Audi TT Forum banner

Heeft er hier iemand zijn G201/G214 remdruksensoren vervangen?

18K views 32 replies 11 participants last post by  Mkrboy  
#1 ·
Het lijkt er dus op dat mijn remdruksensor(en) op de hoofdremcilinder problemen veroorzaken.
Het ESP-lampje ging vorige week aan en na het scannen met VCDS werd de code P01435 Remdruksensor 1 (G201) Intermitterende elektrische storing gevonden.
Na het controleren van de meetwaarden voor de G201-schakelaar, sprongen de drukken rond met het rempedaal ingedrukt, dus ik ben er vrij zeker van dat de schakelaar defect is, het lijkt in de beginfase van het falen te zitten, hoewel het uitschakelen van het contact en opnieuw starten het ESP-lampje wist.
Dit brengt me bij mijn vraag: het plan is om beide schakelaars zelf te vervangen door originele onderdelen en een volledige remmenontluchting uit te voeren, dus hoe moeilijk is deze klus?
Ik weet dat alle reservoirs voor koelvloeistof, stuurbekrachtiging en andere dingen in dat gebied moeten worden geleegd of op zijn minst uit de weg moeten worden geruimd, maar ik heb hier net een oud draadje gelezen over het verwijderen van de motorsteun en het omhoog krikken van de motor om toegang te krijgen?
Nadat ik dat allemaal heb gedaan bij een recente distributieriemwissel, wil ik dat eigenlijk niet nog een keer meemaken.
Ik zou alle tips van iemand die dit zelf heeft gedaan, waarderen.
Bedankt!

#3 ·
PlasticMac said:
Mijn lokale indie heeft vorig jaar beide van mij gedaan. Hij beoordeelde het als een PIA en zijn werkplaats is zeer goed uitgerust. De kosten waren ÂŁ 482, incl. onderdelen en btw. Mac.
Bedankt voor de info ....Echte sensoren kosten ÂŁ 80 per stuk, dus het zou me ÂŁ 160 plus de kosten van remvloeistof en mijn tijd kosten.Ik haat het om iemand te betalen om werk te doen dat ik zelf kan doen, het is gewoon dat ik heel graag wil weten of het een nachtmerriejob is voordat ik het probeer.Ik voelde me hetzelfde voordat ik de distributieriem en waterpomp deed, en dat werkte prima.

#5 ·
BrianB said:
Ik geloof dat DC240S deze heeft vervangen op pagina 40 van zijn bouwthread, de moeite waard om te bekijken.
Bedankt, kwam het eerder tegen tijdens het zoeken naar info en het maakt het er inderdaad erg doenbaar uit.....

#6 ·
Ik heb het op de auto van een vriend gedaan en ik zou het een 7 (van de 10) geven. Je moet de plastic afdekking rond de brandstof-/verdampingsemissieleidingen verwijderen (verwar ze niet) en dan valt het wel mee. Zijn auto was echter geen 225, dus het is misschien niet helemaal hetzelfde - de laadpijp zal er bijvoorbeeld af moeten.

#8 ·
John949 said:
Ik heb het op de auto van een vriend gedaan en zou het een 7 (van de 10) geven. Je moet de plastic afdekking rond de brandstof-/verdampingsemissiepijpen verwijderen (verwar ze niet) en dan valt het wel mee. Zijn auto was echter geen 225, dus het is misschien niet helemaal hetzelfde - de laadpijp zal er voor de start af moeten.
Bedankt, dat stelt me gerust, het lijkt zeker binnen mijn mogelijkheden te liggen :p .

DC240S said:
Ik kreeg een offerte van ongeveer ÂŁ500 om beide sensoren te vervangen bij een Indi - DIY kostte me niets - in feite maakte ik winst met de verkoop van overtollige OE-sensoren (4x origineel gekocht voor ÂŁ10 per stuk).

Volledig mogelijk als een doe-het-zelfklus - koop de onderdelen/gereedschappen die je nodig hebt van tevoren en raad een drukontluchter aan zoals de SEALEY die ik heb gebruikt.

Koop een vervangende borgbout voor het reservoir, want het in het schroefdraad draaien is misschien wel de lastigste klus en je laat hem waarschijnlijk vallen - ik denk dat de mijne in het gat in de chassisbalk is gevallen! - Ik moest toen een week wachten op een vervanging!

https://www.ttforum.co.uk/forum/viewtop ... &start=675
Bedankt, je hebt het goed gedaan om die sensoren voor slechts tien pond te krijgen, de goedkoopste originele die ik kon vinden waren ÂŁ80 per stuk :cry: .
Ik ga absoluut geen replica's van eBay plaatsen, want ze lijken allemaal dezelfde items uit China te zijn, alleen tegen verschillende prijzen.
Helaas lijkt de borgbout van het reservoir niet meer leverbaar te zijn.
Ik zie in je thread dat je alleen de hoofdcilinder, de voorste remklauwen en de koppeling hebt ontlucht?
Heb je de ABS-pomp niet ontlucht?
Dat lijkt een ergere klus dan de sensoren :lol: .
Ten slotte zegt Bentley dat het koppel voor de sensoren 10 ft/lbs is, is er ruimte om een ​​dop/momentsleutel daar te krijgen of moet je gokken en moesten de nieuwe sensoren na montage met VCDS worden gekalibreerd?
Bedankt .

#10 ·
silverbug said:
Bedankt, je hebt het goed gedaan om die sensoren voor slechts tien pond te krijgen, de goedkoopste originele die ik kon vinden waren ÂŁ80 per stuk :cry: .
Ik ga absoluut geen replica's van eBay monteren, want ze lijken allemaal dezelfde items uit China te zijn, alleen tegen verschillende prijzen.
Helaas lijkt de bevestigingsbout van het reservoir niet meer leverbaar te zijn.
Ik zie in je thread dat je alleen de hoofdcilinder, de voorste remklauwen en de koppeling hebt ontlucht?
Heb je de ABS-pomp niet ontlucht?
Dat ziet er een ergere klus uit dan de sensoren :lol: .
Ten slotte zegt Bentley dat het koppel voor de sensoren 10 ft/lbs is, is er ruimte om een dop/momentsleutel te plaatsen of moet je schatten en moesten de nieuwe sensoren na montage met VCDS worden gekalibreerd?
Bedankt .
Gebruik originele sensoren van TPS of een VAG-dealer of een andere bevestigde VAG-bron - er zijn een paar overtuigende Chinese kopieën op eBay.
Raar van de bout - heb je Coverdale parts geprobeerd?
Het is niet nodig om de ABS-pomp te ontluchten - er was een reden, zoals ik me herinner - misschien omdat het systeem eerder is ontlucht en de unit niet door het proces wordt gecycled?
Koppel was inderdaad bij benadering - geen toegang voor de momentsleutel die ik heb.
Geen VCDS-kalibratie vereist - alleen een codescan en wissen.

DC

#11 ·
davebowk said:
Dit ziet er echt uit. Voor ÂŁ39, stuur ze een bericht om dit te controleren https://www.ebay.co.uk/itm/FOR-VW-AUDI- ... Sw3-Be-OFq Nog een voor dezelfde prijs https://www.ebay.co.uk/itm/VW-AUDI-SEAT ... Swc5Jd07Yo
Bedankt, ik heb die gezien, maar ik *denk* dat ze Chinees zijn, want ik heb ze voor ÂŁ13 op AliExpress gezien. Ik ben van mening dat alle goedkope op eBay Chinees zijn. Ik heb gekozen voor 2 van Stafford Audi, weer via eBay, maar voor ÂŁ80 per stuk, veruit de beste prijs die ik kon vinden, tenminste voor Genuine Audi/ATE.
DC240S said:
Gebruik originele sensoren van TPS of VAG-dealers of een andere bevestigde VAG-bron - er zijn een aantal overtuigende Chinese kopieën op eBay. Vreemd met de bout - heb je Coverdale-onderdelen geprobeerd? Het is niet nodig om de ABS-pomp te ontluchten - er was een reden, zoals ik me herinner - misschien omdat het systeem eerder is ontlucht en de unit niet door het proces wordt gecycled? Het koppel was inderdaad bij benadering - geen toegang voor de momentsleutel die ik heb. Geen VCDS-kalibratie vereist - alleen een codescan en wissen. DC
Bedankt, dat is echt nuttige info, ik ga er een van die Sealey-dingen halen die je noemt, ik heb wel een Ezibleed, maar de Sealey ziet er veel beter uit. Het is vreemd met de reservoirbout (1J2 611 353), ik kreeg vanmorgen een prijs bij mijn lokale VW-dealer, dus ik bestelde hem, maar ze belden me kort daarna op om te zeggen dat hij niet meer leverbaar was. Ik heb hem op internet gevonden in Litouwen en Slowakije, maar inclusief verzendkosten zou het ÂŁ20-25 kosten, wat waanzin is voor een enkele bout. Ik heb net een goedkope s/h hoofdremcilinder en reservoir van eBay gekocht met de bout erbij voor ver onder dat, dus het is opgelost :mrgreen: . Ik heb nu veel meer vertrouwen in het uitvoeren van de klus, nogmaals bedankt :)

#12 ·
silverbug said:
Bedankt, dat is echt nuttige info. Ik ga zo'n Sealey-dinges halen dat je noemt, ik heb wel een Ezibleed maar de Sealey ziet er veel beter uit.
Het is vreemd met de reservoirbout (1J2 611 353), ik kreeg vanmorgen een prijs bij mijn lokale VW-dealer dus ik bestelde hem, maar ze belden me kort daarna op om te zeggen dat hij niet meer leverbaar was.
Ik heb hem op internet gevonden in Litouwen en Slowakije, maar inclusief verzendkosten zou het ÂŁ20-25 kosten, wat waanzin is voor een enkele bout.
Ik heb net een goedkope s/h hoofdcilinder en reservoir gekocht van eBay met de bout erbij voor ruim minder dan dat, dus het is opgelost :mrgreen: .
Voel me nu een stuk zekerder over het klusje, nogmaals bedankt :).
Zoals ik in mijn draadje al zei, probeer bij het verwijderen van het reservoir te voorkomen dat je per ongeluk de rubberen koppelingsvloeistofslang wegtrekt van de harde pijp van het schutbord - hij zit goed verstopt achter het aluminium hitteschild dat eraf moet om hem weer vast te maken/vast te klemmen - dat is echt een gedoe!

DC

#13 ·
DC240S said:
Zoals ik in mijn thread al zei, probeer bij het verwijderen van het reservoir te voorkomen dat je per ongeluk de rubberen koppelingsvloeistofslang van de harde pijp van het schutbord trekt - deze zit goed verstopt achter het aluminium hitteschild dat eraf moet om hem weer vast te maken/vast te klikken - dat is een echte klus!

DC
Ik zal zeker heel voorzichtig zijn, bedankt!

#14 ·
Welnu, ik kan Stafford Audi niets verwijten, sensoren besteld heel laat maandagavond en ze kwamen vanmorgen aan 8) . Mooie verse voorraad ook, deze ATE-sensoren hebben een donkergrijze kleur, in tegenstelling tot de zilverkleurige zogenaamde OEM-sensoren op eBay...... Ik moet alleen nog tijd vinden om ze nu te doen ......

Attachments

#16 ·
DC240S said:
Mooi! Zal erg bevredigend zijn als het klaar is
Zeker, ik denk dat de fout er al is sinds ik de auto in februari kocht, aangezien VCDS een foutcode voor de remlichtschakelaar opwierp (sinds vervangen), waarvan ik nu denk dat het een manifestatie was van de druksensoren die begonnen te haperen.
Er lijkt geen logica te zitten in wanneer het ESP-lampje nu aangaat, het leek erger te worden op echt warme dagen, maar nu lijkt het willekeurig.
De sensor(en) gaven wilde druklezingen de eerste keer dat ik meetblok 5 controleerde met VCDS, maar na een lange reis gisteren met een extreem hete motorruimte (en geen ESP-lampje) testten de sensoren prima :roll: .
De tijd zal het leren of dit het ESP-lampjesprobleem echt oplost, maar ik ben er vrij zeker van dat het zal lukken, aangezien ten minste een van de huidige remdruksensoren defect is.

#17 ·
Ik heb nu alle onderdelen en gereedschappen die nodig zijn om de klus te klaren, het plan is om de sensoren begin volgende week te vervangen.
Omdat de toegang daar zo krap is, ben ik van plan om het reservoir te verwijderen volgens de thread van DC240S.....

DC240S; kan ik je alsjeblieft om advies vragen met betrekking tot de hydraulica?
Heb je gewoon de oude sensoren verwijderd en de nieuwe erin geschroefd, of heb je geprobeerd de nieuwe sensoren te vullen met een druppel remvloeistof voordat je ze erin deed (er lijkt genoeg ruimte te zijn om vloeistof in te krijgen..)?
In welke volgorde heb je het ontluchten gedaan?
Ik gok:
Ontluchtingsnippels van de hoofdcilinder
Linker voorremklauw
Rechter voorremklauw
Koppeling

Tot slot, ik begrijp uit je thread dat je geen ABS-pomp hoefde te ontluchten?
Ik hoop echt dat ik dat ook niet hoef!

Bedankt!

#18 ·
silverbug said:
Ik heb nu alle onderdelen en gereedschappen die nodig zijn om de klus te klaren, en ben van plan om de sensoren begin volgende week te vervangen.
Omdat de toegang daar zo krap is, ben ik van plan om het reservoir te verwijderen volgens de thread van DC240S.....

DC240S; kan ik u alstublieft om advies vragen met betrekking tot de hydraulica?
Heb je gewoon de oude sensoren verwijderd en de nieuwe erin geschroefd, of heb je geprobeerd de nieuwe sensoren te vullen met een druppel remvloeistof voordat je ze erin deed (er lijkt genoeg ruimte te zijn om vloeistof in te krijgen..)?
In welke volgorde heb je ontlucht?
Ik gok:
Hoofdcilinder ontluchtingsnippels
Linker voorremklauw
Rechter voorremklauw
Koppeling

Tot slot, ik begrijp uit je thread dat je geen ABS-pomp hoefde te ontluchten?
Ik hoop echt dat ik dat ook niet hoef!

Bedankt!
Nadat ik zoveel mogelijk vloeistof uit de hoofdcilinder had gehaald met een spuit (met werkplaatspapier eronder voor morsen/druppelen), heb ik gewoon de oude sensoren verwijderd en vervangen door nieuwe.
Ja - eerst de hoofdcilinder ontlucht - toen de koppeling IIRC, toen de remklauwen. Ik hoefde de ABS niet te ontluchten, aangezien dit tijdens het proces een gesloten circuit bleef. Om 100% oude vloeistof en eventuele lucht in het systeem te verwijderen - ja, ontlucht de ABS.

Zoals ik het begrijp/deed - ik kan me vergissen.

#19 ·
DC240S said:
Na zoveel mogelijk vloeistof uit de hoofdcilinder te hebben gespoten (met werkplaatspapier eronder voor morsen/druppelen), heb ik gewoon de oude sensoren verwijderd en vervangen door nieuwe.
Ja - eerst de hoofdcilinder ontlucht - dan de koppeling IIRC dan de remklauwen. Hoefde de ABS niet te ontluchten, aangezien dit tijdens het proces een gesloten circuit bleef. Om 100% oude vloeistof en eventuele lucht in het systeem te verwijderen - ja, de ABS ontluchten.

Zo heb ik het begrepen/gedaan - ik kan me vergissen.
Geweldig, bedankt voor de extra details! :).

#20 ·
Nou, ik ben tot een impasse gekomen :(.
Ik kan dit wiegding gewoon niet verwijderen om bij de sensoren te komen. Het is me gelukt om het los te wrikken van een tapeind, zodat het een paar centimeter heen en weer beweegt, maar ik kan mijn handen of gereedschap er niet in krijgen zoals het is :cry:.
De schroef die het reservoir vasthoudt, zit ook aan deze kant, dus ik zit vast totdat deze wieg weg is.
Het is me gelukt om het deksel van dit ding half los te klikken, toen besloot ik dat het geen doel diende en verving het, bang om die buizen te breken, heb ik mijn gereedschap neergelegd :(.
Maakt het van onderen los?
Ik heb de motorbodemplaat niet verwijderd omdat ik hoopte niet al die moeite te hoeven doen.

Attachments

#21 ·
Ik had het eerst moeten googelen :p .
Ik heb net een video gevonden waarin de verwijdering van de hoofdremcilinder van de Golf wordt uitgelegd, die het laat zien, rond de 2 minuten 50 seconden..... :)

#23 ·
Bedankt DC240S.
Als je het eenmaal weet, gaat dat wiegding best gemakkelijk uit elkaar.... die video was zo nuttig.
Nieuwe sensoren geĂŻnstalleerd, maar helaas past mijn ringsleutel er niet in, dus ik moest schatten hoe strak ik ze moest aandraaien.
Ik ben er eigenlijk voor gezwicht en heb ervoor gekozen om het reservoir op zijn plaats te laten.
Ben nu alles weer in elkaar aan het zetten en dan alles ontluchten.....

#24 ·
Alles af en ik denk succesvol 8) . De nieuwe sensoren getest met VCDS en de drukmetingen van beide nieuwe sensoren zijn bijna identiek :p . De tijd zal het leren of het mijn ESP-lichtprobleem echt heeft opgelost, maar de voortekenen zijn goed dat het zo is :) . Bedankt aan iedereen die me op dit forum heeft geholpen en vooral DC240S! :p

#26 ·
Ik dacht dat ik een update zou plaatsen voor het geval iemand anders deze klus in de toekomst moet doen.
Alles is volledig zelf te doen met alleen basisgereedschap.
TBH, nadat ik het gedaan heb, snap ik het label "rotklus" niet echt :? .
Het lastigste deel van de hele klus was voor mij het vastschroeven van de nieuwe sensoren (met grote zorg dat ik ze niet kruisdraadde!), maar niets was echt moeilijk?
Het kostte me een hele werkdag (8.30 uur - 17.00 uur), maar dat was inclusief veel downtime toen ik niet kon bedenken hoe ik de brandstofleiding/afdekking moest verwijderen en algemeen geklungel van mijn kant :p .
Ik denk dat ik het in 3-4 uur of minder weer zou kunnen doen.
Heb nu bijna 300 mijl in de auto gereden sinds ik de klus heb gedaan en er zijn geen ESP-lampjes aangegaan, heb net weer een VCDS-scan gedaan en er is nog steeds geen foutcode in het ABS-systeem, dus ik ben er erg zeker van dat het is opgelost.
Ik zou het niet hebben kunnen doen zonder de uitstekende gids van DC240S, maar ik ben wel iets afgeweken....
Hoewel ik de afdichtingen voor de hoofdremcilinder heb gekocht om de verwijdering van het reservoir van de hoofdremcilinder mogelijk te maken, omdat DC240S problemen had met het per ongeluk lostrekken van de koppelingsleiding, besloot ik uiteindelijk om het reservoir op zijn plaats te laten.
Ik gebruikte een grote spuit om zoveel mogelijk remvloeistof uit het reservoir te verwijderen en toen de koelvloeistoftank eenmaal was verwijderd, creëerde dit veel meer ruimte om in te werken.
Het reservoir voor de stuurbekrachtigingsvloeistof werd gewoon met een paar tie-wraps uit de weg gehaald, er hoefde niets losgekoppeld te worden.
Toen de ruimte rond de hoofdremcilinder eenmaal was gecreëerd, was het gewoon een kwestie van het losdraaien van de remdruksensoren (gemakkelijk los te draaien omdat ze echt niet vastzitten) en vervolgens de resterende remvloeistof te laten uitdruppelen.
Ik stopte het grootste deel van 2 x toiletrollen onder de hoofdremcilinder en deze massa absorbeerde alle resterende vloeistof (ik had geen haast) en toen er geen druppels meer waren, verving ik beide sensoren.
Ik had een ringsleutel (27 mm) gekocht om de nieuwe sensoren aan te kunnen draaien, maar met het reservoir kon ik hem er niet in krijgen, ik ben er niet 100% zeker van of de ringsleutel er zelfs met het reservoir verwijderd in zou passen...
Dus ik moest het aandraaimoment van 10 lbs/ft schatten met een ringsleutel, het is zeker geen hoog cijfer.
Toen de sensoren eenmaal waren aangedraaid en de elektrische stekkers weer waren aangesloten, was het een kwestie van alles weer in elkaar zetten en de hoofdremcilinder, koppeling en voorste remklauwen ontluchten.
Met een drukontluchter ging dit heel gemakkelijk en ik werd beloond met een mooi koppelingspedaal en een stevig rempedaal bij de eerste proefrit uit de garage.
Ik zou deze klus zeker weer doen en zou er geen twee keer over nadenken om anderen aan te bevelen het zelf te doen, het feit dat ik een paar honderd ÂŁ heb bespaard, is een nog grotere bonus :p .

• Like
Reactions: Rob in Oz