Audi TT Forum banner
1 - 20 of 22 Posts

acerimmer

· Registered
243 Posts
Discussion starter · #1 ·
Hallo allemaal

Onlangs remschijven gekocht bij Euro Car Parts.
Er werd mij verteld dat deze zouden passen
PN - 09.9772.11

Garage probeerde ze te monteren, maar ze zeiden dat ze te groot waren, de centerdiameter was te groot.
Op de doos staat ook niet dat ze op de TT passen, alleen op de A3.

Iemand ideeën?
Proost

De voorkant is 340 mm en de achterkant is 310 mm (hetzelfde als mijn 3.2 roadster). Het P/N dat u heeft vermeld, 09.9772.11, is volgens Brembo slechts 312 mm.

Degene die ik in hun dozen heb, zijn P/N 09.9771.11 en ze hebben Audi op de doos staan.

Image

De mijne zijn vervangen omdat ze oude voorraad zijn. Nieuwe versies op de Brembo-website zouden deze moeten zijn voor 3.2 & TTS

Het OEM-onderdeelnummer is 8J0 615 301, zoals ook te zien is op het label van mijn voorste schijven.

Image

Discussion starter · #3 ·
Hallo

Bedankt voor de info.
Ik vroeg me af wat de OEM-schijven waren.

Het lijkt erop dat ik deze dan nodig heb

Ja, die zien eruit als de juiste….

• Like
Reactions: TT'sRevenge
Hoi

Bedankt voor de info.
Ik vroeg me af wat de oem schijven waren.

Het lijkt erop dat ik deze dan nodig heb
OEM's zijn Ate denk ik. denk. Zou me echter kunnen vergissen. Ik raad meestal Zimmermans aan om te vervangen, maar ik weet zeker dat de Brembo's prima zullen zijn (weet niet zeker of die Brembo's een anticorrosiecoating hebben).

A3 heeft zeker kleinere remmen. Ik denk dat de A3 3.2L in Europa misschien remmen van vergelijkbare grootte had, maar anders hebben A3's 312 mm voorremmen - veel kleiner dan TT-S/3.2L-remmen.

De TT-S & 3.2L zijn ook uniek in die zin dat hoewel het in principe hetzelfde remsysteem gebruikt als de Mk5 .:R32/Mk6 .:R en 8P S3 (en mogelijk 3.2L), er enkele kleine maar belangrijke verschillen zijn in de rotors. De voorste rotors zijn 5 mm kleiner (340 v. 345 mm op de andere auto's); de achterste rotors hebben een hogere "hoed"-hoogte. Er zijn verschillende toepassingsgidsen van verschillende bedrijven die dit om de een of andere reden verkeerd hebben. Toen ik bijvoorbeeld mijn TT kreeg, verving ik alle remmen en kocht ik eerst een aantal Raybestos-achterremmen die verondersteld werden op de TT te passen, maar niet pasten omdat de hoedhoogte veel te laag was. Teruggestuurd en Zimmermans gekregen, die wel goed pasten.

Het lijkt erop dat je de juiste voorkant hebt, maar wees je ervan bewust dat achter 310 mm geventileerd de juiste maat is, maar je moet ervoor zorgen dat ze voor de TT zijn, aangezien de hoedhoogte anders is dan bij andere vergelijkbare auto's, zoals vermeld.

De Brembo's zouden een anticorrosiebehandeling/verfbehandeling moeten hebben - ik weet dat degenen die ik in mijn voorraad onderdelen heb om te monteren (ja, ik heb een voorraad 🤫) inderdaad gecoat zijn.

• Like
Reactions: TT'sRevenge
Graag gedaan 👍🏻

Dat is echt raar. Het zijn de schijven voor een 2008-15 Mk2 TTS 🫤. Zelfs als je naar een andere site dan Brembo kijkt, zijn de afmetingen en specificaties hetzelfde. Weet je zeker dat de monteur die ze probeert te monteren weet wat hij doet?
Image

Ik weet het niet meer. Als de Brembo-doos Audi erop heeft staan en de P/N 8J0 615 301 G heeft gekruisverwezen, zoals op de foto van mijn Brembo-doos die eerder is geplaatst, dan zou dat de juiste schijf/rotor moeten zijn voor een mk2 TTS & 3.2L. Ik vraag me af of ECP je de juiste heeft gegeven?

Dus ik heb deze gekregen en ze passen ook niet.

ik denk dat het de centrering is, het is zo groot, 65 mm en niet 57,1 mm??

Bedankt
De naafdiameter voor de remschijf is echter 65 mm. 57,1 mm is de naafdiameter van het wiel. De remschijf is eigenlijk groter dan dat...

Voor:
Zimmerman onderdeelnummer: 100.3327.20

Achter:
Zimmerman onderdeelnummer: 100.3329.20

(Hopelijk werken deze links.)

Je kunt duidelijk zien dat de naafdiameter van de remschijf voor beide 65 mm is.

Discussion starter · #14 · (Edited)
Dat zou betekenen dat ze me twee keer de verkeerde schijven hebben gegeven, lol.
Maar hoe dan ook, de centerdiameter was 65 mm op de schijf, maar mijn centerdiameter is dat niet.

Zo is het voor mij, per mijn mooie voorbeeld.
Het witte binnenste deel is de opening tussen de twee.
Image

Ja, zo hoort het te zijn.

Het binnenste centrum is waar het wiel zit - 57,1 mm. De rotor/schijf zit verder naar achteren en op dat punt is de wielnaaf 65 mm, wat de naafgatgrootte voor de rotor is. Hier is een foto... Merk op dat het rotorcentrum veel groter is dan waar de lip van het wiel op zit.

Discussion starter · #16 ·
Ik zal er opnieuw naar moeten kijken, want vanochtend is al zo lang geleden.
Ik snap het niet lol. De witte ruimte in mijn tekening was ongeveer 10 mm breed, dus toen de schijf eroverheen werd geplaatst, zakte hij.
waar je foto eruitziet alsof hij perfect rond de naafboring zit.

Maar ik betwijfel ook of de mijne anders is dan die van alle anderen.

Vraag. Doet U dit remwerk of een garage? - In uw openingspost zei u dat de garage ze probeerde te monteren, maar beweerde dat ze te groot waren. Elke garage of monteur die iets waard is, zou weten hoe hij de juiste schijven/rotoren in een voertuig moet monteren en zou de juiste onderdelen gemakkelijk kunnen identificeren.

Ja, bekijk het nog eens! Misschien foto's maken als het nog steeds niet lukt. Lijkt vreemd dat je 2x de verkeerde onderdelen zou krijgen, vooral na het bevestigen van de onderdeelnummers en dergelijke.

Discussion starter · #19 ·
Ik ga naar een garage, ik heb de onderdelen geleverd.
Ik zal het verder onderzoeken en rapporteer terug. Ik heb ook Audi gebeld die mijn auto niet konden vinden totdat ik het vin-nummer gaf, dus ik weet het niet.

1 - 20 of 22 Posts