Het lijkt er dus op dat mijn remdruksensor(en) op de hoofdremcilinder problemen veroorzaken.
Het ESP-lampje ging vorige week aan en na het scannen met VCDS werd de code P01435 Remdruksensor 1 (G201) Intermitterende elektrische storing gevonden.
Na het controleren van de meetwaarden voor de G201-schakelaar, sprongen de drukken rond met het rempedaal ingedrukt, dus ik ben er vrij zeker van dat de schakelaar defect is, het lijkt in de beginfase van het falen te zitten, hoewel het uitschakelen van het contact en opnieuw starten het ESP-lampje wist.
Dit brengt me bij mijn vraag: het plan is om beide schakelaars zelf te vervangen door originele onderdelen en een volledige remmenontluchting uit te voeren, dus hoe moeilijk is deze klus?
Ik weet dat alle reservoirs voor koelvloeistof, stuurbekrachtiging en andere dingen in dat gebied moeten worden geleegd of op zijn minst uit de weg moeten worden geruimd, maar ik heb hier net een oud draadje gelezen over het verwijderen van de motorsteun en het omhoog krikken van de motor om toegang te krijgen?
Nadat ik dat allemaal heb gedaan bij een recente distributieriemwissel, wil ik dat eigenlijk niet nog een keer meemaken.
Ik zou alle tips van iemand die dit zelf heeft gedaan, waarderen.
Bedankt!
Het ESP-lampje ging vorige week aan en na het scannen met VCDS werd de code P01435 Remdruksensor 1 (G201) Intermitterende elektrische storing gevonden.
Na het controleren van de meetwaarden voor de G201-schakelaar, sprongen de drukken rond met het rempedaal ingedrukt, dus ik ben er vrij zeker van dat de schakelaar defect is, het lijkt in de beginfase van het falen te zitten, hoewel het uitschakelen van het contact en opnieuw starten het ESP-lampje wist.
Dit brengt me bij mijn vraag: het plan is om beide schakelaars zelf te vervangen door originele onderdelen en een volledige remmenontluchting uit te voeren, dus hoe moeilijk is deze klus?
Ik weet dat alle reservoirs voor koelvloeistof, stuurbekrachtiging en andere dingen in dat gebied moeten worden geleegd of op zijn minst uit de weg moeten worden geruimd, maar ik heb hier net een oud draadje gelezen over het verwijderen van de motorsteun en het omhoog krikken van de motor om toegang te krijgen?
Nadat ik dat allemaal heb gedaan bij een recente distributieriemwissel, wil ik dat eigenlijk niet nog een keer meemaken.
Ik zou alle tips van iemand die dit zelf heeft gedaan, waarderen.
Bedankt!