Audi TT Forum banner

Achteruitrijcamera achteraf inbouwen - Fout B201000

33K views 38 replies 8 participants last post by  Holt2498  
#1 ·
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heb ik op TT MY16 het OEM camerasysteem achteruit geïnstalleerd. Ik heb het op eBay gekocht van een Hongaarse verkoper, en hij bevestigde me dat de camera gecodeerd was en dat we ook de parametrisatie hebben gedaan.

Ik heb de camera geïnstalleerd en hij werkt perfect ;)
Maar als ik OBD11 gebruik, heb ik een fout in unit 6C. Fout B201000 (Geen basisinstelling). Ik kan het niet verwijderen.

Is het mogelijk dat ik de camera opnieuw moet parametriseren?
Weet je hoe ik deze fout kan verwijderen?

Bedankt!

#2 ·
Om de basisinstelling te verwijderen, moet u de camerakalibratie uitvoeren.

Dit proces vereist een speciaal bord met verschillende zwarte cirkels. Het wordt gebruikt om de camera te kalibreren om de exacte afmetingen te krijgen van de lijn die op het scherm van de achteruitkijkspiegel verschijnt.

Ik heb mijn achteruitrijcamera zonder basisinstelling gebruikt en heb er geen problemen mee gehad.

Kortom, ik zou voorstellen om het met rust te laten.

#3 ·
Mokorx said:
Om de basisinstelling kwijt te raken, moet je de camera kalibreren.

Dit proces vereist een speciale kaart met verschillende zwarte cirkels. Het wordt gebruikt om de camera te kalibreren om de exacte afmeting te krijgen van de lijn die op het scherm van de achteruitkijkspiegel verschijnt.

Ik heb mijn achteruitrijcamera zonder basisinstelling gebruikt en heb er geen problemen mee gehad.

Dus de bottom line, ik zou voorstellen om het met rust te laten.
Dank je Mokorx,

ik heb deze zwarte cirkels op een foto gezien, de verkoper vertelde me dat de camera gekalibreerd was, maar het is niet waar... Ik heb geen problemen met de camera omdat hij perfect werkt. Maar... weet je hoe je hem kunt kalibreren??

#4 ·
kronox said:
Bedankt Mokorx, ik heb deze zwarte cirkels op een foto gezien, de verkoper vertelde me dat de camera gekalibreerd was, maar het is niet waar... Ik heb geen problemen met de camera omdat hij perfect werkt. Maar... weet je hoe je hem kunt kalibreren??
Wie is die verkoper, vwmodul_de ?

#7 ·
kevin#34 said:
kronox said:
Thank you Mokorx, i have seen this black circles in a picture, the seller said me that the camera was calibrate but it's not true... I have no problems with the camera because it work perfect. But... do you know how to calibrate it??
who is that seller, vwmodul_de ?
Ja, ze zeiden me dat de camera gekalibreerd was, maar ik heb deze fout...

#11 · (Edited by Moderator)
Mokorx said:
Kronox

Probeer deze eens.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_Q7_(4L)_Achteruitrijcamera
Ik probeer het, maar met OBD11 denk ik dat het anders is dan met VCDS-software.
Met OBD11 kun je alle parameters direct invoegen, maar het probleem... ik weet niet wat de exacte afmeting is die ik in elk veld moet invoegen.

Ik upload alle parameters die ik moet invoegen (2 foto's):

190501_fault unit 6C_03.jpeg

190501_fault unit 6C_04.jpeg

Attachments

#12 ·
kronox.
Is er een update over de kalibratie?
Ik heb die fout ook (dezelfde cameraleverancier :roll: ), ik wil er vanaf... De auto heeft tot 2023 garantie en over een paar maanden heb ik een servicebeurt, dus het Audi-personeel zal zeker een scan maken en beseffen dat ik de camera heb achteraf ingebouwd, met de gebruikelijke dreigementen over het vervallen van de garantie, enzovoort...

#19 ·
Gewoon de waarde plakken werkt niet. U hebt ODIS en een kalibratiebord nodig (afdruk op papier of vinylposter is prima).

Ik heb geprobeerd te berekenen met OBDeleven en VCDS, maar kreeg de camera niet gekalibreerd. Ik leef al anderhalf jaar met een basisinstelfout voordat ik ODIS & Calc board kreeg.

Na berekening:
1. Geen fout
2. De middellijn van het camerascherm komt overeen met de middellijn van de TT. Vóór de kalibratie wordt het cameramidden naar één kant verschoven, omdat de camera niet gecentreerd is.
3. De stuurgeleidingslijn is realistischer voor de richting van het wiel.

#20 ·
Alle 3 de door u genoemde punten zijn de moeite waard om te bereiken, dus ik zal de kalibratie zelf proberen met ODIS, en als dat niet lukt, zal ik dat aan de Audi-service vragen.

Weet u waar ik de vereisten voor de berekeningskaart kan vinden? Of dat deze ergens te koop is?

Nogmaals bedankt!

#23 ·
Ja, ik heb die thread weken geleden gevonden, maar beide links werken niet meer [smiley=bigcry.gif] Zelfs geprobeerd om het te vragen aan de persoon die het kalibratiebord pdf-bestand heeft geüpload, maar geen antwoord.. :( Toch bedankt.
Mokorx said:

#24 ·
#25 ·