Audi TT Forum banner

Test Haldex przez VCDS

14K views 8 replies 5 participants last post by  Wilky1974  
#1 ·
...... Właśnie wymieniłem czujnik światła stopu po tym, jak VCDS zarejestrował błąd w module AWD, wspominając o nieprawidłowym sygnale. Użyłem części Febi za 8 funtów. Przejechałem samochodem około 30 mil i ponownie zeskanowałem i błąd nie powrócił.

Przeglądając VCDS zauważyłem, że można wykonać test wyjściowy na module AWD, więc spróbowałem to wybrać. Pierwszy test wspomina o pompie ładującej, ale po tym nic się nie dzieje. Dosłownie pauzuje na około 5 minut, a następnie wraca do poprzedniego ekranu. Na YouTube widziałem kilka osób wykonujących ten sam test i przechodzi on przez szereg operacji Haldex.

Przejrzałem bloki pomiarowe VCDS i widzę napięcie Haldex (12,4 V), temperaturę, stan wszystkich przełączników, fakt, że komunikuje się z ABS i ECU, a także stan pompy (który pokazuje się jako wyłączony przy wyłączonym zapłonie i włączony przy włączonym zapłonie).

Potem przyszło mi do głowy, że nie mam pojęcia, czy system Haldex w ogóle działa. Przejechałem tylko około 500 mil samochodem od stycznia, kiedy go dostałem. Jedną z pierwszych rzeczy, które zrobiłem, było zlecenie wymiany oleju i filtra Haldex u specjalisty VW. Ale nigdy nie jeździłem samochodem w warunkach, w których koła straciłyby przyczepność, więc po prostu nie wiem, czy w ogóle działa.

Czy inni byli w stanie wykonać test wyjściowy w VCDS? A może istnieje inny sposób, żebym mógł wiedzieć, czy Haldex działa? Widziałem kilka osób mówiących, żeby pociągnąć hamulec ręczny o jeden ząbek, aby wyłączyć Haldex, a następnie szybko ruszyć, aby sprawdzić, czy dostanę poślizg kół. Ale próbowałem tego i wydaje mi się, że nic nie dostaję!

Wszelkie rady mile widziane,

Dzięki,

Paul.
 
#3 ·
Czy klikasz Dalej na każdym etapie testu wyjściowego?
Nie klikałem (bo nie wiedziałem lepiej :lol: ), kiedy po raz pierwszy próbowałem wykonać test i niewiele to dało!
Kiedy zdałem sobie sprawę, że trzeba klikać Dalej na każdym etapie, stwierdziłem, że test w moim samochodzie zakończył się dokładnie tak samo, jak pokazano w tym klipie z YouTube.
Zamiast używać mokrej trawy (nie mogłem do niej dotrzeć :p ) stwierdziłem, że znalezienie wiejskiej drogi z dużą ilością luźnego żwiru na poboczach było łatwiejszym sposobem przetestowania Haldex.
 
#5 ·
Wilky1974 said:
.... to ten sam film, który znalazłem. Dziwna rzecz jest taka, że kiedy klikam Start/Dalej, pojawia się "Pompa wstępnego ładowania wyłączona", a następnie, gdy klikam Dalej, po prostu pauzuje na około 5 minut, a następnie mówi "Wyjście zakończone". Więc nigdy nie słyszę, jak działa pompa lub sprzęgło.

Szukałem więc sposobu, aby sprawdzić, czy napęd na wszystkie koła działa, czy nie. Myślałem o metodzie luźnego żwiru, ale właśnie skończyłem malowanie ... :([
Coś jest nie tak. Kiedy klikniesz 'dalej', powinno przejść do następnego etapu i na pewno wydać szumiący dźwięk przy 'pompa wstępnego ładowania włączona'.....

Jesteś w Wielkiej Brytanii, krainie deszczu :p Aby sprawdzić, czy Twój napęd na wszystkie koła działa prawidłowo bez żwiru, mokrej trawy lub śniegu, potrzebujesz tylko deszczowego dnia i gładkiej drogi bitumicznej - bez uszkodzeń lakieru, bez spalonej gumy. Z miejsca, wciśnij gaz do dechy na 1. biegu jak kierowca dragstera 8)
Na mokrym, gładkim bitumie przednie koła na chwilę stracą przyczepność i jeśli napęd na wszystkie koła działa, powinieneś natychmiast poczuć, jak tylne koła wchodzą do akcji, a następnie przednie również odzyskają przyczepność. To bardzo krótkie, ale naprawdę oczywiste - nie można tego przegapić. Kiedy zrobiłem to po raz pierwszy, byłem zaskoczony, jak szybko włącza się napęd na wszystkie koła, po przeczytaniu tak wielu artykułów o tym, jak beznadziejny jest Gen 1 Haldex [smiley=gossip.gif]

To szybki sposób..... dłuższą, trudniejszą metodą jest postawienie samochodu na 4 stojakach osi (pożycz drugi zestaw od znajomego) w swoim garażu. Po prostu uruchom samochód, wrzuć 2. bieg i bardzo powoli puszczaj sprzęgło. Wszystkie 4 koła powinny się obracać...
 
#7 ·
...... więc chciałem tylko szybko zaktualizować. VCDS nadal nie ukończy testu wyjściowego na module AWD. Nie ma żadnych błędów ani nic, po prostu nie przechodzi testu 'pompa wstępnego ładowania wyłączona'.

Postanowiłem więc skorzystać z kilku porad tutaj. Zawiozłem samochód na obszar trawy obramowany żwirem. Przednie koła na trawie, tylne na żwirze 2500 obr./min i ruszyłem. Kontrolka trakcji migała, ale samochód jechał do przodu. Chmura kurzu z tyłu sugerująca, że tylne koła były napędzane.

Następnie pojechałem w miejsce, gdzie był sam żwir na lekkim zboczu. Znowu 2500 i ruszyłem. Kolejna chmura kurzu z tylnych opon i prawie obszar, w który żwir został wkopany przez tylne koła.

Na tej podstawie wydaje się, że Haldex działa. Nie mam pojęcia, dlaczego VCDS nie chce przeprowadzić testu. Nie ma żadnych zarejestrowanych błędów, widzę napięcie, temperaturę, status pompy Haldex i wszystko wydaje się w porządku. Po prostu nie mogę zmusić VCDS do przeprowadzenia testu.

Podsumowując, nie będę się tym martwić. Kiedy będzie padać, zabiorę go na parking, o którym wiem, że jest zawsze bardzo śliski i spróbuję ponownie testu. Na razie po prostu zrzucę to na jedną z tych dziwnych rzeczy, których nie potrafię wyjaśnić.

Dzięki wszystkim za wasze wpisy i rady. Czuję się teraz o wiele lepiej.

Pozdrawiam,

Paul.