Audi TT Forum banner

Gdzie zmierzyć niskie ciśnienie paliwa Specyfikacja i rzeczywiste dla TTRS

182 views 14 replies 4 participants last post by  dr.electron  
#1 · (Edited)
Mam problem z regulacją niskiego ciśnienia paliwa (skan VCDS poniżej). Wymieniłem filtr paliwa i czujnik niskiego ciśnienia, ale błąd nadal występuje. Naturalnie podejrzewam pompę niskiego ciśnienia, ale zanim ją wymieniłem, chciałem sprawdzić, czy ciśnienie faktycznie jest niskie. Jednak – chociaż znalazłem bloki pomiarowe dla zadanego i rzeczywistego ciśnienia paliwa w szynie, nie mogłem znaleźć zadanego niskiego ciśnienia. Myślałem, że znalazłem rzeczywiste niskie ciśnienie, ale jest ono tak niskie, że jest niewiarygodne.

Zalogowałem "Aktualne ciśnienie paliwa" (103-0), zadane/rzeczywiste ciśnienie paliwa w szynie (106-2, 106-0) oraz "Elektryczne - obciążenie pompy paliwa 1/2" (106-1) podczas jazdy i wciskania pedału do czerwonej strefy. Zadane i rzeczywiste ciśnienie w szynie bardzo blisko siebie, w zakresie od 23 bar na biegu jałowym do 136 bar przy pełnym otwarciu przepustnicy (WOT), a cykl pracy pompy (chyba o to chodzi...) utrzymywał się między 50% a 60%, z wyjątkiem WOT, kiedy osiągnął szczyt 82,4%. Dziwne jest to, że niskie ciśnienie pozostało na poziomie 0,23 bar.

Czy możliwe jest, że pompa wysokiego ciśnienia działała tak dobrze z tak małym ciśnieniem dolotowym? Czy może mierzę niewłaściwą rzecz? Nie mogłem znaleźć innego pomiaru w zaawansowanych blokach pomiarowych, który wyglądałby jak ciśnienie paliwa po stronie niskiego ciśnienia.

Skan VCDS:

Adres 01: Silnik Labels: 07K-907-404-CEP.clb
Numer części modułu sterującego: 8J0 907 404 R HW: 8J0 907 404 M
Komponent i/lub wersja: 2.5l R5/4V TFSI 02 0070
Kodowanie oprogramowania: 0113000A180F0160
Kod warsztatu: WSC 01236 785 00200
VCID: 3C21359BBA6173CA92B-8069
Znaleziono 1 błąd:

012555 - Regulacja niskiego ciśnienia paliwa
P310B - 002 - Ciśnienie paliwa poza specyfikacją - MIL WŁĄCZONY
Freeze Frame:
Status błędu: 11100010
Priorytet błędu: 2
Częstotliwość błędu: 2
Licznik resetowania: 255
Przebieg: 96650 km
Wskazanie czasu: 0
Data: 2025.09.21
Czas: 16:42:25

Freeze Frame:
RPM: 1192 /min
Obciążenie: 20.4 %
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 93.0°C
Temperatura: 60.0°C
Ciśnienie absolutne: 800.0 mbar
Napięcie: 14.224 V
 
#2 ·
Dodam, że na biegu jałowym cykl pracy pompy wynosi nieco poniżej 50% - około 47%. Jeśli 0,23 bara jest prawdą, czy pompa niskiego ciśnienia nie powinna mocniej pompować, aby spróbować to podnieść? Czy też jest sterowana pomiarem wysokiego ciśnienia - co oznacza, że gdy pompa wysokiego ciśnienia musi pobrać więcej, pompa niskiego ciśnienia pompuje mocniej? Jestem po prostu zdezorientowany, jak samochód może jeździć „normalnie” z czymś, co wygląda na praktycznie zerowe ciśnienie paliwa po stronie niskiego ciśnienia. Gdyby to nie był drogi element, po prostu wymieniłbym pompę, żeby zobaczyć, czy problem zniknie.
 
#3 ·
dr.electron said:
Mam problem z regulacją ciśnienia paliwa (skan VCDS poniżej). Wymieniłem filtr paliwa i niskie ciśnienie, ale nadal mam błąd.
Twoja pierwsza odpowiedź została obcięta. Powiedziałeś, że wymieniłeś filtr paliwa i niskie ciśnienie...?
Nadajnik, regulator? Coś innego?
Jeśli nie wymieniłeś czujnika niskiego ciśnienia G410 (element nr 2 na rysunku), to byłoby to pierwsze miejsce, od którego należy zacząć. Sprawdź również, czy nie ma uszkodzonych przewodów do wspomnianego czujnika. Brak informacji zwrotnej z czujnika spowodowałby błąd i niemożność odczytu danych na żywo z niskociśnieniowej strony linii paliwowej (chociaż wydaje się, że masz wystarczającą ilość paliwa).
Z tego, co czytałem, ciśnienie powinno wynosić około 4 bar na biegu jałowym.

Image
 
#4 ·
Ups - tak, czujnik niskiego ciśnienia. nr 2 na schemacie. Wymieniłem go na oryginalną część Audi. Fakt, że silnik wydaje się nie mieć problemów, wydaje się wskazywać na problem z czujnikiem. Ponieważ wymieniłem czujnik, może to być problem z okablowaniem. Zobaczę, czy uda mi się wymyślić sposób na sprawdzenie napięcia czujnika podczas pracy silnika.
 
#5 ·
Warto zauważyć, że jednocześnie wymieniłem filtr paliwa i czujnik. Więc jeśli filtr faktycznie był problemem, a wymieniony czujnik był "zepsuty", to mogłoby to wyjaśnić tę sytuację. Ale prawdopodobieństwo otrzymania wadliwego czujnika wydaje mi się niezwykle niskie. Jeszcze nie próbowałem zamontować z powrotem oryginalnego czujnika.
 
#6 ·
SOOOOO.... Odłączyłem nowy czujnik i podłączyłem stary na świeżym powietrzu. Włączyłem zapłon, ale nie uruchomiłem samochodu: blok 103-0 pokazuje 1 bar. Tak jak powinno być w atmosferze. Podłączyłem wiązkę z powrotem do czujnika w silniku - nadal bez uruchamiania - i pokazywał 4,5 bara, czyli tyle, ile powinien. Uruchomiłem silnik i spadł do około 2,6 bara przy cyklu pracy 70%. Słuchając uważnie, słyszałem, jak pompa paliwa cicho krzyczy pod tylnym siedzeniem.

Pompa jest ewidentnie zepsuta - więc zamówię nową. Zdam relację, gdy zostanie wymieniona.
 
#8 ·
Regulator ciśnienia po stronie niskiego ciśnienia jest wbudowany w filtr paliwa, o ile rozumiem. Czy jest inny regulator niskiego ciśnienia przy silniku? Czy może mówisz o regulatorze po stronie wysokiego ciśnienia? Nie grzebałem tam niczego, odkąd ciśnienia na listwie paliwowej wydają się sensowne i śledzą polecenie z ECU.
 
#9 ·
Regulator ciśnienia dla strony niskiego ciśnienia jest wbudowany w filtr paliwa, o ile rozumiem. Czy jest inny regulator niskiego ciśnienia przy silniku? Czy mówisz o tym po stronie wysokiego ciśnienia? Nie ruszałem niczego w tamtym miejscu, odkąd ciśnienia na listwie paliwowej wydają się sensowne i śledzą polecenie z ECU.
Cóż, pełne ujawnienie: Nie jestem najbardziej zaznajomiony z TFSI. Myślę, że zinterpretowałem Twój pierwotny post jako widzenie niskiego ciśnienia z tyłu, ale mogłem się źle zinterpretować.
Bardziej zastanawiałem się, czy może to być zawodzący regulator ciśnienia (na listwie), ale może mówię od rzeczy? Wydaje się, że w samej listwie paliwowej znajduje się regulator sterowany podciśnieniem, który, o ile pamiętam, powinien utrzymywać około 4 bar na biegu jałowym (jak wspomniał ktoś inny).

Ale nie wiem na pewno. Nic nie wiem na pewno. Burza mózgów w nadziei, że bardziej niż cokolwiek innego zainspiruje to kogoś innego. 🤷🏻‍♂️
 
#10 ·
Może tam być regulator - i zdecydowanie popieram burzę mózgów! Jest zaskakująco mało ogólnej wiedzy na temat silnika 2.5L TFSI w społeczności TT, a schematy na stronie z częściami Audi, instrukcje napraw i LLLparts nie są szczególnie pomocne. Ten schemat z samouczka dotyczącego silnika nie pokazuje regulatora, ale to nie znaczy, że go nie ma:

Image


Ponieważ tym razem faktycznie słyszałem pompę pracującą pod obciążeniem, jest ona teraz moim głównym podejrzanym. Znam ten dźwięk, ponieważ kilka lat temu zainstalowałem niewłaściwy filtr paliwa w moim TT 3.2 i zmusiłem pompę paliwa do ciężkiej pracy. Jeśli pompa nie rozwiąże problemu, następnym krokiem będzie poszukiwanie innego regulatora niskiego ciśnienia.
 
#11 ·
Może tam być regulator – i zdecydowanie chętnie podejmę burzę mózgów! W społeczności TT jest zaskakująco mało ogólnej wiedzy na temat silnika 2.5L TFSI, a schematy na stronie z częściami Audi, podręczniki napraw i LLLparts nie są szczególnie pomocne. Ten schemat z samouczka do silnika nie pokazuje regulatora, ale to nie znaczy, że go nie ma:

View attachment 539972

Ponieważ tym razem faktycznie słyszałem pompę pracującą pod obciążeniem, jest ona teraz moim głównym podejrzanym. Znam ten hałas, ponieważ kilka lat temu zainstalowałem niewłaściwy filtr paliwa w moim TT 3.2 i zmusiłem pompę paliwa do ciężkiej pracy. Jeśli wymiana pompy nie rozwiąże problemu, następnym razem będę szukał innego regulatora niskiego ciśnienia.
Cóż, dla mnie wygląda to raczej na regulator sterowany podciśnieniem, taki jak znam z 1.8T, na podstawie twojego obrazka z samouczka, HPFP i Regulator (Zawór dozujący) to jeden element, co trochę podważa moją teorię. 😂

Chyba że HPFP i N290 to osobne komponenty tworzące jeden (jeśli to ma sens)? Zawór dozujący powinien regulować, ile ciśnienia jest dostarczane do szyny, a jeśli zawiedzie, może albo zmniejszyć niezbędne ciśnienie, albo je zwiększyć. Ostatecznie jednak, jeśli słyszałeś, jak HPFP się męczy, wydaje się, że jego wymiana oznacza również wymianę zaworu dozującego?