Audi TT Forum banner

2008 TT - Geen Quadlock-connector

4.6K views 30 replies 7 participants last post by  eunice  
#1 ·
Hallo, ik heb een Audi TT 8j uit 2008 en probeer de standaard radio te vervangen. De vervanging werd geleverd met een standaard quadlock-connector en canbus-adapter, maar de Audi mist de quadlock-connector. Ik kan de stroom- en luidsprekerdraden vinden, maar waar zijn de contactdraden, de amp-turn-on-draad, de canbus-draden, enz.? Heeft iemand een bedradingsschema voor deze connectoren
Image

#2 ·
U kunt bedradingsschema's samen met een aantal Werkplaatshandboeken vinden in de Knowledge Base. Werkplaatshandboek Communicatie - RG 91 - D3E8006B7D9 (2009) biedt de quad-lock bedradingsschema's en pin-out.

Link hieronder -

Image

#5 ·
U kunt bedradingsschema's vinden samen met een aantal Werkplaatshandboeken in de Knowledge Base. Werkplaatshandboek Communicatie - RG 91 - D3E8006B7D9 (2009) biedt de quad-lock bedradingsschema's en pin-out.

Link hieronder -

View attachment 518175
Hoi, bedankt voor de details en links. Ik probeer alle informatie te begrijpen, het zou geweldig zijn als mijn auto de standaard quadlock-connector had, maar dat is niet zo, er is een clarion-eenheid geĂŻnstalleerd. Laat het je weten als ik nog vragen heb.

#3 ·
Ongeveer 9 jaar geleden heb ik bijgedragen aan een draadje waarin het plaatsen van een Quadlock-connector op een Japanse Mk2-markt werd uitgezocht, die er niet mee uit de fabriek kwam. We hebben alle bedrading zo geregeld dat de eigenaar met succes een Quadlock heeft geplaatst en een aftermarket HU heeft geĂŻnstalleerd. Ik kan me niet meer herinneren wat de titel van het draadje was, maar als je zoekt, zou je het moeten kunnen vinden.

#30 ·
Ongeveer 9 jaar geleden heb ik bijgedragen aan een thread waarin het plaatsen van een Quadlock-connector op een Japanse Mk2-markt werd uitgezocht, die er niet mee uit de fabriek kwam. We hebben alle bedrading zo geregeld dat de eigenaar met succes een Quadlock kon plaatsen en een aftermarket HU kon installeren. Ik kan me niet herinneren wat de threadtitel was, maar als je zoekt, zou je hem moeten kunnen vinden.
Hoi, ik weet niet hoe deze website werkt. Ik ben niet erg ervaren met autospullen. Ik leer al doende. Ik heb onlangs een geĂŻmporteerde Audi TT Mk2 gekocht en ik zag de threadlink die je hieronder hebt gegeven. Ik heb dezelfde harnassen, dezelfde Clarion wat de drie dozen ook zijn (versterkers neem ik aan) Ik probeer een aftermarket head unit van aliexpress te installeren en ik heb de fabrieksquadlock nodig om hem te kunnen aansluiten. Ik zou begrijpen dat je het druk hebt in je leven, maar als je me zou kunnen helpen en begeleiden, zou dat heel erg gewaardeerd worden, wetende dat je precies hetzelfde hebt meegemaakt

#6 ·
#7 ·
Ik kan stroom- en luidsprekerdraden aanleggen
Bedoel je dat je auto geen versterker in de kofferbak heeft en dat de luidsprekers door de HU worden gevoed?

Probeer je de bedrading van de auto om te zetten naar een Quadlock of ga je de bestaande connectoren van de auto en de Quadlock van de nieuwe HUs-harnas verwijderen en de draden aan elkaar splitsen?

#11 ·
Hallo allemaal, ten einde raad, alle oude clarion bedrading verwijderd en achtergelaten met deze 2 stekkers, ik heb gezocht naar de pin lay-out hiervan op de geleverde links maar vind alleen degene met de quadlock connector. Heeft iemand deze bedrading pin lay-out voor deze 2 x 12 pins connectoren
Image

Bedoel je dat je auto geen versterker in de kofferbak heeft en dat de speakers worden gevoed door de HU?

Probeer je de bedrading van de auto om te zetten naar een Quadlock of ga je de bestaande connectoren van de auto en de Quadlock van de nieuwe HU's harnas verwijderen en de draden aan elkaar splitsen?
Ik geloof dat de auto de fabrieksversterker in de kofferbak heeft, zal bevestigen, probeer gewoon uit te zoeken welke draad die versterker aanzet. Ik heb een aftermarket android HU, probeer die gewoon op de auto aan te sluiten, ik kan B+ en negatieve draad zien, maar kan geen andere identificeren, je hebt ook gelijk dat de auto niet met een standaard quadlock kwam, want het is een JP auto met een clarion HU

Attachments

#14 ·
Dit Audi-document, dat in de eerdere thread werd gelinkt, geeft enkele verbindingsdetails voor de multi-pin stekkers die horen bij de door de dealer geĂŻnstalleerde Japanse Clarion HUs. Bekijk het van pagina 109 tot 123. Ik weet niet of je een JP4 of JP5 HU hebt.

Je foto's tonen veel extra draden. Dit kunnen de luidsprekerverbindingen zijn (als je geen versterker in de kofferbak hebt) of verbindingen met extra infotainment-eenheden. Heb je een versterker in de kofferbak? Heb je extra infotainment-eenheden in het dashboardkastje?

#15 ·
Bedankt hiervoor, geweldige hulp, ik denk dat dit hem is, deze connector ziet er correct uit, heb de meeste kabels nu gevonden. Geen extra infotainment-eenheden in het dashboardkastje, alleen de versterker in de achterbak, nog steeds geen idee waar de canbus-connector zit, zie dat niet in de auto. De andere connector lijkt voor de tv Clarion Box te zijn
Image

#16 ·
Ik ben blij dat je vooruitgang boekt en ik ben blij dat ik heb kunnen helpen.

In auto's voor de Euro/UK-markt zijn de twisted pair CANbus-draden oranje/bruin en oranje/paars. Auto's voor de Japanse markt kunnen andere kleuren gebruiken. Wat is het twisted pair dat rechts op de foto in je eerste bericht te zien is?

#17 · (Edited)
Hallo, Ja, nogmaals bedankt voor al je hulp, zo gewaardeerd, ik weet zeker dat ik meer vooruitgang zal kunnen boeken. Met betrekking tot de Canbus vond ik deze kabels achterin liggen en denk dat dit overeenkomt met wat je hierboven zei (oranje/bruin en oranje/paars), ziet dit er goed uit voor jou, ik heb ook net een foto toegevoegd. Hoe weet ik welke High en welke Low is op de canbus.....Daarnaast heb ik alleen nog de verlichtingsdraad nodig, kan deze niet vinden en de ontsteking schakelde 12+ maar komt er wel
Image

#18 ·
Oranje/bruin is CAN Low, en oranje/paars is CAN High. De twee draden moeten vrij strak in elkaar gedraaid zijn.

Daarnaast heb ik alleen nog de verlichtingsdraad nodig, maar kan die niet vinden
Er is geen 'verlichtingsdraad' in de Quadlock.

Op onze UK/Euro-spec auto's komt de +12v voeding de Quadlock pin 15 binnen via een 1,5 mm² rood/witte draad die ook op pin 16 is gelust. Dit is een foto van de achterkant van mijn Quadlock.

Image

U heeft niet gezegd of u probeert een Quadlock te installeren of de aansluitingen op een andere manier op uw nieuwe HU maakt.

#20 ·
@ philipdowdle - Kunt u uw VIN-sticker bekijken en kijken of een van deze PR-codes aanwezig is. De codes staan in de eerste kolom.

Uit nieuwsgierigheid heb ik een zoekopdracht uitgevoerd naar de Japanse PR-codes met betrekking tot de stereo- en navigatieopties die hieronder worden vermeld. Ik zal proberen een Japans Audi-werkplaatshandboek en een bedradingsschema voor de Mk2 op te sporen dat mogelijk kan helpen, aangezien dit onderwerp van tijd tot tijd aan de orde komt.

Als we weten welke PR-codes aan uw voertuig zijn toegewezen, zouden we moeten kunnen bepalen welke kit in de fabriek is geĂŻnstalleerd en van daaruit terugwerken.

code group description
7A5 CDW CD-wisselaar voor Japan
7Q3 NAV Navigatiesysteem voor Japan (MID)
7Q6 NAV Navigatiesysteem voor Japan, kleurenscherm
7RU CDR DVD (Japan)
7UN NAV Voorbereiding navigatiesysteem voor Japan
8AH RAO Radio "RCD310" Japan
8AM RAO Radio voor Japan
8AU RAO Radio voor Japan (MID)
8DE RAO Radio "concert" voor Japan
8DZ RAO Radio "HIGH" Japan
8YR RAO Radio "symphony" voor Japan
8ZJ ANT Antenne voor AM/FM-ontvangst (voor Japan)
8ZK ANT Antenne voor AM/FM-ontvangst, "diversity" (voor Japan)
ED5 RCO Regiocode "Japan" voor radio
I6C RAO Radio media center (RMC) Japan
I6J RAO Radio "RCD 215" Japan

#23 ·
Ja, sorry, ik kan niet veel meer doen. Proberen te surfen op het Japanse internet voor een Japanse Audi club of forum is een echte moeite, zelfs met de vertaalfunctie. :confused:

Voor zover ik kan zien, lijkt de originele Audi head unit behoorlijk dicht bij de Clarion NX808 te zitten. De uitdaging is nu om een leesbaar bedradingsschema te vinden. De bovenstaande was de beste die ik kon vinden, maar zal nog steeds vertaling vereisen.

#24 · (Edited)
Hallo allemaal, dus dit werkt nu volledig, tttony en SwissJetPilot waren absoluut cruciaal en geweldig in het helpen oplossen hiervan.

Als je eenmaal weet wat wat is, was het proces niet moeilijk.
Ik heb de Quadlock-connector afgesneden die bij de HU werd geleverd
B+ en - zijn in principe vanzelfsprekend, grote gele en zwarte draden
+Acc(ontsteking) Niet nodig, want dit wordt bestuurd door Canbus
Canbus-aansluitingen - het belangrijkste - kabelboom Oranje/paars(hoog) en Oranje/bruin(laag)
Luidsprekeraansluitingen - volgens het diagram dat op de foto is bijgevoegd
Antenne uit om de fabrieksversterker in te schakelen, gaat naar pin 4 op de connector

Achteruitrijcamera werkt gewoon via canbus-activering, stuurwielbediening werkt gewoon via canbus en HU gaat gewoon aan via canbus

Afbeelding hieronder van de uiteindelijke kabelboom

Image
Image

#28 ·
Ik weet niet of je DAB in Down Under hebt (of je nieuwe HU het heeft), maar ik vraag me af wat je met de radio- en gps-antenne hebt gedaan?
De aftermarket HU wordt geleverd met een eigen GPS-antenne. We hebben geen DAB-diensten in Nieuw-Zeeland en de HU werd geleverd met een korte converterkabel die in de bestaande connector en rechtstreeks in de HU wordt gestoken.

#27 ·
Is er een kans dat u een bedradingsschema kunt maken met wat u hebt voordat u alles opbergt?

Het zou goed zijn om te weten welke blokken (B) en pinnen (P) worden gebruikt en welke kleuren ze hebben waar ze vandaan komen.

B2 heeft bijvoorbeeld een twisted pair van B2,P1 Rood/Geel en P2 Rood/Paars. Deze gaan naar B5,P3 Groen en B5/P4 Groen.

Ik heb deze zomaar bedacht ter illustratie, maar als u de nodige correcties kunt aanbrengen, zouden we een behoorlijk goed bedradingsschema moeten hebben!