Audi TT Forum banner

Audi TT roadster hardtop

15K views 48 replies 19 participants last post by  YELLOW_TT  
#1 ·
Heb dit vandaag opgehaald. Ik heb nog nooit een roadster met hardtop gezien, maar het ziet er stoer uit. Weet iemand of dit een dealer-add-on of aftermarket was? Het enige wat ik weet is dat het ongelooflijk zeldzaam is en dat deze tops zeker wat geld opleveren op de tweedehandsmarkt.
Image

Image

#3 ·
Het was een dealeroptie die zeer zeldzaam was in het VK, dus ik gok dat het in de VS nog zeldzamer is
Image

#4 ·
ze zien er geweldig uit - lijken precies op de originele concept car. Als ik een MK1 ragtop had, zou ik er graag een willen hebben. De eigenaar van de TT-winkel heeft er een. Ze zien er erg goed uit als ze in de kleur van de carrosserie zijn gespoten. Zeer zeldzaam en ik wed dat ze erg prijzig zijn.

#5 ·
ze zien er geweldig uit - zien er net zo uit als de originele concept car. Als ik een MK1 ragtop had, zou ik er graag een willen hebben. De eigenaar van de TT-winkel heeft er een. Ze zien er erg goed uit als ze in de kleur van de carrosserie zijn gespoten. Zeer zeldzaam en ik wed dat ze erg prijzig zijn.
Ja, ik zeg altijd dat de roadster met een hardtop meer op de concept coupe lijkt dan de productie coupe
In het VK worden ze verkocht voor £ 1500 of meer

#7 ·
Ben het ermee eens. Daarom heb ik het meteen gepakt toen ik het te koop zag staan.
Is dit je eerste MK1? Plaats je nog wat foto's en vertel je ons welk werk eraan is gedaan of welke klussen je van plan bent te doen :)

#9 ·
Ben al eeuwen niet meer ingelogd op het forum, grappig dat dit onderwerp hier is!! Ik heb een hardtop en overwoog deze te verkopen, omdat ik denk dat ik hem nooit zal gebruiken.

Mijn TT is nu echt een zomerauto, dus ik zie er de zin niet van in om hem te houden, omdat hij waardevolle ruimte in de garage inneemt. Interessant om de opmerking te zien dat hij £1500 waard is? Als iemand serieus geïnteresseerd is, kan ik overgehaald worden om hem te verkopen.

Attachments

#10 ·
Ben al eeuwen niet meer ingelogd op het forum, grappig dat dit onderwerp hier is!! Ik heb een hardtop en overwoog deze te verkopen omdat ik denk dat ik hem nooit zal gebruiken.

Mijn TT is nu echt een zomerauto, dus ik zie er geen zin in om hem te houden, omdat hij waardevolle ruimte in de garage inneemt. Interessant om te zien dat de opmerking zegt dat hij £1500 waard is? Als iemand serieus geïnteresseerd is, zou ik overgehaald kunnen worden om te verkopen.

View attachment 513127 View attachment 513127
Je moet hem verkopen met de achterste steunen die op de auto zijn gemonteerd, omdat deze alleen op roadsters met hardtops zaten

#14 ·
£1500? Als je een Mk1 hebt, koop dan een reserveauto :)
Dat is de gangbare prijs voor een roadster hardtop, ze kunnen voor veel meer weg

#13 ·
Er staat momenteel een hardtop op eBay UK te koop voor een 'koop het nu' prijs van £1495.
Toen ik in 2020 mijn roadster kocht, stond er een 225 roadster te koop (compleet met hardtop) voor £1500.
Ik vind ze er wel mooi uitzien, maar ik hou ook te veel van wind in mijn haar tijdens het autorijden om te overwegen er een te kopen 🤣.

#15 ·
Er staat momenteel een hardtop op eBay UK te koop als 'koop het nu' voor £1495.
Toen ik in 2020 mijn roadster kocht, was er een 225 roadster te koop (compleet met hardtop) voor £1500.
Ik vind ze er wel knap uitzien, maar ik hou te veel van autorijden met de wind in mijn haar om te overwegen er een te kopen 🤣.
Precies de reden waarom ik het zou verkopen, ik heb die op Ebay al een tijdje in de gaten gehouden om te zien of het verkoopt. Moet toegeven dat het een stuk stiller is met de hardtop dan met de stoffen kap, maar bij mij ging altijd het waarschuwingslampje voor het dak branden als de HT was gemonteerd, weet niet zeker of alleen ik dat probleem had, het gaat uit met de stoffen kap omhoog.

This post has been deleted
#26 ·
Heeft het de achterste bevestigingen die aan de auto passen, aangezien ze er niet zonder kunnen worden gemonteerd?

#31 ·
Dus ik heb de Desert Green Hardtop gekocht die de TT Shop op donderdag adverteerde. Het kwam met de montageset, standaard en hoes. Ik ben gevestigd in Ierland en ik had het geluk een man te vinden die terugkwam uit het VK met een vrijwel lege vrachtwagen.
Ik heb het vandaag opgehaald bij de vervoerder en ik ga het morgen nader bekijken.
Is het moeilijk te monteren?
Zijn er handleidingen, video's die laten zien hoe je het moet monteren?
Heb ik een beschermstrip over de achterkant achter de stoelen nodig? Dat zag ik op een foto.
Alle montagetips worden zeer gewaardeerd!

#32 ·
Dus ik kocht de Desert Green Hardtop die de TT Shop donderdag adverteerde. Het kwam met de montagekit, standaard en hoes. Ik ben gevestigd in Ierland en had het geluk een man te vinden die terugkwam uit het VK met een vrijwel lege vrachtwagen.
Ik heb het vandaag opgehaald bij de vervoerder en ik ga het morgen nader bekijken.
Is het moeilijk te monteren?
Zijn er handleidingen, video's die laten zien hoe je het moet monteren?
Heb ik een beschermstrip over de achterkant achter de stoelen nodig? Dat zag ik op een foto.
Alle montagetips zouden zeer op prijs worden gesteld!
Mag ik vragen wat je ervoor hebt betaald, vriend?

#34 ·
Bedankt mensen, ik heb £1500 betaald voor de hardtop, maar hij kwam met de complete montagekit, een hoes met rits en een standaard voor opslag. Dat lijkt de gangbare prijs te zijn. Ik had een paar kleine onderdelen nodig, dus ik heb hem gevraagd om ze erbij te gooien om de deal te verzachten. Bedankt voor de tips @YELLOW_TT, als je achterste steunen zegt, bedoel je dan de twee beugels die achter de zijdeuren worden vastgeschroefd? Naast de scharnieren van de softtop?

#36 ·
Bedankt mensen, ik heb £1500 betaald voor de hardtop, maar hij kwam met de complete montagekit, ritsafdekking en een standaard voor opslag.
Dat lijkt de gangbare prijs te zijn. Ik had een paar kleine onderdelen nodig, dus ik heb hem gevraagd om ze erbij te gooien om de deal te verzachten.
Bedankt voor de tips @YELLOW_TT, als je achterste steunen zegt, bedoel je dan de twee beugels die achter de zijdeuren worden vastgeschroefd? Naast de scharnieren van de softtop?
Ja, dat is wat ik bedoelde met de achterste steunen 👍

• Like
Reactions: Dino75
#35 ·
Wat betreft de beschermstrip, zou iets als een schuim- of neopreen strip werken als deze aan de onderkant van het hardtop-oppervlak wordt geplakt? Ik heb wat raamafdichtingstape dat 3 mm dik schuim is en ontworpen is om samen te drukken om een afdichting te maken. Zou dit werken?

#37 ·
Wat betreft de beschermstrip, zou iets als een schuim- of neopreenstrip werken als deze aan de onderkant van het hardtopoppervlak wordt geplakt? Ik heb wat raamafdichtingstape dat 3 mm dik schuim is en ontworpen is om samen te drukken om een afdichting te creëren. Zou dit werken?
Nee, de onderkant van de hardtop heeft al een rubberen strip aan de achterrand, maar deze zal over de lak van de auto wrijven en deze beschadigen. Je hebt iets nodig dat op de carrosserie is geplakt, zoals ik al zei, ik heb een doorzichtige vinylstrip laten maken en op de carrosserie laten aanbrengen

• Like
Reactions: Radders57
#40 ·
Okay, do you know what grade or thickness of vinyl you used?
Ik ken een reclamebedrijf waar ik wat vinylplaten kan krijgen.
Sorry, dat weet ik niet, maar PPF zou het beste zijn, denk ik

#42 ·
Het hardtop ziet er geweldig uit!!. Eén vraag na installatie met bevestigingen en alles: is de cabriolet nog functioneel door simpelweg de hardtop te verwijderen?
Ja, verwijder gewoon de hardtop en de softtop is weer klaar voor gebruik

#44 ·