Audi TT Forum banner

Czy ktoś tutaj wymieniał czujniki ciśnienia hamulców G201/G214?

18K views 32 replies 11 participants last post by  Mkrboy  
#1 ·
Wygląda więc na to, że mój czujnik(i) ciśnienia hamowania w pompie hamulcowej szwankują.
Kontrolka ESP zaświeciła się w zeszłym tygodniu i po zeskanowaniu VCDS znaleziono kod P01435 Czujnik ciśnienia hamowania 1 (G201) Sporadyczna usterka elektryczna.
Po sprawdzeniu bloków pomiarowych dla przełącznika G201 ciśnienia skakały przy wciśniętym pedale hamulca, więc jestem prawie pewien, że przełącznik jest uszkodzony, wydaje się, że jest to w początkowej fazie awarii, chociaż wyłączenie zapłonu i ponowne uruchomienie kasuje kontrolkę ESP.
To prowadzi mnie do mojego pytania, plan jest taki, aby samodzielnie wymienić oba przełączniki na oryginalne elementy i przeprowadzić pełne odpowietrzanie hamulców, więc jak trudna jest ta praca?
Wiem, że wszystkie zbiorniki na płyn chłodniczy, wspomaganie kierownicy i inne rzeczy w tym obszarze muszą zostać opróżnione lub przynajmniej usunięte z drogi, ale właśnie przeczytałem stary wątek na ten temat o usunięciu mocowania silnika i podniesieniu silnika tylko po to, aby uzyskać dostęp?
Po zrobieniu tego wszystkiego podczas niedawnej wymiany paska rozrządu, naprawdę nie chcę przechodzić przez to wszystko ponownie.
Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki od kogoś, kto sam to zrobił.
Dzięki!
 
#3 ·
PlasticMac said:
Mój lokalny niezależny zrobił oba moje w zeszłym roku. Ocenił to jako PIA, a jego warsztat jest bardzo dobrze wyposażony. Koszt wyniósł 482 funty, w tym części i VAT. Mac.
Dzięki za info ....Oryginalne czujniki kosztują 80 funtów każdy, więc kosztowałoby mnie 160 funtów plus koszt płynu hamulcowego i mój czas.Nienawidzę płacić komuś za pracę, którą sam mogę wykonać, po prostu chciałbym naprawdę wiedzieć, czy to koszmar, zanim się za to zabiorę.Czułem się tak samo przed zrobieniem paska rozrządu i pompy wody i wszystko poszło dobrze.
 
#5 ·
BrianB said:
Wierzę, że DC240S zastąpił je na stronie 40 jego wątku budowlanego, warto rzucić okiem.
Dzięki, natknąłem się na to wcześniej podczas szukania informacji i rzeczywiście sprawia, że wygląda to bardzo wykonalnie.....
 
#6 ·
Zrobiłem to w samochodzie kolegi i oceniłbym to na około 7 (w skali 10). Trzeba usunąć plastikową osłonę wokół przewodów paliwowych / emisji oparów (nie pomyl ich), a potem nie jest tak źle. Jego samochód nie był jednak 225, więc może nie być do końca tak samo - rura doładowania będzie musiała na początek odpaść.
 
#8 ·
John949 said:
Zrobiłem to w samochodzie kolegi i oceniłbym to na około 7 (na 10). Trzeba usunąć plastikową osłonę wokół rur paliwowych / emisji oparów (nie pomyl ich), a potem nie jest tak źle. Jego samochód nie był jednak 225, więc może nie być do końca tak samo - rura doładowania będzie musiała zejść na początek.
Dzięki, to mnie uspokaja, z pewnością wydaje się to w zakresie moich możliwości :p .

DC240S said:
Zostałem wyceniony na ok. 500 funtów za wymianę obu czujników w Indi - koszt DIY wyniósł mnie zero - w rzeczywistości zarobiłem na sprzedaży nadwyżki czujników OE (kupione 4x oryginalne za 10 funtów za sztukę).

Całkowicie możliwe jako praca DIY - kup części/narzędzia, których potrzebujesz z wyprzedzeniem i polecam odpowietrznik ciśnieniowy, taki jak ten SEALEY, którego użyłem.

Kup śrubę mocującą zbiornik, ponieważ wkręcenie jej w gwint jest być może najbardziej skomplikowanym zadaniem i prawdopodobnie ją upuścisz - myślę, że moja wpadła do dziury w sekcji skrzynkowej podwozia! - Potem musiałem czekać tydzień na wymianę!

https://www.ttforum.co.uk/forum/viewtop ... &start=675
Dzięki, dobrze ci poszło zdobycie tych czujników za zaledwie dziesięć funtów, najtańsze oryginalne, jakie udało mi się znaleźć, kosztowały 80 funtów za sztukę :cry: .
Nie zamierzam montować żadnych replik z eBay, ponieważ wszystkie wydają się być tymi samymi przedmiotami z Chin, tylko w różnych cenach.
Niestety śruba mocująca zbiornik wydaje się być NLA.
Widzę z twojego wątku, że odpowietrzyłeś tylko cylinder główny, przednie zaciski i sprzęgło?
Czy nie odpowietrzyłeś pompy ABS?
To wygląda na gorszą robotę niż czujniki :lol: .
Na koniec Bentley mówi, że moment obrotowy dla czujników wynosi 10 stóp/funtów, czy jest miejsce na włożenie tam gniazda/klucza dynamometrycznego, czy też trzeba zgadywać i czy nowe czujniki wymagały kalibracji za pomocą VCDS po zamontowaniu?
Dzięki .
 
#10 ·
silverbug said:
Dzięki, dobrze zrobiłeś, że zdobyłeś te czujniki za jedyne dziesięć funtów, najtańsze oryginalne, jakie mogłem znaleźć, kosztowały 80 funtów za sztukę :cry: .
Nie zamierzam montować podróbek z eBay, ponieważ wszystkie wydają się być tymi samymi przedmiotami z Chin, tylko w różnych cenach.
Niestety śruba mocująca zbiornik wydaje się być niedostępna.
Widzę z twojego wątku, że odpowietrzyłeś tylko pompę hamulcową, przednie zaciski i sprzęgło?
Czy nie odpowietrzyłeś pompy ABS?
To wygląda na gorszą robotę niż czujniki :lol: .
Wreszcie, Bentley mówi, że moment obrotowy dla czujników wynosi 10 stóp/lbs, czy jest tam miejsce na włożenie nasadki/klucza dynamometrycznego, czy musisz oszacować i czy nowe czujniki wymagały kalibracji za pomocą VCDS po zamontowaniu?
Dzięki .
Używaj oryginalnych czujników dostarczonych przez TPS lub dealera VAG lub innego potwierdzonego źródła VAG - na eBayu jest kilka przekonujących chińskich kopii.
Dziwne z tą śrubą - czy próbowałeś Coverdale parts?
Nie ma potrzeby odpowietrzania pompy ABS - był powód, jak pamiętam - być może dlatego, że układ jest odpowietrzany wcześniej i urządzenie nie jest przeprowadzane przez ten proces?
Moment obrotowy był rzeczywiście przybliżony - brak dostępu do klucza dynamometrycznego, który posiadam.
Nie jest wymagana kalibracja VCDS - wystarczy skanowanie kodu i wyczyszczenie.

DC
 
#11 ·
davebowk said:
Wygląda na autentyczny. Za 39 funtów, wyślij im wiadomość, aby to sprawdzić https://www.ebay.co.uk/itm/FOR-VW-AUDI- ... Sw3-Be-OFq Kolejny w tej samej cenie https://www.ebay.co.uk/itm/VW-AUDI-SEAT ... Swc5Jd07Yo
Dzięki, widziałem je, ale *myślę*, że są chińskie, widząc je za 13 funtów na AliExpress. Uważam, że wszystkie tanie na eBayu są chińskie. Wybrałem 2 z Stafford Audi, znowu przez eBay, ale za 80 funtów każdy, zdecydowanie najlepsza cena, jaką mogłem znaleźć, przynajmniej dla Genuine Audi/ATE.
DC240S said:
Używaj oryginalnych czujników dostarczonych przez TPS lub dealera VAG lub innego potwierdzonego źródła VAG - na eBayu jest kilka przekonujących chińskich kopii. Dziwne z tą śrubą - czy próbowałeś części Coverdale? Nie ma potrzeby odpowietrzania pompy ABS - jak pamiętam, był powód - być może dlatego, że układ jest odpowietrzany wcześniej i urządzenie nie przechodzi przez ten proces? Moment obrotowy był rzeczywiście przybliżony - brak dostępu do klucza dynamometrycznego, który mam. Nie jest wymagana kalibracja VCDS - wystarczy skanowanie kodu i wyczyszczenie. DC
Dzięki, to naprawdę przydatne informacje, zamierzam kupić jedno z tych urządzeń Sealey, o których wspominasz, mam Ezibleed, ale Sealey wygląda o wiele lepiej. To dziwne z tą śrubą zbiornika (1J2 611 353), dostałem dziś rano cenę u mojego lokalnego dealera VW, więc zamówiłem ją, ale wkrótce potem zadzwonili do mnie, żeby powiedzieć, że nie jest już dostępna. Znalazłem ją w Internecie na Litwie i Słowacji, ale z przesyłką kosztowałaby 20-25 funtów, co jest szaleństwem za jedną śrubę. Właśnie kupiłem tani używany cylinder główny i zbiornik z eBay z dołączoną śrubą za znacznie mniej, więc jest załatwione :mrgreen: . Czuję się teraz o wiele pewniej, jeśli chodzi o wykonanie zadania, jeszcze raz dziękuję :)
 
#12 ·
silverbug said:
Dzięki, to naprawdę przydatne informacje, zamierzam kupić jedno z tych urządzeń Sealey, o których wspominasz, mam Ezibleed, ale Sealey wygląda o wiele lepiej.
To dziwne z tą śrubą zbiornika (1J2 611 353), rano dostałem cenę w lokalnym głównym dealerze VW, więc zamówiłem ją, ale wkrótce potem zadzwonili do mnie, żeby powiedzieć, że nie jest już dostępna.
Znalazłem ją w Internecie na Litwie i Słowacji, ale z przesyłką kosztowałaby 20-25 funtów, co jest szaleństwem za jedną śrubę.
Właśnie kupiłem tani używany cylinder główny i zbiornik na eBayu ze śrubą w zestawie za znacznie mniej, więc jest załatwione :mrgreen: .
Czuję się teraz o wiele pewniej, jeśli chodzi o wykonanie zadania, jeszcze raz dziękuję :).
Jak wspomniałem w moim wątku, podczas wyjmowania zbiornika staraj się uniknąć przypadkowego wyciągnięcia gumowego węża doprowadzającego płyn sprzęgłowy z twardej rury grodzi - jest dobrze ukryty za aluminiową osłoną termiczną, którą trzeba zdjąć, aby ponownie przymocować/zatrzasnąć - to prawdziwa udręka!

DC
 
#13 ·
DC240S said:
Jak wspomniałem w moim wątku, podczas wyjmowania zbiornika należy unikać przypadkowego wyciągnięcia gumowego węża zasilającego płynem sprzęgła z twardej rury grodziowej - jest on dobrze ukryty za aluminiową osłoną termiczną, którą trzeba zdjąć, aby ponownie przymocować/zatrzasnąć - to prawdziwa udręka!

DC
Z pewnością bardzo się postaram, dzięki!
 
#14 ·
Cóż, nie mogę winić Stafford Audi, zamówiłem czujniki bardzo późno w poniedziałek wieczorem i dotarły dziś rano 8) . Ładny, świeży zapas, te czujniki ATE mają ciemny, grafitowy kolor, w przeciwieństwie do srebrnych, rzekomo OEM na eBay...... Muszę tylko znaleźć czas, żeby je teraz zrobić ......
 

Attachments

#16 ·
DC240S said:
Piękne! Będzie bardzo satysfakcjonujące po ukończeniu
Zdecydowanie, myślę, że usterka była tam od czasu, gdy kupiłem samochód w lutym, ponieważ VCDS wyrzucił kod uszkodzonego przełącznika światła stopu (od tego czasu wymieniony), który, jak teraz myślę, był przejawem czujników ciśnienia zaczynających szwankować.
Nie wydaje się być żadnej logiki, kiedy kontrolka ESP się teraz zaświeci, wydawało się, że pogarsza się w naprawdę gorące dni, ale teraz wydaje się losowa.
Czujnik(i) dawały dzikie odczyty ciśnienia, gdy po raz pierwszy sprawdziłem blok pomiarowy 5 za pomocą VCDS, ale po długiej podróży wczoraj z ekstremalnie gorącą komorą silnika (i bez kontrolki ESP) czujniki działały dobrze :roll: .
Czas pokaże, czy to naprawdę rozwiąże problem z kontrolką ESP, ale jestem dość pewny, że tak, ponieważ co najmniej jeden z obecnych czujników ciśnienia hamowania jest wadliwy.
 
#17 ·
Mam już wszystkie części i narzędzia potrzebne do wykonania zadania, planuję wymienić czujniki na początku przyszłego tygodnia.
Zważywszy na to, jak ciasny jest tam dostęp, planuję usunąć zbiornik zgodnie z wątkiem DC240S.....

DC240S; czy mogę prosić o radę w sprawie hydrauliki?
Czy po prostu odkręciłeś stare czujniki i wkręciłeś nowe, czy też próbowałeś napełnić nowe czujniki kroplą płynu hamulcowego przed ich włożeniem (wydaje się, że jest wystarczająco dużo miejsca, aby wlać tam płyn..)?
W jakiej kolejności odpowietrzałeś?
Zgaduję:
Króćce odpowietrzające pompy hamulcowej
Lewy przedni zacisk
Prawy przedni zacisk
Sprzęgło

Na koniec, z Twojego wątku wnioskuję, że nie musiałeś odpowietrzać pompy ABS?
Naprawdę mam nadzieję, że ja też nie będę musiał!

Dzięki!
 
#18 ·
silverbug said:
Mam już wszystkie części i narzędzia potrzebne do wykonania zadania, planuję wymienić czujniki na początku przyszłego tygodnia.
Biorąc pod uwagę, że dostęp jest tam tak ograniczony, planuję usunąć zbiornik zgodnie z wątkiem DC240S.....

DC240S; czy mogę prosić o radę w sprawie hydrauliki?
Czy po prostu odkręciłeś stare czujniki i wkręciłeś nowe, czy próbowałeś napełnić nowe czujniki kroplą płynu hamulcowego przed ich włożeniem (wydaje się, że jest wystarczająco dużo miejsca, aby wlać tam płyn..)?
W jakiej kolejności odpowietrzałeś?
Zgaduję:
Króćce odpowietrzające pompy hamulcowej
Lewy przedni zacisk
Prawy przedni zacisk
Sprzęgło

Na koniec, z Twojego wątku wnioskuję, że nie musiałeś odpowietrzać pompy ABS?
Naprawdę mam nadzieję, że ja też nie będę musiał!

Dzięki!
Po usunięciu strzykawką jak największej ilości płynu z pompy hamulcowej (z papierem warsztatowym pod spodem na wypadek rozlania/kapania), po prostu usunąłem stare czujniki i wymieniłem je na nowe.
Tak - odpowietrzyłem najpierw pompę hamulcową - potem sprzęgło IIRC, a następnie zaciski. Nie musiałem odpowietrzać ABS, ponieważ pozostał on zamkniętym obwodem podczas procesu. Aby w 100% usunąć stary płyn i wszelkie powietrze podejrzane w układzie - tak, odpowietrz ABS.

Tak to rozumiem/zrobiłem - mogę się mylić.
 
#19 ·
DC240S said:
Po strzyknięciu jak największej ilości płynu z pompy hamulcowej (z papierem warsztatowym pod spodem na wypadek rozlania/kapania), po prostu usunąłem stare czujniki i wymieniłem na nowe.
Tak - najpierw odpowietrzyłem pompę hamulcową - potem sprzęgło IIRC, a następnie zaciski. Nie trzeba było odpowietrzać ABS, ponieważ pozostał zamkniętym obwodem podczas procesu. Aby w 100% usunąć stary płyn i wszelkie powietrze podejrzane w układzie - tak, odpowietrzyć ABS.

Tak to rozumiem/zrobiłem - mogę się mylić.
Świetna robota, dzięki za dodatkowe szczegóły! :).
 
#20 ·
Cóż, doszedłem do impasu :(.
Po prostu nie mogę usunąć tego elementu kołyski, żeby dostać się do czujników. Udało mi się wykręcić go ze szpilki, więc porusza się na boki o cal lub dwa, ale nie ma mowy, żebym mógł włożyć tam ręce ani żadne narzędzia :cry:.
Śruba trzymająca zbiornik jest również po tej stronie, więc utknąłem, dopóki ta kołyska nie zniknie.
Udało mi się w połowie odpiąć pokrywę tego elementu, a potem zdecydowałem, że nie służy to żadnemu celowi i ją wymieniłem, obawiając się uszkodzenia tych rur, odłożyłem narzędzia :(.
Czy odkręca się od dołu?
Nie usunąłem osłony silnika, ponieważ miałem nadzieję, że nie będę musiał przechodzić przez całą tę mękę.
 

Attachments

#23 ·
Dzięki DC240S.
Jak już wiesz, to mocowanie rozkłada się dość łatwo.... ten film był bardzo przydatny.
Nowe czujniki zainstalowane, ale niestety mój klucz do trudno dostępnych miejsc się tam nie mieści, więc musiałem oszacować, jak mocno je dokręcić.
Tak naprawdę się wycofałem i zdecydowałem się zostawić zbiornik na miejscu.
Właśnie składam wszystko z powrotem i wtedy odpowietrzę wszystko.....
 
#24 ·
Wszystko skończone i myślę, że udane 8) . Przetestowałem nowe czujniki za pomocą VCDS i odczyty ciśnienia z obu nowych czujników są prawie identyczne :p . Czas pokaże, czy naprawdę rozwiązało to mój problem ze światłem ESP, ale znaki są dobre, że tak :) . Dzięki wszystkim, którzy pomogli mi w tym wątku, a zwłaszcza DC240S! :p
 
#26 ·
Pomyślałem, że zamieszczę aktualizację na wypadek, gdyby ktoś inny miał wykonać tę pracę w przyszłości.
Wszystko do zrobienia samodzielnie tylko za pomocą podstawowych narzędzi.
TBH, po zrobieniu tego, tak naprawdę nie rozumiem etykiety "piekielna robota" :? .
Najtrudniejszą częścią całej pracy było dla mnie wkręcanie nowych czujników (bardzo uważając, aby ich nie skrzyżować!), ale nic nie było naprawdę trudne?
Zajęło mi to cały dzień roboczy (8.30 - 17.00), ale obejmowało to dużo przestojów, kiedy nie mogłem wymyślić, jak usunąć zespół/osłonę przewodu paliwowego i ogólne majstrowanie z mojej strony :p .
Sądzę, że mógłbym to zrobić ponownie w 3-4 godziny lub mniej.
Przejechałem już prawie 300 mil samochodem od czasu wykonania tej pracy i nie zapaliły się żadne kontrolki ESP, właśnie wykonałem kolejny skan VCDS i nadal nie ma kodu błędu w systemie ABS, więc jestem bardzo pewny, że jest naprawiony.
Nie byłbym w stanie tego zrobić bez doskonałego przewodnika DC240S, ale nieznacznie zboczyłem....
Mimo że kupiłem uszczelki korka pompy hamulcowej, aby umożliwić usunięcie zbiornika pompy hamulcowej, ponieważ DC240S miał problemy z przypadkowym wyciągnięciem przewodu sprzęgła, ostatecznie zdecydowałem się zostawić zbiornik na miejscu.
Użyłem dużej strzykawki, aby usunąć jak najwięcej płynu hamulcowego ze zbiornika, a po usunięciu zbiornika płynu chłodzącego stworzyło to znacznie więcej miejsca do pracy.
Zbiornik płynu wspomagania kierownicy został po prostu przesunięty z drogi za pomocą kilku opasek kablowych, nic nie trzeba było odłączać.
Po utworzeniu przestrzeni wokół pompy hamulcowej, wystarczyło odkręcić czujniki ciśnienia hamowania (łatwe do odkręcenia, ponieważ naprawdę nie są mocno dokręcone), a następnie pozwolić, aby pozostały płyn hamulcowy wyciekł.
Włożyłem najlepszą część 2 x rolek papieru toaletowego pod pompę hamulcową, a ta masa wchłonęła cały pozostały płyn (nie spieszyłem się) i gdy nie było już kropli, wymieniłem oba czujniki.
Kupiłem klucz oczkowy (27 mm), aby móc dokręcić nowe czujniki, ale ze zbiornikiem nie było mowy, żebym mógł go tam włożyć, nie jestem w 100% pewien, czy nawet po usunięciu zbiornika klucz oczkowy by pasował...
Musiałem więc oszacować moment dokręcania 10 funtów/stopę za pomocą klucza płaskiego, w żaden sposób nie jest to wysoka wartość.
Po dokręceniu czujników i ponownym podłączeniu wtyczek elektrycznych, wystarczyło po prostu złożyć wszystko z powrotem i odpowietrzyć pompę hamulcową, sprzęgło i przednie zaciski.
Używając odpowietrznika ciśnieniowego, zrobiono to bardzo łatwo i zostałem nagrodzony ładnym pedałem sprzęgła i mocnym pedałem hamulca podczas pierwszej jazdy próbnej z garażu.
Zdecydowanie zrobiłbym to ponownie i nie zastanawiałbym się dwa razy nad polecaniem innym, aby zrobili to sami, fakt, że zaoszczędziłem kilkaset funtów, jest jeszcze większym bonusem :p .
 
  • Like
Reactions: Rob in Oz