Audi TT Forum banner

Mib-oplossing uitgevallen

1 reading
3.9K views 34 replies 6 participants last post by  pcbbc  
#1 ·
Hallo, ik hoop navigatie en carplay etc. te activeren op mijn 2017 TT. Na onderzoek heb ik tutorials gevonden over hoe dit te doen, maar ik kan zien dat de mib.solution-site, die essentieel lijkt te zijn om bestanden te verkrijgen, al een tijdje offline is. Ik heb moeite om een alternatief hiervoor op het forum of enige info te vinden. Weet iemand waar ik de bestanden anders nog kan vinden? Bedankt

#5 ·
Bedankt hiervoor. Ik heb de thread doorzocht, maar ben een beetje in de war. Zal ik daar de firmware-updatebestanden voor MHI2_ER_AU43X_P5406 vinden? Bedankt
Klik op de link die ik heb verstrekt, die u rechtstreeks naar de post brengt die pcbbc noemt. Vouw het uit en u zult alle instructies en downloadlinks zien die u nodig heeft.

#13 ·
Iemand zal me corrigeren als ik het hier verkeerd heb... Het risico om het Virtual Cockpit te beschadigen ontstaat als je een bepaalde vroege versie van de VC hebt en probeert de firmware erop te updaten. Om Carplay en Nav te activeren, hoef je de VC-firmware waarschijnlijk helemaal niet te updaten. Controleer de VC-firmwareversie:
Mijn VC was H40 0296 en Nav en Carplay werken erop.

#22 · (Edited)
Mijn versie is H42 0325, dus zeker nieuw genoeg. Ik heb de addfec sd-kaart update nu op de auto gedaan, die alles zou moeten hebben geactiveerd. Carplay werkt nu, maar nav is niet verschenen? Enige gedachten?
Het doel van het verwijderen van de VC-eenheid is om na te gaan of het een productie-, demonstratie- of gereviseerde eenheid is? Dit kan de reden zijn waarom u problemen ondervindt? Met H42 SW0325 zijn die versies zo goed als up-to-date, maar tenzij u uw VC-eenheid verwijdert, kunt u niet zien welke versie van die drie ik hierboven heb genoemd? Het is niet zo'n moeilijke klus, volg gewoon deze video;

TT VC Unit Verwijdering

DAN;
1. Zodra verwijderd, neem & plaats een paar foto's van de labels op de achterkant van uw VC.

2. Heeft u de basc Audi SAT-NAV?

3. Start uw auto en druk op de menuknop en NEEM ENKELE FOTO'S!

4. Heeft u de MIB-tool gebruikt?

5. Kunt u het groene menu openen?

6. NEEM EN PLAATS ENKELE FOTO'S!!!

#24 ·
@Barmybob - Je zou helemaal gelijk kunnen hebben - maar de Porsche heeft een centraal scherm dat, neem ik aan, alleen verbinding maakt met de MIB-eenheid - dus dat kan hier een verschil maken.

Om Nav op een TT te activeren, moet Unit 17 (Virtual Cockpit) gecodeerd worden.
Sterker nog, ik vermoed sterk dat bij auto's met - 7UH Voorbereiding voor navigatiesysteem (MIB) - op de bouwsticker, het coderen van de VC en het installeren van de kaarten de enige dingen zijn die daadwerkelijk nodig zijn. Het is de moeite waard om het rode menu te controleren om te zien welke Adaption-sleutels al aanwezig zijn! Hoogstwaarschijnlijk zal de fec voor kaarten er zijn, maar zal de auto hebben beperkt tot drie jaar kaarten vanaf nieuw - dus nieuwe kaarten worden pas geaccepteerd als de kaart-fec is bijgewerkt.

#25 ·
@Barmybob - Je zou helemaal gelijk kunnen hebben - maar de Porsche heeft een middenscherm dat, neem ik aan, alleen verbinding maakt met de MIB-eenheid - dus dat kan hier een verschil maken.
Ik heb de update alleen op mijn auto uitgevoerd, een auto die al kaarten af fabriek had, dus ik weet het niet zeker.

De Porsche heeft dezelfde MH12 als de TT, en hij gebruikt exact dezelfde M I B software hack, alleen andere patches en een ander scherm, maar het zou allemaal hetzelfde moeten zijn. De Porsche-mensen gebruikten vroeger ook de usb/ethernet putty-methode.

De man naar wie ik linkte op het Porsche-forum lijkt de man achter MIB te zijn - Android Auto / Nav etc... Do-It-Yourself-Thread | Page 2 | Porsche 718 Forum

#33 ·
Hallo! Ik heb het gerepareerd. Bedankt voor jullie hulp allemaal, ik heb nu alles geactiveerd. Ter referentie, als iemand in dezelfde situatie zit, volg dan de YouTube-tutorial van fixit en als de navigatie niet activeert, ga dan op de OBDeleven (moet pro zijn voor codering) naar Unit 17, druk op long coding en daar is een schakelaar om de navigatie te activeren! Simpel!