Audi TT Forum banner
1 - 20 of 40 Posts

clayton-tc

· Registered
14 Posts
Discussion starter · #1 ·
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op de forums hier, want ik ben van plan om binnenkort een 2009 TTS te kopen. Ik ben net mijn garage aan het opruimen om hem erin te zetten. Ik heb echter de afmetingen van mijn garage en de TTS in een CAD-programma gezet en ik zal maar ongeveer 30 cm ruimte hebben tussen de deur en de garagewand.

Is de deur zo groot dat dit mijn droom gaat verpesten? Ik ben vrij slank, maar wilde van een eigenaar van een mk2 weten of dit gewoon niet gaat lukken voor mij.

Bedankt,
Tom

Mijn garage is ook behoorlijk smal, maar ik kan er nog steeds in en uit. Ik heb ook muurbeschermers geĂŻnstalleerd om de deurrands te beschermen. Eigenlijk heb ik er twee aan elkaar geplakt, om de vulling te verdubbelen, en dit aan beide muren gedaan. Ik heb ook een tennisbal aan een touwtje hangen, zodat ik weet of ik ver genoeg naar binnen ben.

https://www.amazon.co.uk/protector-gara ... B01M3UUMVG

Ik kan morgen mijn garage en de afstand van deur tot muur opmeten en u wat echte afmetingen geven.

BEWERKEN - Net als 'tomasfuk' moet ik iets uit het midden parkeren (maar nog steeds recht), met meer ruimte aan de bestuurderskant (LHD), waardoor ik de deur tot de eerste aanslag kan openen. Mijn garagedeuropening is net geen 240 cm en de bruikbare binnenbreedte is net geen 3 meter. Ik kan gemakkelijk mijn garage inrijden en 20 cm (linkerkant) van de garageopening passeren met de spiegels uitgeklapt, dus de rechterspiegel passeert waarschijnlijk ongeveer 15 cm van de andere kant. Ik ben gewend geraakt aan de afstand en vouw mijn spiegels niet meer in.

Eenmaal in de garage, bevind ik me ongeveer 50 tot 60 cm van de muur. Alles minder dan 50 cm wordt een uitdaging om comfortabel in en uit te stappen.

Op de foto's zult u zien dat wanneer ik net de tennisbal aanraak, mijn muurbeschermer bijna precies in het midden is geplaatst waar de rand van de open deur ze raakt. Op deze manier, zelfs als ik iets voor of achter de bal ben, is de beschermer lang genoeg om nog steeds bescherming te bieden aan de deuren.

Dus - neem de breedte van de TT, de breedte van uw garage en ga ervan uit dat u minimaal 50-60 cm nodig heeft om de bestuurdersdeuren comfortabel te kunnen openen. Vergeet niet rekening te houden met de opening van de garage en eventuele uitsteeksels van de garagedeurhardware.

Tennis Ball.JPG

Door open to Wall.JPG

Mirrors not folded 20cm ok.JPG

Sommige eigenaren met smalle enkele garages hebben gezegd dat het laten zakken van het raam aan de bestuurderskant helpt bij het in- en uitstappen van de auto wanneer de deur niet ver open kan. Het is de lengte van de deur die het probleem lijkt te zijn.

Graham'sTT said:
Sommige eigenaren met smalle enkele garages hebben vermeld dat het laten zakken van het bestuurdersraam helpt bij het in- en uitstappen van de auto wanneer de deur niet ver open kan.
Zoals dit? :lol:
Image

Hoe dan ook, een MK2 TT is 1952 mm spiegel tot spiegel. U zou een paar mm kunnen besparen als u uw spiegels inklapt voordat u gaat parkeren (maar niet veel). Als uw garage op het smalste punt 2274 mm is, dan blijft er 295 mm over met de passagierskant die de muur raakt.

Als u de bestuurdersdeur 295 mm opent, is er ongeveer 150 mm ruimte (6 inch) tussen het binnendeurpaneel en het deurkozijn. (Nogmaals, dit is met de passagierskant die één muur raakt en de bestuurdersdeur die de andere raakt)

Je mag dan dun zijn, maar...

Audi-door.jpg

Door-gap.jpg

Discussion starter · #10 ·
Jullie zijn allemaal briljant geweest. Heel erg bedankt voor alle nuttige feedback.
Het lijkt erop dat ik misschien pech heb... Ik zal mijn bedrijfsauto later tegen een muur parkeren om te zien of ik door een kleine opening kan, maar het is onwaarschijnlijk.
Mijn tweede keuze zou een mk1 3.2 zijn. Ik ga kijken of die dunnere deuren hebben!
Nogmaals bedankt voor alle hulp en alles zo snel.

SwissJetPilot said:
Dus - neem de breedte van de TT, de breedte van je garage en bedenk dat je minimaal 50-60 cm minimum * nodig hebt om de bestuurdersdeuren comfortabel te kunnen openen. Vergeet niet rekening te houden met de opening van de garage en eventuele uitsteeksels van de garagedeurhardware.
Helaas heeft Clayton-tc minder dan 30 cm, en dat is ervan uitgaande dat hij kan parkeren met 0 cm aan de passagierskant zonder schade.

Ooit een motor overwogen? [smiley=cheers.gif]

* nadruk toegevoegd door mij

Wat een geweldige gedetailleerde info van leden

Het is moeilijk te zeggen, aangezien je het op CAD versus werkelijkheid doet, dwz
Zou je
- neus voor parkeren
- achteruit in
- welke hoeken kunnen van beide worden verkregen voor meer deurhefboomwerking
- welke garagedeuren en frame je hebt
- beschermers krijgen, de ramen laten zakken en dan eruit persen als je de achterbanken terugklapt
- moet het in de garage staan
-

Discussion starter · #14 ·
p1tse said:
What great detailed info from members
Dit onderschrijf ik!

Ik wilde jullie allemaal nogmaals bedanken voor het advies. Echt gewaardeerd.
Mijn VW CC is 1855 mm met de spiegels erin, dus ik zal dat in de garage proberen en kijken hoe het gaat. Ik moet nog steeds wachten tot mijn nieuwe schuur wordt bezorgd voordat ik het kan uitproberen (21 mei), maar ik zal jullie allemaal op de hoogte houden. Zo niet, dan lijkt de Twizzy de juiste weg... wat is de 0-100 km/u van een Twizzy? :lol:

OK - Het hangt ervan af hoe graag je je TT wilt.
Je zou een roadster, een touwladder, een paar 'rijsokken' en een comfortmodule voor de soft top kunnen proberen.

Discussion starter · #16 ·
Dus, ik heb het gedaan. Garage is leeg en ik kan een CC (bredere carrosserie en bredere spiegel) erin krijgen en eruit.

1 laatste probleem dat ik echter moet vragen... Gaan de ramen omhoog als je de vergrendelingstoets op een 2009 TTS ingedrukt houdt? Ik denk eerlijk gezegd dat ik het raam naar beneden zou moeten doen om eruit te komen! Ik moest het met mijn CC doen.

Discussion starter · #18 ·
HOGG said:
De voorkant zit er niet in

Verzonden vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
lol.
Gelukkig zijn er nog een paar stukjes achter de auto die nog opgeruimd moeten worden en de CC is ook 72,4 cm langer dan de TT. Dus daar maak ik me geen zorgen over. Ik moet gewoon even bij jullie checken of ik de ramen kan omhoog doen met de sleutelhanger op een TT als ik uit de auto ben gestapt.

clayton-tc said:
Dus, ik heb het gedaan. Garage is leeg en ik kan een CC (bredere carrosserie en bredere spiegel) erin krijgen en eruit.

Nog 1 laatste probleem dat ik moet vragen...

Gaan de ramen omhoog als je de vergrendelingstoets op een TTS uit 2009 ingedrukt houdt?

Ik denk eerlijk gezegd dat ik het raam naar beneden zou moeten doen om eruit te komen! Ik moest het met mijn CC
De Passat CC is echter een 4-deurs en de deuren zullen niet zo lang zijn als die van de TT, dus je zou nog steeds kunnen worstelen.

Discussion starter · #20 ·
SamoaChris said:
clayton-tc said:

Nog 1 laatste probleem dat ik moet vragen...

Gaan de ramen omhoog als je de vergrendelingstoets op een 2009 TTS ingedrukt houdt?

Ik denk eerlijk gezegd dat ik het raam naar beneden zou moeten doen om eruit te komen! Ik had het nodig met mijn CC
De Passat CC is echter een 4-deurs en de deuren zullen niet zo lang zijn als die van de TT, dus je zou nog steeds kunnen worstelen.
Ik had dat overwogen, maar ik verlies ongeveer 10 cm ruimte in de CC omdat hij breder is, plus ik heb hem niet strak tegen de muur aan de passagierskant gekregen (met spiegel ook uit, dat voegt breedte toe). Met mijn berekeningen denk ik dat ik 10 cm extra kan winnen om in de TT uit te komen en ik gok dat dat genoeg zal zijn met de grotere deuren (vingers gekruist).

Maar uiteindelijk ben ik dol op de TT, en zelfs als ik uit het verdomde raam moet klimmen, zal ik het laten werken!

1 - 20 of 40 Posts