Ik heb een storing in de regeling van de brandstof onder lage druk (VCDS-scan hieronder). Ik heb het brandstoffilter en de lage druk vervangen, maar de storing is er nog steeds. Ik verdenk natuurlijk de lagedrukpomp, maar voordat ik deze verving, wilde ik verifiëren of de druk daadwerkelijk laag was. Echter - hoewel ik de meetblokken voor de gespecificeerde en werkelijke brandstofdruk in de rail vond, kon ik de gespecificeerde lagedruk niet vinden. Ik dacht dat ik de werkelijke lagedruk had gevonden, maar deze is zo laag dat het ongeloofwaardig is.
Ik heb "Huidige - Brandstofdruk" (103-0), specificatie/werkelijke brandstofdruk in de rail (106-2, 106-0) en "Elektrisch - Brandstofpomp 1/2 belasting" (106-1) gelogd tijdens het rijden en het pushen van de auto naar de rode lijn. Specificatie en werkelijke rail druk volgden elkaar heel nauwkeurig, variërend van 23 bar bij stationair draaien tot 136 bar bij WOT, en de pomp duty cycle (ik denk dat het dat is...) bleef tussen 50% en 60%, behalve onder WOT toen het piekte op 82,4%. Het vreemde is dat de lagedruk vast bleef zitten op 0,23 bar.
Is het mogelijk dat de hogedrukpomp zo goed presteerde met zo weinig inlaatdruk? Of meet ik het verkeerde ding? Ik kon geen andere meting vinden in de Advanced Measurement blocks die leek op lagedruk brandstofdruk.
VCDS Scan:
Adres 01: Motor Labels: 07K-907-404-CEP.clb
Controlemodule onderdeelnummer: 8J0 907 404 R HW: 8J0 907 404 M
Component en/of versie: 2.5l R5/4V TFSI 02 0070
Software codering: 0113000A180F0160
Werkplaatscode: WSC 01236 785 00200
VCID: 3C21359BBA6173CA92B-8069
1 Fout gevonden:
012555 - Lage druk brandstofregeling
P310B - 002 - Brandstofdruk buiten specificatie - MIL AAN
Freeze Frame:
Foutstatus: 11100010
Foutprioriteit: 2
Foutfrequentie: 2
Reset teller: 255
Kilometerstand: 96650 km
Tijdindicatie: 0
Datum: 2025.09.21
Tijd: 16:42:25
Freeze Frame:
RPM: 1192 /min
Belasting: 20.4 %
Snelheid: 0.0 km/h
Temperatuur: 93.0°C
Temperatuur: 60.0°C
Absolute druk: 800.0 mbar
Spanning: 14.224 V
Ik heb "Huidige - Brandstofdruk" (103-0), specificatie/werkelijke brandstofdruk in de rail (106-2, 106-0) en "Elektrisch - Brandstofpomp 1/2 belasting" (106-1) gelogd tijdens het rijden en het pushen van de auto naar de rode lijn. Specificatie en werkelijke rail druk volgden elkaar heel nauwkeurig, variërend van 23 bar bij stationair draaien tot 136 bar bij WOT, en de pomp duty cycle (ik denk dat het dat is...) bleef tussen 50% en 60%, behalve onder WOT toen het piekte op 82,4%. Het vreemde is dat de lagedruk vast bleef zitten op 0,23 bar.
Is het mogelijk dat de hogedrukpomp zo goed presteerde met zo weinig inlaatdruk? Of meet ik het verkeerde ding? Ik kon geen andere meting vinden in de Advanced Measurement blocks die leek op lagedruk brandstofdruk.
VCDS Scan:
Adres 01: Motor Labels: 07K-907-404-CEP.clb
Controlemodule onderdeelnummer: 8J0 907 404 R HW: 8J0 907 404 M
Component en/of versie: 2.5l R5/4V TFSI 02 0070
Software codering: 0113000A180F0160
Werkplaatscode: WSC 01236 785 00200
VCID: 3C21359BBA6173CA92B-8069
1 Fout gevonden:
012555 - Lage druk brandstofregeling
P310B - 002 - Brandstofdruk buiten specificatie - MIL AAN
Freeze Frame:
Foutstatus: 11100010
Foutprioriteit: 2
Foutfrequentie: 2
Reset teller: 255
Kilometerstand: 96650 km
Tijdindicatie: 0
Datum: 2025.09.21
Tijd: 16:42:25
Freeze Frame:
RPM: 1192 /min
Belasting: 20.4 %
Snelheid: 0.0 km/h
Temperatuur: 93.0°C
Temperatuur: 60.0°C
Absolute druk: 800.0 mbar
Spanning: 14.224 V