Audi TT Forum banner

.xdf-bestand

9.1K views 11 replies 4 participants last post by  StuartDB  
#1 ·
Hallo,

Is er iemand die het .xdf-bestand heeft voor een Bosch ME7.5 van een 225 Quattro BAM 2002?

#3 ·
Bang dat ik het nog niet weet, ging mijn eBay VAG-COM-kabel gebruiken en het werkte niet, kon zelfs de drivers niet installeren, geprobeerd op 2 pc's. Ook heeft de daadwerkelijke ECU die extra bevestiging aan de rechterkant en ik denk niet dat er een gemakkelijke manier is om hem eruit te halen.

Ik heb een andere VAG-COM-kabel besteld.

Weet je, behalve VCDS/VAG-COM of het daadwerkelijk verwijderen van de ECU, een andere manier om de boxcode en revisie te krijgen?

Bedankt

Ian

#7 ·
A_Banging_Donk said:
Welnu, totdat je de flash uitleest, is de xdf nutteloos, dus doe dat eerst.

https://s4wiki.com/wiki/Tuning#Flashing_utilities
Ik denk dat Ian probeert een selectie van bin's te controleren die hij heeft verkregen, ervan uitgaande dat ze niet versleuteld zijn?

Maar ja... natuurlijk, voordat je iets in de ECU aanraakt, volg de veiligheidsprocedures en leer de tools, back-up ECU, bench flashing rig etc etc, ik weet niet zeker hoe ver dit soort threads zijn toegestaan op TTForum, ik weet dat ze niet echt zijn toegestaan op ASN - omdat het maar een seconde duurt om je ECU te bricken en dat mag niet worden aangemoedigd, maar het is geen kwaad om wat tijd te besteden aan het controleren van verschillende kaarten en het vergelijken van bin-bestanden als uitgangspunt op je bureaublad.

#8 ·
Hallo allemaal,

Eindelijk wat kabels gekregen die werken.

De uitvoer van VAG-COM;

Adres 01: Motor
Protocol: KW1281
Controller: 8N0 906 018 H
Component: 1.8L R4/5VT 0004
Codering: 10710
Shop #: WSC 01236

Ik denk dat het de 8N0 906 018 H en de 0004 zijn die moeten overeenkomen met het definitiebestand.

Ik heb ook de originele kaart en een paar ECU-screenshots van VAG-COM en Nefmoto die je hier kunt bekijken - https://www.dropbox.com/sh/cbhbszmjppyr ... JrSoa?dl=0

Alle hulp met een definitiebestand zou zeer welkom zijn.

Bedankt

Ian

#9 ·
Hallo allemaal,

Ik heb de 8N0 906 018 BH.xdf in TunerPro geladen en er staat "Ď€ S3" onderaan. Ik heb ook de 8N0 906 018 BH stock.bin vergeleken met die van mijn auto en er zijn verschillen (gedefinieerd en ongedefinieerd).

Ik heb de bijgevoegde 8N0906018H AMK-BAM.xdf, maar het ziet er verre van origineel uit.

#10 · (Edited by Moderator)
De xdf's zijn slechts pointers met menselijke beschrijvingen. Toon enkele screenshots van de verschillen, of upload de bin die je van je auto hebt gelezen, misschien is deze al gemapt.
Welke tool heb je gebruikt om de kaart van je auto te lezen? De s3 die je zag is slechts een label dat de xdf identificeert, het is geen waarde uit de daadwerkelijke bin.
Er bestaat niet zoiets als een fabrieks-xdf! VAG gebruikt geen tunerpro.

arh Ik zie dat je je bin-bestand hebt geĂĽpload, ik zal het bekijken.

De key maps zien er voor mij hetzelfde uit?
Over welke categorieën maak je je zorgen?
Load en Boost PID zijn identiek aan CAT, Fueling en Timing.

compareIanBIN.png

compareIanBIN2.png

Voordat je overweegt iets naar je ECU te schrijven, moet je iets krijgen om ervoor te zorgen dat de checksum correct wordt geschreven, anders blokkeer je de ECU tijdelijk (hij start eenmaal, dan schrijft hij de checksum en dan start de auto niet meer totdat de batterij enige tijd is losgekoppeld of je de ECU moet verwijderen en in de bootmodus moet flashen.

Attachments

#11 · (Edited by Moderator)
Bedankt Stuart,

Zoals je weet, bouw ik dit als een project-speeltje, ik ben er bijna met de mechanische kant en ik wil de mapping aanpassen om de prestaties te verhogen, voornamelijk voor trackdays, dus niet per se maximale vermogen. Ik wil zo ver komen als ik kan voordat ik het indien nodig aan een professionele mapper overdraag, en ik denk niet dat een enkele reis naar een mapper mijn nieuwsgierigheid zal bevredigen.

Ik moet veel lezen en video's bekijken en ik ben er bijna.

Ik kan nu;

- Fouten diagnosticeren (kan ik al een paar jaar)
- De ECU-metingen loggen (kan ik al een paar jaar)
- De lopende kaart van de auto downloaden
- Een kaart naar de auto uploaden

Mijn volgende stappen zijn om meer te lezen en video's te bekijken en een paar ZEER KLEINE aanpassingen aan de kaart te doen en te kijken wat er gebeurt, ik dacht ook dat ik kon zien wat de verschillen zijn tussen de 225 en 240 en misschien de 240-kaart als referentie gebruiken.

Mijn volgende vragen zijn dus;

- Is het verstandig om de 8N0 906 018 BH.xdf te gebruiken als basis voor het wijzigen van mijn standaardkaart of is er een betere?
- Heeft u tips voor het wijzigen van de standaardkaart?
- Weet u waar ik een kaart voor een 240 kan krijgen?

Ik ontwerp ook communicatiesystemen en computernetwerken als dagtaak, dus ik heb geen problemen met dit soort systemen, het is gewoon weer een systeem om te leren.

Ik realiseer me dat VAG iets substantiëler heeft dan TunerPro, de "Non-Factory" XDF waar ik naar verwijs (8N0906018H AMK-BAM.xdf) View attachment 8N0906018H AMK-BAM.zip heeft items zoals Flames etc. die VAG naar mijn mening normaal gesproken niet in productie zou gebruiken.

Ik heb de ME7Check.exe, dus ik kan de checksum-controle uitvoeren en ik denk dat er een TunerPro-add-in is om een ​​nieuwe checksum voor gewijzigde bestanden te maken, dus dat is de volgende taak.

Bedankt voor je hulp hierbij en alle tips worden zeer gewaardeerd.

Ian

Attachments

#12 ·
Ja, me7check bevestigt de checksum en me7sum genereert de checksum. Maar de gratis tunerpro plug-in voor persoonlijk gebruik is uitstekend. Ik weet niet zeker welke xdf je hebt, die ik heb geĂĽpload is vrij uitgebreid en ik heb een paar items gecorrigeerd waarbij de vermenigvuldigingsfactor onjuist was, en verschillende extra tabellen toegevoegd om de configuratie van de x- en y-as van de actuator duty cycles mogelijk te maken, aangezien de standaardwaarde is beperkt tot 1 bar boost.

Een BFV ECU is anders geconfigureerd, dus de BAM / AMK XDF is anders, maar er zijn genoeg opmerkingen over de 240-kaart van een BFV op nefmoto, het verhoogt in wezen de maximale laaddruk (iets meer belasting), maar sommige stukjes ervan zijn ook onzin. Het verhoogt bijvoorbeeld de belasting tijdens continu kloppen om kloppingen te compenseren, terwijl het juiste is om ervoor te zorgen dat je in de eerste plaats geen interventie krijgt, en het verandert ook de brandstoftoevoer niet (vandaar de noodzaak om kloppingen te compenseren).

Wees voorzichtig met deze instellingen, vergeet niet dat je een Franken 23 hybride hebt. Ik kreeg het advies om een maximale actuator duty cycle in te stellen op iets van 30% tijdens het spelen met verschillende kaarten om er zeker van te zijn dat het niet gek werd.