Mam problem z regulacją niskiego ciśnienia paliwa (skan VCDS poniżej). Wymieniłem filtr paliwa i czujnik niskiego ciśnienia, ale błąd nadal występuje. Naturalnie podejrzewam pompę niskiego ciśnienia, ale zanim ją wymieniłem, chciałem sprawdzić, czy ciśnienie faktycznie jest niskie. Jednak – chociaż znalazłem bloki pomiarowe dla zadanego i rzeczywistego ciśnienia paliwa w szynie, nie mogłem znaleźć zadanego niskiego ciśnienia. Myślałem, że znalazłem rzeczywiste niskie ciśnienie, ale jest ono tak niskie, że jest niewiarygodne.
Zalogowałem "Aktualne ciśnienie paliwa" (103-0), zadane/rzeczywiste ciśnienie paliwa w szynie (106-2, 106-0) oraz "Elektryczne - obciążenie pompy paliwa 1/2" (106-1) podczas jazdy i wciskania pedału do czerwonej strefy. Zadane i rzeczywiste ciśnienie w szynie bardzo blisko siebie, w zakresie od 23 bar na biegu jałowym do 136 bar przy pełnym otwarciu przepustnicy (WOT), a cykl pracy pompy (chyba o to chodzi...) utrzymywał się między 50% a 60%, z wyjątkiem WOT, kiedy osiągnął szczyt 82,4%. Dziwne jest to, że niskie ciśnienie pozostało na poziomie 0,23 bar.
Czy możliwe jest, że pompa wysokiego ciśnienia działała tak dobrze z tak małym ciśnieniem dolotowym? Czy może mierzę niewłaściwą rzecz? Nie mogłem znaleźć innego pomiaru w zaawansowanych blokach pomiarowych, który wyglądałby jak ciśnienie paliwa po stronie niskiego ciśnienia.
Skan VCDS:
Adres 01: Silnik Labels: 07K-907-404-CEP.clb
Numer części modułu sterującego: 8J0 907 404 R HW: 8J0 907 404 M
Komponent i/lub wersja: 2.5l R5/4V TFSI 02 0070
Kodowanie oprogramowania: 0113000A180F0160
Kod warsztatu: WSC 01236 785 00200
VCID: 3C21359BBA6173CA92B-8069
Znaleziono 1 błąd:
012555 - Regulacja niskiego ciśnienia paliwa
P310B - 002 - Ciśnienie paliwa poza specyfikacją - MIL WŁĄCZONY
Freeze Frame:
Status błędu: 11100010
Priorytet błędu: 2
Częstotliwość błędu: 2
Licznik resetowania: 255
Przebieg: 96650 km
Wskazanie czasu: 0
Data: 2025.09.21
Czas: 16:42:25
Freeze Frame:
RPM: 1192 /min
Obciążenie: 20.4 %
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 93.0°C
Temperatura: 60.0°C
Ciśnienie absolutne: 800.0 mbar
Napięcie: 14.224 V
Zalogowałem "Aktualne ciśnienie paliwa" (103-0), zadane/rzeczywiste ciśnienie paliwa w szynie (106-2, 106-0) oraz "Elektryczne - obciążenie pompy paliwa 1/2" (106-1) podczas jazdy i wciskania pedału do czerwonej strefy. Zadane i rzeczywiste ciśnienie w szynie bardzo blisko siebie, w zakresie od 23 bar na biegu jałowym do 136 bar przy pełnym otwarciu przepustnicy (WOT), a cykl pracy pompy (chyba o to chodzi...) utrzymywał się między 50% a 60%, z wyjątkiem WOT, kiedy osiągnął szczyt 82,4%. Dziwne jest to, że niskie ciśnienie pozostało na poziomie 0,23 bar.
Czy możliwe jest, że pompa wysokiego ciśnienia działała tak dobrze z tak małym ciśnieniem dolotowym? Czy może mierzę niewłaściwą rzecz? Nie mogłem znaleźć innego pomiaru w zaawansowanych blokach pomiarowych, który wyglądałby jak ciśnienie paliwa po stronie niskiego ciśnienia.
Skan VCDS:
Adres 01: Silnik Labels: 07K-907-404-CEP.clb
Numer części modułu sterującego: 8J0 907 404 R HW: 8J0 907 404 M
Komponent i/lub wersja: 2.5l R5/4V TFSI 02 0070
Kodowanie oprogramowania: 0113000A180F0160
Kod warsztatu: WSC 01236 785 00200
VCID: 3C21359BBA6173CA92B-8069
Znaleziono 1 błąd:
012555 - Regulacja niskiego ciśnienia paliwa
P310B - 002 - Ciśnienie paliwa poza specyfikacją - MIL WŁĄCZONY
Freeze Frame:
Status błędu: 11100010
Priorytet błędu: 2
Częstotliwość błędu: 2
Licznik resetowania: 255
Przebieg: 96650 km
Wskazanie czasu: 0
Data: 2025.09.21
Czas: 16:42:25
Freeze Frame:
RPM: 1192 /min
Obciążenie: 20.4 %
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 93.0°C
Temperatura: 60.0°C
Ciśnienie absolutne: 800.0 mbar
Napięcie: 14.224 V