Audi TT Forum banner
21 - 40 of 49 Posts
Nie jestem pewien, co się dzieje, ale to dane na żywo, które otrzymałem. Co nie ma sensu, to fakt, że nigdy nie miałem usterki reflektorów i wygląda na to, że OBDeleven w jakiś sposób spowodował problem, wykonując Adaptację.

Zauważ, że numer (55) jest zielony, ponieważ zostało to zarejestrowane PRZED Adaptacją.

Pozwolę samochodowi postać przez około pół godziny i upewnię się, że samochód przejdzie w tryb „uśpienia” (przełącznik świateł awaryjnych nie jest już podświetlony), a następnie sprawdzę, czy ostrzeżenie DIS nadal występuje, a następnie uruchomię kolejne skanowanie i zobaczę, jak wyglądają dane na żywo.

Wykonam VCDS dziś po południu i zobaczę, czy uda mi się to naprawić.
 
Discussion starter · #22 · (Edited)
Myślę, że przynajmniej (miejmy nadzieję) wciąż masz czujniki i pokazują wartości.

Zastanawiam się, czy mój naprawdę ma tylko jeden tylny zamontowany fabrycznie 🤔 Mam nadzieję, że 'przywracanie ustawień fabrycznych' nie zepsuło mnóstwa ustawień w moim 🤦

Jeśli u ciebie też pokazuje zero i czyta się jak u mnie, to na pewno obdeleven nas oszukał.
 
Discussion starter · #23 ·
U mnie, jeśli wykonuję procedurę resetowania, zapłon włączony, hamulec postojowy wyłączony, światła wyłączone, moduł 55, kanał 000, mam tylko opcję przesunięcia w celu przywrócenia ustawień fabrycznych. Robię to i nie słyszę, żeby światła się poruszały.

Przechodzę do ustawień podstawowych, kanał 001, wyświetla się tylko 'czekaj', jeśli czekam, wydaje się, że nigdy nic się nie dzieje (tylko kręcące się kółko).

Image


Jeśli przesunę, aby aktywować, pokazuje się następujące:

Image


Jeśli przewinę do 002, wyświetla się tylko 'włączony', a ostrzeżenie o reflektorach znika. Mogę wrócić, aby odczytać błędy w module 55 i go nie ma. Ale po włączeniu i wyłączeniu zapłonu lub świateł błąd pojawia się ponownie.

Nadal mam dziwny problem z brakiem zainstalowanego przedniego czujnika 🤷🏻 Plus brak wartości wyświetlanych z tylnego czujnika, ale także brak błędu czujnika 🤷🏻🤦😩
 
Discussion starter · #24 ·
Zanim wybrałeś "przywróć ustawienia fabryczne", czy zdarzyło Ci się zapisać oryginalne wartości kodowania dla wszystkich swoich kanałów? Miejmy nadzieję, że odpowiedź brzmi "Tak".

Jeśli kody w kanale 55 uległy zmianie, być może będziesz mógł po prostu wprowadzić swoje oryginalne wartości.

Patrząc na kodowanie jednostki sterującej 55, mam:

0000011 - Audi TT z zawieszeniem magnetycznym

View attachment 512845
Jedna rzecz dotycząca obdeleven, nie jestem pewien, czy to błąd iOS, ale kodowanie nie zawsze się pojawia - tak naprawdę jeszcze tego nie widziałem. Jeszcze nie na module 55, ale miałem ten problem wcześniej z tempomatem. Myślę, że jeśli uzyskałem dostęp do modułu bez wcześniejszego przejścia do kodowania, a następnie z powrotem, kodowanie zniknęło, podłączę się i przejdę do modułu bez robienia czegokolwiek innego i zobaczę, czy kodowanie tam jest.
 
Zatem, na podstawie moich ustaleń, problem nie ma nic wspólnego z kodami ani zmianami w kodach, ale po prostu z tym, jak działa (lub nie) OBDeleven.

Korzystając z VCDS, zacząłem od uruchomienia skanowania błędów, które zgłosiło błąd. Następnie uruchomiłem Ustawienie podstawowe, które usunęło błąd i ostrzeżenie DIS.

Potem ponownie uruchomiłem OBDeleven, spróbowałem Ustawienia podstawowego i wyzwoliłem błąd. Ale nie mogłem uruchomić Ustawienia podstawowego OBDeleven, aby go usunąć.

Ale myślę, że rozumiem dlaczego...

Korzystając z VCDS, przejdź do Adres 55 i wybierz Ustawienie podstawowe - 04
Image

Z menu rozwijanego wybierz Pozycję regulacji i uczenie regulacji -
Image

Kliknij przycisk WŁ./WYŁ./Dalej, a Status regulacji wyświetli "Czekaj" .
Pozwól mu działać przez około 30 sekund.
Image

Następnie kliknij ponownie WŁ./WYŁ./Dalej, a Status regulacji zmieni się na "Dostosuj" i "Reflektory" -
Image

Następnie kliknij ponownie WŁ./WYŁ./Dalej, a zobaczysz "Reg. Pozycja" i "Nauczono" .
Kliknij Gotowe. Wróć.
Image

Ostrzeżenie o błędzie DIS zniknie i nie zostaną zgłoszone żadne kody błędów.
Image


Z OBDeleven (pokazane poniżej) udało mi się uzyskać te ekrany, naciskając zieloną kropkę na dole, ale po prostu nie zadziałało. Jeśli ponownie w to wejdziesz, zwróć uwagę na niebieską linię, która przebiega od lewej do prawej pod słowem pod Status. Może to próbować emulować przycisk VCDS WŁ./WYŁ./Dalej, ale jest po prostu bardzo, bardzo wolne.

Image


Zauważyłem, że OBDeleven jest znacznie wolniejszy podczas uruchamiania skanowania błędów. Z VCDS mogę uruchomić pełne skanowanie błędów wszystkich adresów (jednostek sterujących) w mniej niż 45 sekund. Gdzie OBDeleven może zająć kilka minut.

Możesz wrócić do Adaptacji i sprawdzić, czy możesz po prostu pozwolić jej działać przez kilka minut. Niestety nie miałem szczęścia, ale na szczęście udało mi się wszystko posortować za pomocą VCDS.

Zauważ, że zielony przycisk zmienił kolor na szary przy ostatniej próbie, więc przypuszczam, że w tym miejscu nie mógł wykonać Adaptacji i wyłączył możliwość jej uruchomienia.

Image
 
Discussion starter · #26 ·
Image


Fajnie! Dzięki za to. Szkoda, że nie mogłem zobaczyć, czy obdeleven namieszał w twoich wartościach czujników, zanim to naprawiłeś 😂

Używam IOS, mój OBD eleven nie dochodzi tak daleko jak twój. Mogę tylko przesunąć na dole, aby uruchomić podstawowe ustawienia, lub przesunąć, aby je zatrzymać, nie ma możliwości przejścia do "następnego". Przynajmniej twój wydaje się mieć kropkę do naciśnięcia, aby przejść dalej.

Niestety, moja jednostka centralna z systemem Android nie wykrywa modułu obdeleven, więc utknąłem w tej chwili - wydaje się, że moja aplikacja nawet nie robi tego, co powinna, nie mówiąc już o tym, że w ogóle może być w niej błąd :/

edytuj to wszystko, co mogę zrobić, przesuwać i przechodzi do reflektora, a następnie mogę tylko przesuwać, aby zatrzymać, więc wydaje się, że nie jest w stanie zakończyć procedury
 
Szkoda, że nie zobaczyłem, czy obdeleven zepsuł wartości twoich czujników, zanim to naprawiłeś 😂 Nie, nie sądzę. Myślę, że po prostu nie był w stanie poprawnie uruchomić Adaptacji. Podejrzewam, że to błąd w OBDeleven dla systemów iOS i Android. Może być tak, że VCDS celowo stworzył ten przycisk ON/OFF/Next w taki sposób, że nie można go łatwo skopiować. Moim zdaniem... i to tylko moje przypuszczenia... prawdopodobnie to miejsce, w którym OBDeleven zaczął kodować, ponieważ można odtworzyć większość plików danych VCDS, a przynajmniej te, które kończą się na LBL. I dlaczego wiele Ustawień Podstawowych i Adaptacji w OBDeleven nie działa tak, jak powinno.
 
Discussion starter · #28 ·
Aha, racja. W takim razie do wszelkich modyfikacji w obdeleven należy podchodzić z najwyższą ostrożnością. Na szczęście miałeś vcds do naprawy, niestety ja nie :/
 
Będę ciekawy, co Voltas ma do powiedzenia na ten temat. Mam nadzieję, że będą mogli to zbadać i wyjaśnić, dlaczego powoduje to błąd, którego na początku nie było, i dlaczego podstawowe ustawienie nie działa.
 
Discussion starter · #30 ·
Jeśli odpowiedzą :)

Problem w tym, że to nie tylko VCDS, muszę też kupić laptopa itp., więc to spory wydatek. Udało mi się zrobić wszystko, czego potrzebuję do tej pory z OBDeleven, więc było dobrze. Wydaje się przesadą wydawanie 600 funtów plus, aby naprawić usterkę reflektora :/
 
Prawda... Przyjmijmy £200 za VCDS i mniej więcej tyle samo za starego laptopa.

To mam, HEX-V2. Kupiłem swój od niemieckiego sprzedawcy VCDS prawie 10 lat temu za mniej więcej tę samą cenę.

Jak wiesz, wymaga to laptopa z systemem Windows, ale aktualizacje oprogramowania VCDS są bezpłatne i otrzymujesz znacznie więcej pomocy od Ross Tech, ponieważ możesz uzyskać dostęp do ich forum. Czegoś takiego OBDeleven nie oferuje.

Mogłeś kupić przyzwoitego laptopa na Amazonie za około £100-150. Albo po prostu zapytaj znajomych, czy ktoś z nich ma starego "grata", którego byłby skłonny tanio sprzedać.
 
Jeśli odpowiedzą :)

Problem w tym, że to nie tylko VCDS, muszę też kupić laptopa itp., więc to spory wydatek. Udało mi się do tej pory zrobić wszystko, czego potrzebuję z OBDeleven, więc było dobrze. Wydaje się przesadą wydać 600 funtów plus, aby naprawić usterkę reflektora :/
Mam nadzieję, że ktoś z Twojej okolicy, kto ma VCDS, będzie chciał pomóc :)

Kiedyś istniała strona internetowa "VCDS locator", na której osoby, które chciały pomóc innym, mogły się zarejestrować i podać swoją lokalizację, a ludzie mogli do nich pisać wiadomości. Ale nie jestem pewien, czy w ogóle jeszcze istnieje i czy ktoś korzysta z tej strony, jeśli istnieje.

Lepiej, żeby ktoś z Twojej okolicy był chętny do pomocy? :)
 
  • Like
Reactions: steve-x
Dla własnego zainteresowania, oto plik danych dla adresu 55 -
Code:
; Copyright © 2006+ Ross-Tech, LLC
; Audi A3 (8P) / Audi A4 (8EC/8ED) / Audi A6 (4F) / Audi A8 (4E)
; Audi Q7 (4L) / Audi TT (8J) / VW Scirocco (13)
; Komponent: J431 - Zasięg reflektorów (#55)
; P/N: 8P0-907-357-??? / 8P3-907-357-???
;
; Ten plik jest częścią pakietu plików etykiet, upewnij się, że masz wszystkie następujące pliki.
;
; 8P-55.LBL
; 8P0-907-357.LBL
;
; zawiera bloki pomiarowe, ustawienia podstawowe, adaptację, kodowanie i selektywne testy wyjściowe utworzone 30 maja 2006 r. przez Sebastiana Stange (Sebastian@Ross-Tech.com)
;
; ostatnia modyfikacja 18 kwietnia 2012 r., wymaga VCDS 805.0 lub nowszego
;---------------------------------------------------
;
; bloki pomiarowe i ustawienia podstawowe
;
;---------------------------------------------------
001,1,Napięcie,(zacisk 15),Specyfikacja: min. 10,5 V
001,2,Światło,(zacisk 56b),Specyfikacja: WŁ./WYŁ.
001,3,Prędkość pojazdu
001,4,Przyspieszenie
;
B001,0,Pozycja regulacji && Uczenie się regulacji
B001,1,Regulacja,Status,
B001,2, , ,
B001,3, , ,
B001,4, , ,
;
002,1,Czujnik przedni (G78),(aktualny),Specyfikacja: 12,5...50,0 %
002,2,Czujnik tylny (G76),(aktualny),Specyfikacja: 50,0...87,5 %
002,3,Silnik aktuatora,Aktywacja
002,4,Stała czasowa
;
003,0,Stan hamulca && silnika
003,1,Hamulec
003,2,Stan hamulca,,Zakres: WŁ./WYŁ.
003,3,Silnik
003,4,Stan silnika,,Zakres: WŁ./WYŁ.
;
004,1,Napięcie na,Wejście światła
004,2,Czujnik,Zasilanie napięciowe
004,3,Częstotliwość podstawowa,Czujnik przedni (G78)
004,4,Częstotliwość podstawowa,Czujnik tylny (G76)
;
005,1,Czujnik przedni (G78),(nauczony)
005,2,Czujnik tylny (G76),(nauczony)
005,3,Ruch,Zawieszenie przednie,Zakres: -127,0...+128,0 mm
005,4,Ruch,Zawieszenie tylne,Zakres: -127,0...+128,0 mm
;
125,0,Komunikacja CAN-Databus (Układ napędowy)
125,1,Elektronika hamulców,(J104),Zakres: ABS 1/ABS 0
Specyfikacja: ABS 1
125,2,CAN-Gateway,(J533),Zakres: Brama 1/Brama 0
Specyfikacja: Brama 1
125,3,Wspomaganie kierownicy,(J500),Zakres: Kąt skrętu 1/Kąt skrętu 0
Specyfikacja: Kąt skrętu 1
125,4,Silnik,Elektronika,Zakres: Silnik 1/Silnik 0
Specyfikacja: Silnik 1
;
126,0,Komunikacja CAN-Databus (Układ napędowy)
126,1,Zestaw wskaźników,(J285),Zakres: Instrumenty 1/Instrumenty 0
Specyfikacja: Instrumenty 1
126,2,Regulacja poziomu,(J197),Zakres: Poziom 1/Poziom 0
Specyfikacja: Poziom 1
;
225,0,Licznik kompatybilności elektromagnetycznej (EMC)
225,1,Elektronika hamulców,(J104)
225,2,CAN-Gateway,(J533)
225,3,Wspomaganie kierownicy,(J500)
225,4,Silnik,Elektronika
;
226,0,Licznik kompatybilności elektromagnetycznej (EMC)
226,1,Zestaw wskaźników,(J285)
226,2,Regulacja poziomu,(J197)
;---------------------------------------------------
;
; adaptacja
;
;---------------------------------------------------
A001,0,Strategia kontroli dynamicznej
A001,5,Strategia kontroli dynamicznej
A001,6,4 = Standard
;
A002,0,Zakres regulacji przód (niska wartość)
A002,5,Zakres regulacji przód (niska wartość)
A002,6,1 = Standard
;
A003,0,Zakres regulacji przód (wysoka wartość)
A003,5,Zakres regulacji przód (wysoka wartość)
A003,6,7 = Audi A3 (8P)
A003,7,13 = Audi A4 (8E) / Audi A6 (4F)
;
A004,0,Zakres regulacji tył (niska wartość)
A004,5,Zakres regulacji tył (niska wartość)
A004,6,1 = Audi A4 (8E) / Audi A6 (4F)
A004,7,7 = Audi A3 (8P)
;
A005,0,Zakres regulacji tył (wysoka wartość)
A005,5,Zakres regulacji tył (wysoka wartość)
A005,6,13 = Standard
;
A006,0,Włączanie lampy ostrzegawczej
A006,5,Włączanie lampy ostrzegawczej
A006,6,0 = Aktywacja lampy ostrzegawczej wyłączona
A006,7,1 = Aktywacja lampy ostrzegawczej włączona
;
A007,0,Włączanie funkcji zacisku 61
A007,5,Włączanie funkcji zacisku 61
A007,6,0 = Funkcja zacisku 61 zablokowana (Bieg odniesienia po zacisku 15 WŁ.)
A007,7,1 = Funkcja zacisku 61 włączona (Bieg odniesienia po uruchomieniu silnika)
;
A008,0,Włączanie wiarygodności czujnika
A008,5,Włączanie wiarygodności czujnika
A008,6,0 = Wiarygodność usterki czujnika zablokowana
A008,7,1 = Wiarygodność usterki czujnika włączona
;
A009,0,Włączanie MIL
A009,5,Włączanie MIL
A009,6,0 = MIL zablokowany (w teście wyjściowym)
A009,7,1 = MIL włączony (w teście wyjściowym)
;
A010,0,Rozwiązanie dla turystów
A010,5,Rozwiązanie dla turystów
A010,6,Podczas jazdy w krajach, w których jazda odbywa się po
A010,7,przeciwnej stronie niż w kraju ojczystym, reflektory muszą
A010,8,zostać zmienione, aby uniknąć oślepiania nadjeżdżającego ruchu.
A010,9,
A010,10,0 = Wyłączone
A010,11,1 = Włączone
A010,12,
A010,13,Uwaga: Obsługiwane tylko dla 8P0-907-357-C @ 0020 lub nowszych!
;---------------------------------------------------
;
; kodowanie
;
;---------------------------------------------------
C00,Kodowanie regulacji zasięgu reflektorów (J431)
C01,0000001 = Audi A3 (8P) Napęd na przednie koła (FWD)
C02,0000002 = Audi A3 (8P) Napęd na wszystkie koła (AWD)
C03,0000003 = Audi A6 (4F) ze stalowym zawieszeniem
C04,0000004 = Audi A6 (4F) z zawieszeniem pneumatycznym
C05,0000005 = Audi A4 (8E) & Audi A4 Cabriolet (8H)
C06,0000006 = Audi A8 (4E)
C07,0000007 = Audi Q7 (4L) ze stalowym zawieszeniem
C08,0000008 = Audi Q7 (4L) z zawieszeniem pneumatycznym
C09,0000009 = Audi TT (8J) ze stalowym zawieszeniem i napędem na przednie koła (FWD)
C10,0000010 = Audi TT (8J) ze stalowym zawieszeniem i napędem na wszystkie koła (AWD)
C11,0000011 = Audi TT (8J) z Magnetic Ride
C12,0000012 = Audi A3 (8P) z pojedynczą kratką (SFG)
C13,0000013 = Audi A3 (8P) Cabriolet
C14,0000015 = VW Scirocco (13) ze standardowym zawieszeniem
C15,0000016 = VW Scirocco (13) z Dynamiczną kontrolą podwozia (DCC)
;---------------------------------------------------
;
; selektywny test wyjściowy
;
;---------------------------------------------------
T1540,Regulacja zasięgu reflektorów: Regulacja do obniżonej pozycji
T1541,Regulacja zasięgu reflektorów: Regulacja do podwyższonej pozycji
T2232,Regulacja zasięgu reflektorów: Regulacja do pozycji dostawy
 
Spędziłem trochę czasu na forum OBDeleven, a wiele osób zgłasza problemy z wieloma adaptacjami w różnych jednostkach sterujących. Bądź więc bardzo ostrożny podczas ich używania. Właściwie opublikowałem ostrzeżenie dotyczące tego problemu dla innych właścicieli TT, ponieważ OBDeleven/Voltas najwyraźniej nie jest świadomy problemu.
 
Discussion starter · #37 ·
Naprawiłem to za pomocą tabletu z Androidem.

Zapłon włączony
Hamulec postojowy wyłączony
Zaparkowany na równym podłożu (mam nadzieję, że czas pokaże)
Adaptacja 00 > Wykonaj reset fabryczny
Ustawienia podstawowe 01
Naciśnij i przytrzymaj zieloną kropkę, zmienia się na uczenie
Odczekaj kilka sekund, a następnie naciśnij i nadal przytrzymuj zieloną kropkę, zmienia się na pozycję kontrolną
Naciśnij i przytrzymaj, a pojawi się komunikat zaadaptowano

W tym momencie nadal naciskałem i trzymałem przez około minutę i klucz sprzętowy się rozłączył. Ale zauważyłem, że błąd na moim zestawie wskaźników zniknął.

Ponownie się połączyłem i nie było żadnych błędów 🤷🏻

Teraz widzę, że czujnik jest na zero, ale jeśli odbiję na zawieszeniu, to się zmienia.

Widzę również wartości na zawieszeniu i czujniku, i znowu zmieniło się, gdy odbiłem na zawieszeniu.

Przełączyłem zapłon i światła i 'wydaje się, że zostało naprawione' 🤷🏻🤷🏻
 
Discussion starter · #38 ·
Muszę również powiedzieć, że do tej pory nie miałem pojęcia, że aplikacja na Androida się różni, może również dodawać dane pojazdu (w profilu) i kodować moduł bez błędów i czasami znikania.

Największą różnicą jest zielony haczyk, który można nacisnąć i przytrzymać, a następnie ponownie nacisnąć i przytrzymać, aby przejść dalej. Na IOS masz tylko suwak, aby rozpocząć, przesuń ponownie, aby zatrzymać. Musi to być ograniczenie próby zintegrowania funkcjonalności i oprogramowania z IOS.

Wypożyczyłem ten tablet, ale będę szukał taniego, używanego tabletu z Androidem 6+ do kodowania i innych funkcji obd11. Myślę, że chociaż kodowałem z IOS i dobrze mi służył przez ostatni rok, zarezerwuję kodowanie tylko dla Androida i będę używał IOS tylko do odczytywania kodów i danych na żywo.
 
Ale nawet z Androidem, czy SJP nie używa Androida? I czy nie miał dokładnie tego samego problemu i nadal musiał go naprawiać za pomocą VCDS (w innym wątku)? A może źle zrozumiałem ten wątek? Jeśli to prawda, to nie sądzę, żeby miało znaczenie, czy używasz iPhone'a/iPada czy prawdziwego urządzenia, po prostu zrobi to samo, prawda? A może użycie wersji na Androida rozwiązało teraz Twój problem?
 
Być może nie czekałem wystarczająco długo, kiedy próbowałem to uruchomić, więc może Steve-x znalazł rozwiązanie. Cierpliwość.

Jak komentowałem, OBDeleven potrzebuje prawie cztery razy więcej czasu niż VCDS, aby uruchomić identyczne skanowanie błędów, więc z jakiegoś powodu ich oprogramowanie jest po prostu p...o.....w.......o.....l.....n.....e.

Spróbuję ponownie jutro i zobaczę, czy uda mi się powtórzyć jego wyniki, ponieważ naprawienie tego za pomocą VCDS nie stanowi problemu, jeśli mi się nie uda. Szczerze mówiąc, nie jestem w 100% przekonany do aplikacji OBDeleven, dlatego domyślnie używam VCDS, gdy muszę wprowadzić jakieś poważne zmiany.

To wydaje się być powtórzone na forum OBDeleven przez innych ludzi, którzy odkrywają, że OBDeleven jest do bani, jeśli chodzi o Adaptacje i Ustawienia podstawowe.
 
21 - 40 of 49 Posts