergrond: ik heb net in de browser gegoogeld naar zwarte en rode achtergrond. Ik hoop dat het helpt.

#18 ·
Ik heb deze unit besteld en zou hem hopelijk in de loop van de volgende week moeten hebben - hij ziet er uitstekend uit en zal zeker een welkome vernieuwing zijn van de OEM-unit.

Geweldige video-opname ook - super nuttig!

#19 ·
Bedankt. Laat ze weten dat je de modus/carrouselknop wilt kunnen aanpassen. Dat is het enige dat me echt irriteert aan het apparaat. Als ik rijd, wil ik het scherm zo min mogelijk aanraken. De modusknop kunnen aanpassen aan de apps die je het meest gebruikt, is veel beter. Het kan op een aangepaste rom, dus ze zouden het moeten kunnen doen.

#20 ·
Hier is nog een foto om je een idee te geven van hoe groot het scherm eigenlijk is
Image

#22 ·
Het is snel, ik zou zeggen 15 seconden of minder. Ik hoop dat ze het up-to-date houden met de iOS-updates. Ik heb Carlinkit in een andere auto die hetzelfde doet als zlink, ze blijven de apk en box firmware updaten.

#24 ·
SeirraBravo said:
Bedankt voor de link, maar kan iemand de verschillende opties uitleggen?!
Image
Dit is de optie die ik kreeg. Ik wilde de dvr-camera niet. Ik had al een achteruitrijcamera geïnstalleerd met de vorige unit en dab die ik voor 20 pond van eBay kocht en de dab-antenne van Halfords van stroom voorzag. (Misschien heb je de actieve antenne niet nodig, er wordt een meegeleverd met de usb-unit van eBay.)

#25 ·
Er lijkt een reeks software- en hardware-upgrades te zijn die u tegen betaling kunt toevoegen.

Bij het bestellen van de mijne koos ik voor draadloze carplay en dsp (digitale geluidsprocessor) om de audiokwaliteit te verbeteren.

Ik was niet geïnteresseerd in camera's etc...

#26 ·
Ik sta op het punt dit te bestellen, ziet er goed uit, heb mijn opties toegevoegd als dab, frontcam, draadloze carplay, obd en sound processor, en of het de extra tien euro waard is, de IPS-schermoptie?? Ik neem ook aan dat een simkaart op dit ding kan worden aangesloten. Ik heb eerder vergelijkbare head units gebruikt en het lijkt gewoon makkelijker om ze direct op wifi aan te sluiten in plaats van met telefoons te rommelen.

Ik ben echter niet helemaal duidelijk over de verzending vanuit Europa, want ik krijg geen opties in de winkelwagen/bezorging.

eta...de Europese levering geregeld