Problem: Szum wiatru słyszany w kabinie podczas jazdy z prędkością autostradową i/lub w wietrzne dni.
Przyczyna: Szyby nie siedzą wystarczająco wysoko w pozycji całkowicie zamkniętej
Naprawa: Użyj regulatorów szyb, aby podnieść szyby
Trudność: Łatwy
Wymagane narzędzia:
Zastrzeżenie 1: Ten post jest opisem sposobu regulacji szyb w moim samochodzie i nie stanowi porady. Postępuj na własne ryzyko.
Zastrzeżenie 2: Regulacja szyb zwiększy nacisk na regulatory i silniki szyb. Jeśli są już na wykończeniu, to wzrost ciśnienia może oznaczać, że ulegną awarii wcześniej niż w innym przypadku.
Uwaga: W tym procesie nie ma potrzeby zdejmowania tapicerki drzwi.
Krok 1: Usiądź w samochodzie z zamkniętymi drzwiami i szybą całkowicie podniesioną. Naciśnij górną część szyby na całej długości, aby zobaczyć, jak duży jest luz i jak zmienia się od przodu do tyłu.
Jeśli problem dotyczy tylko jednej szyby, powinieneś zrobić to również po dobrej stronie, aby uzyskać miarę, jak duży luz jest normalny.
Krok 2: Opuść szybę całkowicie w dół. (WAŻNE: jeśli szyba nie jest całkowicie opuszczona, stracisz dużo czasu próbując znaleźć regulator!)
Krok 3: Zdejmij gumową nasadkę(i) z dołu drzwi. Są tylko dwa, oba są do regulatorów szyb.
(Jeśli stwierdziłeś, że twoja szyba była luźna tylko na jednym końcu, być może będziesz musiał wyregulować tylko jeden koniec szyby, a tym samym zdjąć jedną nasadkę.)
Krok 4: Włóż klucz imbusowy do otworu dostępu do regulatora, osadź w regulatorze szyby i obróć zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Użyj latarki, aby zlokalizować regulator.
Są dość trudne do obrócenia i sugerowałbym, aby robić tylko pół obrotu na raz, a następnie ponownie sprawdzić.
Krok 5: Powtarzaj kroki 1-4 w razie potrzeby, aż szyba będzie mocna na całej długości od przodu do tyłu.
To normalne, że na środku jest trochę więcej luzu, a ponieważ jest bezramowa, zawsze będziesz mógł lekko przesunąć szybę, jeśli przyłożysz wystarczający nacisk, ale podczas regulacji powinieneś poczuć, co jest normalne, a co nie.
Krok 6: Wykonaj jazdę próbną.
Przyczyna: Szyby nie siedzą wystarczająco wysoko w pozycji całkowicie zamkniętej
Naprawa: Użyj regulatorów szyb, aby podnieść szyby
Trudność: Łatwy
Wymagane narzędzia:
- Długi klucz imbusowy/sześciokątny 5 mm z końcówką kulową. (Mój ma 160 mm długości, 120 mm może działać)[/*]
- Latarka[/*]
Zastrzeżenie 1: Ten post jest opisem sposobu regulacji szyb w moim samochodzie i nie stanowi porady. Postępuj na własne ryzyko.
Zastrzeżenie 2: Regulacja szyb zwiększy nacisk na regulatory i silniki szyb. Jeśli są już na wykończeniu, to wzrost ciśnienia może oznaczać, że ulegną awarii wcześniej niż w innym przypadku.
Uwaga: W tym procesie nie ma potrzeby zdejmowania tapicerki drzwi.
Krok 1: Usiądź w samochodzie z zamkniętymi drzwiami i szybą całkowicie podniesioną. Naciśnij górną część szyby na całej długości, aby zobaczyć, jak duży jest luz i jak zmienia się od przodu do tyłu.
Jeśli problem dotyczy tylko jednej szyby, powinieneś zrobić to również po dobrej stronie, aby uzyskać miarę, jak duży luz jest normalny.
Krok 2: Opuść szybę całkowicie w dół. (WAŻNE: jeśli szyba nie jest całkowicie opuszczona, stracisz dużo czasu próbując znaleźć regulator!)
Krok 3: Zdejmij gumową nasadkę(i) z dołu drzwi. Są tylko dwa, oba są do regulatorów szyb.
(Jeśli stwierdziłeś, że twoja szyba była luźna tylko na jednym końcu, być może będziesz musiał wyregulować tylko jeden koniec szyby, a tym samym zdjąć jedną nasadkę.)
Krok 4: Włóż klucz imbusowy do otworu dostępu do regulatora, osadź w regulatorze szyby i obróć zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Użyj latarki, aby zlokalizować regulator.
Są dość trudne do obrócenia i sugerowałbym, aby robić tylko pół obrotu na raz, a następnie ponownie sprawdzić.
Krok 5: Powtarzaj kroki 1-4 w razie potrzeby, aż szyba będzie mocna na całej długości od przodu do tyłu.
To normalne, że na środku jest trochę więcej luzu, a ponieważ jest bezramowa, zawsze będziesz mógł lekko przesunąć szybę, jeśli przyłożysz wystarczający nacisk, ale podczas regulacji powinieneś poczuć, co jest normalne, a co nie.
Krok 6: Wykonaj jazdę próbną.