Audi TT Forum banner

2010 2.0 TFSI - "00448 - Pompa sprzęgła Haldex - obwód otwarty" Nowa pompa?

8.3K views 27 replies 5 participants last post by  YorkshireMidge  
#1 ·
Więc w końcu dostałem swój OBDEleven i rano uruchomiłem skanowanie. Było kilka błędów, ale wiele z nich dotyczyło niskiego napięcia. Wiem, że poprzedni właściciel powiedział, że akumulator był rozładowany i go wymienił, więc założyłem, że to jest związane. W każdym razie pojechałem samochodem do pracy, co zajęło około 26 mil na drogach A i B. Żadnych problemów z samochodem, ale i tak uruchomiłem skanowanie. Wyskoczyły 2 problemy, 1 dotyczył anteny radiowej 2, którą sprawdzę później, ale drugi to to. 22 Napęd na wszystkie koła Opis systemu: Haldex 4Motion Numer oprogramowania: 0BR907554B Wersja oprogramowania: 3017 Numer sprzętu: 0BR907554B Kodowanie: 0000005 Kody błędów: 00448 - Pompa sprzęgła Haldex Obwód otwarty Intermittentny Priorytet: 2 Licznik częstotliwości: 1 Cykl jazdy: 4 Przebieg: 67073 km Teraz muszę założyć, że Haldex w moim samochodzie nie miał czyszczonego filtra, ponieważ nie mam na to dowodów od poprzedniego właściciela, ale czy to niezależnie od tego wymiana pompy? Ponadto na dole kodu błędu widnieje napis "Przebieg: 67073 km". Co to znaczy?
 
#2 ·
Zawsze, gdy po raz pierwszy uruchamiasz skanowanie błędów, powinieneś zawsze wyczyścić wszystkie błędy, które się pojawią. Mogą to być stare błędy, które po prostu nigdy nie zostały wyczyszczone. Następnie wybierz się na przejażdżkę (10 minut wystarczy) i uruchom kolejne skanowanie błędów po powrocie. Wszelkie błędy, które się wtedy pojawią, powinny zostać zbadane.

1.) Częstotliwość błędów* pokazuje, ile razy warunki, które spowodowały błąd, powtórzyły się. Zatem jeśli masz błąd o częstotliwości 11, to warunki, które wywołałyby ten błąd, wystąpiły 11 razy od czasu zapisania błędu. Najwyraźniej Twój to tylko "1", więc jest to pierwszy raz, gdy ten błąd został zgłoszony.

2.) Jednak Priorytet 2* oznacza, że błąd wymaga natychmiastowej wizyty serwisowej. Więc nie czekaj zbyt długo, bo tak, może to kosztować Cię pompę.

3.) 67073 km to Twój przebieg w kilometrach.

*Więcej informacji tutaj

Prawdopodobnie nawet jeśli Haldex był serwisowany, filtry nie zostały wymienione. Dlatego możesz chcieć to zrobić jak najszybciej, ponieważ zablokowany filtr może spowodować przepalenie pompy. W Twoim przypadku pompa może być nadal w porządku, ale należy ją posortować wcześniej niż później.

Ponieważ masz 2010 rok, prawdopodobnie masz Gen4. Szybki rzut oka na obudowę Haldex dla pokrywy filtra pozwoli Ci to na pewno sprawdzić. Pokrywy filtrów Gen2 i Gen4 bardzo się od siebie różnią, jak pokazano poniżej; Gen2 po prostu odkręca się z obudowy Haldex, podczas gdy Gen4 ma dwie śruby imbusowe 4 mm trzymające ją na miejscu.

Więcej na temat problemów z Haldex i serwisowania tutaj.

Pokrywa filtra Gen4 Haldex -
Image

Image
 
#3 ·
Przepraszam, zapomniałem wspomnieć, że wyczyściłem po pierwszym skanowaniu. Myślałem o tym, kiedy pisałem, ale z jakiegoś powodu nie napisałem tego w poście.

Zatem, żeby było jasne, zeskanowałem samochód i wyczyściłem wszystkie błędy, a następnie pojechałem samochodem do pracy i zeskanowałem ponownie.

67073 to Twój przebieg w kilometrach.
To nie może być przebieg, ponieważ samochód przejechał 102200 mil, więc powinno być 164475 km.
 
#4 ·
Właśnie sprawdziłem górę logu z informacjami o samochodzie/silniku i ta sekcja podaje prawidłowy przebieg.

Samochód: Audi TT
Rok: 2011
Typ nadwozia: Coupe
Silnik: CESA 155 kW (211 KM) 2.0 l
Przebieg: 164650 KM

Czy kod błędu Przebieg mógł wystąpić po raz pierwszy?
 
#7 ·
Usterka niekoniecznie oznacza, że ​​część uległa awarii, oznacza to, że oczekiwane warunki pracy nie są spełnione. Zwróć uwagę na słowo "przerywany", oznaczające, że warunki, które wywołały usterkę, były obecne w tym czasie i nie są stałe.

Aby w pełni zrozumieć, co dzieje się z usterką, musisz przejść od Jednostki Sterującej → Dane na żywo → Kanały.

Kiedy dojdziesz do "Wprowadź kanał", wprowadź 1, a następnie dotknij "OK". Teraz będziesz w polach Danych na żywo, gdzie możesz zobaczyć, co się dzieje. Jeśli dotkniesz dwóch niebieskich strzałek w lewo i w prawo, możesz przechodzić przez wszystkie dostępne kanały dla tej Jednostki Sterującej.

Zwróć uwagę na komentarz poniżej opisu Specyfikacja: 11 Min/Max 15V. Jeśli napięcie dla tego kanału było poza tą specyfikacją, wówczas usterka zostałaby zgłoszona i zarejestrowana. Załóżmy teraz, że wiesz, że Twój akumulator jest stary i go wymieniasz. Wtedy wymagania specyfikacji zostałyby spełnione i żadne dalsze usterki nie byłyby zgłaszane. Jednak pierwotna usterka jest nadal rejestrowana i pozostanie taka, dopóki nie zostanie usunięta.

W przypadku pompy Haldex może się zdarzyć, że na filtrze pompy było wystarczająco dużo brudu lub szlamu, co spowodowało, że pompa pracowała ciężej, powodując krótki skok prądu. Jeśli ten skok prądu był poza specyfikacją, wówczas usterka zostałaby zgłoszona. Jeśli brud spowodowałby wystąpienie tego stanu tylko na krótko, a pompa następnie powróciłaby do normalnych warunków pracy (w ramach podanej specyfikacji), wówczas usterka nadal byłaby rejestrowana, pompa nadal będzie działać, jednak usterka byłaby wymieniona jako przerywana.
 
#8 · (Edited)
Tak, rozumiem, co mówisz. Właśnie rzuciłem okiem na mój, napięcie 12,5 V i jest włączone i działa. Dzięki za info i zdjęcia do orientacji.

Uświadomiłem sobie, że mogę wyświetlić mój pierwszy skan i porównać, co jeszcze bardziej mnie zmieszało.

Więc pierwszy skan dziś rano, przed wyczyszczeniem

22 Napęd na wszystkie koła

Opis systemu: Haldex 4Motion
Numer oprogramowania: 0BR907554B
Wersja oprogramowania: 3017
Numer sprzętu: 0BR907554B
Kodowanie: 0000005

Kody usterek:
00448 - Pompa sprzęgła Haldex Przerwa w obwodzie
Okresowy
Priorytet: 3
Licznik częstotliwości: 1
Cykl jazdy: 40
Przebieg: 163263 km
Data: 2022-06-03 17:49:26

Skan, kiedy dotarłem do pracy

22 Napęd na wszystkie koła

Opis systemu: Haldex 4Motion
Numer oprogramowania: 0BR907554B
Wersja oprogramowania: 3017
Numer sprzętu: 0BR907554B
Kodowanie: 0000005

Kody usterek:
00448 - Pompa sprzęgła Haldex Przerwa w obwodzie
Okresowy
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości: 1
Cykl jazdy: 4
Przebieg: 67073 km

Ten sam problem, inny priorytet i inny przebieg?
 
#9 ·
Powiedziałeś - " Więc najpierw skan dzisiaj rano, zanim się wyjaśniło..."

Jednak data i godzina nie pasują do tego stwierdzenia, jeśli zrobiłeś to dzisiaj rano 19.10.2022 - "Data: 2022-06-03 17:49:26" ... :unsure:

Coś się tu nie zgadza...

Przebieg: 163263 km
Data: 2022-06-03 17:49:26

Przebieg: 67073 km
Data: ...???
 
#14 ·
Po prostu ciekawe - czy kupiłeś swój OBDeleven bezpośrednio z ich strony internetowej, czy też dostałeś go z eBay lub Amazon? Pojawiły się doniesienia o odsprzedawcach sprzedających używane urządzenia.

W każdym razie, pierwszy skan ma sens, przebieg podczas skanowania wynosił 164 610 km, a zgłoszony przebieg błędu wynosił 163 263 km, co wskazywałoby, że ten błąd został zgłoszony około 1300 km / 800 mil temu.

To, co nie ma sensu, to 164 650 km i 67 073 km, które zostały zgłoszone w późniejszym terminie...??? Również dziwne, że data została pominięta.

Ale tak czy inaczej, wygląda na to, że musisz zająć się filtrami Haldex wcześniej niż później.
Image


Mogą Państwo wysłać e-mail do zespołu VoltasIT, dołączyć te dwa skany i zapytać, czy mogą wyjaśnić, w jaki sposób przebieg 67 073 km mógł zostać zgłoszony.

E-mail w sprawie ogólnych pytań:
info@voltasit.com

E-mail w sprawie pytań związanych z OBDeleven:
support@obdeleven.com
 
#15 ·
Kupiłem to z Amazona, ale dostałem to ze sklepu ITVoltas.
Była to wersja pro i kiedy zainstalowałem i dodałem urządzenie, poprosiło o dodanie pro do mojego konta, więc zakładam, że jeśli było używane, to 12-miesięczna subskrypcja nie dodałaby się do mojego konta?
Wyślę e-mail i zobaczę, co powiedzą.
 
#17 ·
Właśnie otrzymuję wycenę wymiany filtra i otrzymuję wycenę w wysokości 356,76 £.

- Zestaw serwisowy i filtr Haldex Gen 4 128,76 £ z VAT
- 2 godziny pracy 190 £ + VAT

Czy to wydaje się poprawne?
Patrząc tutaj, części kosztują 70 £.

Zestaw serwisowy Gen 4 Ultimate dla VW Audi Seat Skoda – części Haldex i naprawy ECU przez Auto Fault Finder Ltd (haldexrepairs.co.uk)

Zauważ również, że mówią:
Serwisowanie to konserwacja zapobiegawcza, która NIE naprawi błędu „00448 – pompa Haldex V181 – obwód otwarty przerywany”, ponieważ wymaga to wymiany pompy.
 
#20 ·
Właśnie dostaję wycenę wymiany filtra i otrzymuję wycenę na 356,76 £

- Zestaw serwisowy i filtr Haldex Gen 4 128,76 £ z VAT
- 2 godziny pracy 190 £ + VAT

Czy to się zgadza?
Patrząc tutaj, części kosztują 70 £

Zestaw serwisowy Gen 4 Ultimate dla VW Audi Seat Skoda – Haldex Parts and ECU Repairs by Auto Fault Finder Ltd (haldexrepairs.co.uk)

Zauważ również, że mówią:
Dla porównania, dżentelmen, który wymienił moją pompę dziś rano, policzył mi 99 £ z VAT (sam kupiłem zestaw pompy od Haldex Repairs i zgadzam się z @SwissJetPilot, że Matt z Haldex Repairs jest naprawdę pomocny, zna się na rzeczy i z przyjemnością kupiłbym od niego ponownie).

Tutaj jest dobry film pokazujący, co jest w to zaangażowane:

Wygląda więc na to, że wycenili Ci dwie godziny na wypadek, gdyby pompę trudno było usunąć, i z pewnością ma to potencjał, jak zobaczysz z postu o mojej. Warto pamiętać, że prawdopodobnie spędziłem co najmniej godzinę własnego czasu oprócz czasu spędzonego w warsztacie.

Można oczekiwać, że wiele firm w wielu dziedzinach życia dolicza marżę do zakupionych towarów, które dostarczają w ramach usługi. Dzieje się tak dlatego, że ponieśli czas na pozyskanie i zamówienie części, a także ponoszą pełną odpowiedzialność za części i robociznę, jeśli wystąpi jakikolwiek problem w rozsądnym okresie gwarancyjnym. I odwrotnie, jeśli pompa, którą sam kupiłem, uległaby awarii mechanicznej na początku eksploatacji, musiałbym uzyskać pompę zastępczą od Haldex Repairs w ramach ich gwarancji i pokryć pełny koszt robocizny związanej z jej montażem, zwrotem wadliwej pompy itp. Pytanie nie brzmi więc, czy powinni pobierać od Ciebie więcej, niż możesz kupić część sam, ponieważ zawsze będą do tego dążyć, ale czy marża, którą zastosowali, jest uczciwa i rozsądna, biorąc pod uwagę wysiłek, jaki wkładają, i ryzyko, jakie ponoszą jako firma, świadcząc pełną, gwarantowaną usługę.
 
#18 · (Edited)
@SwissJetPilot i @Gaz83 - Właśnie wymieniłem pompę (2008 3.2 VR6 - Q - Jak nazywasz Quattro z...) i ten post przypomniał mi, że widziałem dziwne rzeczy związane z liczbą przebiegu związaną z błędem, ale widziałem to zarówno na moim OBDeleven, jak i VCDS. Wydruk VCDS z ostatniego odczytu kodu przed wymianą pompy jest następujący. Mój samochód ma przejechane około 64 000 mil (około 102 000 km). Pokazana liczba przebiegu odpowiada 2,2 milionom mil.

Mój powiedział przerywany, jak widać, ale w rzeczywistości w ogóle nie uruchomił testu wyjściowego z VCDS. Nic przerywanego w tym :)

Częstotliwość błędów również nie miała sensu, biorąc pod uwagę moje zrozumienie, że pompa pracuje od czasu do czasu podczas normalnej jazdy, aby utrzymać system w gotowości, więc można by oczekiwać, że liczba ta będzie znacznie wyższa w okresie zaledwie jednej podróży. To podnosi możliwość, że liczba ta odpowiada cyklom jazdy LUB w przypadku, gdy działanie Haldex zostało zainicjowane, ale zakończyło się niepowodzeniem.


Numer części modułu sterującego: 0BR 907 554 A HW: 0BR 907 554 A
Komponent i/lub wersja: Haldex 4Motion 3016
Kodowanie oprogramowania: 0000005
Kod warsztatu: WSC 00000 000 00000
VCID: 43D341EC979E3B63BA1-8016
Znaleziono 1 błąd:
00448 - Pompa sprzęgła Haldex (V181)
011 - Obwód otwarty - Przerywany
Freeze Frame:
Status błędu: 11000000
Priorytet błędu: 2
Częstotliwość błędów: 57
Licznik resetowania: 48
Przebieg: 3618101 km
Wskazanie czasu: 4
 
#19 ·
@ YorkshireMidge - To byłoby bardzo interesujące pytanie, które można zadać ludziom z Ross Tech Forum. Uwe Ross i jego zespół są dość dobrzy w odpowiadaniu. Po prostu opublikuj cały skan błędów i zapytaj, dlaczego przebieg jest zgłaszany jako 3 618 101 km :unsure:

@ Gaz83 - Możesz skontaktować się z innymi członkami forum, którzy niedawno serwisowali swój Haldex i zobaczyć, co myślą. Miejmy nadzieję, że będą mogli skierować Cię do niezawodnego mechanika w Twojej okolicy. W przeciwnym razie wierzę, że wielu członków forum korzystało z www.haldexrepairs.co.uk jako dobrego źródła usług lub części.
 
#21 ·
@Gaz83 - ta cena wydaje mi się bardzo wysoka. Kto Ci to zacytował?

Dla porównania, miałem serwisowany mój haldex gen 2 u lokalnego dealera Audi (Inchcape Chester) i byli bardzo dobrzy. Zgodzili się wymienić filtr, a także wyjąć pompę i wymienić filtr wstępny - ja dostarczyłem filtr, a oni resztę... olej, korki spustowe/napełniające, zestaw serwisowy filtra wstępnego.

Za to zacytowali mi 79,00 £ za serwis haldex i uzgodniono, że dostarczę główny filtr (około 50 £ z pamięci). Powiedzieli, że wymienią filtr za koszt pół godziny pracy (około 60 £ z pamięci).

Całkowity koszt dla mnie wyniósł 50 £ za filtr, 79 £ za opłatę serwisową i 60 £ dodatkowej robocizny, co daje łącznie 189,00 £.

Nie mogli wyjąć pompy, ponieważ była zablokowana, ale nadal działała dobrze, więc zdecydowałem się ją zostawić, zamiast uszkodzić działającą pompę i płacić za nową - możesz znaleźć to samo...

Możesz spróbować u lokalnego dealera Audi, zanim zaakceptujesz tę wycenę!
 
#24 ·
@Gaz83 - ta cena wydaje mi się bardzo wysoka. Kto Ci to zacytował?

Dla porównania, miałem serwis mojego haldexa gen 2 w lokalnym głównym dealerze Audi (Inchcape Chester) i byli bardzo dobrzy. Zgodzili się wymienić filtr, a także wyjąć pompę i wymienić filtr wstępny - ja dostarczyłem filtr, ale oni dostarczyli resztę... olej, korki spustowe/napełniające, zestaw serwisowy filtra wstępnego.

Za to zacytowali mi 79,00 £ za serwis haldexa i uzgodniono, że ja dostarczę filtr główny (około 50 £ z pamięci). Powiedzieli, że wymienią filtr za koszt pół godziny pracy (około 60 £ z pamięci).

Całkowity koszt dla mnie wyniósł 50 £ za filtr, 79 £ za opłatę serwisową i 60 £ dodatkowej robocizny, co daje łącznie 189,00 £.

Nie mogli wyjąć pompy, ponieważ była zablokowana, ale nadal działała dobrze, więc zdecydowałem się ją zostawić, zamiast uszkodzić działającą pompę i płacić za nową - możesz znaleźć to samo...

Możesz spróbować u lokalnego głównego dealera Audi, zanim zaakceptujesz tę ofertę!
To jest trudność z wyceną - można to albo uznać za dobrą ofertę od głównego dealera (co prawdopodobnie jest), albo nie tak dobrą, jak mogłaby być. Zapłaciłeś 13 £ więcej za serwis Haldex niż mój główny dealer w zeszłym grudniu (65,89 £ z VAT). Zapłaciłeś 50 £ za filtr - kiedy to powinno kupić Ci zestaw OLEJ I filtr do systemu Gen 2. Oni już mają samochód na podnośnikach i wymieniają olej Haldex, i naliczyli sporo dodatkowej robocizny za odkręcenie dwóch kolejnych śrub i wymianę filtra, który im dostarczyłeś, co prawdopodobnie zajęło dodatkowe 4-5 minut, sądząc po filmie, który zamieściłem. Biorąc pod uwagę, że ich własna zła praktyka niewymieniania filtrów powoduje problemy, nie jestem pewien, jak mają czelność naliczać również za te dodatkowe kilka minut.

Myślę, że podsumowując, jeśli jesteś gotów trochę pogrzebać i negocjować oraz zaakceptować trochę ryzyka i pracy własnej, możesz obniżyć cenę - nawet od głównego dealera do pewnego stopnia. I odwrotnie, jeśli po prostu poprosisz o wycenę naprawy czegoś, cena, którą zapłacisz, będzie w pełni obciążona/premium - i to właśnie wydaje się, że OP otrzymał w ofercie.
 
#22 ·
„Otwarty obwód” i „przerywany” sugerują mi, że warto najpierw sprawdzić okablowanie. Nie widzę, jak miałoby się to stać z zatkaną lub wadliwą pompą.

Chociaż może to być kontroler, który zaczyna zawodzić. Haldex Repairs weźmie Twój kontroler i przetestuje go za niewielką opłatą. Jeśli da się go naprawić, naprawią go i naliczą swoją zwykłą cenę. Jeśli nie da się go naprawić, prawdopodobnie będą mogli sprzedać Ci nowy (co znowu jest droższe).
 
#23 ·
"obwód otwarty" i "przerywany" sugerują mi, że warto najpierw sprawdzić okablowanie. Nie widzę, jak miałoby się to stać z zatkaną lub wadliwą pompą.

Mimo że może to być kontroler, który zaczyna zawodzić. Haldex Repairs weźmie Twój kontroler i przetestuje go za niewielką opłatą. Jeśli będzie można go naprawić, naprawią go i naliczą swoją zwykłą cenę. Jeśli nie będzie można go naprawić, prawdopodobnie będą mogli sprzedać Ci nowy (co jest znowu droższe),
Wygląda na to, że nie tylko zatory mogą zabić pompę. Niektóre po prostu zużywają swoje szczotki i stają się przerywane.

 
#25 · (Edited)
@YorkshireMidge Tak, rozumiem, co mówisz, ale dla mnie po prostu chciałem to zrobić prędzej niż później. Kupiłem już filtr i olej z zamiarem zrobienia tego samemu, ale to się nie wydarzyło ze względu na okoliczności osobiste, więc musiałem zlecić to komuś innemu. Mój lokalny specjalista Audi Indy chciał ponad 200 funtów za zrobienie tego samego, co główny dealer, stąd wybór Audi.

Jasne, zgadzam się, wymiana filtra to prawdopodobnie 10-minutowa robota, ale czasami jesteś w trudnej sytuacji i musisz opuścić spodnie. Oferta, którą otrzymał OP, wydaje się co najmniej wygórowana.....

Zastanawiam się, czy Twój serwis Audi haldex za 65,89 funtów obejmował wymianę filtra? - wydaje się to dziwne, ponieważ sam filtr i olej kosztują więcej niż to w cenach dealerskich.

Zestawy serwisowe z autofaultfinder / haldexrepairs.co.uk mogą kosztować 50 funtów, w tym napełnianie/spuszczanie/filtr/oringi/olej, ale nie używają oryginalnych części ani płynów OEM. Nie mówię, że nie są w stanie tego zrobić, ale to nie jest oryginalny sprzęt. Płyny Febi itp.

Kupiłem już oryginalne części serwisowe Audi i bardzo wątpię, czy zamontowaliby/użyliby części nieoryginalnych i udzieliliby gwarancji na pracę, co było dla mnie ważne. Na zdjęciach w linku poniżej widać, że pokrywa filtra nie jest OEM, a płyn w zestawie pochodzi z Febi.

 
#28 ·
@YorkshireMidge Tak, doceniam to, co mówisz, ale dla mnie po prostu chciałem to zrobić prędzej niż później. Kupiłem już filtr i olej z planami zrobienia tego samemu, ale to się nie wydarzyło ze względu na osobiste okoliczności, więc musiałem kogoś poprosić, żeby to dla mnie zrobił. Mój lokalny specjalista Audi Indy chciał ponad 200 funtów za zrobienie tego samego, co zrobiłby główny dealer, stąd decyzja o skorzystaniu z Audi.

Jasne, zgadzam się, wymiana filtra to prawdopodobnie 10-minutowa robota, ale czasami jesteś w trudnej sytuacji i musisz opuścić spodnie. Oferta, którą otrzymał OP, wydaje się co najmniej wygórowana.....

Zastanawiam się, czy Twój serwis Audi Haldex za 65,89 funtów obejmował wymianę filtra? - wydaje się to dziwne, ponieważ sam filtr i olej kosztują więcej niż u dealera.

Zestawy serwisowe z autofaultfinder / haldexrepairs.co.uk mogą kosztować 50 funtów, w tym napełnianie/spuszczanie/filtr/oringi/olej, ale nie używają oryginalnych części ani płynów. Nie mówię, że nie dają rady, ale to nie jest oryginalny sprzęt. Płyny Febi itp.

Kupiłem już oryginalne części serwisowe Audi i bardzo wątpię, żeby zamontowali/użyli nieoryginalnych rzeczy i udzielili gwarancji na pracę, co było dla mnie ważne. Na zdjęciach w linku poniżej widać, że pokrywa filtra nie jest oryginalna, a płyn w zestawie pochodzi z Febi.

Nie zrozum mnie źle Steve, po prostu zwracam uwagę na to, że porównywanie ofert jest kompletnym polem minowym ze wszystkich powodów, które omawiamy, i chociaż oferta OP może wyglądać na drogą (i może się tak okazać), możliwe jest rozważenie okoliczności, w których byłaby to dobra oferta. Na przykład, jeśli jest to stała oferta, a nie szacunkowa, a warsztat nalicza koszty za wyjęcie i czyszczenie sitka pompy oraz wymianę filtra - ale wtedy okaże się, że pompa jest zablokowana jak u Ciebie, mogą spędzić cały szacowany czas dwóch godzin, a być może i więcej, a także ponoszą ryzyko, że mogą uszkodzić pompę lub obudowę Haldexu, próbując ją wyjąć. Marża na częściach wydaje mi się jednak wciąż bardzo wysoka, niezależnie od tego, jak na to spojrzeć, i to skłoniłoby mnie do uzyskania drugiej wyceny.

Olej, który otrzymałem, to rzeczywiście Febi - ale wydaje się mało prawdopodobne, aby Borg Warner tworzył własne oleje, więc nawet jeśli butelka dotrze z ich nazwą, jest mało prawdopodobne, aby ją wyprodukowali. Wątpię, żeby Febi też je wyprodukowało. Przy tak specjalistycznym oleju liczba prawdziwych producentów jest prawdopodobnie bardzo niska. W każdym razie, najważniejsze w przypadku olejów jest upewnienie się, że są zgodne ze specyfikacją i pochodzą od renomowanej marki.

Jeśli chodzi o głównych dealerów, z radością pobierają opłaty za "serwisy" Haldex, które polegają tylko na wymianie oleju, i tak było na moich dwóch poprzednich serwisach. To znaczy NIE wyjmowanie pompy i czyszczenie sitka oraz NIE wymiana filtra, który OEM mógłby im dostarczyć. Teraz można by argumentować, że pompa pracuje ciężko, żywotność ponad 50 tys. mil jest w porządku, biorąc pod uwagę, jak dużo pracuje, i fakt, że jest całkowicie odsłonięta pod samochodem, więc odpowiedni serwis nie jest uzasadniony. Mogę to finansowo zaakceptować, jeśli to właśnie Audi/VW próbują twierdzić I jeśli główni dealerzy pobierają rozsądną kwotę za wymianę pompy (czego nie robią) - ale mam ogromny problem z aspektami bezpieczeństwa.

W każdym razie rozmawiamy o filtrach, podczas gdy może się to okazać kolejnym problemem z pompą.

@Gaz83 Oczywiście, nie da się tego na pewno stwierdzić, ale skłaniałbym się ku temu, że tak jest, biorąc pod uwagę wiek Twojego pojazdu i fakt, że jest to powszechny problem, a niektórzy z nas go mieli.

Zobacz Guide To Generation 4 Haldex Trouble Shooting – Haldex Parts and ECU Repairs by Auto Fault Finder Ltd
 
#27 · (Edited)
Rano bawiłem się moim OBDEleven i postanowiłem zrobić monitoring danych na żywo.
Dwie rzeczy, które sprawdziłem to "regulacja wałka rozrządu", ponieważ czytałem, że można uzyskać pojęcie o rozciągnięciu łańcucha (myślę, że mój się zaczyna) i "All Wheel Control" - Kanał 004. Pomijając filtr, chciałem wiedzieć, czy pompa jest uszkodzona, ponieważ nie chcę, żeby filtr haldex został wymieniony, a pompa okazała się uszkodzona.

Przez całą podróż, ok. 26 mil, odczyty były następujące:

Pompa (v181) włączona = LO
Pompa (v181) działa = LO
Aktywacja pompy (v181) = 0,0%
Prąd pompy (v181) = 0,000 A

Czy to wskazanie, że jest uszkodzona? Biorąc pod uwagę, że w ogóle nie działa. Napięcie wynosi około 14 V.