Audi TT Forum banner

Wymiana oleju DSG

12K views 9 replies 5 participants last post by  chelspeed  
#1 ·
Zgodnie z moją potrzebą wymiany oleju Haldex.
Wygląda na to, że wkrótce muszę również wymienić olej w skrzyni DSG.

Mam tylko 2 pytania:
1. Ile oleju w litrach potrzebuje DQ250 DSG do TT 2.0TFSI Quattro?
2. Czy musisz wykonać jakąś specjalną rekalibrację lub ponowną adaptację po wymianie oleju? (VCDS lub OBDEleven)
 
#2 · (Edited)
1. Kilka :) Ponownie, możesz kupić zestawy serwisowe na eBay, np. Zestaw do wymiany oleju FEBI filtr oleju przekładni automatycznej DSG 6-biegowa DQ250 VW AUDI | eBay
2. Wymaga napełnienia specjalnym narzędziem, a poziom oleju ustawiony na właściwą (wewnętrzną) temperaturę.

Nie powinno być potrzeby wykonywania jakiegokolwiek resetu.

Inny samochód, ta sama skrzynia biegów - Jak wymienić olej w skrzyni biegów DSG6 (DQ250)

edytuj - ten zestaw ma rurkę napełniającą, Zestaw filtrów hydraulicznych + wąż DSG skrzynia biegów serwis dla VW Audi DQ250 | eBay ten sam sprzedawca ma wymienione różne opcje marki filtrów.
 
#3 · (Edited)
1) Zgodnie z elsawin, potrzebujesz 5,7 (oznacza to, że potrzebujesz 1-litrowej butelki x6)
2) Tak, potrzebujesz VCDS lub innego narzędzia zdolnego do monitorowania temperatury oleju DSG, ponieważ poziomowanie oleju musi być wykonane przy temperaturze oleju w oknie 35/45 stopni Celsjusza (niższa temperatura = przepełnienie/wyższa temperatura = niedopełnienie). Dodatkowo, przed poziomowaniem należy przełączyć skrzynię biegów, pozostając minimum 3 sekundy w każdej pozycji gałki zmiany biegów (aby napełnić siłowniki, jak sądzę).
 
#4 ·
Aha ok dzięki Kevin i shtu! O ile nie muszę niczego ponownie kalibrować. Tak, VCDS lub jakiekolwiek narzędzie diagnostyczne jest potrzebne do monitorowania temperatury. Ta część to żaden problem. :) Upewnię się, że kupię wszystko teraz za pośrednictwem linków! Na zdrowie!
 
#5 ·
Po wykonaniu tej pracy już cztery razy w DQ250, dam tylko kilka szybkich porad, ponieważ masz już mnóstwo wątków na temat DIY/instrukcji itp. w internecie. Oto kolejny dla ciebie:

Po pierwsze, zdobądź pompę do skrzyni biegów z odpowiednim mocowaniem... lub jakiś zestaw, który napełnia się przez pompowanie od dołu. Próba "napełniania od góry" jest moim zdaniem głupia. Zajmuje to zbyt dużo czasu, a jeśli planujesz zatrzymać samochód na dłuższą metę (gdzie wykonywałbyś tę pracę więcej niż raz), możesz równie dobrze kupić pompę. Ponadto, napełnianie od góry oznacza, że będziesz chciał zrobić dziury w butelkach, aby płyn mógł szybciej płynąć, ale wtedy nie będziesz mógł ponownie użyć tych butelek do zabrania starego oleju do utylizacji. To nie jest duży problem, jeśli masz jakiś inny pojemnik do wlewania, ale osobiście zwykle używam nowych pojemników do wlewania starego oleju z powrotem.

Po drugie... przepełnij go. Nie mam na myśli tego, żeby oszaleć i wlać tam 8 litrów lub coś w tym stylu, ale bardziej martw się o niedopełnienie niż o przepełnienie. "Poprawna" metoda polega na tym, że musisz zainstalować rurkę i wlać płyn, aż napompujesz pełne 5 litrów. Następnie, gdy jest w temperaturze i pracuje, wyciągasz linię napełniania i pozwalasz jej spłynąć do poziomu rurki. Jednak jeśli to zrobisz, jeśli zastosowałeś "metodę eksperymentu naukowego" (gdzie mierzysz, co spuściłeś), prawdopodobnie okaże się, że netto tego, co wlałeś, było mniej niż to, co miał pierwotnie samochód. Rzeczywista ilość w skrzyni biegów będzie prawdopodobnie większa niż 4,5 l, ale mniejsza niż 5 l, jeśli zmierzysz to, co spuścisz. Ale wtedy musisz uwzględnić to, co wchłania filtr, a także musisz mieć samochód w poziomie, aby to zrobić, a uzyskanie samochodu w 100% w poziomie jest łatwiejsze powiedzieć niż zrobić dla majsterkowicza - na przykład, czy powierzchnia, na której pracujesz, jest pozioma? Czy jesteś w stanie podnieść cały samochód? Itp.

Moja najlepsza rada jest taka, aby po prostu go przepełnić, wlać całe 5 l, zakręcić i zakończyć dzień. Zazwyczaj wymaga to otwarcia 6. butelki, gdy używasz pompy, ponieważ wiele pomp nie "zbiera" aż do dna. Na przykład moja pompa Assenmachera naprawdę nie może wypompować ostatniego pół litra lub więcej w swoim pojemniku, ponieważ poziom jest zbyt niski, aby pompa mogła go podnieść.

Ponownie, po wykonaniu tej pracy wiele razy i po późniejszym podniesieniu samochodu i wpompowaniu większej ilości płynu kilka dni później... nauczyłem się, że najłatwiejszym sposobem na zrobienie tego jest po prostu "przepełnienie". Wpompuj pełne 5 l, może nawet kilkaset ml więcej i zakończ dzień. Skrzynia biegów działa absolutnie dobrze, gdy jest trochę przepełniona, ale gdy jest trochę niedopełniona... prawdopodobnie zauważysz, że nie zmienia biegów dokładnie tak, jak powinna.
 
#6 ·
Przepraszam, ale wolę postępować zgodnie z tym, co dyktuje Elsawin (instrukcja serwisowa Audi), w szczególności:

  • uzupełnić do 5,7 litra; jeśli wlejesz tylko 5 litrów, nie przepełnisz skrzyni biegów (prawdopodobnie wręcz przeciwnie)
  • po uzupełnieniu, przełączyć biegi w skrzyni (wszystkie pozycje pokrętła przez co najmniej 3 sekundy, w przód i w tył)
  • wyrównywanie przeprowadzić z olejem w zakresie 35/45 c (powód już wyjaśniono)

Jeśli chodzi o uzupełnianie, użycie pompy z pewnością przyspieszy proces, ale jeśli nie masz pompy (jak w moim przypadku), ręczne uzupełnianie od góry (metoda podstawowa sugerowana przez Elsawin) zajmuje nie więcej niż 15 minut.
 
#10 ·
Niezwiązane bezpośrednio ze skrzynią DSG, ale ogólny komentarz. Kiedyś czytałem, że przed wymianą oleju w czymkolwiek nie należy od razu iść do korka spustowego, tylko najpierw poluzować korek wlewowy. Ludzie logicznie zaczynają od otwarcia korka spustowego, a potem są całkowicie w czarnej d... jeśli okaże się, że korek wlewowy jest zablokowany lub nie mają odpowiedniego klucza, czy cokolwiek. Innymi słowy, nie spuszczaj starego oleju, dopóki nie będziesz w 100% pewien, że możesz uzupełnić go nowym olejem. Dobra rada, pomyślałem.