Audi TT Forum banner

Roadster-dak werkte niet meer tijdens het openen

1 reading
155 views 9 replies 4 participants last post by  philipcrolfe  
#1 ·
Ik heb net het dak behandeld en het een paar centimeter geopend, toen ging ik het een beetje verplaatsen en het bewoog niet, het display gaf een foutmelding aan!
Ik heb de auto nieuw sinds 2099, nooit eerder een openingsprobleem gehad.
Ik bleef het contact aan en uit zetten met een pauze tussen de pogingen om het te bedienen, en na 5 of 6 pogingen begon het eindelijk te werken, heeft iemand enig idee wat de reden hiervoor zou kunnen zijn?

#2 ·
Wat is de staat van uw autoaccu? - Lage spanningen kunnen problemen veroorzaken met de elektrische werking van veel dingen.

#4 ·
Wat is de staat van uw autoaccu? - Lage spanningen kunnen problemen veroorzaken met de elektrische werking van veel dingen. Als het nog de originele accu is, zou ik deze controleren, aangezien deze mogelijk vervangen moet worden.
De autoaccu is minder dan een jaar oud en de auto wordt regelmatig gebruikt en ik hoefde hem niet te starten tussen de openingshandelingen door, ik heb hem gewoon uitgezet, de sleutel verwijderd en het opnieuw geprobeerd.

#3 ·
Ik heb dit specifieke probleem nog nooit gehad met mijn roadster, hoewel ik beide klepservo's heb vervangen - die kunnen voorkomen dat de auto erkent dat de kap volledig naar beneden is. Ik had dit probleem echter met de Bentley GTC van mijn vrouw uit 2007. Hij stopte op willekeurige momenten tijdens het openen of sluiten. Ik heb uiteindelijk vastgesteld dat de dakpositiepotentiometer defect was, zodat de dakcontroller niet kon zien waar de kap zich bevond. De TT gebruikt Hall-sensoren en microschakelaars in plaats van een potentiometer, dus een van die zou defect kunnen zijn. Ik weet vrij zeker dat er schakelaars in de daksluitingen zitten, dus als hij stopt kort nadat hij van de voorruit is losgemaakt, kan het een van die zijn.

#5 ·
Ik heb dit specifieke probleem nog nooit gehad met mijn roadster, hoewel ik beide klepservo's heb vervangen - die kunnen voorkomen dat de auto herkent dat de kap volledig naar beneden is. Ik had dit probleem echter met de Bentley GTC van mijn vrouw uit 2007. Hij stopte op willekeurige momenten tijdens het openen of sluiten. Ik heb uiteindelijk vastgesteld dat de dakpositiepotentiometer defect was, zodat de dakcontroller niet kon zien waar de kap zich bevond. De TT gebruikt Hall-sensoren en microschakelaars, in plaats van een potentiometer, dus een van die kan defect zijn. Ik ben er vrij zeker van dat er schakelaars in de daksluitingen zitten, dus als hij kort na het losmaken van de voorruit stopt, kan het een van die zijn.
Ik heb het dak eigenlijk gestopt om er plastic onder te leggen om spuiten op de voorruit te voorkomen, sorry als het misleidend was, ik heb het dak gestopt en toen kon het niet meer starten. Daarna deed hij het uiteindelijk na een paar pogingen.

#6 ·
Ah - oké. Kan nog steeds een onzekere Hall-sensor of microschakelaar zijn. De volgende keer dat het gebeurt, kunt u misschien iets leren als u toegang heeft tot VCDS. Dat is wat ik gebruikte om de Bentley-dakproblemen op te lossen. Ik had toegang tot een heleboel signaalstatussen van sensoren en ontdekte uiteindelijk degene die uit de pas liep toen de dakfout optrad.

#7 ·
Ah - okay. Still, could be an iffy hall sensor or microswitch. The next time it happens, you may be able to learn something if you have access to VCDS. That's what I used to debug the Bentley roof issues. I had access to a bunch of sensor status signals and finally figured out the one that was out of place when the roof error occured.
Ok bedankt, mijn deskundige servicemonteur kan dat hopelijk testen als het weer gebeurt, zoals ik al zei, het is nog nooit een probleem geweest en meestal draait de motor als ik het dakmechanisme bedien. Nogmaals bedankt.

#9 ·