Audi TT Forum banner
21 - 30 of 30 Posts
Voor zover ik het begrijp, heeft Audi in de ontwerpfase van de TT een uitsparing voor een reservewiel gemaakt, omdat werd aangenomen dat een thuiskomer standaard zou zijn. Uit crashtests bleek echter dat, ongeacht hoe de thuiskomer werd vastgehouden, deze nog steeds een gevaar vormde. Omdat Audi zich nu bewust was van het gevaar, konden ze geen reservewiel aanbieden, anders zouden ze elke rechtszaak verliezen.

Ja, als je een reservewiel of bagage in de kofferbak legt, of een losse aambeeld vervoert, dan is dat ook een gevaar - maar dan heb je dat gedaan, niet Audi.

In een andere thread, misschien degene die nu ontbreekt, werd de vraag naar de omtrek van de reserveband besproken. Uiteraard, als je 20" wielen en een 16" reserveband hebt, krijg je problemen met het differentieel - des te meer met quattro-versies - omdat de auto, zelfs op een rechte weg, zal denken dat hij in kleine cirkels rijdt.

Omdat er de mogelijkheid is van 17", 18", 19" en 20" wielen - voor veiligheids- en technische doeleinden moet de SSST mogelijk in een reeks maten worden aangeboden,

De omtrek van de wiel/band-assemblage is niet duidelijk - een 18" SS-band heeft een diepere wang dan de laagprofielbanden die op 19/20" wielen zijn gemonteerd en de omtrek van de 18" SS is misschien niet zo veel anders. (Ik herinner me dat een 5-gaats Jaguar 18" SSST vrijwel hetzelfde was als een 19 x 255 x 35 - ik denk dat hetzelfde geldt voor een Golf SSST, maar daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur steken.

Op FWD-modellen maakt het niet uit wat de omtrek is als de reserveband achterop zit (hoewel het remmen op die as kan worden beïnvloed.) De oplossing hier is dus om een SS-reserveband mee te nemen die in de wielkast past en als de lekke band voor is, wissel dan de lekke band met een goede achterband en plaats de SS-reserveband achter.

Mijn 2001 TT heeft wel een ruimtebesparend reservewiel + ik heb het afgelopen zomer 20 mijl gebruikt!! Het is zeker OE uit 2001, want het was een echte PITA om eruit te halen, maar ik controleer altijd de luchtdruk ervan, wetende dat het er was, het zag er goed uit zonder scheuren MAAR aangezien het ouder is dan 20 jaar, denk ik dat ik het moet vervangen, ook al was het in mijn kofferbak + meestal in mijn garage sinds mijn aankoop 10 jaar geleden, maar uit Arizona toen het nieuw was + zeker verwend met slechts 37.000 carfax-mijlen in 2011-12. Blij te zijn met een monteerbaar reservewiel, want de fix-a-flat kits werken niet altijd!!

Ja, dat doe ik. Het is geïmproviseerd, maar past goed. Het enige nadeel is dat het niet past vanwege de remklauwspeling. Dus ik zal het achterwiel naar voren moeten verplaatsen en de reserveband achterop moeten zetten. Geen probleem.

Ik heb een MK5 Golf-thuiskomer gekocht en deze op mijn voorwielen met de grote remklauwen (2007 V6) gepast. Ik heb mijn kofferbak opnieuw ingericht om ruimte te maken voor een paar extra spullen onder het reservewiel, waaronder een krik, wiggen en wat gereedschap. Ik reis echter veel over wegen door de bergen waar hulp buiten bereik is en het verkrijgen van een vervangende band op zijn best 2-3 dagen duurt. Om het wiel te bevestigen, heb ik een Rivnut met draadstang en een metalen vleugel gebruikt.

Meer informatie hier in de Knowledge Base (kennisbank).

De vraag die je jezelf moet stellen is, zelfs als je een ruimtebesparend wiel gebruikt, waar je van plan bent het volledige wiel te plaatsen, aangezien het uiteraard niet in de kofferbak past, vooral niet als je kilometers van huis bent op vakantie met de auto volgeladen met bagage? Erg genoeg voor een Coupé, maar onmogelijk voor een Roadster.

Een alternatieve oplossing is om een lekke bandenreparatieset mee te nemen, waarmee je in ieder geval naar een bandenwinkel kunt gaan die een goede reparatie kan uitvoeren. Je kunt ze kopen op eBay, Amazon of bij je lokale auto-onderdelenwinkel. Hoewel niet geschikt voor alle situaties, zou het voldoende moeten zijn voor de vreemde spijker of schroef die je kunt oppikken, wat de belangrijkste oorzaak van lekke banden is.

Image

Goed advies, Zwitser. Ik heb ook een eenvoudige bandenreparatieset en een Audi-compressor bij me. Een andere theorie is om bandenpech te voorkomen voordat er verdere schade ontstaat door de bandenspanning op afstand te controleren. Ik gebruik graag een actief (direct) TPMS-systeem met sensoren die in de ventielsteel zijn geschroefd. Het is fijn om de spanning dagelijks te controleren, zelfs door casual gebruikers, inclusief vrouw en kinderen.

Grappig verhaal over die overall/schort-ding. Vroeger, toen we kinderen waren, had mijn vader allerlei noodspullen in de kofferbak van de auto. Hij had van die eenmalige/tijdelijke witte overalls (die hij coveralls noemde) die hij in de auto bewaarde. Hij had ze verpakt in doorzichtige zakken met tape eromheen... als je niet ziet waar dit naartoe gaat, denk dan aan grensovergang 🤣

Op een dag, jawel, steken we de grens over en worden we voor inspectie aangehouden. De grenswacht rommelt in de kofferbak en haalt een van deze pakketten met de overall eruit, kijkt verrast en zegt tegen mijn vader: "Wat is dit??!" Mijn vader antwoordt kalm, zonder de implicatie te beseffen: "Oh, het is maar een overall", waarop zij denkt dat hij cover up zegt! LOL!

In wezen dacht ze dat er coke/drugs in zat 😂 en begint het pak open te snijden om te zien wat erin zit. Mijn vader begint uit te leggen: "Weet je, als je naar een feestje gaat en een pak aan hebt en pech krijgt en een band moet verwisselen..." En de bewaker grijpt in het pakket, voelt dat het een stoffen materiaal is, zucht van verlichting en schatert het uit. Ze zegt: "Meneer, ik stond op het punt u in de boeien te slaan" 😄

21 - 30 of 30 Posts