Bedankt Stuart,
Zoals je weet, bouw ik dit als een project-speeltje, ik ben er bijna met de mechanische kant en ik wil de mapping aanpassen om de prestaties te verhogen, voornamelijk voor trackdays, dus niet per se maximale vermogen. Ik wil zo ver komen als ik kan voordat ik het indien nodig aan een professionele mapper overdraag, en ik denk niet dat een enkele reis naar een mapper mijn nieuwsgierigheid zal bevredigen.
Ik moet veel lezen en video's bekijken en ik ben er bijna.
Ik kan nu;
- Fouten diagnosticeren (kan ik al een paar jaar)
- De ECU-metingen loggen (kan ik al een paar jaar)
- De lopende kaart van de auto downloaden
- Een kaart naar de auto uploaden
Mijn volgende stappen zijn om meer te lezen en video's te bekijken en een paar
ZEER KLEINE aanpassingen aan de kaart te doen en te kijken wat er gebeurt, ik dacht ook dat ik kon zien wat de verschillen zijn tussen de 225 en 240 en misschien de 240-kaart als referentie gebruiken.
Mijn volgende vragen zijn dus;
- Is het verstandig om de 8N0 906 018 BH.xdf te gebruiken als basis voor het wijzigen van mijn standaardkaart of is er een betere?
- Heeft u tips voor het wijzigen van de standaardkaart?
- Weet u waar ik een kaart voor een 240 kan krijgen?
Ik ontwerp ook communicatiesystemen en computernetwerken als dagtaak, dus ik heb geen problemen met dit soort systemen, het is gewoon weer een systeem om te leren.
Ik realiseer me dat VAG iets substantiëler heeft dan TunerPro, de "Non-Factory" XDF waar ik naar verwijs (8N0906018H AMK-BAM.xdf)
View attachment 8N0906018H AMK-BAM.zip
heeft items zoals Flames etc. die VAG naar mijn mening normaal gesproken niet in productie zou gebruiken.
Ik heb de ME7Check.exe, dus ik kan de checksum-controle uitvoeren en ik denk dat er een TunerPro-add-in is om een ​​nieuwe checksum voor gewijzigde bestanden te maken, dus dat is de volgende taak.
Bedankt voor je hulp hierbij en alle tips worden zeer gewaardeerd.
Ian