Audi TT Forum banner
21 - 40 of 41 Posts
Czy ktoś mógłby rzucić trochę światła na moją sytuację, jeśli to możliwe? Byłem w tej samej sytuacji co wy, trochę szumu wiatru i ruchów na górze okna. Próbowałem wyregulować okno, obracając przednią regulację kilka razy i teraz okno nie działa. Zostawiłem to na 10 minut i wróciło do góry, ale teraz znowu nie chce się opuścić :/ Jakieś pomysły? To okno kierowcy. Dzięki.
 
sykosyksi said:
Czy ktoś mógłby rzucić trochę światła na moją sytuację, jeśli to możliwe? Byłem w tej samej łódce co wy, trochę szumu wiatru i ruchów na górze okna. Próbowałem wyregulować okno, obracając przednią regulację kilka razy i teraz okno nie działa. Zostawiłem to na 10 minut i wróciło do góry, ale teraz znowu nie chce się opuścić :/ jakieś pomysły? To okno kierowcy. Dzięki.
jeszcze tego nie robiłem, ale wyobrażam sobie, że jest teraz za ciasno i silnik nie ma mocy, żeby je opuścić, spróbuj wyregulować je z powrotem do pierwotnej pozycji i zobacz, czy działa. Mam nadzieję, że byłem pomocny
 
Właśnie odświeżam ten wątek. Czy ktoś mógłby powiedzieć, czy w jego doświadczeniu regulacja któregoś z tych elementów rozwiązała problem z luźną szybą, czy też bardziej prawdopodobne jest, że to kwestia luźnych śrub i w związku z tym trzeba zdjąć tapicerkę drzwi? Dzięki.
 
Czy istnieje precyzyjna procedura przy wymianie podnośnika szyby, jak wyregulować każdy z regulatorów i w jakiej kolejności?

Chodzi o to, że kiedy kupiłem samochód, miał szum wiatru i myślałem, że będzie wymagał regulacji (tej, o której mowa w tym wątku). Miałem zamiar zrobić to raz i opuściłem szybę, aby dostać się do regulatorów. Podnośnik szyby zaczął chrupać i wydawać dźwięki, jakby przewody miały się zerwać, więc szybko podniosłem szybę i postanowiłem zostawić to do czasu, aż będę miał nowy.

Ale dzisiaj postanowiłem rzucić okiem i co znalazłem... Był zamontowany fabrycznie nowy podnośnik, nowa część OEM z datą produkcji 16.08.2016. Poprzedni właściciel albo próbował go zamontować, albo zlecił to komuś innemu, kto nie wiedział, co robi.

Część klinowa z przedniej szyny była wewnątrz drzwi, również obie śruby, które mocują szybę do szyn, były luźne, a także nakrętki 13 mm na tylnej szynie były tylko dokręcone ręcznie. Nic dziwnego, że szyba trochę stukała... :lol: a podnośnik chrupał, jakby miał zaraz umrzeć.

Zamontowałem klin do przedniej szyny i ustawiłem go gdzieś pośrodku jego "zakresu". Następnie wyregulowałem tylne szyny, poluzowałem 13 mm i użyłem bitu T25 do regulacji "śrub" - były daleko od ustawienia. Musiałem kontrować nasadką trzymaną szczypcami blokującymi, aby je dokręcić. Wiesz, o czym mówię, jeśli "tam byłeś". Dostałem tył szyby dość równo w porównaniu do małej szyby na tylnym panelu bocznym. Szyba teraz łatwo się opuszcza i podnosi i bez żadnych dodatkowych hałasów. Poszedłem na jazdę próbną, całkiem dobrze, ale wciąż trochę szumu wiatru (ledwo zauważalny), więc jutro zrobię regulację w górę, o której tutaj mówiono.

Zatem, jak zapytałem na początku - czy istnieje właściwy sposób/kolejność, aby wszystkie regulacje były prawidłowe? Ponieważ tylko przedni dolny punkt mocowania podnośnika szyby nie ma regulacji. Wszystkie pozostałe 3 wpływają na boczne pochylenie szyby i mogą być dość trudne do ustawienia, jeśli trzeba zacząć od zera, tak jak ja. A potem jest jeszcze regulacja w górę, czyli łącznie 5 :mrgreen:
 
Instrukcja nie wspomina o konkretnej kolejności, w jakiej należałoby dokonać regulacji.
Ale aby móc postępować zgodnie z oficjalnymi wytycznymi dotyczącymi regulacji, wymagany jest specjalny szablon:

Image


Narzędzie T40038/7.

Nie mając tego narzędzia, radziłbym zrobić to (mówiąc z doświadczenia)

1) Porównaj szybę drzwi z małą szybą. Oba powinny być zlicowane od dołu do góry. Pomaga to w uzyskaniu prawidłowego pochylenia do wewnątrz z tyłu szyby drzwi. Porównaj odległość do tylnej szyby po drugiej stronie, jeśli ta jeszcze nie została dotknięta. Szczelina między szybą drzwi a małą szybą powinna być taka sama, od dołu do góry.

2) Odległość między czarną metalową listwą dachu a szybą (jak bardzo wystaje ta metalowa listwa) powinna być taka sama w 2 punktach pomiarowych: 10 cm przed końcem szyby i tam, gdzie przednia szyba styka się z dachem. To powinno pomóc w uzyskaniu prawidłowego pochylenia na przednim końcu.

3) Skończyłbym na ustawieniu wysokości szyby. Zasada: banknot powinien mieć zdrowy opór na całej długości od małego czarnego trójkąta do górnego rogu, gdy drzwi są zamknięte. Jeśli opór na dolnym końcu słupka A jest niewystarczający, szyba powinna przesunąć się do przodu, a nie do góry.

Poświęć czas, aby wszystko zrobić dobrze. Przy tym narzędziu regulacje mają tolerancję około 1 mm.

Niemal oczywiste: same drzwi powinny mieć prawidłowe szczeliny, zanim zaczniesz regulować szybę. Nie powinny wystawać więcej niż 1 mm w porównaniu z tylnym błotnikiem. Linia nadwozia na tylnym błotniku i drzwiach powinna być w jednej linii. Jeśli tak nie jest, najpierw wyreguluj płytkę uderzeniową zamka drzwi.

Tak.... budowa prostego Audi nie jest łatwa....
 
TT-driver said:
Instrukcja obsługi nie wspomina o konkretnej kolejności, w jakiej miałaby nastąpić regulacja.
Ale aby móc postępować zgodnie z oficjalnymi wytycznymi dotyczącymi regulacji, wymagany jest specjalny szablon:

Image


Narzędzie T40038/7.

Nie mając tego narzędzia, radziłbym zrobić to (mówiąc z doświadczenia):

1) Porównaj szybę drzwi z małym oknem. Oba powinny być zlicowane od dołu do góry. Pomaga to w uzyskaniu prawidłowego pochylenia do wewnątrz z tyłu szyby drzwi. Porównaj odległość do tylnej szyby po drugiej stronie, jeśli ta nie została jeszcze dotknięta. Odstęp między szybą drzwi a małym oknem powinien być taki sam, od dołu do góry.

2) Odległość między czarną metalową listwą ozdobną dachu a oknem (jak bardzo wystaje ta metalowa listwa) powinna być taka sama w 2 punktach pomiarowych: 10 cm przed końcem okna i tam, gdzie przednia szyba styka się z dachem. To powinno pomóc w uzyskaniu prawidłowego pochylenia na przednim końcu.

3) Skończyłbym na ustawieniu wysokości okna. Zasada: banknot powinien mieć zdrowy opór od małego czarnego trójkąta do górnego rogu, gdy drzwi są zamknięte. Jeśli opór na dolnym końcu słupka A jest niewystarczający, okno powinno przesunąć się do przodu, a nie do góry.

Poświęć trochę czasu, aby wszystko zrobić dobrze. Dzięki temu narzędziu regulacje mają tolerancję około 1 mm.

Prawie nie trzeba dodawać: same drzwi powinny mieć prawidłowe szczeliny, zanim zaczniesz regulować okno. Nie powinien wystawać więcej niż 1 mm w porównaniu z tylnym skrzydłem. Linia nadwozia na tylnym skrzydle i drzwiach powinna być w jednej linii. Jeśli tak nie jest, najpierw wyreguluj płytkę uderzeniową zamka drzwi.

Tak.... budowa prostego Audi nie jest łatwa....
Dzięki, poświęciłem na to czas i zrobienie tylnej części okna równo z małym bocznym oknem było jedną z rzeczy, które zrobiłem. Porównałem też wszystko z oknem po stronie kierowcy. Po przejściu przez to wszystko po prostu miałem przeczucie, że zrobiłem to dobrze, stąd pytanie, które zadałem. Ale okno działało płynnie i słyszałem tylko niewielką ilość szumu wiatru, głównie dlatego, że regulacja w górę nie została jeszcze wykonana.
 
TT-driver said:
Wygląda na to, że zrobiłeś wtedy właściwą rzecz :D
Muszę to jakoś robić, bo robię takie rzeczy zawodowo :lol: Prowadzę własny sklep.
 
Dzięki za przydatne informacje zamieszczone tutaj... Zdecydowałem się wczoraj wieczorem wyregulować okno pasażera w moim '08 TT, ponieważ kiedy kupiłem samochód, poprzedni właściciel mruknął coś o wymianie regulatora szyby, kiedy skomentowałem szum wiatru przy 120 km/h. Tak naprawdę widziałem górną krawędź szyby, gdy okno było zamknięte, wyraźnie wymagało regulacji.

Po wielu sfrustrowanych zabawach kluczem imbusowym 5 mm, zdałem sobie sprawę, że okno musi się nieznacznie przesunąć do przodu, ponieważ krzywizna dachu i krzywizna szyby nie do końca pasowały do siebie. Kiedy zacząłem zdejmować kartę drzwi, szybko stało się oczywiste, że to już się zdarzyło... pęknięte klipsy, pęknięta osłona głośnika, brakująca śruba torx... [smiley=bigcry.gif]

Po usunięciu niezbędnych elementów, poluzowałem 2 śruby torx mocujące szybę i po drobnych regulacjach okno znów działa idealnie :)

Przed regulacją okno podnosiło się tylko o kilka mm po zamknięciu drzwi, teraz podnosi się znacznie bardziej, o około 10 mm, jak drzwi kierowcy.

Straszna sprawa, kupowanie 10-letniego samochodu, ale tak dobrze mieć dostęp do tego forum, aby rozwiązywać drobne problemy.
 
gogs said:
Jeśli zaświecisz latarką w otwór, zobaczysz śrubę regulacyjną, mniej więcej prosto w górę iirc, okno musi być całkowicie opuszczone, aby uzyskać dostęp do śruby regulacyjnej
Spędziłem ostatnie pół godziny próbując znaleźć tę śrubę regulacyjną i teraz doprowadza mnie to do szału!
Okno w dół, zaświeciłem tam latarką i nic nie widać. Klucz imbusowy 12" długości 5 mm nie znajduje niczego do obracania. Przejrzałem zdjęcia, próbowałem wszystkiego!!

Pomocy!!
 
qooqiiu said:
Przeczytaj powyższy post. Być może Twój został już wcześniej wykonany i z częścią patentową, która nie ma śrub regulacyjnych?

Jak powyżej. Możesz wyrównać okno za pomocą śrub szklanych za kartą drzwi.
Ok, dzięki, w takim razie nie wygląda to dobrze. Miałem nadzieję, że to szybka naprawa bez zdejmowania karty drzwi i niszczenia czegokolwiek (co na pewno zrobię).

Dowiem się, jak zdjąć kartę drzwi i zobaczę, jak to pójdzie.

Jeszcze raz dzięki.
 
Najtrudniejszą częścią jest prawdopodobnie usunięcie trójkątnej osłony głośnika bez jej uszkodzenia. Dolny środkowy klips jest zwykle winowajcą. Pamiętaj, aby podważyć go we właściwym kierunku.
 
Miboc said:
gogs said:
Jeśli zaświecisz latarką w otwór, zobaczysz śrubę regulacyjną, mniej więcej prosto w górę iirc, okno musi być całkowicie opuszczone, aby uzyskać dostęp do śruby regulacyjnej
Spędziłem ostatnią pół godziny próbując znaleźć tę śrubę regulacyjną i teraz doprowadza mnie to do szału!
Okno w dół, zaświeciłem tam latarką i nic nie widzę. Klucz imbusowy 12" długości 5 mm nie znajduje niczego do obrócenia. Obejrzałem zdjęcia, próbowałem wszystkiego!!

Pomocy!!
Właśnie spróbowałem wyregulować okno pasażera, musisz lekko pochylić klucz imbusowy, tak aby jego górna część (gdzie pasuje do śruby) była nieco bardziej z tyłu niż jego dolna część.

door.jpg

Przepraszam za słabe zdjęcie, które właśnie zmontowałem, ale pokazuje to, co mam na myśli... widok, który narysowałem, to wnętrze drzwi z kluczem imbusowym w tylnej śrubie.

Uznałem, że znalezienie tego jest prawie niemożliwe, dopóki nie zdjąłem dziwnie ukształtowanego panelu. Wymaga to trochę siły, aby go podważyć, ale wydawało się to wystarczająco bezpieczne. Kiedy już to zniknie, możesz dokładnie zobaczyć, gdzie idzie klucz.

panel.JPG


Niestety, w moim przypadku tylna śruba była zablokowana i nie miałem ochoty jej siłować.

Warto również dodać, że okno po stronie kierowcy (przynajmniej w moim przypadku) ma szczelinę około 6 mm w pozycji "automatycznie opuszczonej do zamknięcia".
Moja strona pasażera ma szczelinę bardziej zbliżoną do 20 mm :(
 
Regulator szyby (strona 37)
https://www.ttforum.co.uk/forum/viewtop ... &start=540

Instrukcja warsztatowa: Ogólne naprawy nadwozia, zewnętrzny A005TT00220
FAQ - Audi TT (8J) Instrukcje warsztatowe i grupy naprawcze

https://www.ttforum.co.uk/forum/viewtop ... &t=1833829

Zobacz strzałki, tam znajduje się otwór do regulacji wysokości. Znajdziesz podobny otwór dalej w kierunku zawiasów. Oba są zakryte gumową nasadką. Zdejmij go ostrożnie. Czarna plastikowa nasadka (numer części 8J0837947, na wypadek gdybyś ją złamał) na prawo od strzałki zakrywa śrubę do regulacji kąta szyby. Możesz zwiększyć lub zmniejszyć siłę, z jaką dociska do górnej uszczelki.

Czarne strzałki: gdzie przebiega kabel
Zielone strzałki: zaciski, które trzymają szybę
Czerwone strzałki: zespół kaskaderski :p i regulatory wysokości dostępne przez otwory gdy szyba jest całkowicie opuszczona.

Bądź sprytny i zrób kilka pomiarów, zobacz poprzednią stronę, zdjęcie z całą taśmą klejącą na szybie i nadwoziu, zanim zaczniesz wprowadzać regulacje. Użyj banknotu, aby sprawdzić, czy szyba dotyka uszczelki wystarczająco mocno wzdłuż dachu, gdy drzwi są zamknięte.

Edytowano w celu dołączenia nowych lokalizacji zdjęć.
Użyj klucza imbusowego 5 mm o długości co najmniej 12 cm i który może być używany pod niewielkim kątem. I użyj światła, aby znaleźć regulatory. Ostatnio regulowałem swoje okno i regulatory są nieporęcznie umieszczone, ponieważ są lekko pochylone, a nie prosto w górę. Okna muszą być również całkowicie opuszczone, aby klucz imbusowy się zablokował. Następnie podnieś szybę, aby sprawdzić dopasowanie.


Ostatnio edytowane przez TT-driver 20 marca 2014
WindowRedulatorDrivers.JPG

AccessHoles.JPG

AdjustmentWorkshopManual.JPG
 
Regulator jest prawie niemożliwy do znalezienia, chyba że znasz orientację, walczyłem przez wieki w pionie, ponieważ świecenie latarką w otwór było również prawie niemożliwe, aby cokolwiek zobaczyć.

W rezultacie skończyłem zrywanie karty drzwi, wyjmowanie głośnika i wszystkie moje uszczelnienia pogodowe, aby się do niego dostać.

Lepiej jest mieć go kilka cali od dołu, w przeciwnym razie niektóre klucze i narzędzia o określonej grubości nie pasują. Kąt nie jest aktualizowany, jest taki \. Zamieszczę zdjęcie w nadziei, że uchroni to kogoś przed koniecznością łamania i odnawiania wielu klipsów i przechodzenia przez te same kłopoty związane z usuwaniem i wymianą wszystkiego, tak jak ja właśnie zrobiłem.
 
21 - 40 of 41 Posts