Voor zover ik het begrijp, heeft Audi in de ontwerpfase van de TT een uitsparing voor een reservewiel gemaakt, omdat werd aangenomen dat een thuiskomer standaard zou zijn. Uit crashtests bleek echter dat, ongeacht hoe de thuiskomer werd vastgehouden, deze nog steeds een gevaar vormde. Omdat Audi zich nu bewust was van het gevaar, konden ze geen reservewiel aanbieden, anders zouden ze elke rechtszaak verliezen.
Ja, als je een reservewiel of bagage in de kofferbak legt, of een losse aambeeld vervoert, dan is dat ook een gevaar - maar dan heb je dat gedaan, niet Audi.
In een andere thread, misschien degene die nu ontbreekt, werd de vraag naar de omtrek van de reserveband besproken. Uiteraard, als je 20" wielen en een 16" reserveband hebt, krijg je problemen met het differentieel - des te meer met quattro-versies - omdat de auto, zelfs op een rechte weg, zal denken dat hij in kleine cirkels rijdt.
Omdat er de mogelijkheid is van 17", 18", 19" en 20" wielen - voor veiligheids- en technische doeleinden moet de SSST mogelijk in een reeks maten worden aangeboden,
De omtrek van de wiel/band-assemblage is niet duidelijk - een 18" SS-band heeft een diepere wang dan de laagprofielbanden die op 19/20" wielen zijn gemonteerd en de omtrek van de 18" SS is misschien niet zo veel anders. (Ik herinner me dat een 5-gaats Jaguar 18" SSST vrijwel hetzelfde was als een 19 x 255 x 35 - ik denk dat hetzelfde geldt voor een Golf SSST, maar daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur steken.
Op FWD-modellen maakt het niet uit wat de omtrek is als de reserveband achterop zit (hoewel het remmen op die as kan worden beïnvloed.) De oplossing hier is dus om een SS-reserveband mee te nemen die in de wielkast past en als de lekke band voor is, wissel dan de lekke band met een goede achterband en plaats de SS-reserveband achter.