Audi TT Forum banner
21 - 33 of 33 Posts
Czy ktoś może potwierdzić, czy czujnik G251 powinien być kalibrowany do 0 czy 24 m/s?? Czytałem sprzeczne raporty na ten temat! W moim samochodzie, używając naprawionego czujnika G251, po uruchomieniu ustawień podstawowych dla grupy 069, zmierzona wartość wynosi około 0, gdy samochód jest zaparkowany.
 
Discussion starter · #22 ·
Z mojego zapisu wynika, że G251 jest ustawione na 24 m/s. To było dawno temu, ale słabo pamiętam, że byłem zaskoczony, że nie było zero, ale było inaczej zorientowane. Mogłem je zamienić z G200 pod kolumną kierownicy, aby podwójnie sprawdzić lub po prostu obrócić je do tej samej orientacji. Spróbuj tego.
 
John-H said:
Z mojego zapisu G251 jest ustawione na 24 m/s. To było dawno temu, ale mgliście pamiętam, że byłem zaskoczony, że nie było zero, ale było inaczej zorientowane. Mogłem zamienić je z G200 pod kolumną kierownicy, aby sprawdzić lub po prostu obrócić je do tej samej orientacji. Spróbuj tego.
Tak, rozumiem. Sprawdziłem instrukcję Bentleya i jest tam coś na ten temat w sekcji "zerowania" G251:

UWAGA: Po pomyślnym wyzerowaniu wskazana wartość nie staje się 0,00 m/s2
Nie jest do końca jasne, co przez to rozumieli, zakładam, że wartość będzie bliska zeru, ale nie DOKŁADNIE 0,00.
 
Więc dzisiaj poszedłem zmierzyć wartość akcelerometru G251, żeby upewnić się, że nadal działa dobrze. Ku mojemu zaskoczeniu mierzył 24 m/s. Zdemontowałem wszystko, wyjąłem akcelerometr i usunąłem cały syf. Tym razem ponownie sprawdziłem wszystkie połączenia pod kątem ciągłości i zmierzyłem każdy element (głównie rezystory) w stosunku do ich wydrukowanej wartości. Wszystko było w porządku.

Następnie przystąpiłem do podłączenia płytki drukowanej do zasilacza 5 V, znając wyprowadzenia układu scalonego, łatwo było znaleźć wyprowadzenia złącza G251:
1 - Vdd (+5V)
2 - GND
3 - Vout (wartość akcelerometru)

Następnie zmierzyłem pin 5 V układu scalonego i było idealnie. Na koniec zmierzyłem napięcie między Vout i GND - wynosiło 2,5 V, co odpowiada ZERO = Vdd / 2 wspomnianemu w karcie katalogowej. Potem coś znalazłem, kiedy przechylałem akcelerometr w dół, wartość spadła z 2,5 V w dół. Przechylając akcelerometr w górę, wartość wzrosła o 2,5 V.
Ponownie zalałem to wszystko i włożyłem z powrotem do samochodu. Używając vagcomm do zrzucania zmierzonych wartości (Blok pomiarowy 006 kontrolera ABS) próbowałem poruszać i przechylać akcelerometr. Zgadnij co? Kiedy przechylam akcelerometr w dół, wartość odczytana przez Vagcom wynosi 24 m/s w dół. Przechylając akcelerometr w górę, wartość wynosi 0 m/s w górę. Zasadniczo zarówno 24 m/s, jak i 0 m/s odpowiadają wartościom „zero” - po prostu 24 m/s jest lekko przechylone w dół, a 0 jest lekko przechylone w górę! Jeśli to ma sens.
 
Discussion starter · #25 ·
Hmmm ... Nie jestem pewien, co się tam dzieje. Tylko myśl, ale nie musisz się zbytnio przechylać, żeby uzyskać dobrą proporcję g. Oczywiście, przechylenie o 90 stopni to 1g w jedną stronę, a 90 stopni w drugą stronę to -1g. Zinterpretowane odczyty nie mają dla mnie większego sensu, ponieważ 1g = 9,8 m/s/s. Jednak pomijając wielkość liczb i integrując czas, ciągnięcie 1g w kategoriach przyspieszenia jest ogromne, więc przechylanie o mały kąt jest zwykle bardzo istotne w odniesieniu do ESP - np. niewielki dryf na boki jest znacznie mniejszy niż 1g. Dodajmy do tego, że Vag-Com pobiera próbki wartości tylko z małą częstotliwością (i nie mam pojęcia, czy ten konkretny odczyt jest uśredniany), czy możliwe, że twoje przechylenie przekroczyło oczekiwane niewielkie przesunięcie lub nie było wystarczająco ustabilizowane?
 
Cześć,
Czy udało Ci się dowiedzieć, czy przyspieszenie 24 m/s jest w porządku? Mam ten sam problem w moim samochodzie, Seat Toledo zamieniony na AWD z haldexem i pompą z Audi TT.

Oto moja regulacja i odczyt:

Wysłałem G251 do naprawy, ale bez efektu. Następnie wymieniłem G200 na G251, ale efekt pozostaje taki sam. Odkryłem, że podczas przyspieszania odczyty wynoszą od 0 do 3 m/s, ale gdy zwalniam lub jadę ze stałą prędkością, pokazuje 24.
W VCDS nie ma żadnych błędów.

Zamierzam wymienić pompę ESP, ale jeśli ktoś wie, co się dzieje, daj mi znać.

Dzięki z góry.

-- edycja
Sprawdziłem to na innej pompie z tym samym efektem.

 
Właśnie zarejestrowałem się, aby podziękować wam wszystkim za ten temat. Świetny przewodnik i zdjęcia! Mój 2000 TT 224q rejestrował przerywany błąd G251 i wyłączał kontrolę trakcji, ale nie zachowywał się gwałtownie. Dzięki tym instrukcjom udało mi się dość łatwo naprawić wadliwy czujnik i zajęło mi to nieco ponad dwie godziny.

Usunąłem schowek, wtedy czujnik był bardzo łatwy do odłączenia i ponownego zamontowania. Usunięcie całego syfu zajęło trochę czasu i musiałem użyć pompki do wylutowywania w stylu pióra, aby odłączyć piny, knot do wylutowywania nie wystarczył. Aby usunąć płytkę drukowaną, użyłem ostrego, spiczastego narzędzia / haka do pierścieni O, ponieważ łatwo było również odłączyć płytkę drukowaną od boków. Układ pozostał w syfie, ale wystarczyło go przylutować z powrotem, za pomocą lupy i ostrej końcówki.

Następnie użyłem przezroczystego kleju na gorąco, aby stworzyć rodzaj akwarium dla chipów, to również zadziałało.

Zresetowanie czujnika nie wpłynęło na jego pierwotny odczyt i było czymś innym niż 0 m/s^2, ale z jakiegoś powodu tego nie zapisałem. Wszystko działa teraz tak, jak powinno, bez kodów błędów, bez kontrolek ostrzegawczych i bez odłączonego ESP podczas jazdy po dwóch miesiącach.
 
Gratulacje z naprawy, zaoszczędziłeś około 200 euro :p

Pisałem o tym gdzie indziej, dlaczego uszczelniacze do łazienek, klej na gorąco itp. zamiast odpowiedniej masy zalewowej? 3M był najtańszy, jaki znalazłem, kosztował około 13 euro za opakowanie 90 g. Łatwy w użyciu, wystarczy wymieszać i otworzyć MAŁĄ DZIURĘ w opakowaniu, aby wlać.
 
Discussion starter · #29 ·
Gratulacje z naprawy - zawsze najlepiej spróbować. Często takie rzeczy mają tak prostą usterkę, którą można naprawić za grosze. Zimne luty są bardzo powszechne.
 
Ponieważ jest wiosna i prawie Wielkanoc, nie czuję się zbyt źle z powodu wskrzeszenia tego wątku...
Kontrolka ESP w naszym TT włączała się i wyłączała od czasu, gdy dostaliśmy samochód.
Było gorzej w cieplejszych miesiącach, czasami włączała się, zanim samochód w ogóle ruszył. Zimą było tu uporczywie zimno, a ESP zachowywało się nienagannie. Teraz zaczyna się ocieplać, dzienne temperatury czasami przekraczają 10 °C i znowu się włączała.
Idąc za tym wątkiem, postanowiłem zająć się moim czujnikiem G200, VCDS Lite wykrywał błędy jako "intermittent power G200".
Wyjęcie czujnika było zaskakująco łatwe, gdy tylko panel końcowy deski rozdzielczej został całkowicie poluzowany. Wycięcie masy zalewowej zajęło trochę czasu i było szczególnie trudne wokół plastikowych słupków montażowych i pinów zaciskowych.
Użyłem haczykowatego skrobaka do rozdrobnienia masy zalewowej pod układem scalonym, co pozwoliło mi wyciągnąć płytkę drukowaną z wciąż przymocowanym układem scalonym. Na tych zdjęciach widać, że jedna lub dwie nóżki nie są przymocowane do płytki.

Image

Image


Nie martwcie się ludzie, mam na sobie antystatyczny pasek na nadgarstek ;-)

Usunąłem układ scalony, pocynowałem jego punkty połączeniowe na płytce, a następnie przylutowałem go z powrotem.

Użyłem czarnego silikonu do ponownego zalania płytki po ponownym przylutowaniu. Wyznanie: Uszkodziłem ścieżkę obwodu wokół jednego z pinów w moim entuzjazmie, aby oczyścić starą masę. Użyłem krótkiego odcinka ocynowanego drutu w koszulce termokurczliwej, aby połączyć pin z dogodnym punktem na płytce.

Ponowny montaż był odwrotnością demontażu. Najtrudniejszą częścią było ponowne umieszczenie klipsa na wsporniku dokładnie we właściwym miejscu. Praca w ciemno, od spodu deski rozdzielczej, z kierownicą na drodze, nie pomogła.

Właśnie wróciłem z szybkiej przejażdżki po okolicy. Kontrolka ESP nie świeci się na stałe. Naciskając trochę mocniej na luźne powierzchnie, udało mi się uruchomić ESP, kontrolka migała tak, jak powinna.

Jestem bardzo zadowolony, teraz cieszę się uroczystym pastisem :)
 
Kupiłem używany z Wielkiej Brytanii za 80 dolarów, zanim w końcu naprawiłem swój.

Teraz mam część zamienną.

Wysłane z mojego IN2020 za pomocą Tapatalk
 
21 - 33 of 33 Posts